Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 365 van de 431 [ 10759 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368 ... 431  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Cushing/PPID deel 2.

 
Profiel   

Als je wil delen wel, maar als je een pil per dag geeft en een maand klaarzet in een pillendoos niet
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 14:36 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
* pakt bril en leest nog een keer * :D
Maar het staat er toch echt.
'' Houdbaarheid van gedeelde tabletten na eerste opening van de primaire verpakking : 3 dagen ''

Vreemd, zit er een laagje omheen dan? Of zou het een verkooppraatje zijn?
Of een drukfout?
Ik vraag het aan mijn Da.
Ik heb ze besteld, komen volgende week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 14:38 



 
Profiel   

EmptyWords schreef
Als je wil delen wel, maar als je een pil per dag geeft en een maand klaarzet in een pillendoos niet

Ik geef een halve en in de Sr 3/4 dus ik moet het wel klaar maken.

Ik heb net mijn da gebeld en gevraagd of ze hier aan kunnen komen en wat het kost. Ik word terug gebeld, ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 14:45 



 
Profiel   

Nee, geen laagje. De pil is wel zachter als de prascend. Ook een beetje roziger :D
Geen drukfout volgens mij want het staat ook aan de buitenkant van de doos gedrukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 14:47 



 
Profiel   

Dan zal dat wel zijn omdat er niet zon laagje om zit. Wss valt ie dan uit elkaar met een paar dagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 14:48 



 
Profiel   

Zou kunnen. Er zijn ook 2 breuklijnen, vandaar het wat zachtere waarschijnlijk.
Ik geef 1 1/2, dus halfje is telkens de dag erna opgebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 14:52 



 
Profiel   

Helaas kan mijn da er niet aan komen. Kan wel een recept krijgen om het ergens anders te kopen. Dus…. Wie heeft de goedkoopste?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 16:57 



 

Tja, ik heb nu Prascend voor 1,30 per pil, voor 160 stks. Volgens mij is dat vrij aardig geprijsd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 18:23 



 
Profiel   

Ik betaal voor die Pergoquin 275 voor 200 pillen.
Dat is nog duurder dan jij voor de prascend :+

Voor prascend zat ik op bijna 2 euro per pil :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 18:28 



 
Profiel   

Prascend betaalde ik 134 voor 60, pergoquin 124 voor 60

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 18:39 



 
Profiel   

Ik betaal nu 156,50 voor 80 pillen Prascend, dus 1,96 per pil

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 18:43 



 
Profiel   

Ohhhh goed dat ik mee lees hier. Ik zet ook uit voor een maand. Mijn shet hoeft maar een kwart per dag. Heb ook pergoquin.
Is het nadelig voor de werkzame stof?
Morgen de VA maar bellen anders.

Jullie paarden ook zo mooiste met de vacht momenteel? Die van mij heeft het zo onwijs warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:47 



 
Profiel   

Hallo,

Ik meld me ook even hier, vandaag de uitslag gekregen en de waardes moeten rond de 100 zijn en zaten bij mijn opa tegen de 500 aan, dus vanaf morgen aan de pillen.
Nu las ik op de vorige pagina dat je bij weinig klachten het beste kunt opbouwen. De dierenarts adviseerde om een pil per dag te geven en dan over 2 maanden weer kijken of we dan evt terug kunnen naar een halve pil per dag....
Ojan hebt laten testen omdat hij zoveel haar heeft elke keer weer, verder weinig klachten dacht ik, maar nu lees ik overmatig zweten, drinken en plassen dit heeft hij ook.
Ook heeft hij sinds 2 jaar extreem last van zijn allergieeën, dit heeft er ook mee te maken dacht de dierenarts.

Maar goed, opbouwen of direct beginnen met 1 pil per dag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:06 



 
Profiel   

Wat je al zei, bij weinig klachten langzaam opbouwen. Dit om bijwerkingen zoveel mogelijk te voorkomen. Alleen bij ernstige klachten als HB heb je die keuze niet en begin je gelijk met de volle dosering. Hier in het topic kijken mensen ook veel meer naar de klachten en of ze verminderen ipv naar de acth waarde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:33 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen week een nieuwe doos Prascend van 160 tabletten gekocht en moest bij onze (Belgische) dierenarts € 245,-afrekenen, dus € 1,53 per pil.

@saskiaojan; ik zou ook kiezen voor rustig opbouwen. :j Beginnen met een halve tablet, wellicht? Ik zou persoonlijk liever kiezen voor het eventueel ophogen van de dosis in plaats van al bij aanvang met een relatief hoge dosis te beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 20:37 



 
Profiel   

Steentje schreef
Ik heb afgelopen week een nieuwe doos Prascend van 160 tabletten gekocht en moest bij onze (Belgische) dierenarts € 245,-afrekenen, dus € 1,53 per pil.

@saskiaojan; ik zou ook kiezen voor rustig opbouwen. :j Beginnen met een halve tablet, wellicht? Ik zou persoonlijk liever kiezen voor het eventueel ophogen van de dosis in plaats van al bij aanvang met een relatief hoge dosis te beginnen.


Ik gister 160 tabletten Prascend en moest €326,89 betalen (Nederland). Ik zei al dat ik op internet had gezien dat andere er minder voor betaalden. Tja ze zei ik weet niet wat er op het internet staat. Waarschijnlijk is het dan in Nederland duurder dan in België.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 06:19 



 

Ik betaal 207,50 voor 160 tabletten en dat is ook gewoon in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 07:07 



 
Profiel   

[***] schreef
Ik betaal 207,50 voor 160 tabletten en dat is ook gewoon in Nederland.



Dat scheelt nogal. Voorlopig heb ik nu niet nodig. Zal volgende keer maar weer informeren hoe dat dan kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 07:52 



 
Profiel   

spokey schreef
Steentje schreef
Ik heb afgelopen week een nieuwe doos Prascend van 160 tabletten gekocht en moest bij onze (Belgische) dierenarts € 245,-afrekenen, dus € 1,53 per pil.

@saskiaojan; ik zou ook kiezen voor rustig opbouwen. :j Beginnen met een halve tablet, wellicht? Ik zou persoonlijk liever kiezen voor het eventueel ophogen van de dosis in plaats van al bij aanvang met een relatief hoge dosis te beginnen.


Ik gister 160 tabletten Prascend en moest €326,89 betalen (Nederland). Ik zei al dat ik op internet had gezien dat andere er minder voor betaalden. Tja ze zei ik weet niet wat er op het internet staat. Waarschijnlijk is het dan in Nederland duurder dan in België.


Ik blijf het ook vreemd vinden dat er zo'n prijsverschillen in kunnen zitten.. Mag elke dierenarts dan zijn eigen marges bepalen voor medicatie zoals Prascend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 08:35 



 
Profiel   

ik begin ook steeds meer te denken dat ze binnen een bepaalde marge zelf bepalen hoeveel winst ze willen maken op welke producten bij welke klanten :+

Heb nog een paar stripjes Pergoquin. Ik ga dus de volgende doos een keer bij een andere DA bestellen. Gewoon uit nieuwsgierigheid :D
Bij deze krijg ik 10% korting op die pillen, maar ik heb ontdekt dat hij ook 20 euro duurder is voor een consult aan huis, dus ik laat mij graag verrassen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 08:51 



 
Profiel   

Ik volg hier al een tijdje omdat ik het vermoeden had dat mijn haflinger (27 jaar) PPID heeft. Ongeveer 1,5 jaar geleden getest maar waardes waren normaal. Mijn gevoel zei toen al dat het niet klopte. Nu dat ze zo slecht in haar vacht zit, vaak lusteloos staan en spierverlies op de bovenlijn heb ik toch nog een test laten doen.

Ze is nu met waardes 378.0 pg/ml getest.
Ondanks dat ik het eigenlijk wel wist is het toch wel even schrikken.
Dierenarts zegt beginnen met 1 tablet Prascend per dag. Kom hier veel tegen dat jullie adviseren rustiger aan op te bouwen. Zat te denken om met 1/4de te beginnen. Hoe snel zouden jullie het opbouwen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:52 



 

Ik heb ook veel gelezen over opbouwen en dat destijds ook met mijn dierenarts overlegd en die gaf aan dat het niet nodig is. Ik ben meteen met 1 pil gestart, gelukkig geen enkel probleem met bijwerkingen ervaren. Toen hij na een jaar een nog véél hogere waarde had, moest ik 2 pillen gaan geven, hier kreeg hij wel wat last van, als in lusteloos en minder eetlust. Daar ben ik toen ook weer mee gestopt. Staat nu nog steeds op 1 pil per dag. Dat gaat perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 16:13 



 
Profiel   

Ik heb niet het hele topic gelezen, excuus als het al eens gevraagd is
Mijn merrie krijgt nu sinds 10 dagen Pergoquin. Sinds gisteren heeft zij tranende ogen. Knijpt ze ook half dicht. Ik zie geen trauma, ze zijn niet rood, verder is niks veranderd
Herkent iemand dit als bijwerking?
Verder eet ze goed, gedrag is hetzelfde, rijgt nu 1 tablet per dag

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 17:04 



 
Profiel   

Ik herken dit niet als zijnde een bijwerking van de pillen, maar mijn merrie heeft al jaren 1 gevoelig oog. En dus nu ook zitten er weer wat vliegjes en gaat het oog tranen en houdt ze het weer wat meer dicht met de wind ook.
In de zomer heeft ze overdag altijd een vliegenkap op en dan gaat het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 17:38 



 
Profiel   

Prutogen zijn meer een verschijnsel van de ppid. Mijn pony is inmiddels bijna blind. Om zijn ogen zoveel mogelijk te beschermen heeft hij zomer en winter bij zonnig weer een vliegenmasker op. Niet vanwege de vliegen maar vanwege het felle licht
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 365 van de 431 [ 10759 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368 ... 431  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen