Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 263 van de 471 [ 11762 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266 ... 471  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Revali schreef
Hebben jullie het hengstenspringen nog gevolgd in de Peelbergen?


nee helemaal niet, jij wel? Zitten er nog interessante tussen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:37 



 
Profiel   

Ik was iig blij met de hengst waar mijn merrie drachtig van is. Pas 2x elders geweest. Toont wel fijn karakter en instelling. Dat zocht ik voor mijn metrie *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 12:01 



 
Profiel   

Spoiler:
Julia schreef
Willemiens schreef
Hoi allen,

Ik heb vorig week een merrie gekocht waar ik volgend jaar een veulentje mee wil fokken.
Ik ben zelf meer dressuur gericht maar zocht een braaf recreatie paard en kwam zij op mijn pad.
Hebben jullie suggesties? Dekgeld tot €2000
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 22/etane-h

Leuk dat je met een springgefokt paard thuis bent gekomen! Zijn er dingen aan haar die je aanspreken en die graag je wilt behouden, hoe is het fundament, haar maat? Wil je het veulen zelf houden of verkopen?

Merrie zal ik aanhouden (denk ik) en hengst voor de verkoop. Ze meet 1.72 dus daar wil ik geen afbreuk aandoen, haar rug is voldoende van lengte en front is mooi breed. Karakter is zeer vriendelijk, nuchter en werkwillig.
Draf en stap is ruim, galop maar mag meer bergopwaarts.
Ik vind springgefokt fundament moeilijk om te beoordelen, is dat heel anders als dressuur paarden? :o? Ze is stamboek dus in KWPN database is er meer te vinden, zal zo even linkje zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 15:40 



 
Profiel   

Linkje KWPN
https://www.kwpn.nl/database?paard=P-457502

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 15:47 



 
Profiel   

Ik heb het ook niet heel goed bekeken(was de kozijnen aan het schilderen :D)
De oudere hengsten vond ik weinig aan. De vijf en zesjarige paar gezien. Ik vond Dorian Grey wel lekker springen. Maar vraag me af of het een vaderdier is. For Friendship vond ik iig niks aan :+
4 jarigen heb ik eigenlijk helemaal niet gezien

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:41 



 
Profiel   

For friendship viel me ook tegen!(gelukkig niet gekozen dit jaar) en idd Dorian Grey wel fijn, van dominator toch? Dit waren ook de enige twee waar ik filmpjes van heb gezien, op fb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:53 



 
Profiel   

Even een vraag,
Zijn er hier mensen die gedekt hebben/ of een mening willen delen over de volgende hengsten:

Defender vds Z ( dominator Z X padinus)
King blue ( zirocco blue X andiamo)
Manden I Sonderbygaard ( reinie tewis)
Up to date (reinie tewis)

Alvast bedankt :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 20:19 



 
Profiel   

Heb je pb gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 20:31 



 
Profiel   

Wat viel jullie zo tegen aan for friendship? Het is geen atletishe springer zoals dorian, maar pakte het wel fijn aan vond ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 20:33 



 
Profiel   

Sita_xx schreef
Wat viel jullie zo tegen aan for friendship? Het is geen atletishe springer zoals dorian, maar pakte het wel fijn aan vond ik.


Ik mis echt de souplesse. Gooit hem Soms wat over de hindernis. Wil wel voorzichtig zijn en kan dan vd de 1e paal springen maar maakt het achter niet af.
Ik werd er iig niet warm van. Qua type wel een aansprekend paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 20:46 



 
Profiel   

Dark7 schreef
Even een vraag,
Zijn er hier mensen die gedekt hebben/ of een mening willen delen over de volgende hengsten:

Defender vds Z ( dominator Z X padinus)
King blue ( zirocco blue X andiamo)
Manden I Sonderbygaard ( reinie tewis)
Up to date (reinie tewis)

Alvast bedankt :o


Dat zijn nogal verschillende hengsten. Defender vind ik echt een fijn paard en lijkt ook goed te fokken. Daar is al meer over gezegd in dit topic.
Ik ben niet zo weg van zirocco en uit een andiamo merrie ben ik helemaal wat huiverig voor karakter. Hoewel het paard zelf braaf rond lijkt te lopen.
Manden vind ik een heel aansprekend paard, maar heb er nog geen veulens van gezien.
Up to date ben ik persoonlijk echt fan van (heb er inmiddels 3 van :+), heerlijke, allround paarden met bloed. Maar ik zou hem niet op elke merrie gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 23:20 



 
Profiel   

En die andere van Reinie dan? Next in line. Heeft toch wel veel gedekt dit jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 05:47 



 
Profiel   

@ dark7 ik heb een pb gestuurd

Up to date staat in Polen. Is alleen diepvries van en dat moet je willen. Ik wilde eerst naar hem wisselen maar durfde het niet aan ivm diepvries
Manden is een grote hengst met veel souplesse. Zijn wel al een paar veulens van. Zien er chique uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 06:09 



 
Profiel   

caro29 schreef
@ dark7 ik heb een pb gestuurd

Up to date staat in Polen. Is alleen diepvries van en dat moet je willen. Ik wilde eerst naar hem wisselen maar durfde het niet aan ivm diepvries
Manden is een grote hengst met veel souplesse. Zijn wel al een paar veulens van. Zien er chique uit.



Dankjewel Pb beantwoord

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 08:54 



 
Profiel   

[/quote]

Dat zijn nogal verschillende hengsten. Defender vind ik echt een fijn paard en lijkt ook goed te fokken. Daar is al meer over gezegd in dit topic.
Ik ben niet zo weg van zirocco en uit een andiamo merrie ben ik helemaal wat huiverig voor karakter. Hoewel het paard zelf braaf rond lijkt te lopen.
Manden vind ik een heel aansprekend paard, maar heb er nog geen veulens van gezien.
Up to date ben ik persoonlijk echt fan van (heb er inmiddels 3 van :+), heerlijke, allround paarden met bloed. Maar ik zou hem niet op elke merrie gebruiken.[/quote]


Dat klopt inderdaad dat het zeer verschillende hengsten zijn, het gaat ook compleet afhangen wat de merrie dit voorjaar gaat geven, maar oriënteren is nooit verkeerd, en liefst al op tijd anders wordt het op het laatste moment “chaos” :')

Defender hoor ik inderdaad veel positiefs over, blijft ook zeker op het optie lijstje staan.

De zirocco uit andiamo, ik snap je “huivering” hoor, ik weet ook niet of ik dit qua karakter op de merrie moet zetten, ondanks dat ik gek ben op zowel zirocco’s als zeer zeker andiamo’s( maar ik heb ook de ervaring dat van beide hengsten de nakomelingen die ik heb gereden, zeer zeker niet altijd makkelijk waren).

Manden twijfel ik nog over….of hij op het lijstje komt..

En de up to date valt af als er enkel diepvries is… vorig jaar de merrie met diepvries geprobeerd en niet gelukt… dit jaar vers en in 1x drachtig na 1x insemineren

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 09:00 



 
Profiel   

Mag ik jullie advies? ik heb een springgefokte merrie van 6 jaar, die ik volgend jaar bij de hengst wil doen. Ze heeft al eerder een veulen gekregen van Kitt SB.
Ze is 1.72 hoog, wat lang gelijnd, springt heel makkelijk, beweegt groot. Afstamming Emilion x Iroko x ahor. Super lief karakter, erg braaf, zacht en meewerkend.
Veulen mag wat luxer en iets meer beweging om evt. meer allrounder te fokken.


[ img ]
[ img ]

[ img ]
Met haar vorige veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 13:47 



 
Profiel   

Dark7 schreef
Even een vraag,
Zijn er hier mensen die gedekt hebben/ of een mening willen delen over de volgende hengsten:

Defender vds Z ( dominator Z X padinus)
King blue ( zirocco blue X andiamo)
Manden I Sonderbygaard ( reinie tewis)
Up to date (reinie tewis)

Alvast bedankt :o


Defender staat bij ons ook op het lijstje voor 2022.
De andere ben ik eigenlijk minder fan van. Geen slechte paarden, maar er zijn er meerdere.
Andiamo-bloed mijd ik ook vanwege karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 14:53 



 
Profiel   

Iemand toevallig de oldenburger keuring bekeken?
Ik zocht eigenlijk beeldmateriaal van nr 102. Conthargos-Casal-Cassini I.

Op papier lijkt het mij een interessante voor onze merrie.
Wordt aankomend jaar eerste keer dekken.
Wil liefst vers, weet niet hoe snel ze drachtig gaat worden.

Onze merrie is Baltic X Indoctro x Ronald uit lottie-zottie stam.
Mag meer hoogte hebben, zelf is ze net 1.60
Wil absoluut goed karakter, onze merrie is niet de makkelijkste…
Geen Frans bloed ivm mogelijkheid lastige mond.

Merrie spring zelf enorm, veel bascule, ruime galop. Denkt goed mee.
Denkt soms zelf teveel , das lastig.

Foto’s zijn in dit topic terug te vinden geloof ik. [ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ] slechte standfoto, maar beter als niks

Kan iemand mij helpen?
Sta ook open voor suggesties, liefst jonge hengst. Evt wacht ik tot de hengstenkeuring( als die nog doorgaat…)

https://horsetelex.nl/horses/pedigree/2098506/kansas-v

Horsetelex linkje toegevoegd

Alvast bedankt !

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:43 



 
Profiel   

Leuk een zottie! Onze merrie komt uit t zelfde lijntje.

Qua karakter en stokmaat is Gaillard de La Pomme misschien een idee? Wij hadden een hele fijne brave Gaillard uit onze zottie merrie.

Verder doet Ramiro bloed het meestal wel goed bij de zottie/lottie stam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 21:20 



 
Profiel   

Dank voor je suggestie! Ik ga even kijken !

Sta nu weer bij de fokker op stal, superleuk! De 25 jarige moeder staat naast haar.
En zo meer uit dit lijntje .

Is jouw merrie cool qua karakter ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 21:26 



 
Profiel   

Wat leuk! Ze is ontzettend lief qua karakter, ook heel verzorgend naar haar veulentjes en de andere paarden, maar ze blijft wel een aparte. Altijd enthousiast

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 21:31 



 
Profiel   

Zie dat gaillard een nabab is, deze combi geb ik gezien uit een halfzus van mijn merrie #wasgeenaanrader

Zag via bva ook Kentucky van het ruitershof ( for pleasure uit volle zus van emerald)
Maar ja, dat is weer diepvries. Vind ik lastig voor eerste dracht.

Gelukkig hebben we nog even …;-)

Ah @sita , ook een aparte dus. Die van ons aan de hand en met anderen een hele brave.. onder t zadel , soms ook braaf hahaha , en soms gewoon echt n draak. Maar wel over het hout willen , dat weer wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 21:39 



 
Profiel   

Gisteren heeft onze nabab merrie haar debuut gemaakt in de GP 3* 1m55. Zowel voor merrie als ruiter hun debuut op deze hoogte. En ze deden t foutloos en waren geklasseerd!! Supertrots!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 12:53 



 
Profiel   

Charisma schreef
Gisteren heeft onze nabab merrie haar debuut gemaakt in de GP 3* 1m55. Zowel voor merrie als ruiter hun debuut op deze hoogte. En ze deden t foutloos en waren geklasseerd!! Supertrots!!


Heel tof, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 13:13 



 
Profiel   

Mooi resultaat charisma, gefeliciteerd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 13:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 263 van de 471 [ 11762 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266 ... 471  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen