Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 403 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Robijntjah schreef
Beterschap voor rooie :(:)

Hondje van 6, net uit Griekenland hier. Even laten bezinken voor we emotioneel beslissen :')


Ja, dat zijn zaken om goed over na te denken. Helaas veelal hondjes met een geschiedenis van slechte ervaringen.

Ik kan verschillende mensen met Roemeense, Spaanse en Griekse hondjes.
Helaas best veel problemen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:24 



 

We hebben er al wel wat ervaring mee, Buddy komt van aruba en is een heel onzekere hond. Bij ons is ie nu (pas) helemaal vertrouwd na bijna 2 jaar maar in nieuwe situaties spat de onzekerheid er vanaf.

Deze dame was wat timide maar heel zachtaardig en laat soms haar heel speelse kant zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:27 



 
Profiel   

Dubbelfun,

Nee, ben niet bang dat de katten weg lopen.
Ze gaan nooit verder dan 5 meter van me vandaan. Als ik ga zitten, springen ze op schoot.
We lopen vanuit de tuin het bos in.
Ik hoef dus niet eerst met de auto ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:41 



 
Profiel   

Dat is wel een prettig gevoel dat ze echt goed bij je blijven.

Ik was hier altijd al blij dat poes bang was voor de weg en auto's, maar dat zie je ook zelden. Die is als aanlopertje van 2/3 maanden hier gekomen en is 18 geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:36 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Dat is wel een prettig gevoel dat ze echt goed bij je blijven.

Ik was hier altijd al blij dat poes bang was voor de weg en auto's, maar dat zie je ook zelden. Die is als aanlopertje van 2/3 maanden hier gekomen en is 18 geworden.


Voor de weg ben ik wel heel bang.
We wonen aan een 60km weg, maar ze rijden vaak te hard.

Tot nu toe zie ik ze gelukkig nooit bij de weg. En hoop echt dat ze gewoon oud worden.
We hebben poezen, die schijnen minder op avontuur te gaan dan katers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:43 



 
Profiel   

Hier is het sinds kort 60 km en nu wordt er 80 gereden. Hiervoor was het 80 en werd er 100 gereden met uitschieters naar 160 door motorrijders op mooie droge zondagen ;(

Ik heb gedacht aan een andere poes, maar toen iemand kwam vragen of die aangereden (dode) kitten van ons was had ik zo iets van 'laat maar'... ik kijk wel filmpjes op YT :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:15 



 
Profiel   

Zo ik heb weer bijgelezen na een dag afwezigheid. Wij hebben gisteren freibergers gejnuffeld in Belgie en er was er 1 die wel in onze zak meewilde.

Knappe poezen Boemel, leuk he als ze meewandele, dat deed onze rode vroeger ook.

Robijntjuh, leuk kitten en een nieuwe hond, spannend. Onze eerste hond was ook een griek en een werelds hondje.

GD wat balen van het pootje van je rode. Spannend ook met je merrie, ik hoop dat het de temperatuur is. Met oudere paarden blijft het spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:17 



 
Profiel   

Zo leuk, die poezels. Ik ben altijd dol geweest op katten. <3 Honden overigens ook, hoor.

Mijn moeder heeft een hondje uit Roemeniƫ. Een schatje, maar ze blijft onzeker. Niet een heel leuk hondje voor mensen die haar uit willen laten / hondenuitlaat. Ze is daar veel te eenkennig voor.

We delen de kat met mijn moeder. Die kiest zelf naar welk huis hij gaat. Dan appen we naar elkaar waar hij is. We hebben hem ooit als jonge kat opgevangen/opgeknapt en toen is hij gebleven.

Ik heb eens drie nachten bij Frum gezeten, omdat hij toen heel slecht was en ik steeds gekke geluiden hoorde in de stal. De dag erop kwam een buurmeisje mij halen om te vertellen dat er een kat was aangereden. Ze was er net langsgefietst. Het moest Jip zijn, want er liep verder niet zo'n kat in de buurt. Dus ik samen met haar erheen. Daar raapte ik -helemaal van de kaart- een platte kat van de weg op, omdat ik hem mee naar huis wilde nemen. Toen pas zag ik het zwaar verminkte hoofd. Het was niet Jip. Helemaal verward heb ik de dierenambulance gebeld. Die hebben de kat opgehaald.
Thuis bleek Jip gewoon op bed te liggen. Was handig geweest als ik dat eerst had gecheckt. :7 :roll: Door het slaapgebrek, de zorgen van de nachten ervoor en de schrik om Jip was ik volledig labiel. Tegen beter weten in heb ik me nog gehaast om het etentje en uitgaan voor koningsnacht te halen. Het ging niet en ik ben zo van het terrein afgelopen. Ik moest weg. Het maakte me niet uit hoe lang het zou duren om thuis te komen, als ik maar weg kon. Gelukkig zijn mijn vriend en mijn moeder me toen gaan halen/zoeken n.a.v. mijn appjes dat ik ergens langs de weg liep. Ik vergeet dat nooit meer. Wat een ellende. Ik heb die kat echt een jaar lang abnormaal veel geknuffeld en ik weet nu dat ik na zulke dagen eerst even moet bijkomen. Niet proberen te doen alsof er niets aan de hand is op een feest.

Die zorgen om de dieren kosten me mijn halve leven. :+ Dat zullen jullie vast herkennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:42 



 
Profiel   

Idd heel herkenbaar, daarom ben ik -mede gezien mijn leeftijd- aan het afbouwen; geen cavia erbij toen er ineens maar eentje over was (meegegeven toe ik het grote binnenhok verkocht), geen nieuwe poes meer en ook geen shet erbij om met Jasmijn te krauwelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 11:28 



 

Zeker als ze iets mankeren ben ik meteen 30 jaar ouder. Maar de mooie momenten houden me ook weer jeugdig. Net als gisteren, lekker ritje in de zon, heerlijk voorwaarts paard en in de bomen een eekhoorn die even met me meerent. Genieten <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 12:57 



 
Profiel   

Oh ja, herken ik volledig.
De paarden hebben video bewaking. En ik kijk veel te vaak om zeker te zijn dat het goed met ze gaat.

En als ik de buitenkatten niet binnen 5 minuten zoeken zie, dan wordt ik al benauwd.

Gelukkig heb ik ook binnenkatten.
En die zijn nooit kwijt, nooit ziek en ook nooit gewond :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 13:13 



 
Profiel   

Oooohhh Boemel, wat een heerlijke foto <3

Het is zo gek, onze Mini lijkt bang van iets aan de wegkant te zijn. Haar weitje is altijd al naast de weg, nooit eerder bang geweest en nou de laatste tijd zie ik haar steeds vaker de wei uitlopen alsof er iets engs staat of is bij de weg...maar er is helemaal niks! Ze laat er zelfs gras voor staan en dat is normaal gesproken uit den boze!

Dit jaar hebben we hooi van eigen land *\o/* ik heb de 2e snede laten analyseren maar ik snap er helaas de ballen van :+ kunnen jullie mij helpen? Is het hooi een beetje van goede kwaliteit?

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 13:44 



 
Profiel   

@boemel: die ligt er heerlijk bij te genieten... ik hoor hem hier haast knorren :D

@MissYvette4u: ik meen dat er ergens op Bokt een item liep over hooiwaardes ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 14:15 



 
Profiel   

Vraag mizora eens.
Ik vind haar enorm deskundig en duidelijk in uitleg over voer

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 14:35 



 
Profiel   

Ja dat is mooie kwaliteit ruwvoer.
Energiewaarde aan de lage kant, dus dat betekent dat ze er eventueel wat meer van mogen hebben. Suiker mooi laag, verteerbare eiwitten ook op een mooi niveau. Mogelijk wat arm aan mineralen, dus aanvullen met een balancer is wel gepast denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 15:29 



 
Profiel   

Ik zie dat koolhydraten, suiker en fructaan apart vermeld worden, maar dat zijn toch allemaal 'suikers' ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 15:48 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik zie dat koolhydraten, suiker en fructaan apart vermeld worden, maar dat zijn toch allemaal 'suikers' ??

Het zijn onderdelen van elkaar. Fructaan is een vorm van suiker, suiker is een onderdeel van koolhydraten.

Ik zou wel blij zijn met dat hooi, hoge structuurwaarde (lekker veel kauwen), laag in suiker en energie en gemiddeld in eiwit. Voor onbeperkt voeren lijkt me dit op papier heel mooi spul :j
Waar ik nieuwsgierig naar ben: weet je nog hoe laat je gemaaid hebt en wat de weersomstandigheden waren (ook de uren voor het maaien)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 16:18 



 
Profiel   

Wat een heerlijke foto Boemel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 16:49 



 
Profiel   

Dat is fijn om te lezen! *\o/*

Ik heb het hooi helaas moeten inpakken ivm geen overdekte opslagruimte, en durf het mijn sobere Quarters niet te voeren.

Het gras is op een zonnige dag als ik me goed herinner begin vd middag gemaaid. Het heeft 5 dagen gelegen (iedere dag geschud). Daags voor het maaien was het lekker zonnig.
Mijn buurman heeft eea geregeld en gedaan dus had niet veel zeggenschap over het moment van maaien. Want dat scheelt ook veel in kwaliteit heb ik gelezen? We zijn bezig zelf maai & schudmateriaal aan te schaffen zodat we dit volgend jaar zelf kunnen doen.

Dank jullie voor de reacties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 17:41 



 
Profiel   

Oh vanuit plastic zou ik het ook niet willen voeren, ik heb een chronisch bevangen merrie en een ruin die bij de aanblik van voordroog al last van mestwater heeft.
Zonde, want volgens mij zou het als gewoon hooi juist heel geschikt zijn geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:23 



 
Profiel   

Robijntje hopelijk blijft het blessure paard zo rustig.

Een hoop mensen met poezen/katten. Komt er hier niet in, man vind er niks aan. Nu moet ik eerlijk zeggen dat katten ook niks met mij hebben.... Maar ben wel blij dat er hier minimaal 6 verschillende rondlopen en ik laat met alle plezier in de nacht het huidige hooihok voor ze open zodat ze beter bij de muizen kunnen.

Hier ook slappe mest bij het oudje. Hooi eet hij in de stal in de nacht wel goed, overdag op de bak is hij een beetje sjaggie omdat hij niet meer de wei in mag..... hooi laat hij daar iets te makkelijk staan, maar krijg Senioris prioris voldoende bijgevoerd dat hij momenteel zeker niet te mager is.

Vanmiddag gaan mijn ouders mee om naar Guusje te kijken. Nu is mam doodsbang voor paarden dus hoop dat ze het een beetje trekt op de manege :+ gelukkig is het volgens mij overdag wat rustiger. Maa ze komt ook bij hun achter het huis en dan vind ik het ook wel fijn dat ze haar een keer hebben gezien. Hebben nu ook afgesproken dat ik er gewoon heen kan wanneer ik wil en lekker met haar mag doen en laten wat kan.

En terwijl ik zit te werken worden fijn de banden aan huis verwisseld van de auto. Heerlijk!! is de tweede keer dat ik dit doe en valt mij op dat het niet eens duurder is dan als ik op een andere plek nieuwe banden erop laat doen. Was een beetje dom... wonen aan de duitse grens dus dan moet je gewoon 4 seizoenen banden hebben of steeds wisselen met zomer en winterbanden... Wat kopen we voor auto... alleen zomerbandjes.... tja..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:18 



 
Profiel   

@joyce: kunnen ze die banden aan huis dan ook goed uitlijnen ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 08:07 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
@joyce: kunnen ze die banden aan huis dan ook goed uitlijnen ??


Nee dat helaas niet. Balanceren wel. Maar uitlijnen moet ik volgens hem wel nog laten doen omdat ik tegen stoeprand heb aangezeten. Ik weet zelf dat dat heel rustig gegaan is en auto trekt niet maar dat is idd wel iets om rekening mee te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 08:15 



 
Profiel   

Nou weer erop gezeten, voor mijn gevoel is dat ook het enige :+ oke we kunnen stap draf galop maar jeetje wat een hoop werk is er nog aan ons beiden. :o Maar ze is braaf, ze is nooit echt goed doorgereden (niet dat ik een wereldruiter ben maar nageeflijk gaan lopen zou prettig zijn). In stap lukt het al aardig in elk geval. Wil ook niet teveel lopen te sodemieteren dan liever braaf haar rondjes lopen en zodra ze naar huis komt gaan lessen zodat we beter gaan worden samen.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ik haar uit de wei moest halen maar ze stond nog binnen? geen flauw idee hoe dat onderling geregeld is maar het is nu al na korte tijd dat ik denk ik ben blij als ze hier staat dat ik weet hoe haar dagindeling is geweest en hoeveel voer ze heeft gehad en dat ze naar buiten is kunnen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:14 



 
Profiel   

Of ze stond net weer binnen ?? Er is toch vast wel iemand die je kan vertellen wat zo het dagritme is.

Over ritme gesproken...deze bezorger kost me haast mijn nachtrust :)

Red Je Pakketje schreef
We bezorgen je pakketje vandaag tussen: 21:24 - 21:54
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 403 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen