Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Ideaal viaduct voor paarden, heb jij een voorbeeld?

 
Profiel   

In Harmelen gingen sommige mensen van stal met de paarden ook over dit viaduct boven de A12. Door deze afscheiding zien ze wel alles natuurlijk, dus of dat ideaal is? Het is wel weer lekker hoog!

https://goo.gl/maps/v96RX7vfQmp5Atnq9
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 11:55 



 
Profiel   

Wij hebben hier op t viaduct aan de zijkant 2 meter hoog metalen gaas, volgens mij eigenlijk om het werpen van artikelen op de snelweg tegen te gaan, dan een dubbel fietspad van denk totaal 3 meter en dan vangrail en autoweg, meeste paarden zijn totaal niet bang om langs rand te lopen en lopen daar liever dan langs de vangrail
Beetje jet idee van hierboven maar dan staan ze een beetje naar buiten toe gekanteld

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 12:00 



 
Profiel   

Er gaat een landelijke fietsroute over dat viaduct dus meer ruimte voor fietsers lijkt mij gewenst. Kom ik weer op mijn fietsstraat :D
Ging, automobilisten zitten niet achter een paard op het viaduct. Paard loopt op een apartstuk, wel achter fietsers. Maar bedenk dat dit waarschijnlijk ook geen 80 weg is, gok eerder 60? Dat is namelijk ook een tendens in Nederland.

Ruiterpad, eventueel gedeeld met voetgangers, op een groenstrook er naast afgescheiden van de fietsstraat. Is ook meteen een mooie ecologische verbinding tussen beiden kanten van de snelweg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 13:33 



 
Profiel   

Oh ik rij deze brug heel vaak, maar ik sta dan ook bij Ruitje op stal. Mijn pony vind het juist fijn dat ze het verkeer kan zien dus een open reling is in ons geval niet erg. Verder doet de mijne dit met haar ogen dicht, zo niet spannend vind ze het.
Maar ik wordt nog wel eens uitgescholden door bepaalde fietsgroepen hier. Ik rij het eerste stukje brug over het fietspad dan bijna boven ga ik naar de weg want daar zie je de auto's pas aankomen. En ik zie mezelf ook de reling al over vallen als ze ook maar een hups maakt.
Ondanks dat de mijne het dus niet eng vind vind ik ons zelf wel vaak in de weg rijden en dan kun je bij de mijne dus nog gewoon links en rechts met fietsers en auto's inhalen. Dus een extra paardenpad tussen de fietsers en de auto's zou al een stap vooruit zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 18:43 



 
Profiel   

Ik moet (helaas) een viaduct over om naar het bos te kunnen, kan er ook onder maar dat is een stukje omrijden. Dit gaat gelukkig met al mijn paarden hardstikke goed, maar he, het hekje is maar één meter! Paar keer ben ik afgestegen maar tegenwoordig gaan we er rijdend overheen en ben ik het gewend, maar het is wel erg hoog. In de buurt heb je 2 meter hoog gaas, goh, dat zou wel echt veel rust geven voor mijn 5 jarige die alles nog moet leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 18:53 



 
Profiel   

ruitje schreef
Ja wij denken dus enerzijds een hoge dichte railing? Maar dat vangt misschien wel weer veel geluid?

Ik ga eens wat googelen met jullie suggesties!

Hoge dichte railing kan volgensmij niet ivm het verkeer wat er onderdoor moet. Daarom zijn geluidsschermen ook altijd transparant op het deel waar er een weg onder door gaat.

De oversteek van de N261 bij de Efteling heeft een paar jaar geleden een renovatie gehad.
Hier zijn hoge hekken geplaatst die boven aan de buitenkant breder uitlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:40 



 
Profiel   

Hier in de buurt volgens mij gewoon hoge houten railing. Ik heb al via Google Maps gezocht, maar die stopt precies bij de weg over het viaduct. Ik kom er niet heel vaak, maar anders zal ik een foto maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 22:52 



 
Profiel   

Wel fijn dat ze er evt rekening mee willen houden.

Is het niet mogelijk de bestaande te laten bestaan voor auto's en fietsen of evt te restaureren en een nieuwe ernaast alleen voor paarden en evt wandelaars, mtb etc?

Wij konden ooit iets huren dat we een viaduct over een snelweg moesten, maar dat was alleen voor fietsers en wandelaars met een houten hekje op ongeveer 1 meter.
Nu hebben we lieve paarden, maar ik zag het al voor me als de ene merrie iets echt eng eng vindt, dat ze naar achter gaat en met haar ruim 500kg zo het hek omver duwt.

Iets met plexiglas vanaf de helft en dan vrij hoog lijkt me ideaal. Je zou misschien ook voor de hoogte als argument kunnen gebruiken dat er ook meer viaducten zo "veiliger" worden gemaakt tegen stenen gooiers en evt mensen die willen springen.

Zoals de situatie nu is zou ik hem sws breder willen. Maar ook niet tussen fiets en auto's door. Zie genoeg paarden stuiteren en dan wil je wel wat ruimte hebben. Als ze van beide kanten worden ingehaald, denk ik dat het nog steeds geen fijne situatie is bij onervaren paarden, ruiters, jonge dieren etc.

Is er ook geen budget voor meer groen? Kan zoiets niet gekoppeld worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 00:12 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties :)
Inmiddels heb ik het verzoekschrift ingediend. Moest voor de 26e en wij zijn nu een weekendje weg.
Er is geen garantie dat ze rekening met ruiters gaan houden maar ik heb zo’n mooi verhaal ervan gemaakt dat ze niet anders kunnen :D mocht iemand het willen lezen dan kan dat trouwens (even mail pb-en dan aub)
Het viaduct moet vervangen worden omdat de weg eronder verbreed wordt dus het viaduct moet langer worden.
Ze verwachten het project in 2028/2029 af te ronden dus we moeten wel even geduld hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 07:44 



 
Profiel   

Kwam dit topic tegen en vroeg me toch even af, als ze 2028/2029 willen opleveren, wanneer gaan ze dan starten? Ik ben wel onwijs benieuwd, jammer dat we zo lang moeten wachten op het resultaat haha :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 23:22 



 
Profiel   

Ik heb het (11 pagina tellende :D) verzoekschrift inmiddels al een tijdje ingestuurd. Hij vond het erg duidelijk en hij gaat zijn best doen om mijn wensen mee te nemen maar er kunnen geen beloftes worden gemaakt. Wel werd er al gesproken over een mogelijk ecoduct, wat natuurlijk helemaal mooi zou zijn. Er ligt al een ecopassage onder de snelweg door een paar honderd meter verder dus ze houden daar wel goed rekening mee.
Ik heb geen idee wanneer ze met de bouw willen beginnen, ik weet wel dat het een mega project wordt want er komt aan beide kanten een rijbaan bij aan de A4, ook nu de Rijnland route bijna klaar is zal het verkeer daar meer worden.
Inderdaad jammer dat het zo lang duurt maar geduld is een schone zaak en dit topic krijgt gewoon af en toe een schopje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 23:33 



 
Profiel   

Oh zo te horen neemt het project inderdaad geen kinderachtig vormen aan qua grootte.
Echt cool dat je je hiervoor hebt ingezet! En hoe gaaf is het als je straks misschien wel (alle) elementen terug ziet komen in het echt.
Ik volg in elk geval, leuk!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 23:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen