Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 10 [ 237 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijd doelen mennen 2021

 
Profiel   

Soms is er ook gewoon geen tijd voor het optellen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 20:41 



 
Profiel   

Ik lig er verder echt niet wakker van dat het 179.5 was hoor.

Wat betreft tijd om op te tellen zal zeker soms lastig zijn. Zeker met minder ervaren schrijvers erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 20:46 



 
Profiel   

Ik schrijf ook geregeld bij jury's en 'we' tellen nooit op. Er is geen tijd voor als je veel commentaar moet bijschrijven. De meesten willen daarnaast onbevangen per combinatie jureren en geen rekening houden met hoe de plaatsing gevoelsmatig zou moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 21:53 



 
Profiel   

Dat is niet mijn ervaring, aangezien er altijd nog een handtekening onder gezet wordt. Ik moest altijd de punten optellen, en de jury scheef het apart op een briefje om sjoemelen te voorkomen. Want dat gebeurt helaas ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 07:47 



 
Profiel   

Zo heb ik ooit meertallen geschreven toen zaten er 2 jury's in 1 auto, en ik als schrijver achterin. Die jury's in discussie joh in de auto over het cijfer:') dat was in de tijd dat er nog geen halve punten waren, ben ze regelmatig in de rede gevallen wat voor cijfer ik moest noteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:17 



 
Profiel   

Jolliej schreef
Dat is niet mijn ervaring, aangezien er altijd nog een handtekening onder gezet wordt. Ik moest altijd de punten optellen, en de jury scheef het apart op een briefje om sjoemelen te voorkomen. Want dat gebeurt helaas ook.

Dit heb ik nog nooit gehad. Ja, als ik zijn of haar punt moest corrigeren, werd er direct een handtekening achter gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:23 



 
Profiel   

Het ligt ook net aan de omstandigheden, als wij geen vrijwilligers kunnen vinden bij onze vereniging moet ik zelf ook wel eens schrijven. Ik heb een spierziekte dus ben dan allang blij dat de cijfers redelijk knap op papier komen. De meeste juryleden weten dat en houden dan ook rekening met wat ik op moet schrijven.
Schrijvers, vrijwilligers vinden is voor een organisatie ook vaak lastig, wat dat betreft vind ik dat iedere menner eens plaats moet nemen naast een jury om te schrijven, je leert er ook heel veel van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:30 



 
Profiel   

Ik heb vaak genoeg geschreven sommige jury' s willen dat je optelt, anderen willen plussen en minnen. En als een schrijver het niet kan bijhouden is inderdaad her niet optellen de beste optie

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:18 



 
Profiel   

Goh ja, dan kan ik best begrijpen dat je op 179,5 komt als je het niet optelt natuurlijk. Blijft natuurlijk jammer, maar dan is het niet eerlijk de jury daarvoor aan te kijken. Haha, kun je zien dat het overal toch anders gaat zeg maar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 20:21 



 
Profiel   

Jolliej schreef
Goh ja, dan kan ik best begrijpen dat je op 179,5 komt als je het niet optelt natuurlijk. Blijft natuurlijk jammer, maar dan is het niet eerlijk de jury daarvoor aan te kijken. Haha, kun je zien dat het overal toch anders gaat zeg maar!


Ik kijk de jury er niet op aan hè effe voor de duidelijkheid
En of ze wel of niet opgeteld hebben weet ik niet tijdens of het na de proef. Staat alleen een eind aantal op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 14:12 



 
Profiel   

Ooowh nee bedoelde het niet naar jou toe. Maar van mezelf. Ik kijk de jury erop aan dat ze dan niet even ergens dat halve puntje bijmoffelen. Nee joh, was niks ten nadele van jou :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 17:03 



 
Profiel   

Hey allemaal!

Mijn indoorseizoen is vandaag officieel helemaal gestart met een 2e wedstrijd. De eerste wedstrijd, vorige maand, was echt om er weer in te komen na corona en vandaag was t voor de 'echt'.

We rijden nog niet lang indoors en mijn groom is zelfs pas net begonnen dus onze lat ligt niet bijzonder hoog.

Onze doelen zijn voor nu om dit seizoen ongeveer 10 wedstrijden te rijden. En om tegen het einde van het seizoen, vlot door een hindernis te kunnen gaan (korte bochten zijn nog wat moeilijk).

Zijn er nog bokkers die indoor starten?

En dan nog een vraag.. ik ben altijd menner geweest en vindt t moeilijk om mijn groom dus te 'begleiden'. Ik heb bv gezegd dat hij met zijn gewicht ervoor zorgt dat we niet omkiepen ed. Maar nu zie ik op de filmpjes dat hij wel blijft rechtstaan. Heeft dit nadelege effecten tov zitten of hangen aan de buitenkant? En hoe leg ik hem dat goed uit? Wat is de redenering daarachter? (Wss is de koets stabieler bij t hangen maar waarom?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 22:03 



 
Profiel   

Ik heb vandaag mijn eerste dressuur wedstrijd gereden in de klasse b.
Wat was hij braaf. Oke het laden in de trailer is een dingetje. Maar met behulp van de longeerlijn stond hij vrij vlot op de wagen. Op het terrein uitgeladen en aan de trailer geknoopt op de trailer is hij erg onrustig. (Staat te piafferen bij stress) inspannen en gaan. Hij heeft aanleuning problemen. Vrij onrustig in het hoofd. Maar eerste proef 171,5 en de tweede proef 185.

Alleen dat kou lijden met je wedstrijdjasje aan, daar moet ik echt wat op verzinnen.. jullie nog suggesties??

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 21:07 



 
Profiel   

Mooi resultaat owens_mama! Gefeliciteerd, gewoon je winterjas aan houden, doen er hier in de regio best veel. Wel menner en groom dezelfde jas

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 21:30 



 
Profiel   

owens-mama schreef
Ik heb vandaag mijn eerste dressuur wedstrijd gereden in de klasse b.
Wat was hij braaf. Oke het laden in de trailer is een dingetje. Maar met behulp van de longeerlijn stond hij vrij vlot op de wagen. Op het terrein uitgeladen en aan de trailer geknoopt op de trailer is hij erg onrustig. (Staat te piafferen bij stress) inspannen en gaan. Hij heeft aanleuning problemen. Vrij onrustig in het hoofd. Maar eerste proef 171,5 en de tweede proef 185.

Alleen dat kou lijden met je wedstrijdjasje aan, daar moet ik echt wat op verzinnen.. jullie nog suggesties??

Idd óf gewoon winterjas en dat ene puntje minder voor lief nemen, óf een dikkere wedstrijdjas aan. Of veel laagjes onder je wedstrijdjas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 21:39 



 
Profiel   

Zwarte skibroek aan en een wedstrijd jasje waar een trui onder past.

Meestal heb ik er een rood sjaaltje bij, op mijn marathon wagen met roos. Hier had ik een weg gezakt blauw kolletje aan.
[ img ]

Ik heb net in Benningbroek gereden met Ebje, 190 en 189 punten, 1e proef 2e prijs. Tevreden over mijn mini-tornado.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 23:11 



 
Profiel   

Wat een mooi resultaat zeg!

Misschien is die winterjas nog niet zo'n gek idee.. ik had al een trui aan vandaag. Toen ik als groom achterop zat had ik het kouder als dat ik zelf reed overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 23:21 



 
Profiel   

owens-mama schreef
Wat een mooi resultaat zeg!

Misschien is die winterjas nog niet zo'n gek idee.. ik had al een trui aan vandaag. Toen ik als groom achterop zat had ik het kouder als dat ik zelf reed overigens.

Die koude stangen om je aan vast te houden helpen daarbij ook niet mee :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 11:22 



 
Profiel   

Geslaagd debuut toch owens_mama, gefeliciteerd.
Nadeel aan het mennen idd, die kou omdat je stil zit, fijn om te lezen dat je gewoon met winterjas mag starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 11:37 



 
Profiel   

Gefeliciteerd owens_mama, mooie punten voor een debuut!! Geen tips, haha ik heb het ook altijd koud op de kar maar de skibroek vond ik een goede als je toch een menschort erover hebt haha.

Hier een mooi b-debuut gehad in benningbroek, mooie punten gehaald met indy en djingo voor het eerst in dubbelspan dressuur <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:57 



 
Profiel   

jojoni schreef
Hey allemaal!

Mijn indoorseizoen is vandaag officieel helemaal gestart met een 2e wedstrijd. De eerste wedstrijd, vorige maand, was echt om er weer in te komen na corona en vandaag was t voor de 'echt'.

We rijden nog niet lang indoors en mijn groom is zelfs pas net begonnen dus onze lat ligt niet bijzonder hoog.

Onze doelen zijn voor nu om dit seizoen ongeveer 10 wedstrijden te rijden. En om tegen het einde van het seizoen, vlot door een hindernis te kunnen gaan (korte bochten zijn nog wat moeilijk).

Zijn er nog bokkers die indoor starten?

En dan nog een vraag.. ik ben altijd menner geweest en vindt t moeilijk om mijn groom dus te 'begleiden'. Ik heb bv gezegd dat hij met zijn gewicht ervoor zorgt dat we niet omkiepen ed. Maar nu zie ik op de filmpjes dat hij wel blijft rechtstaan. Heeft dit nadelege effecten tov zitten of hangen aan de buitenkant? En hoe leg ik hem dat goed uit? Wat is de redenering daarachter? (Wss is de koets stabieler bij t hangen maar waarom?)



Ik weet eigenlijk niet zoveel van marathon. Sorry, kan je daar niet bij helpen. :)
Ga 21ste voor het eerst een indoor marathon proberen hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:58 



 
Profiel   

Ah spannend jolliej!
Waar ga je ergens heen?

Ik ga het weekend erna weer een indoo rijden. We plannen deze maand ook nog een training bij een vriend om samen t tuig en de koets nog eens te beoordelen en een training op andere grond.
En tussendoor natuurlijk thuis oefenen.

Deze week heb ik niet veel kunnen doen helaas. Barstende rugpijn. Mijn man denkt dat t komt omdat ik voor t eerst in jaren zoveel op de koets zit :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 22:50 



 
Profiel   

Verdomme .... groom is niet gevaccineerd. Moet Boxtel wrs afmelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 23:59 



 
Profiel   

Gem schreef
Verdomme .... groom is niet gevaccineerd. Moet Boxtel wrs afmelden.

Welke datum is dat dan? Misschien ergens een groom vandaan toveren?

Jojoni, ben je van plan om 10 indoormarathons te rijden deze winter? Dat vind ik behoorlijk pittig :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 00:40 



 
Profiel   

Gem schreef
Verdomme .... groom is niet gevaccineerd. Moet Boxtel wrs afmelden.


Ze kan toch gewoon testen voor de wedstrijd?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 05:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 10 [ 237 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen