Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 486 van de 495 [ 12373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489 ... 495  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

 
Profiel   

Ik zou geen pasta gaan geven.
Mijn hoefsmid komt altijd bij een opfok en de opfok eigenaar wil dat alle paarden verdoofd worden bij de hoefsmid omdat hun geen zin hebben in getrek met de jonge paarden. Als ze dan op 3 jarige leeftijd weer naar de eigenaar gaan krijgt de hoefsmid het op dat moment aardig moeilijk omdat ze het dan niet kennen en al wel groot en sterk zijn.

Jammer dat je hoefsmid niet veel tijd heeft. Ik zou me er niet te druk om maken, desnoods alleen even laten wennen dat iemand anders de voetjes op tilt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:23 



 
Profiel   

Vind t ook een beetje apart.
Veulens voelen het geheid als de smid haast heeft.
Gelukkig ben ik gezegend met een super fijne geduldige smid, druk heeft ook hij het altijd, maar dankzij hem heeft mn veulen wel een positieve leer ervaring op gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:44 



 
Profiel   

Kiss1990 schreef
Loopt ze al wel iets beter of nog niet? Vreselijk om je veulen zo te moeten zien. Ik hoop dat ze er helemaal bovenop komt.


Het leek een week geleden wel iets beter te gaan! Dus dat is al iets. Maar ideaal is anders. ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:50 



 
Profiel   

Hier gaat er echt geen verdoving in. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:52 



 
Profiel   

Ik zou ook echt geen pasta geven voor een hoefsmid, eigenlijk. Je maakt toch een afspraak en betaalt toch voor zijn tijd en werk? Dat het een veulen betreft, zal hij moeten incalculeren hoor. De mijne doet het wel gewoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:55 



 
Profiel   

We gaan het meemaken morgen.

Ik verwacht eigenlijk dat hij gewoon meewerkt. (Als ik dat verwacht is het het tegenovergestelde:-)

Als ik mij vtv drukmaak gebeurt er niets

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 14:06 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Kendra..

Ual ook sterkte hopelijk komt het goed.

Hier normaal ook geen verdoving of praam als ze naar de hoefsmid gaan. Vooral zo jong mogelijk mee beginnen heb je later profijt van!
Ooit wel 1 keer zo'n draak van een veulen gehad wat gewoon gevaarlijk werd voor ons maar ook voor het veulen zelf, die heeft wel een streepje pasta gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 14:06 



 
Profiel   

@MarryAnneR Ik zou het even op zijn beloop laten gaan. Je hebt geoefend en meestal is dat wel genoeg. Hij zal ook wel aanvoelen of het veulen al enige ervaring heeft of niet en even moet doorpakken. Sedatie zou ik niet doen.
En als jij zegt dat je smid kundig is dan zal dat ook wel en weet ie ermee om te gaan. Sommige hoefsmeden krijgen ook veulens aangeboden die nog nooit in handen zijn geweest en waarschijnlijk wil ie zich een beetje indekken. Als je dat werk al jaren doet heb je niet meer zo'n zin om de problemen van de eigenaar op te lossen omdat hij in de opvoeding verzuimt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 14:13 



 
Profiel   

Tja er zitten wel kanten aan natuurlijk, mijn smid gaf aan dat ze recentelijk een veulen hadden dat bij bekappen aan het springen was en zo ongelukkig viel dat hij afgemaakt moest worden en dat de eigenaar ze aangeklaagd heeft en dat ze nu voor de zekerheid sneller toch even een praampje opdoen als ze wat gaan springen. Ik vind het nooit zo'n probleem, ze kleren er toch wel van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 15:05 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
Tja er zitten wel kanten aan natuurlijk, mijn smid gaf aan dat ze recentelijk een veulen hadden dat bij bekappen aan het springen was en zo ongelukkig viel dat hij afgemaakt moest worden en dat de eigenaar ze aangeklaagd heeft en dat ze nu voor de zekerheid sneller toch even een praampje opdoen als ze wat gaan springen. Ik vind het nooit zo'n probleem, ze kleren er toch wel van.

Oooh wauw, dat is ook wel knap banketstaaf voor die smid. :=
Ik snap dat je als eigenaar daar flink de pee in hebt, maar om nou de smid aan te klagen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:06 



 
Profiel   

nou idd, en het is echt een fijne smid, heel rustig, komen ook altijd met 2

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:50 



 
Profiel   

Fellow is verkocht, morgen gaat hij naar zijn nieuwe huis. Hij gaat naar een opfokadres met een paar kameraadjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:32 



 
Profiel   

Blijft vervelend ual_95, hopen dat ie snel weer echt de oude is.

De eerste keer smid is soms lastig, zelfs als ze braaf voeten optillen. Als je vroeg begint hoeft er ook maar een mini-randje af en is het zó klaar. Maar geduld is wel belangrijk. Hoop dat het goed gaat MaryAnne, daar heb je heel lang heel veel profijt van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 19:13 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Fellow is verkocht, morgen gaat hij naar zijn nieuwe huis. Hij gaat naar een opfokadres met een paar kameraadjes.

Gefeliciteerd met de verkoop :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 19:22 



 
Profiel   

Misschien een rare vraag maar heeft er iemand toevallig een foto van de uier van je merrie na het afspenen?

Ik vind die van Gucci nog steeds veel te vol. Op advies van de dierenarts krijgt ze al helemaal geen krachtvoer meer en minder hooi. Ze staat elke dag minimaal 4/5 uur buiten maar meestal wel langer. Daarbuiten rij of longeer ik haar nog. Ze heeft geen koorts maar prettig vind ze het allemaal niet.
Dit was mijn eerste veulen dus ik heb het nog niet eerder meegemaakt. Misschien ben ik echt ongeduldig naar ik vind het maar lang duren. Het afspenen is inmiddels al 4 weken terug.

Vandaag zag het er zo uit:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 17:29 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de verkoop dames.

Hopelijk knapt het veulen in de opfok toch snel op, ik duim mee.

Jong geleerd is oud gedaan. Bekappen het liefst zonder hulpmiddelen, maar als het niet anders is, dan met. Liever veilig voor jou als veilig voor de smid. Zij moeten niet alleen dit veulen doen.

Uier ziet er best rustig uit hoor. Sommige merries lopen gewoon wat langer met een groter uier. Het kan zelfs zijn dat ze ook iets groter blijven. Mensen hebben dat ook. Die eindigen soms ook met een grotere cup dan voor de zwangerschap...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 18:10 



 
Profiel   

De smid is geweest. Ik was meer onder de indruk dan de smid. Taartje sprong alle kanten op en wilde vooral bescherming van zijn moeder.

Zijn moeder dacht vooral…. Zooooo karma! Kan ik ook een keer rustig eten. Dat was een tijdje terug wel anders. Zodra ze dacht hij is in gevaar.. kwam er een soort tijger in haar los. Nu hadden we salami van hem kunnen maken zonder dat ze ook maar 1 moment zich om hem bekommerde.

De smid bleef geduldig, heeft zijn werk kunnen doen en Taartje vond het reuze spannend en probeerde regelmatig te ontsnappen door te springen. Maar gemeen deed hij zeker niet. Hij heeft mooie gelijke hoefjes.

Hij zei inderdaad het is niet dat ik onder de indruk ben maar met al dat gespring kan hij zich bezeten en maak je salami van mij denk ik.

Weer een mijlpaal. Taartje was het al snel vergeten en ging daarna snel weer over tot de orde van de dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 20:10 



 
Profiel   

stal_HD schreef
Gefeliciteerd met de verkoop dames.

Hopelijk knapt het veulen in de opfok toch snel op, ik duim mee.

Jong geleerd is oud gedaan. Bekappen het liefst zonder hulpmiddelen, maar als het niet anders is, dan met. Liever veilig voor jou als veilig voor de smid. Zij moeten niet alleen dit veulen doen.

Uier ziet er best rustig uit hoor. Sommige merries lopen gewoon wat langer met een groter uier. Het kan zelfs zijn dat ze ook iets groter blijven. Mensen hebben dat ook. Die eindigen soms ook met een grotere cup dan voor de zwangerschap...


Dankjewel! Er komt nog regelmatig melk uit waardoor ik me dan onterecht zorgen ben gaan maken.

Marryanne uiteindelijk heeft de hoefsmid dus gewoon zijn tijd genomen? Gelukkig maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 08:13 



 
Profiel   

Hebben jullie ervaring met een paardenwagentje voor vervoer naar de opfok? Ik heb zelf een 1,5 paards trailer, dat gaat nooit passen voor merrie en veulen, dus zou iets moeten huren. Nu dacht ik dat een paardenwagentje iets stabieler en misschien fijner voor ze is dan een 2-paars trailer (merrie vindt laden niet prettig). Nu kan ik een Mercedes sprinter lenen, is alleen geen hengstenuitvoering, wel een 'flap' van stang naar beneden dat ze er niet onderdoor kunnen, maar of dat voldoende is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 14:28 



 
Profiel   

MacavityL schreef
Hebben jullie ervaring met een paardenwagentje voor vervoer naar de opfok? Ik heb zelf een 1,5 paards trailer, dat gaat nooit passen voor merrie en veulen, dus zou iets moeten huren. Nu dacht ik dat een paardenwagentje iets stabieler en misschien fijner voor ze is dan een 2-paars trailer (merrie vindt laden niet prettig). Nu kan ik een Mercedes sprinter lenen, is alleen geen hengstenuitvoering, wel een 'flap' van stang naar beneden dat ze er niet onderdoor kunnen, maar of dat voldoende is?


Moet je ver rijden?
Geen ervaring met bovenstaande maar ik heb mijn veulen alleen vervoerd, dat ging echt perfect en dan is een 1,5 paard juist heel handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 14:51 



 
Profiel   

MacavityL schreef
Hebben jullie ervaring met een paardenwagentje voor vervoer naar de opfok? Ik heb zelf een 1,5 paards trailer, dat gaat nooit passen voor merrie en veulen, dus zou iets moeten huren. Nu dacht ik dat een paardenwagentje iets stabieler en misschien fijner voor ze is dan een 2-paars trailer (merrie vindt laden niet prettig). Nu kan ik een Mercedes sprinter lenen, is alleen geen hengstenuitvoering, wel een 'flap' van stang naar beneden dat ze er niet onderdoor kunnen, maar of dat voldoende is?


Hier heb ik moeder en veulen samen in een 1,5 paards trailer vervoerd tot het veulen zeker een maand of 10 was (mee met buitenritjes e.d.) en dat ging super

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 15:04 



 
Profiel   

Wij hebben een oude Mercedes 2 paards vrachtwagen.
Ging hier prima met merrie en veulen erop. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 16:26 



 
Profiel   

Jeetje Kendra, wat zuur... Sterkte..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 19:49 



 
Profiel   

DDDara, pyrantel ontwormen..

Ik bekappen liever met praam, dan met een veulen wat door het lint gaat. Al hebben we het weinig nodig, mijn man heeft ze meestal goed vast en de hoefsmid is heel handig. Daar komen ze meest niet onderuit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 19:52 



 
Profiel   

Voor hoeveel kilo moet ik een KWPN veulen van twee maanden geven?
De wormspuit bedoel ik
Ze ziet er lekker stevig uit volgens mij maar geen idee of echt heel groot is ofzo....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 20:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 486 van de 495 [ 12373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489 ... 495  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen