Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke kleur heeft ons verzorgpaard?

 
Profiel   

[ img ]
[ img ]


We vragen ons af hoe deze kleur genoemd wordt. Geen afstamming bekend. Wel een foto van de moeder beschikbaar zij is bont. 2 blauwe ogen en een roze huid. We zijn benieuwd.

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Katrien56 op 24-10-21 18:03, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:34 



 
Profiel   

Heb je een foto van het paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:42 



 
Profiel   

https://www.bokt.nl/img/avatar/WGEkUI.jpg

https://www.bokt.nl/img/avatar/HXDTVe.jpg

https://www.bokt.nl/img/avatar/htnDvA.jpg



Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 24-10-21 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichten samengevoegd


Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:53 



 
Profiel   

Dat is niet te zien zo klein...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:56 



 

Heb je ook gewone foto's van het paard op je mobiel? Hier staat uitgelegd hoe je een foto vanaf je telefoon kunt uploaden :)

https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_ ... laatsen.3F

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:59 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:01 



 
Profiel   

Sorry ik ben nieuw hier. Ondertussen staan er grote foto´s op als het goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:05 



 
Profiel   

Bruin bont lijkt mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:05 



 
Profiel   

Zou ook valk bont kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:08 



 
Profiel   

Het is sowieso geen gewone bruinbonte maar ik heb te weinig verstand van de blauwe ogen en roze huid om met zekerheid iets te zeggen over de juiste verdunning. Palomino of valk is het ook niet, maar dubbele verdunning daarvoor lijkt te vlek te donker.

Weet je iets van de vader?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:10 



 
Profiel   

Helaas weten we niets van de vader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:14 



 
Profiel   

Roze huid en blauwe ogen komen van het bonte, waarschijnlijk een combinatie van tobiano en een vorm van overo (frame, splash, is zo niet te zeggen). Kortaf kan je dat tovero noemen.
Basiskleur is lastig door het vele wit. Het kan een lichte bruine zijn of misschien valk.

Je kan hem testen als je zeker wilt zijn, maakt het je niet zo uit zou ik het gewoon onder de noemer bruinbont schuiven. Bont is hij sowieso, dat is de overkoepelende term voor alle vlekkenpatronen los van de genetica.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:22 



 
Profiel   

Die blauwe ogen komen gewoon door het wit inderdaad. Dat is verder niet iets bijzonders, kleurtechnisch gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:47 



 
Profiel   

mooney schreef
Roze huid en blauwe ogen komen van het bonte, waarschijnlijk een combinatie van tobiano en een vorm van overo (frame, splash, is zo niet te zeggen). Kortaf kan je dat tovero noemen.
Basiskleur is lastig door het vele wit. Het kan een lichte bruine zijn of misschien valk.

Je kan hem testen als je zeker wilt zijn, maakt het je niet zo uit zou ik het gewoon onder de noemer bruinbont schuiven. Bont is hij sowieso, dat is de overkoepelende term voor alle vlekkenpatronen los van de genetica.


Hier sluit ik mij bij aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:57 



 
Profiel   

lijkt mij gewoon een bruinbonte. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:59 



 
Profiel   

Geen idee of ik iets doms zeg hoor, maar ik vind de vlek niet heel 'bruin' ogen. Vosbont misschien nog een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:55 



 
Profiel   

welke kleur is dat plukje manen op zijn voorhoofd? als het zwart is is het een donkere valk bonte of lichte bruin bonte en als het rood is is het een vos bonte. veel meer opties zijn er niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 20:42 



 
Profiel   

Hij heeft een zwarte pluk in zijn manen en in zijn staart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:42 



 
Profiel   

Dan is het geen vosbont. Waarschijnlijk is hij bruinbont :) Wil je het echt zeker weten, kan je haren opsturen om te laten testen, zoals @mooney al zei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:32 



 
Profiel   

Deze foto's zijn helaas te onduidelijk om te kunnen zien welke kleur het bruin echt heeft. Je kunt het natuurlijk nooit met zekerheid zeggen en als je het exact wil weten kan je het beste een test doen. Maar om een gokje te wagen voor de kleur vind ik deze foto's iets te onduidelijk en te klein.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 11:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen