Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 30 [ 734 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Stal de Bonte Dijk

 
Profiel   

Mer1980 schreef
Wauw bizar dat heb ik nog nooit gehoord of gezien wat een droeftoeter, neem aan dat de organisatie zo'n jury niet meer inhuurt.


Was nog op m'n eigen club ook :') hebben een klacht ingediend.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 14:42 



 
Profiel   

Opzich niet verkeerd dat er aandacht voor is toch?
Op de foto's zie ik strakke teugel en fors achter de ll. Leuk is het niet, wat overdreven wellicht, leerzaam zeker.
Mogen meer jury's strenger op zijn. Neusje ervoor wordt vaak nog streng gerekend, terwijl neusje erachter veel minder prettig is voor t paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 15:08 



 
Profiel   

[ img ]
Hier zijn de teugels niet strak, en op de andere foto is gewoon een net contact. Zeker ben ik voor t welzijn van de paarden (in de sport) maar een paard wat netjes wordt gereden maar uit zichzelf te diep gaat hoeft niet de baan uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 17:10 



 
Profiel   

Komt misschien ook wel (op deze foto sowieso) omdat de ruiter nogal terug lijkt te zitten. Maar ik kan me ook voorstellen dat ie niet lekker zit als ie zo opkrult :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 17:45 



 
Profiel   

Klopt ze heeft niet de mooiste zit maar stapt wel op ieder paard en rijdt er zo mee weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:37 



 
Profiel   

Oke, op foto mag de pony wat meer open qua halshouding zijn, maar kijk ook naar de beenzetting, daar is toch duidelijk dat de pony niet geblokkeerd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:39 



 
Profiel   

[ img ]

Vanmorgen met Lausann op de kliniek geweest, ze is niet drachtig. Gelijk gechipped en geent, nu hopen dat de hoefsmid deze week nog kan langs komen. Ondertussen al een beetje met opvoeding begonnen maar daar gaat echt nog tijd in zitten. Ondertussen gaat het wel al iets beter dan vorige week toen ze kwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:39 



 
Profiel   

het is wel een leuk beest om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:56 



 
Profiel   

Was ze niet gechipped dan? Dacht dat er afstammeling opzat

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 16:43 



 
Profiel   

Zit er ook bij en ze is gebrandmerkt (ze komt uit duitsland). Blijkt dat als ze voor 2009 volledig geschetst zijn en een brandmerk hebben een chip niet nodig is (nooit geweten, vertelde ze vandaag op de kliniek). Ik heb voor de zekerheid wel laten chippen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 17:42 



 
Profiel   

Leuke leerzame ochtend voor Odilon. Paar sprongetjes gedaan op een nieuwe locatie. Kan hem ondertussen alleen op de trailer laden en staat ook mooi rustig. Was in de bak ook veel minder kijkerig en ging gelijk over de balkjes heen. Het wordt ook tijd voor een nieuw springhoofdstel. Neusriem is niet meer van deze tijd en het is de meeste paarden ook te groot.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 13:21 



 
Profiel   

Hij doet het toch maar super braaf <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 17:22 



 
Profiel   

Odilon is vandaag naar zn nieuwe huisje in Brabant gegaan. Hele mooie fijne plek, mensen hebben hun paarden thuis staan. Zal voor de dressuur gereden worden, lekker door de bossen en wordt ingezet voor coaching.
Op zn nieuwe plek;


Ik ben tot de conclusie gekomen dat de nieuwe pony Lausann geen rijpony gaat worden en dat zij beter naar een plekje kan waar ze niet op stal komt te staan. Als het goed is gaat zij volgende week naar haar nieuwe huisje toe waar ze voor gezelschap zal worden ingezet en wellicht een veulentje fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 17:56 



 
Profiel   

Miss is dat dan de reden dat ze nog nooit geleerd is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 21:27 



 
Profiel   

Is de pony zo angstig en onbenaderbaar dat je dit besluit hebt moeten nemen? Je bent heel ervaren dus je zegt dit niet zomaar.

Gefeliciteerd met de verkoop van Odilon, dat is echt een heel leuk paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 13:12 



 
Profiel   

Ik vind het heel moeilijk om te peilen of ze het uit angst of agressie doet, maar ik kan haar niet zo maar even in de box pakken. Ze is nu sinds een paar dagen hengstig, compleet andere pony, dikke knuffel is het nu. Kan haar nu ook voor het eerst halster om en af doen en heb dr vandaag een beetje gepoetst. Ben heel benieuwd of ze het gene wat ze nu leert gaat onthouden voor als ze straks niet meer hengstig is.

Odilon had van mij ook wel langer mogen blijven maar dan had ik er één uit de vaste collectie weg moeten doen en dat wil ik (nu) nog niet haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 14:17 



 
Profiel   

Tsja je kan niet alles houden he :D

Ben benieuwd wat je nog kan bereiken met de pony := sommigen zijn gewoon zo verknipt dat het is zoals het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 14:43 



 
Profiel   

Onder het mom van, gebruik van maken dat ze nu zo lief is. Even de voorpluk en manen geknipt en een beetje gepoetst. En voor het eerst een hoofdstel om.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 10:30 



 
Profiel   

Nou kijk eens meteen opzadelen en erop :D lol maar knappe pony wordt het zo. Hoe reageerde ze op het hoofdstel?

en Zo lang heb je haar ook weer niet dus misschien moet het allemaal wat langer duren voor dingen landen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 12:07 



 
Profiel   

De afgelopen dagen was de hengstigheid van Lausann weer voorbij en waren we weer terug bij af. Ze is gister vertrokken naar haar nieuwe huisje in Polen waar ze als fokmerrie zal worden ingezet. Dit is voor haar denk ik het beste, mensen die haar gewoon laten en niet teveel van haar willen.

Eapolita zit inmiddels op 7 maanden dracht en voelt zich super en ziet er mooi uit.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En Noël:

[ img ]


Laatst bijgewerkt door littleroosie op 20-11-21 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 09:30 



 
Profiel   

Wauw, Noel heeft een mooie expressie, die ogen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 09:37 



 
Profiel   

Jaa is echt een knapperd, deze foto van hem is ook lief.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 09:43 



 
Profiel   

Jammer dat ze dus gewoon een steekje los had, maar zo is het inderdaad het beste. Dat zijn dus ook de dieren die je op de markt tegenkomt :=

Knappe dame hoor Eapolita <3

En voor Noël ga je ook echt wel een heel leuk baasje vinden. Leuk paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 12:41 



 
Profiel   

smurffie schreef
Opzich niet verkeerd dat er aandacht voor is toch?
Op de foto's zie ik strakke teugel en fors achter de ll. Leuk is het niet, wat overdreven wellicht, leerzaam zeker.
Mogen meer jury's strenger op zijn. Neusje ervoor wordt vaak nog streng gerekend, terwijl neusje erachter veel minder prettig is voor t paard.


Mwah niet mee eens, mits het paard het zelf doet..veel paarden gaan achter de LL lopen om zich te ontrekken aan de aanspanning van achter uit of door spanning inderdaad. Maar ze lopen vaak wel beter over de rug dan een paard die zich er uit drukt door de neus voor de LL te houden.

Jammer van de pony van de markt, daarom stond ze er waarschijnlijk dus ook.

Waar is Eapolita drachtig van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 13:46 



 
Profiel   

Eapolita is drachtig van Hunk, wordt sowieso een bont veulen. Ik hoop dat Hunk wat meer front, gedragenheid kan toevoegen en Eapolita wat gummy en een betere draf.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 19:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 30 [ 734 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen