Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 471 van de 544 [ 13576 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474 ... 544  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

 
Profiel   

Joki schreef
Dat is heel vervelend fly high. Barchem is een serieuze cross, dus als je gaat zal je zeker en scherp moeten kunnen rijden. Als je denkt dat dat nu even niet gaat lukken dan zou ik afmelden en eerst weer vertrouwen op doen sterk aanraden


Geen zorgen, ik ben niet levensmoe he ;) als het niet gaat beginnen we er absoluut niet aan.

Ik vind het vooral erg moeilijk om te plaatsen wat er gisteren mis is gegaan :? vandaag een sprongetje gepakt, ook een spannende, voor het paard nog onbekende hindernis, en het ging vrij lekker en zonder allerkleinste pogingen op uitbreken oid, oortjes erop en gaan :) wederzijds vertrouwen leek goed op zijn plek te zijn :o ik kon het ook op mijn gemakkie schuin springen enz. En thuis en met lessen op vreemd terrein springt dit paard echt altijd alles wat men maar neerzet! Ongeacht hoogte, kleur, noem maar op.

Ik denk dat het toch het wedstrijd gebeuren en stress aan mijn kant moet zijn :( meer kan ik niet verzinnen. Rondje HC doen voor mijn zenuwen lijkt me nu ook een optie :?

Ik ben met veel prestatiedruk opgevoed en dat wil zich weleens in soort faalangst uiten, ik vind de hindernissen in de B niet zo spannend om te springen maar het feit dat er mensen naast staan te kijken en dat elke fout opgeroepen wordt, dat is echt verschrikkelijk! Ik zat te denken wat er zo anders was in Lisse dat het daar wel goed ging - en vooral het feit dat start daar zonder toeschouwers was, enkel 1 persoon bij de startbox, dat gaf me al zoveel rust! En ook dat ik in Lisse letterlijk 0 verwachtingen had en nu wel winst wilde halen omdat ik wist dat het moest kunnen... tja, en als het foutloos MOET dan lukt het vanzelfsprekend niet :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 17:23 



 
Profiel   

Gaat er misschien iemand de cross van Barchem vrijdag lopen? Ik ben heel benieuwd naar de foto's! Of zouden ze ergen online komen te staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 09:29 



 
Profiel   

Ik lees net dat de zaterdag in Barchem is afgelast wegens te veel regen de afgelopen dagen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:14 



 
Profiel   

Morgen gaat wel door in Barchem, iedereen heel veel succes! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 13:19 



 
Profiel   

Iedereen veel succes en een mooie dag toegewenst. Ik heb zelf toch maar afgemeld, ik vind het risico te groot en als ik daar kom en ik vind de bodem toch te slecht na de ruim honderd deelnemers die me voor gaan, dan kan ik weer ruim 2 uur terug rijden....dus op naar volgend jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 14:57 



 
Profiel   

Hoe was het vandaag in Barchem? Ben benieuwd of de bodem zich goed heeft gehouden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:22 



 
Profiel   

vosje2010 schreef
Hoe was het vandaag in Barchem? Ben benieuwd of de bodem zich goed heeft gehouden!

We hebben de cross rond de middag gelopen. Ze hebben met man en macht gewerkt om de bodem te optimaliseren. Ze zijn vanmorgen om 5u begonnen. Dat heeft zeker geholpen. Hooguit het maisland is zuigend, maar verder vond ik het er super uitzien.
Losrijden bij het springen was al wel wat los gelopen toen.
Stond een mooie cross. Jammer dat ze toch een heel aantal afmeldingen hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:34 



 
Profiel   

Bodem in de cross was prima voor elkaar! Ik heb begin van de middag nog een rondje gelopen nadat onze paarden klaar waren en toen was er niets op aan te merken.
Alleen de springring vond ik erg matig, maar daar moet een eventingpaard op zich ook wel mee om kunnen gaan. Dressuurringen hielden zich ook best redelijk!

Nog mensen naar Bathmen volgende week?

Voor mijzelf zit het seizoen er al op (geen BB op de laatste crossen), maar gupje loopt nog in het L met een andere amazone.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 20:21 



 
Profiel   

Dat is goed te horen! Fijn voor iedereen die er was!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 20:55 



 
Profiel   

Ik vond de bodem van de cross zeer goed, bij het inspringen wel een stuk minder, springen zelf was redelijk.

We zijn fijn rondgekomen, helaas 1 weigering doordat ik meneer helemaal kwijt was (stond een paard op de hindernis naar de andere kant te klooien). Maar weer veel geleerd, volgende week Bathmen :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:00 



 
Profiel   

Hier ook Bathmen volgende week :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 11:45 



 
Profiel   

Ik ga ook naar Bathmen zondagochtend, nog geen 5 minuten met de trailer voor ons, luxepositie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:30 



 
Profiel   

@martine tnx voor compliment! We zijn erg tevreden over de cross in Hattem! *\o/*

Volgend jaar bokt eventing amateur meeting bij de foodtrucks *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 17:35 



 
Profiel   

Lijkt me een gezellig idee Elke!

Ik heb de smaak te pakken en dacht misschien nog wel bij te kunnen schrijven in Bathmen, nouuu die hoop was na het zien van de wachtlijst snel vervlogen haha! Iedereen die daar gaat staren heel veel plezier, het is altijd een hele mooie wedstrijd daar!

Ik wil wel kijken of ik van de winter nog wat leuke indoortrainingen mee kan pakken, dus als iemand nog wat aanraders heeft? Geen indoorwedstrijden, heb er zo'n hekel aan om zo'n lang parcours in een bak te moeten onthouden :o

Wij hadden van het weekend een training van Darren Chiacchia in Ede, Fay pakte aan als vanouds, heb echt genoten! Ennuh, aan het vreugdesprongetje van Fay te zien kon zij de training ook wel waarderen :D


Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 20:02 



 
Profiel   

Mijn merrie wordt ook gestart in Bathmen zondag. Ik vind het zelf niet zo’n hele fijne cross, tenminste ik mijd deze meestal in de planning en kies dan liever een andere. Ik vind de waterbak niet zo fijn..en sommige andere sprongen vind ik een beetje oneerlijk staan in het bos. De waterbak vind ik zo’n donker gat met een onduidelijke insprong.

Misschien is het ook iets wat ik in mijn hoofd heb hoor.. zag dat er veel deelname was en veel professionals. Die starten vaak hun paard niet in een oneerlijke cross. Zoals van Norg weet ik dat veel profs er niet meer starten om paarden op te leiden.. Wat vinden jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 14:04 



 
Profiel   

Ik ben er al 15 jaar niet geweest dus ik ga het zondag zien.

Die van mij schrok zich wezenloos van de mensen op de brug boven het water in barchem. Water is op zich geen probleem meer, maar van mensen wordt hij nog beetje zenuwachtig :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 23:09 



 
Profiel   

Van elke cross valt bijna wel iets te zeggen.
Ik heb nooit een paard gehad die moeite heeft met water. Misschien omdat we thuis erg veel water hebben in de koude maanden..
Voor de rest bouwen ze allemaal de laatste tijd dik vind ik. Technische dingen lijken in de B wel verleden tijd en in de L kunnen ze dubbel dik terug komen.

Ik denk dat als het nu door gaat omtrent corona er veel weer normaal wordt. Het was ook een gekke tijd met opbouw en toch niet en wel en niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 07:32 



 
Profiel   

Het valt mij ook op dat de hindernissen in de B steeds hoger worden, alles max maat. Persoonlijk zie ik liever wat technische lijntjes ook in de B. En ook zou het fijn zijn als er een betere opbouw in het parcours zit, niet meteen hindernissen 1 en 2 al lastig door hoogte of aankleding, zodat je in je ritme kan komen. Heb dit ook al eens besproken met een TA/parcoursbouwer. Die zijn overigens best blij met feedback van deelnemers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 08:41 



 
Profiel   

Ik vind de B na een jaar eruit te zijn geweest ook pittig staan, ik heb sprongen genomen die voor de L en M hetzelfde waren.

De trakhener in Barchem vond ik toch ook behoorlijk.

Misschien ook wel omdat ik einde van het seizoen nog mee kom doen maar ben dus niet geheel de enige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 08:44 



 
Profiel   

Ik dacht ook dat een trakhener officieel niet in een B parcours mag voorkomen, mits er een alternatief op wordt gegeven? Of heb ik dat verkeerd ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 09:18 



 
Profiel   

Volgens mij zat die vorig jaar of er voor er ook al in.
Ik heb er nog een foto van

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 09:19 



 
Profiel   

Barchem is wel altijd een hele pittige wedstrijd, zo stond hij jaren geleden al bekend en heb niet het idee dat dat anders is geworden. Ik heb dit jaar alleen Hattem gereden, ik had nou niet het idee dat dat overal aan de maximale hoogte stond toch? Ben benieuwd hoe het in Bathmen is dit weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 09:32 



 
Profiel   

De flyer met daarin de hindernissen van bathmen staat nu op hun Facebook ;)
Ik heb er zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 10:31 



 
Profiel   

Vond Hattem sommige hindernissen pittig maar zeker niet overal. Barchem stonden ook wel pittige/hoge B tussen maar ook weer hele vriendelijke voor de moeilijkere lenen met water erachter bijvoorbeeld.

Maar voelde me wel heel stoer over de trakhener gaan. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 10:34 



 
Profiel   

Mensen al geweest in Bathmen of de cross gelopen? Hoe is de bodem?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 12:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 471 van de 544 [ 13576 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474 ... 544  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen