Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 404 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Wij hadden vroeger altijd een pakketbezorger die kwam rond dat uur 's avonds, ideaal. Was ik terug met de paarden en geen kans om hem te missen (tenzij ik avonddienst had). Nu komt ie 's ochtends vroeg. Toch minder want dan ben ik al weg naar het werk...

Hier heeft een deugniet een hele houten boombescherming afgebroken. Kwam ik natuurlijk op zaterdagavond achter terwijl ik bijna weg moest naar het werk omdat ik nachtdienst had. Hoe hij het gedaan heeft is mij nog steeds niet duidelijk. Maar een heel stuk was afgebroken en lag een aantal meter verderop. De bovenkant was nog heel en de onderkant ontzet uiteraard met uitstekende schroeven, lekker veilig... Hele ding afgebroken maar toen waren de gaten er nog van de palen. Uiteindelijk maar wat zand ergens op het erf gevonden en er vervolgens wat mest opgegooid van de mesthoop (om te voorkomen dat ze daar al te veel gaan lopen en in de zachte grond wegzakken want echt ideaal opvullen was het niet zo in het donker).
Enige voordeel was dat hij het had gedaan bij een boom die niet was aangeslagen.

Inmiddels heeft meneer ook drie prikpalen vlak boven de grond af gebroken dus waar hij last van heeft momenteel is mij niet helemaal duidelijk.

Ik geloof wel dat er in dit hele verhaal geen paarden beschadigd zijn geraakt :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:40 



 
Profiel   

boemel schreef
Oh ja, herken ik volledig.
De paarden hebben video bewaking. En ik kijk veel te vaak om zeker te zijn dat het goed met ze gaat.

En als ik de buitenkatten niet binnen 5 minuten zoeken zie, dan wordt ik al benauwd.

Gelukkig heb ik ook binnenkatten.
En die zijn nooit kwijt, nooit ziek en ook nooit gewond :D

[ [url=m/RSxeyM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een scheetje <3 En wat gaaf dat je met je buitenkatten kunt gaan wandelen <3

Lorette, wat vreselijk dat je dacht dat je kat was aangereden. Ik snap dat je helemaal van de kaart was.

Wij hebben 2 binnenkatten. Allebei 14 jaar en vanaf kittens al bij ons. Helaas is 1 van de 2 sinds kort gediagnosticeerd met Lymfoom en we weten dat er binnenkort een afscheid aan zit te komen. Onze andere kat sukkelt helaas ook. Veel zorgen en verdriet hebben we ervan, maar we hebben ook 14 jaar heel veel liefde en gezelschap van ze mogen ontvangen. Ik hoop dat ze allebei nog even mee mogen :(:) ..

Pakketbezorgers; hier echt geen klagen over. Ookal wonen we hier echt in het buitengebied, ze bezorgen altijd :D

Robijntje, wat een heftige blessure. Hopelijk betert het snel en keert de rust terug.

Wat een berg paarden met natte mest. Ik zou persoonlijk gelijk denken aan zand in de darmen gezien het kortere gras wellicht? Of door de warmere dagen?


Hier eindelijk wat bakvorderingen **\O/** Twee weken geleden werd de schuilcontainer op zijn plek gesleept door een buurman aangezien de aardappelen naast ons perceel eindelijk uit de grond waren. De buurman bekeek mijn rijbak eens en vroeg wat er eigenlijk nog mee moest gebeuren. Ik legde uit dat ik aan het wachten was op een andere buurman tot de frees vrij was. Nu had hij er toevallig ook nog 1! Dus het weekend erna kwam zijn broer de bak frezen. Toen hij de vezels erdoor aan het frezen was werd het zand gelijk veel losser waardoor hij zelf al opperde dat aanrollen wel een goed idee was. Dus diezelfde middag regelde hij nog een rol en was mijn rijbak gefreesd en aangerold. Naaaah, mijn buren zijn echt allemaal goud waard!! *\%/*
Een vriendin van me gaf me gelijk een schop onder mijn hol dat ik mijn paard moest zadelen en een rondje rijden. Mijn zus was er toevallig toch dus kon ze gelijk ff helpen (kan nog niet alleen opstappen, dan loopt ze steeds weg :') ). En zo zat ik eindelijk op mijn paard in mijn eigen rijbak *\o/* Het duurde ruim 1 jaar, maar dan heb je ook wat :D.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Helemaal blij *\o/* De vezels maken gelukkig ook echt veel verschil. De toplaag is nog wel wat zacht, maar het stopt gewoon. Ze zakt niet meer ver tot haar kogels in het zand *\o/* .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 20:46 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Dais, wat genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 20:49 



 
Profiel   

Tof Dais! Daar heb je lang genoeg op moeten wachten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 20:56 



 
Profiel   

We moesten er wel even geduld voor hebben ja :j Het is/was ook wel echt een heel project en ik heb er veel van geleerd :') Vooral hoe het niet moet :+ , maar het is een mooie rijbak geworden al zeg ik het zelf :j.

Nu moet ik trouwens wel eerst de zadelmaker laten komen voordat ik het rijden echt kan oppakken want ik wilde zaterdag dus voor het eerst aandraven met Quinta maar ze werd daar niet heel blij van... :o De zadelmaker wilde ik sowieso pas laten komen als mijn rijbak af was zodat ik echt kan proefrijden, maar nu heb ik er gelijk maar werk van gemaakt dus :j.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 21:01 



 
Profiel   

Wat fijn dat het met behulp van buren af is. Nu nog veel veilige km`s maken in je eigen rijbak

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 06:33 



 
Profiel   

Wat fijn Dais!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 06:58 



 
Profiel   

Dais_ schreef
We moesten er wel even geduld voor hebben ja :j Het is/was ook wel echt een heel project en ik heb er veel van geleerd :') Vooral hoe het niet moet :+ , maar het is een mooie rijbak geworden al zeg ik het zelf :j.

Nu moet ik trouwens wel eerst de zadelmaker laten komen voordat ik het rijden echt kan oppakken want ik wilde zaterdag dus voor het eerst aandraven met Quinta maar ze werd daar niet heel blij van... :o De zadelmaker wilde ik sowieso pas laten komen als mijn rijbak af was zodat ik echt kan proefrijden, maar nu heb ik er gelijk maar werk van gemaakt dus :j.



Wat heerlijk om een fijne bak te hebben.
Ben stiekem wel een beetje jaloers :o
Hopelijk kan de zadel snel komen en kan je snel lekker rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 07:00 



 

Superfijn Dais!

Hier ligt de bak er echt heel fijn bij. Veel slepen, hij wordt steeds rechter en er ligt nu 1 plas in waar je mooi omheen kan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 07:45 



 
Profiel   

Dat is fijn eindelijk een rijbak waar je dan ook lekker in kan gaan rijden! Hopelijk nog vele jaren veel plezier ervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 07:53 



 
Profiel   

Zo zie je maar hoe raar en snel het ineens kan lopen en positief uit pakt :)

Hier voor niets op de pakjesman gewacht, vanochtend een mailtje dat ie het niet gered heeft en het vandaag weer probeert. We gaan het zien...

Paarden hebben lekker buiten geslapen; 2 dikke ligplekken vlak bij elkaar in het zand :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 08:12 



 

Lekker hoor.

Wij hebben weer een haarspeldpaddockje gebouwd voor de geblesseerde heer, hij lijkt zich nu eindelijk bij zijn lot neer te leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 08:39 



 
Profiel   

Wat fijn Dais. De bak ziet er super uit. Heerlijk dat je gelijk gereden hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 10:31 



 
Profiel   

Die bak ziet er echt top uit.
Wat fijn dat je weer hebt kunnen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 10:36 



 
Profiel   

Ik heb een dagje vrij gepland. Nog steeds niet fit na de griep en was ff toe aan een dagje zo tussendoor.

Vanmorgen Diekke gereden. Die heeft de laatste tijd voornamelijk bosritten gelopen en is een beetje chill gereden door mn vriend. Vandaag meegenomen naar de bak van de achterburen. En ze liep hartstikke lekker :D

Daarna wat grondwerk en longeerwerk met Tess gedaan.

Toen kwam de dierenarts voor de enting.
Toevallig was het de dierenarts die Tess onder behandeling had voor haar peesblessure. Hij moest toch even checken. Hij blijft er verbaasd over hoe goed de pees hersteld is.
Ook over haar gewichtsverlies. Hij grapte al dat hij mensen naar mij door ging sturen voor advies :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:16 



 
Profiel   

Dias, wat fijn dat de buurman geholpen heeft met je bak, ziet er goed uit! En voelt vast goed om in je eigen bak te rijden :D

Hier zijn we nog steeds niet aan de afrastering toe gekomen.
Daan is te druk en ik ben vooral heel moe :z :o

Gisteren avond stond ik te koken en kwam David naar me toe "Er zit een gespikkelde kip op Nick!"
Ik kon niet bij het eten vandaan lopen, maar moest er wel om lachen. Want dat is 'een nieuwe' kip.
Die hebben we nog niet zo lang.
Na het eten tijdens de avond voerbeurt zat ie er nog steeds op. :') En bij de laatste voerronde voor het slapen gaan zat ie op Bliksem.
Die kip heeft het wel goed bekeken. Lekker hoog en warm. :=
De rest van de kipjes zaten op een kluitje bij elkaar in de hoek van de binnenbak.

[ img ]

[ img ]

Nieuwe poging voor de afrastering is vrijdag, dan komt m'n moeder ook en ze wil wel helpen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:46 



 
Profiel   

Mak waren ze al, maar nu ook kipmak :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 17:04 



 
Profiel   

Wat leuk zo die kip, lekker warm

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 17:08 



 
Profiel   

Fijn Boemel!

Haha die kip. Grappig Chasey.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 17:47 



 
Profiel   

Begin van de middag zijn de paarden geënt.
Nu staat er 1 met een dik oog.
Kan dit met de enting te maken hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:46 



 
Profiel   

Ik heb een scala aan entingsreacties hier gehad Boemel maar dat kan ik mij haast niet voorstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:57 



 
Profiel   

Nick had vorig jaar een enorme bult op de plek van de enting, heeft een paar dagen geduurd. Hij was er echt ziek van. Keek ook wel slaperig/moe uit zijn ogen die dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 19:30 



 
Profiel   

Abby is echt heel ziek na enting. Zo erg dat ik vorig haar niet geënt heb. Maar een dik oog heeft ze nooit gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 19:53 



 
Profiel   

Ik weet er inmiddels 2 die na enting bevangen werden. Mijn merrie (PPID, chronisch bevangen) ent ik inmiddels niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 20:13 



 
Profiel   

Ja daar zat Abby dicht tegen aan. Liep echt op eieren. Daarnaast ook koliekerig. En enorm enorm sloom.
Verhoging. Geen eetlust. Stond met hoofd op half elf maar wat te staan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 20:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 404 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen