Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 402 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Fijn dat het beter gaat Laurie.

Ja vaak weer een heel gedoe als er 1 apart moet als je daar niet op ingericht bent.

Lynn, klinkt goed!

Boemel, wat fijn weer een stap verder met rijden.

Karin ook heel fijn.

Net ook gereden met abby
En die had haar turbo aan staan.
Noet dat ze flauw was of zo maar flink voorwaarts.
Heb haar, en dus mezelf, goed aan het werk gehad.
Maar de deed het heel fijn. :j
Alleen halthouden heeft zetoch zo'n hekel aan.
Met opstappen, gelukkig, geen stap.
Maar zo met halthouden, altijd nog een paar pasjes bij willen smokkelen..tank.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 17:03 



 
Profiel   

Jeetje Robijntjuh, dat is een nare blessure. Sterkte ermee.

Boemel, bevalt je ruif? Heb je er nu ook een slowfeeder net omheen? Aan de buiten- of binnenkant?

Lekker DP, genieten als ze er zin in hebben.

Ik wilde ook rijden, helaas gooide de cv wat stoom/roet in het water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 17:12 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Ai klinkt pijnlijk Laurie!

Hier is het een dusdanige blessure dat in de kudde blijven echt geen optie is.
Hij heeft zijn hoefbeen gebroken.
Loopt nauwelijks kreupel...
Maar breekt wel een postzegel af nu na 1.5 week :')


Ach wat een nare blessure.
En dat zal stress geven zeg. Veel sterkte!


Laatst bijgewerkt door boemel op 23-10-21 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 18:36 



 
Profiel   

Belker schreef
Jeetje Robijntjuh, dat is een nare blessure. Sterkte ermee.

Boemel, bevalt je ruif? Heb je er nu ook een slowfeeder net omheen? Aan de buiten- of binnenkant?

Lekker DP, genieten als ze er zin in hebben.

Ik wilde ook rijden, helaas gooide de cv wat stoom/roet in het water.


Ja, de ruif bevalt heel goed. Was nog nieuw en kon m voor eur 150,00 van iemand overnemen. Daar zei ik geen nee tegen.

We hebben er een aanhangernet van de Action in gemaakt om te proberen. Gaat goed. Is nu een echte slowfeefer :D
En ik hang het hooinet eraan (buitenkant) met wat grofstengeliger hooi voor de afwisseling :o

Balen van je CV. Wel op kunnen lossen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 18:40 



 

Ja vind het heel naar voor de eigenaresse en verschrikkelijk om je paard zo over de zeik te zien gaan dus we zetten ons kei hard in om er het beste van te maken.

De noodbox in kwestie: [ img ]
En op dit stukje staat zijn maatje nu:
[ img ]

Maatje lag lekker te slapen net en het was rustig dus dit lijkt beter te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 22:22 



 
Profiel   

Wil de geblesseerde zo ook goed eten? Mijn merrie had vorig jaar een paar momenten stalarrest omdat ze even niet te nat mocht worden. Bij hoosbuien ging ze dus even verplicht naar binnen. Ze had daar een bak vol hooi, maar eten wilde ze niet echt, want dan zag ze haar vrienden niet meer. Ik heb een bak aan de buitenkant van de deur gehangen, zodat ze naar buiten kon kijken en tegelijk kon eten, pony helemaal tevreden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 22:27 



 

Slim! Zolang zijn maatje in beeld is wel dus daar hebben we dat hoekje voor afgezet en die wisselen we af en toe even voor een van mijn merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 22:33 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Ja vind het heel naar voor de eigenaresse en verschrikkelijk om je paard zo over de zeik te zien gaan dus we zetten ons kei hard in om er het beste van te maken.

De noodbox in kwestie: [ [url=m/pwxl8s.jpg]Afbeelding[/url] ]
En op dit stukje staat zijn maatje nu:
[ [url=m/hoy2bb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maatje lag lekker te slapen net en het was rustig dus dit lijkt beter te gaan.


Wat fijn dat jullie er zoveel moeite voor doen. En helemaal fijn dat t nu beter gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 23:46 



 
Profiel   

Wat een simpele en slimme oplossing !

Het was flink koud vanochtend en Jasmijn vertrok in een hele vlotte galop uit haar stalletje richting vers gevulde hooibak. Ik heb haar nog nooit zo hard zien lopen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 08:17 



 

Hahahaha. Het is mooi buiten hè.

Wij hebben al gemest en hooi gegeven, de heren even op een mini weitje gehad en ik ga zo een rondje rijden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 08:49 



 
Profiel   

Ik ga zo eerst maar eens uitmesten en het rijden tot vanmiddag uit stellen... het ziet er nog zo koud uit :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 09:15 



 
Profiel   

Net klaar met uitmesten... koudddd... de heupen protesteren big time.
De meiden hadden wel weer mooie droge mest én schone billen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 09:40 



 

Mijn heup vond het ook niet grappig maar ik vind dit 100 x fijner dan regen en wind. Heb echt intens genoten van mijn ritje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 10:39 



 
Profiel   

Nu een lekker zonnetje, dus ik denk dat ik vanmiddag een poging ga wagen, al moet ik nog naar het dorp ook; iets bij de Action terug brengen (laatste dag voor het vervalt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 10:46 



 
Profiel   

Echt een heerlijk dagje zo, met de zon en weinig wind. Als nou de hele winter zo zou zijn, zou ik een stuk happier zijn in dit seizoen ;-)

Vanmiddag nog even met de pony geoefend. We zijn nu een lekker aan het longeren, en hij doet het zo netjes! Eerste keren was het turbo aan en die kon niet meer uit. Inmiddels kan mijn buurmeisje van 10 hem al lekker laten lopen en begint hij het commando hoooo ook te snappen. Gisteren ging hij er in galop nog vandoor met een brandblaar tot gevolg, en steeds verkeerde galop. Vandaag hebben we door hoe we hem kunnen laten aangalopperen zonder een overhaaste draf met rengalop er achter aan.
Zo leuk om weer zo met een dier aan de slag te gaan!

En als klap op de vuurpijl; heeft buurmeisje ook heel even op zijn rug gezeten. Eerste even hangen en toen rechtop.. Hij knipperde niet eens met zijn ogen. Wie weet wordt het straks echt nog een leuke ( maar vast enorm ondeugende) rijpony...

Parallel wat zorgen over de oude merrie. Ze eet haar hooi toch wat minder en is wat sloom. Mest was afgelopen dagen erg nat en vandaag zelfs bijna niet gemest.. Meerdere keren is ze al gaan liggen en rollen. Het is geen koliek hoor. Er zat uren tussen, maar het is een paard wat al zeker tien jaar niet meer gaat liggen om te slapen... Ze moet nog minsten 5 jaar mee. Ik hoop gewoon een herfstdipje...

Wie verder nog meer zo genoten van het weer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:05 



 

Fijn dagje met de pony zo groene draak!
Mijn merrie heeft in de herfst ook altijd wat slappe mest. Verder was die met rijden gewoon erg fit haha.

Wij zijn net bij een hondje wezen kijken. Even goed informeren over de medicatie die ze nodig heeft maar klikte ook erg goed met budsel dus dat is al fijn.

[ img ]
Deze knapperd komt er sowieso 20 november bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:25 



 
Profiel   

Ach wat een droppie :)

Ik heb maar een rondje met Boon gewandeld, maar dat was meer slepen en een heel klein stukje langs de weg met Jasmijn. Dat is net een ezeltje; als ze het ver genoeg vind loopt ze niet meer. Tot je omdraait dan gaat ze weer graag naar huis :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:33 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Fijn dagje met de pony zo groene draak!
Mijn merrie heeft in de herfst ook altijd wat slappe mest. Verder was die met rijden gewoon erg fit haha.

Wij zijn net bij een hondje wezen kijken. Even goed informeren over de medicatie die ze nodig heeft maar klikte ook erg goed met budsel dus dat is al fijn.

[ [url=m/LgWKgH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze knapperd komt er sowieso 20 november bij.


Wat eem leukerd!
Een ouder hondje erbij?

Onze knappe Rooie is mank. Ze heeft haar voetzooltje kapot.
Ze is nogal een pechvogel, want ze is net hersteld van een longinfectie.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 14:40 



 
Profiel   

Arme poes... wat heeft ze uitgespookt, want zeker bij katten gebeurt dat niet zo vaak.
Wel een mooie imponerende foto zo :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 15:18 



 
Profiel   

Robijn, wat een leuke vooruitzichten. Jonge katjes zijn echt zo leuk. Hij heeft mooi kleurtje! Al een naam? En wat voor hondje wordt het?

Boemel, beterschap voor de Rooie. Dat zal vast niet lekker lopen, maar dit heelt vast vanzelf weer. Wel hele gave foto!

DF, ze vonden het vast te warm }> . Zou het beter gaan als ze beide tegelijk mee konden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 16:28 



 
Profiel   

Ik weet niet wat onze Rooie uitgespookt heeft. Misschien te wild gespeeld met haar vriendin Ratje of misschien heeft ze eindelijk een poging tot muizen vangen gedaan :o
Ik heb er wat Calandulanzalf opgedaan, maar dat vond ze 3x niks.

Gelukkig wordt ze goed verzorgd door Ratje [ img ]

Als ze weer beter is, ga ik weer eens met ze in t bos wandelen. Dat vindt vooral Ratje helemaal geweldig.
[ img ]

Wat een prachtig weer vandaag.
Vanmorgen het nieuwe paard van vrienden wezen bewonderen, daarna de nieuwe boerderij bewonderd van een bekende en daarna hebben we beide paarden gereden.

Mn beessie was braaf. Vandaag voor t eerst sinds 1.5 jaar weer gegalopeerd. :D

Ze is sinds September weer onder t zadel, maar bij gebrek aan een goede trainingsmogelijkheid alleen nog meer gestapt en gedraafd.

T ging wat onwennig en ze werd er loeiheet van,maar ze was braaf en dat is voor nu het belangrijkste :D

Nu lekker op de bank met pizza.
Op tijd naar bed vanavond, 't was een latertje gisteren. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:27 



 
Profiel   

Greendragon ... wat leuk van de pony! Altijd mooi, dat kleine spul.
Minder van je oude paard. Ik hoor meer momenteel over dunne mest bij paardenmomenteel. Hopelijk gaat het snel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:31 



 
Profiel   

Neeee geen kitten foto’s!
Zoonlief wil heel graag een nieuwe kitten, omdat een van onze katten afgelopen zomer is ingeslapen.
We hebben nog een bejaarde lopen, maar als ik die kittens zie..... dan kan ik dat niet weerstaan hahaha.
En ik wil dat nu nog even niet ;)
Wat een schatjes allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:42 



 

Beterschap voor rooie :(:)

Hondje van 6, net uit Griekenland hier. Even laten bezinken voor we emotioneel beslissen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 22:04 



 
Profiel   

greendragon schreef
DF, ze vonden het vast te warm }> . Zou het beter gaan als ze beide tegelijk mee konden?

Ik ga in mijn eentje niet met 2 paarden langs een drukke weg lopen :) Maar het is momenteel raar weer voor paarden, dus te warm zou zo maar kunnen.

De dunne mest lijkt hier weer even van de baan. Het lijkt er op dat minder hooi en iets meer brok de boel wat indikt, nadeel is wel weer dat de kans bestaat dat Boon wel gaat afvallen en dat is ook weer niet de bedoeling.

@boemel: Zo met de katten los wandelen is zeker leuk, maar ben je niet bang dat ze niet meer mee terug gaan ??
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 402 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen