Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 310 van de 320 [ 7993 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313 ... 320  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

 
Profiel   

Gefeliciteerd DG!

Gave foto van Lakaj Urosa, daar galoppeert ie knap! Leuk dat je zus mee was om foto's te maken.
En succes morgen!! Komt dichtbij nu :D

SW, brave merrie! En fijn dat je les zo goed ging

Pluto alweer kaal, staat m goed :) Leuk die oefencross, doe je zelf ook mee?

Kim, gelukkig de verhuizing geslaagd. Ice alweer bijgeknuffeld?

Mn rug gaat stukken beter sinds twee heerlijke dry needling behandelingen. Wat kan een mens gelukkig worden van naalden :+ Merk dat ik dan wel gelijk weer overenthousiast word en denk dat het weg is, das dan nog net niet zo, dus soms geeft dat alsnog wat teleurstelling. Maar ik kan iig weer lopen en rijden ook meestal pijnvrij.
Merrie overtreft echt mijn verwachting momenteel (sorry voor alle spam mensen die me ook op social media volgen :D). Ze was braaf, maar wel wat moeilijk mondje. Heb dr nu 3x in de buitenbak (20x60) gereden en gister eerste lesje. Mond blijft wat zoekerig, maar ze gaat het stukjes heel goed snappen en ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik er een beetje stil van word hoe gaaf ze dan is
[ img ]
[ img ]
En ze heeft dr eigen zadel. Van een oude leen stubben spring naar een oude eigen stubben spring :D Dressuurzadel komt nog wel een keer, voorlopig vindt ze dit fijn

En mn andere knapperd staat momenteel minder op beeld, maar is niet minder knap daardoor natuurlijk :)
Trouwens, die is laatst ook tof vastgelegd door Saaams hier @ bokt
ja, ik rijd mn proefjes met mn ogen dicht :')
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 07:45 



 
Profiel   

Hier ook terug van wedstrijd.
Losrijden was er wat spannends maar heb door gereden en kwam er uiteindelijk normaal langs.
Proef was ik tevreden over eindelijk zonder Harry acties maar met fouten van mijn kant. Links aanspringen ging fout en de eenvoudige van rechts naar links.
Net geen winst met 201.5
2e proef was mijn lijf op en was Harry niet meer aan mijn hulpen. Hij liep wel, maar ik drong niet goed door meer. Die was heel rommelig en terecht lage punten

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 21:34 



 
Profiel   

Hoe gaat het met iedereen? Nog leuke paarden dingen gedaan dit weekend?

Noukie, ogen dicht of niet Dries is er erg stoer! Je bent echt lekker bezig met de merrie! Super leuk om jullie stapjes te volgen dus blijf vooral lekker spammen!

Kimmetje26, jammer! Je zat nu wel echt dichtbij.

Hier op een roze wolk, 2 winstpunten en 1ste in de Z2 maar uiteindelijk 2de prijs door handicap met ZZLicht tijdens ons Z2 debuut. We begonnen met een prachtige vliegende wissel voor een 8 <3 daarna waren ze eigenlijk ook best aardig maar te vroeg of teveel :') laten we zeggen dat hij over ijverig was :+ Maar van het niet meer willen naar het spontaan aanbieden is ergens wel een mooie stap. Nu even zijn fanatisme indammen. We waren super trots op hem. En ik ben nu gewoon Z2 amazone :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:03 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Urosa!! Super gaaf *\o/*

Bijna Kim, jammer van de spanning met losrijden. Winstpunt zit in de buurt, dus dat komt helemaal goed!

Wat een knapperd is het toch ook Noukie!

Fijn dat hij zo geniet van het scheren Lauwtjuh, hij glimt goed!


Wij hebben ook een super weekend gehad!!

Op zaterdag heb ik met Roz voor het eerst een Hunter Derby gestart en we zijn meteen 2e geworden met een score van 92/100 *D

Op zondag mochten alle jonge paarden mee op stap en we zijn met veel lintjes teruggekomen.

De 4-jarige pony werd als 6e opgesteld in de 3-6 jarige groep en sinds dat we toch daar waren hebben we besloten om hem ook ohz voor te stellen.
18 dagen zadelmak en hij deed het gewoon even... <3
We zijn super relaxed opgestapt zonder dat iemands ons vast hield en daarna lekker stap/draf/galop losgereden. De B proef in een 20x40 bak is lastig omdat het stuur natuurlijk nog niet perfect is, maar we kwamen voor de ervaring en die hebben we zeker opgedaan.

[ img ]
[ img ]

De 2-jarige Contendro merrie is echt een beetje mijn kleine vriendin en ik ben dan ook super trots op haar en de 3e plek in de < 3 jaar divisie. De enige reden dat we niet wonnen was volgens de jury omdat ze haar staart geschuurd had :')
Toen ze bij ons op stal kwam had ze totaal geen manieren en was altijd super gespannen, vorige week hebben we haar voor het eerst een bit in gedaan en gisteren liep ze op vreemd terrein vol vertrouwen achter mij aan. Zonder twijfel de trailer op en we deden zelfs opletten en draafden aan de hand mee zonder te gaan spelen :+
Kan niet wachten totdat ik hier volgend jaar op kan gaan zitten :))

[ img ]

Mijn vriendin heeft nog 2 merries voorgesteld en haar nichtje heeft de 4-jarige B-pony voorgereden en uiteraard werd die uiteindelijk dagkampioen, kregen ze een rozet groter dan zijzelf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:58 



 
Profiel   

SW, wat ontzettend tof zeg zo'n succesvol weekend! Gelijk met Roz zo scoren in een nieuwe discipline, gefeliciteerd! En dan alle jonkies nog braaf. Vind de Contendro merrie ook wel een plaatje hoor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:16 



 
Profiel   

Kimmie wat jammer maar wel bijna!

Urosa held! Super knap gedaan joh. Gefeliciteerd

SW klinkt als heel geslaagd. Ik ben nu al fan van je bonte.

Tussen alle uitpak, bouwmarkt perikelen heb ik de afgelopen week een flinke verkoudheid gehad. Opzich wel een rustig weekendje want na 3 lessen stopte vrijdag m’n stem ermee dus geen lessen meer. Zondag wel even een rondje bos gedaan.



[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 05:59 



 
Profiel   

Ik zal weer een poging gaan doen om het bij te houden hier, maar dat wil niet altijd lukken….

Urosa, super knap gedaan zeg, jullie gaan als een speer, gefeliciteerd!

Nimber, succes met verbouwen, lekker even een rondje eruit!

Sw, een succesvol weekend zo te lezen, gefeliciteerd!

Kommetje, toch nog nette punten, bijna winst!

Noukie, fijn dat het wat beter gaat en wat is je merrie super knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 06:57 



 
Profiel   

Nouvel hoe was de check in kliniek trouwens? En hoe gaat het verder met Ferro?

Nimber, wat vervelend zeg van de verkoudheid! Het gaat wel flink rond volgens mij, hoe is het nu? En heerlijk weer zo'n rondje buiten!

Gisteren weer gereden, Karel chill vanwege zijn wedstrijd zondag. Er kwam even een giga bok uit, hij moest wat kwijt denk ik. Ik kon er wel om lachen :+ en hij liep fijn! Lakaj gaat opzich ook wel fijn, maar de galop blijft veel werk in zitten. Word denk ik kwestie van maanden... sterker maken en tot 10 tellen #staypositive

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:18 



 
Profiel   

Gewoon volhouden en inderdaad sterker maken. Wie weet verbaasd hij je en gaat het ineens snel.

Nog steeds verkouden maar elke dag een beetje beter gelukkig.

Vanmiddag kaarten vóór top of dressage gescoord lijkt me heel interessant

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:23 



 
Profiel   

Laten we het hopen! En gelukkig gaat het wel de goede kant op. En gaaf van de kaarten! Lijkt mij eigenlijk ook wel heel leuk. Zou het ook online zijn te volgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 19:35 



 
Profiel   

Urosa, had t al gezegd natuurlijk, maar echt knap, mag je zo trots op zijn!

SW, gefeliciteerd met de mooie resultaten! Mooi debuut voor Roz en knappe jonkies. Die Contendro merrie is leuk!

Kim, heerlijk dat bos. En beterschap. Hier ook vanaf zaterdag fixe keelontsteking. Vandaag weer op kantoor geweest, maar trap oplopen heb ik nog geen lucht voor :+
Leuk top of dressage, ik ben toen in Utrecht geweest, was heel nice! Veel plezier alvast :)

Niet alleen ik keelontsteking, paard ook in de lappenmand ;( zaterdag op concours liep ie ineens ontzettend te hoesten, dus niet gestart. Zondag aan de poeders begonnen, vanmorgen da erbij omdat ie echt heel naar bleef hoesten. Extra poeder erbij en nu nog 10 dagen stappen, dan moet t beter zijn. Fingers crossed dus.
Merrietje doet het goed, kan alleen opstappen in de buitenbak, woensdag voor t eerst naast een voetbalwedstrijd gereden. En dan denkt deze baas nog rustig "wat stuurt ie toch slecht vandaag zeg", terwijl dat dier gewoon ontzettend braaf loopt te zijn daar :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 17:23 



 
Profiel   

Noukie haha top braaf pupje dus!

Ik heb zowaar tijd gehad om 2 dagen te rijden.
Gister heb ik de buurman gebeld om te vragen of ik binnen mocht rijden. Wat een weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 06:13 



 
Profiel   

Sw wat gaaf gefeliciteerd met jullie 2e plaats. En wat leuk dat de jonkies het zo goed deden.

Urosa haha soms zijn het boefjes
Nimber succes met de verhuisperikelen.

Nouvel ik kan ook niet alles bij houden hoor. Hoest met paardje?

Noukie jou meisje doet het super braaf!

Mocht iemand nog opzoek zijn naar een knappe 1.5 paards trailer de mijne van 3 jaar oud staat te koop.
Ik ben over gegaan naar een 2paards.
Afgelopen week ziek op de bank door gebracht nu weer beetje aan het opkrabbelen.

Fijn weekend allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 08:06 



 
Profiel   

Nou hier zijn wij weer hoor! Vorige week hebben wij maar liefst 3 dagen wedstrijd gereden en het was echt een HEEL avontuur!

Woensdag begonnen we met redelijk strakke proeven, konden nog wat puntjes op de I, maar voor mijn gevoel weinig op aan te merken... 184,5 en 194,5, dikke balen, had ik niet aan zien komen. Ietsie teleurgesteld naar huis, maar ook wel vol vertrouwen want de spanning die we meestal hebben in de eenvoudige wissels bleef aardig weg, waardoor ze wel ietsie scheef waren, maar ook geen 3 waard waren zoals wel op mijn protocol stond!

Donderdag gingen we volledig de mist in, zo veel spanning in de eenvoudige wissels, maar verder wel weer strakke proeven, 197 en 198 (met nog een extra volte waarin ik hoopte dat de spanning wat af zou vloeien), toen was ik even het spoor bijster, woensdag een goed gevoel, hele lage punten en donderdag een rot gevoel en voor mijn idee hele hoge punten.
Ik had Pluto eigenlijk beloofd dat hij vrijdag een dagje vrij zou zijn, maar door zijn spanning van donderdag en nog de 3e dag starten zaterdag, toch maar de hulp van juf Kim ingeschakeld.

Het was een half uur echt afzien, voor ons allebei, maar hij ging wel lekker sjouwen en met vingers crossed zaterdag weer richting wedstrijd.

En niet zonder resultaat *\o/* !
Ik weet dat Pluto mee gaat denken en precies weet wat er komt, dus mijn voorlezer geïnstrueerd om geen 'galop' meer te zeggen en tot mijn stomme verbazing hielp dat erg goed :+ . Dus hij bleef op mij wachten en we reden (in vergelijking met de andere dagen) super eenvoudige wissels! Blijkbaar was er een zury die zaterdag, maar in mijn eerste proef had ik 197 punten en in de tweede maar liefst 209 punten EN een tweede prijs (in een best groot deelnemersveld!) Dus met een grijns van oor tot oor en veel ervaring zijn we zaterdag weer naar huis gegaan en mag Pluto nu even 2 dagen dressuur vrij :)F !

Zijn jullie nog op pad geweest??

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 12:50 



 
Profiel   

Gefeliciteerd lauw niet voor niets afgelopen week doorgepakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 12:57 



 
Profiel   

Top gedaan Lau, ik ben zo trots op jullie. Jullie zijn echt zo een mega groei ingegaan de laatste jaren. Respect want pluut is echt niet de makkelijkste!

Ice besloot zaterdag een schoen uit te trekken en loopt net niet helemaal lekker. Als het goed is komt de smid vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 07:19 



 
Profiel   

Nimber, oh nee! Gelukkig kon de smid weer snel.

Lauwtjuh, lekker fanatiek al die dagen starten! Fijn dat je nog even kon lessen voor de laatste dag en dat al je inzet en moeite beloond werd met een mooie winstpunt en prijs. Gefeliciteerd!

Laura, ik weet zo niemand voor de trailer. Hopelijk snel kwijt voor een fijne prijs!

Noukie, echt super gaaf dat je merrie zo goed gaat. Dik verdiend ook! Maar wel balen van Dries, hoe gaat het nu me hem?

Zaterdag erg fijn gereden met Karel, bezig geweest met meer wissels vragen en langer contra/ blijven wachten. Ik weet niet of ik daar direct komende zondag op wedstrijd al profijt van heb maar het voelde wel als de goede manier :D

Gisteren was ik in de weer met de hindernissen. Voor Lakaj de eerste keer, had zaterdag al wel even 2 balken neergelegd dat ie wat kon wennen. Begonnen met 6 balkjes draven, beide kanten op. Ging prima. Denk leg even een mega laag kruisje neer met een drafbalk (omdat hij in galop nog te hard gaat leek me dat niet verstandig, achteraf echt de beste beslissing anders was ik zeker gevlogen :+ ) dus ik in draf af op de hindernis, over het drafbalkje.. weigert ie toch vies op het kruisje.

Zo vliegensvlug omdraaien... en ik kreeg ook nog een kopstoot. Kon maar net blijven zitten. Vervolgens laten kijken, maar hij bleef spanning houden :roll: een keer in stap eroverheen, vervolgens lukte in draf wel maar met debiele sprongen. Dus dat wordt ook rustig opbouwen tot hij meer held wordt. Ondertussen hoop ik dat het kwartje gewoon snel valt. Zag het ook niet aankomen omdat hij bv buiten juist heel nuchter is.

Karel weigert nooit, maar die tikt bijna altijd het hout aan. Vind ik dan als hobbyruiter toch leuker springen. Kun je tenminste wel leuk technisch oefenen met de afstanden enzo. We hebben de 80 cm bijna aangetikt. Nou, voordat ie eerst als kamikaze afging vind ik het toch best netjes :')
[ img ]
Maandag heb ik de eerste springles van de serie in november op de manege. Dan neem ik toch maar Lakaj mee, misschien kan instructrice helpen. Wordt dan weinig echt springen vrees ik maar wie weet. Volgende neem ik Karel mee, dan kan ik tenminste sowieso leuk meedoen.

Ik ga vanmiddag op buitenrit, dus ze hebben genoeg afwisseling :D
Edit, buitenrit wordt net afgezegd -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:34 



 
Profiel   

Lauw gefeliciteerd! De aanhouder wint gelukkig, en fijn zo’n juf die je dan net even dat zetje kan geven ;)

Balen Kim, ijzer er inmiddels weer onder?

Urosa, dat Karel nog eens ‘dat brave dier’ zou worden :D heb je al zin in zondag? :D
Dries gaat een stuk beter, maar t gaat me eigenlijk te langzaam. Had gehoopt dat ie al hoestvrij zou zijn inmiddels. Dierenarts zegt dat ie na het weekend goed moet zijn, dus ik moet het nog even geven. Het is wel echt 100x beter dan vorige week hoor, dat gelukkig wel :)
Poppetje heeft sinds zaterdag een heus dressuurzadel, weer een nieuwe stap in t volwassen worden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:03 



 
Profiel   

Lauwtje gefeliciteerd!

Noukie sterkte met het hoesten en fijn dat je een zadel hebt!

Urosa, oei doe maar voorzichtig met dat springen!

Wel leuk je springlessen!

Nimber, oliebol van je ijzer zeg, hoop dat ‘ie er weer onder zit!


Hier even doorlopende crisis lijkt het wel, als je er eenmaal in zit kom je er voorlopig niet uit…
Fries heeft 2x in de kliniek staan met heftige maagzweren bleek, nu aangepast dieet en al een week of 6 medicatie en kijken wat er gaat gebeuren…

Ferro 2 weken terug voor controle geweest voor zijn kogel, liep gelukkig goed maar wel heel stijf, voor zijn spieren is zo lang stil staan niet top…
Moest een week onder het zadel stappen en daarna draven weer op gaan bouwen maar ik vond ‘m echt mega stijf met draven en van de week twijfelende ik ook of hij wel goed liep.
Gisteren weer de dierenarts erbij en hoe het kan kan het… maar hij was inderdaad rechtsvoor niet goed…
Ik baal echt zo enorm!
We zijn alleen maar aan het tobben, het kost bakken met geld, we rennen ons benen uit ons lijf met medicatie geven, stappen, etc…
En toen dacht ik er met Ferro aardig doorheen te zijn, begint het weer opnieuw…
Vrijdag weer naar de kliniek…

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 06:11 



 
Profiel   

Ach nouvel wat naar heel veel sterkte ga voor je duimen dat ze beiden snel weer oke zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 06:50 



 
Profiel   

Jeetje Nouvel dat is wel echt veel pech zeg.
Ice heeft zijn schoen weer aan gelukkig.

Ik heb woensdag wat longe werk gedaan en donderdag redelijk fanatiek. Veel wat ronder door de hals en dan daarin weer vlugger gemaakt. Fijne oefeningen mee gepakt als weg wijken in galop en een diagonaal in appuyement in zetten en dan daar wisselen in de stelling. Nog een proefje gereden en dat voelde top

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 08:01 



 
Profiel   

Nimber, klinkt goed! Jij ging 7 november weer starten toch?

Nouvel, och jeetje wat een pech allemaal zeg! Jullie doen ook zoveel voor de paarden en snap dat het even heel frustrerend kan zijn. Hoe was het inde kliniek?

Noukie echt fijn van het zadel. Ze loopt er ook goed onder :D mag je nu met Dries weer gewoon opbouwen? Zo leuk zijn als je nog met hem kan starten dit jaar.

Nou, de meeste zullen het al hebben zien langs komen maar zo trots op Karel. Zaten hele fijne stukken in, maar ook dingen die nog wel beter konden. We hadden 225 en 215,5 2x 1ste <3 Nu even doortrainen en hij mag 28 november weer mee. Vanavond op dressuurles met Lakaj bij de club op de manege. Ben benieuwd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 12:51 



 
Profiel   

Wat een tegenvallers Nouvel! Ik vind het echt rot voor jullie, doe je zo je best voor je dieren en dan zoveel tegenslag.

Klinkt goed Kim! Op naar zondag! Kan je helaas niet komen aanmoedigen Ivm huwelijks jubileum van stief opa en oma.

Urosa idd al gesproken, maar goed!!! Echt knap.

Hier Dries eindelijk weer hoestvrij, zondag voor het eerst een kwartiertje gereden weer. Wat heb ik dat paard gemist zeg, al was het maar twee weken. Nu weer lekker opbouwen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 07:44 



 
Profiel   

Nog mensen op pad geweest?

Ben vandaag op pad geweest voor een clinic bij Mischa Koot.
Mega trots op mijn draakje. Nieuwe locatie voor ons, maar super braaf. Hij zoekt ook echt wel steun bij mij.
We hebben heen fijn gereden en goede tips gehad waar we mee verder kunnen.
Vooral waar ik mee verder moet voelen ipv denken.
En af en toe hem nog iets helpen.
Maar hij wordt zoooo gaaf!

Volgend weekend mag hij mee naar een trainingsweekend en de 28e weer eens de ring in

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 21:53 



 
Profiel   

Wat leuk Kim, waar had je de clinic? Ik wil eigenlijk ook wel weer eens een clinic rijden.

Nouk wat fijn dat hij hoest vrij is.

Zondag zijn wij voor de 2e keer zzzwaar gestart. Eerste proef miste hij een wissel omdat hij enorm op iets achter de jury moest loeren. Tweede proef was t gewoon net niet. Voelde als keihard werken. Tot mijn verbazing mochten we bij beide proeven naar voren komen en 2 keer de 2e prijs in ontvangst nemen. Wauw! De eerste 2 winstpunten zijn ook binnen.

Maandag liep hij helaas een balbetrapping op. Gelukkig is hij wel rad. Dinsdag wat op een trens gereden en woensdag mochten we bij de KNHS voorrijden voor de M examens. Zo komt hij nog eens ergens
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 07:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 310 van de 320 [ 7993 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313 ... 320  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen