Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 581 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

Nouvel schreef
Die horseware korting bij agradi is echt heel stom, bijna geen van de rambo dekens is op voorraad… makkelijk korting geven dan…



Ja dat vond ik dus ook!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 05:18 



 
Profiel   

Dan mss beter zonder korting in voorjaar/zomer de dekentjes kopen? Je wordt iig wel blij gemaakt met een dooie mus. Of je slag slaan als de actie net van start is. Ik kan mij voorstellen dat als de actie al een tijdje loopt de voorraad inmiddels wel is geslonken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 06:20 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Dan mss beter zonder korting in voorjaar/zomer de dekentjes kopen? Je wordt iig wel blij gemaakt met een dooie mus. Of je slag slaan als de actie net van start is. Ik kan mij voorstellen dat als de actie al een tijdje loopt de voorraad inmiddels wel is geslonken.


Agradi koopt bij Horseware pas in als ze een bestelling krijgen, zo houden ze hun voorraden laag (want voorraad kost geld).

Maar ik zag dat de meeste maten wel gewoon bestelbaar zijn met de korting, je moet alleen langer wachten totdat de deken binnen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 08:27 



 
Profiel   

Hey even een vraagje
Ik had een simpele bucas regendeken (denk de turnout) geleend om te passen een 115cm onderlengte.
Nu was deze overduidelijk te klein.
Nu had ik 2de hands een bucas smartex 122cm onderlengte gekocht, maar deze is dan weer te groot...
Ik snap even niks van deze maten is die van de smartex dan weer zo anders en zou ik daar een kleinere maat voor kunnen nemen?
Horseware heeft hij ook gehad en die valt bij hem ook groot hij heeft best wel een smalle borst.

[ img ]


Iemand nog tips voor mij welke dekens ik anders nog naar kan kijken voor een mini??
Mhs heb ik al en die bevalt niet.
Zou ook graag iets willen waar ik gewoon met onderdekens kan werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:14 



 
Profiel   

Hallo allemaal! Mag ik me na al deze pagina's ook komen melden in dit topic? Na een jaar vol deken issues bij mijn eerste paard heb ik onderhand een heleboel kennis over wat wel, maar vooral ook wat niet past. :+

Ik heb vorige week een Rambo gekocht met v sluiting. Wat een verademing. Ik ben er, na alle Bucas taferelen met wondjes, onwijs blij mee en heb meteen de airflow liner en een 100g liner bij gekocht. Nu heb ik een pony liner besteld (zelfde maat) met het idee dat de borstsluiting dan vast laag zit (stond in de recensies). Maar mijn Rambo is een normale deken. Zou dit onhandig zijn dat ik een pony liner heb gekocht? Geen idee of dat bij elkaar past eigenlijk. Bedenk ik me nu pas nu die net binnen gekomen is. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:29 



 
Profiel   

xVerax schreef
Felien_Kyra schreef
Hai!

Ik wil na 8 jaar een nieuwe regendeken kopen :') mag ook wel is hè haha...
Nu ben ik niet helemaal tevreden over de deken die ik heb omdat mijn paard bij veel regen altijd iets nat is boven haar borst. Zie onderstaande foto:

[ [url=m/DK4iAC.png]Afbeelding[/url] ]


De deken heeft regelmatig dat het klitteband losschiet en daardoor is het nog erger.
Ik heb niet het idee dat mijn paard een aparte bouw heeft en ben verder wel blij met de kwaliteit van bucas. Is er een model deken v bucas die ik misschien beter kan proberen?

Ik wil ook niet dat het te strak zit en gaat schuren.

Dit is trouwens de bucas freedom light turnout


Ik heb een Amigo Hero sinds dit jaar, die sluit wat fijner aan aan de voorkant dan de bucas vind ik, maar kan me ook voorstellen dat het bij sommige paarden te strak zit, bij die van mij gaat het net.


Ik dacht ook gelijk aan de Amigo Hero. Ik heb zowel de Bucas als Amigo Hero. Mijn paard past ze beiden goed, alleen ook het probleem dat de Bucas dus iets meer inregent bij de borst. Bij de Amigo is dit totaal niet het geval!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:42 



 
Profiel   

Even wat anders dan de winterdekens;
Mijn pony zweet nogal snel en veel. Nu zoek ik dus een cooler deken om even na het rijden op te leggen. Ik heb nu de simpelste fleecedeken van EJ maar die is snel verzadigd en wordt hij te warm onder. Ik zoek tot ongeveer €100, maar ik heb te weinig verstand van die cooler dekens... Ik zoek echt iets wat snel vocht afvoert en hij niet te warm onder wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:12 



 
Profiel   

Celebi schreef
Hallo allemaal! Mag ik me na al deze pagina's ook komen melden in dit topic? Na een jaar vol deken issues bij mijn eerste paard heb ik onderhand een heleboel kennis over wat wel, maar vooral ook wat niet past. :+

Ik heb vorige week een Rambo gekocht met v sluiting. Wat een verademing. Ik ben er, na alle Bucas taferelen met wondjes, onwijs blij mee en heb meteen de airflow liner en een 100g liner bij gekocht. Nu heb ik een pony liner besteld (zelfde maat) met het idee dat de borstsluiting dan vast laag zit (stond in de recensies). Maar mijn Rambo is een normale deken. Zou dit onhandig zijn dat ik een pony liner heb gekocht? Geen idee of dat bij elkaar past eigenlijk. Bedenk ik me nu pas nu die net binnen gekomen is. :')


Zou gewoon proberen te passen... De gewone pony dekens zijn iets korter in de hoogte dus mss is dat met de pony liner ook zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:16 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Even wat anders dan de winterdekens;
Mijn pony zweet nogal snel en veel. Nu zoek ik dus een cooler deken om even na het rijden op te leggen. Ik heb nu de simpelste fleecedeken van EJ maar die is snel verzadigd en wordt hij te warm onder. Ik zoek tot ongeveer €100, maar ik heb te weinig verstand van die cooler dekens... Ik zoek echt iets wat snel vocht afvoert en hij niet te warm onder wordt

Bucas power cooler of de shamrock cooler.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:21 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Celebi schreef
Hallo allemaal! Mag ik me na al deze pagina's ook komen melden in dit topic? Na een jaar vol deken issues bij mijn eerste paard heb ik onderhand een heleboel kennis over wat wel, maar vooral ook wat niet past. :+

Ik heb vorige week een Rambo gekocht met v sluiting. Wat een verademing. Ik ben er, na alle Bucas taferelen met wondjes, onwijs blij mee en heb meteen de airflow liner en een 100g liner bij gekocht. Nu heb ik een pony liner besteld (zelfde maat) met het idee dat de borstsluiting dan vast laag zit (stond in de recensies). Maar mijn Rambo is een normale deken. Zou dit onhandig zijn dat ik een pony liner heb gekocht? Geen idee of dat bij elkaar past eigenlijk. Bedenk ik me nu pas nu die net binnen gekomen is. :')


Zou gewoon proberen te passen... De gewone pony dekens zijn iets korter in de hoogte dus mss is dat met de pony liner ook zo.


Klopt! Wist niet dat ze ook korter vielen. Maakt op zich niet zo uit natuurlijk. Blijft de liner goed droog. Had wel het idee dat het klittenband en de clipjes net niet op de goede hoogte zaten, maar het viel niet heel raar gelukkig.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:52 



 
Profiel   

Spenk schreef
xSCWx schreef
Even wat anders dan de winterdekens;
Mijn pony zweet nogal snel en veel. Nu zoek ik dus een cooler deken om even na het rijden op te leggen. Ik heb nu de simpelste fleecedeken van EJ maar die is snel verzadigd en wordt hij te warm onder. Ik zoek tot ongeveer €100, maar ik heb te weinig verstand van die cooler dekens... Ik zoek echt iets wat snel vocht afvoert en hij niet te warm onder wordt

Bucas power cooler of de shamrock cooler.


Zou een van deze twee ook als onderdeken een optie zijn? Volgens ‘t filmpje van EJ wel, maar ik hoor ‘t liever van gebruikers.
Mocht je paard natgeregend zijn, dat je deze opgooit + regendeken? Deze zou dan bijv 24 uur opblijven, puur als functie om vocht snel af te voeren maar geen extra hitte te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 21:19 



 
Profiel   

Beide kunnen als onderdeken. Ik heb zondag nog mijn paard compleet gewassen en dus kletsnat onder de shamrock gezet. Droogt super snel en paard blijft ook warm en droog volgende dag mooi glanzend paard. Kan dus ook als stal of onderdeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 22:15 



 
Profiel   

Thx voor je reactie Spenk.
Mijn paard heeft ‘t gauw heet. Zijn ze er na een uurtje droog onder dat ik dan alleen de regendeken op doe? Of is ‘t niet warmer dan 50gr onderdeken qua hitte?

edit: ik lees dat de power cooler al 10 graden meer warmte geeft. Die is dunner dan de shamrock, dus dan ga ik de power cooler maar eens bestellen.


Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 27-10-21 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:49 



 
Profiel   

Hoi allemaal,
Ik wil binnenkort mijn (22 jarige) pony helemaal scheren. Momenteel staat ze onder een 0 Grand regendeken en heeft ze hier genoeg aan. Waarschijnlijk wordt ze volgende week geschoren.
Ik zat eraan te denken om haar dan een 200 grams deken op te doen. Echter is deze zonder hals. Kan dit kwaad?
Ze gaat van 8 tot 4 naar buiten op een redelijk beschutte paddock.
Mijn enige deken met (afneembare) hals is 300 gram. Dat leek me nog erg veel.

Hebben jullie nog goede tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:59 



 
Profiel   

Spenk schreef
xSCWx schreef
Even wat anders dan de winterdekens;
Mijn pony zweet nogal snel en veel. Nu zoek ik dus een cooler deken om even na het rijden op te leggen. Ik heb nu de simpelste fleecedeken van EJ maar die is snel verzadigd en wordt hij te warm onder. Ik zoek tot ongeveer €100, maar ik heb te weinig verstand van die cooler dekens... Ik zoek echt iets wat snel vocht afvoert en hij niet te warm onder wordt

Bucas power cooler of de shamrock cooler.

Bedankt voor je reactie, ik heb de power cooler besteld :)

@inge_romeo, 200gr lijkt me nu wel voldoende hoor, het is nog niet onwijs koud. Kan je anders haar hals maar gedeeltelijk scheren? Ik heb bij mijn pony een klein stukje geschoren onderaan de hals (waarmee hij gewoon buiten kan staan zonder deken.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:09 



 
Profiel   

Ja dat kan natuurlijk ook. Maar voor het mooie wil ik haar liever helemaal scheren.. :o
Dan koop ik liever een deken erbij om haar warm te houden.. Maar een hals is niet perse nodig dus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:29 



 
Profiel   

Pumpkins en xverax, dank jullie wel! Ga ik daar eens naar kijken.

Edit: Gelijk even een vraag. Zit de amigo bravo anders dan de amigo hero?

https://hypostore.nl/amigo-bravo-12-plu ... -navy.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:12 



 
Profiel   

Felien_Kyra schreef
Pumpkins en xverax, dank jullie wel! Ga ik daar eens naar kijken.

Edit: Gelijk even een vraag. Zit de amigo bravo anders dan de amigo hero?

https://hypostore.nl/amigo-bravo-12-plu ... -navy.html


De Amigo Hero is dunner geweven stof. 600 of 900 denier. De Amigo Bravo is 1200 denier. De Bravo heeft reflectie strepen. Bilkoord met plastic omhulsel en heeft drie buiksingels ipv twee. Verder is de pasvorm identiek. Weet alleen niet of de Amigo met rechte sluiting ook dat plastic bilkoord en drie buiksingels heeft. Kan zijn dat de Amigo Bravo met rechte sluiting gewoon bilkoord heeft met twee buiksingels.

Daarnaast heeft de Amigo Hero geen aansluitingen voor de liners en de Amigo Bravo heeft die wel.

Zie op jouw plaatje uit link dat deze Bravo drie buiksingels heeft en V-sluiting. Dat is nieuw. :wow: Vroegâh hadden alleen de Rhino en Rambo een v-sluiting. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:46 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Felien_Kyra schreef
Pumpkins en xverax, dank jullie wel! Ga ik daar eens naar kijken.

Edit: Gelijk even een vraag. Zit de amigo bravo anders dan de amigo hero?

https://hypostore.nl/amigo-bravo-12-plu ... -navy.html


De Bravo heeft reflectie strepen. Bilkoord met plastic omhulsel en heeft drie buiksingels ipv twee. Verder is de pasvorm identiek. Weet alleen niet of de Amigo met rechte sluiting ook dat plastic bilkoord en drie buiksingels heeft. Kan zijn dat de Amigo Bravo met rechte sluiting gewoon bilkoord heeft met twee buiksingels.


Mijn gewone Amigo Bravo had inderdaad geen plastic bilkoord (die koop ik er namelijk altijd apart bij) en slechts 2 buiksingels. Mijn oude Amigo Bravo Wug had toendertijd hetzelfde. Ik had maar 2 buiksingels en een 'touwen' bilkoord bij de mijne.

Als ik op de site kijk lijkt de Amigo Bravo met rechte sluiting ondertussen wel een plastic bilkoord te hebben en lijkt de Wug nu 3 singels te hebben.

Op zich best vervelend als het zoveel veranderd want een andere borstsluiting en meer of minder singels kan toch het één en ander doen aan de ligging van zo'n deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:33 



 
Profiel   

Ik heb gekozen voor de wheaterbeeta met linersysteem. Tot nu toe erg tevreden. Paardje loopt 24/7 op de track en deken blijft perfekt liggen en geen schuurplekken. De extra vulling bij de schoft is ideaal, evenals de reflecterende delen. Kan ik hem makkelijk vinden in het donker :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:42 



 
Profiel   

xHaithi schreef
Mijn gewone Amigo Bravo had inderdaad geen plastic bilkoord (die koop ik er namelijk altijd apart bij) en slechts 2 buiksingels. Mijn oude Amigo Bravo Wug had toendertijd hetzelfde. Ik had maar 2 buiksingels en een 'touwen' bilkoord bij de mijne.

Als ik op de site kijk lijkt de Amigo Bravo met rechte sluiting ondertussen wel een plastic bilkoord te hebben en lijkt de Wug nu 3 singels te hebben.

Op zich best vervelend als het zoveel veranderd want een andere borstsluiting en meer of minder singels kan toch het één en ander doen aan de ligging van zo'n deken.


Inderdaad, maar de Rambo met V-sluiting, plastic bilkoord, staart door staartflap en de drie singels liggen het meest stabiel bij mijn merrie. Zeker ook met rollen en met slecht weer etc. Ik heb de Bravo met v-sluiting nog niet op mijn paard gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:46 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
xHaithi schreef
Mijn gewone Amigo Bravo had inderdaad geen plastic bilkoord (die koop ik er namelijk altijd apart bij) en slechts 2 buiksingels. Mijn oude Amigo Bravo Wug had toendertijd hetzelfde. Ik had maar 2 buiksingels en een 'touwen' bilkoord bij de mijne.

Als ik op de site kijk lijkt de Amigo Bravo met rechte sluiting ondertussen wel een plastic bilkoord te hebben en lijkt de Wug nu 3 singels te hebben.

Op zich best vervelend als het zoveel veranderd want een andere borstsluiting en meer of minder singels kan toch het één en ander doen aan de ligging van zo'n deken.


Inderdaad, maar de Rambo met V-sluiting, plastic bilkoord, staart door staartflap en de drie singels liggen het meest stabiel bij mijn merrie. Zeker ook met rollen en met slecht weer etc. Ik heb de Bravo met v-sluiting nog niet op mijn paard gehad.


Is het staart-door-staartflap-systeem met zo'n elastiek of is het iets anders bij Rambo? Ik gebruik die elastiek zelf nooit op de Amigo omdat ik dat zo strak vind zitten.

De Wug met V-sluiting lag bij de mijne prima. De Bravo Plus heb ik ook nog nooit gehad. Nu ligt er een Rhino Wug op met V-sluiting. Ook erg tevreden van. Maar zo'n Wug is natuurlijk nog een ander modelletje dan een normaal dek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:50 



 
Profiel   

Aan de staartflap zit een lusje waar je de staart doorheen kunt halen. Dan gaat die deken echt geen kant meer op en flappert het ook niet als ze met kont in de wind staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 12:02 



 
Profiel   

Ohhhh, is dáár dat flapje voor! Dat wist ik dus echt niet :') Wat een uitvinding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 12:29 



 
Profiel   

Vraagje, mijn fjordje staat 24/7 buiten. Nu nog zonder schuilstal. En zonder deken. Schuilstal is in de maak maar is er nog niet. Nu heeft ze al een vachtje opgebouwd, maar toch, als het regent wordt ze koud door de wind en nat zijn.
Ik heb dekens, alleen ik twijfel over welke op te leggen. Ik heb een 0 grams fleece gevoerde, en een 200 grams.
Maandag en dinsdag worden natte dagen met plm 10 graden. Zou de 0 grams dan voldoende zijn, of zou de 200 grams dan nog te warm zijn aangezien ze zelf ook wel wat vacht heeft
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 15:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 581 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen