Het overzicht kwijt. Alle spullen huis uit bij leggen vloer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:37

Gaby schreef:
ruitje schreef:
Wij hebben onze vloer gekocht en laten leggen door beboparket, echt super tevreden over. Voor het geld waar hij voor gelegd is ga ik echt niet tobben. De legger wat fooi gegeven om de bank heen en weer te schuiven en het lag in 1 dag :)

Naar Bebo zat ik al te kijken. Je hebt dus parket laten leggen? Hoe vond jij de klantenservice, dacht men goed mee bij het kiezen? Je hebt t dus niet in de slaapkamer laten leggen?


Wij zijn daar heen gereden om alles te bekijken, werd goed meegedacht in alles. Ook terugbrengen van wat we over hadden ging goed. Degene die het kwam leggen was echt een super nette man. Ik zou er zo weer een vloer kopen. Bij mij ligt het op mijn hele benedenverdieping, dat heeft 1 man er in 3/4e dag ingelegd. Ging zo snel. Is een ondervloer en laminaat van goede kwaliteit( lijkt op hout, mensen moeten 3 x kijken om te zien dat het laminaat is) en niet duur!

liedje89
Berichten: 7158
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:50

Ik heb zowel wel eens laminaat en klik pvc gelegd dat soort vloeren leggen is voor iedereen die niet echt twee linkerhanden heeft opzich wel te doen. Ik vond het PVC wel veel slijtvaster terwijl dat bij mij op lastigere plekken lag (keuken/ voor de badkamer deur). Meestal mag je van verhuurders alleen zwevende (dus niet verlijmde of gegoten) vloeren leggen omdat het er natuurlijk makkelijk uit moet kunnen, ik verwacht dus dat klik pvc ook geen probleem is, zeker niet als je evt ook zonder vloer mag opleveren, je klikt het er ook zo weer uit.
In mijn huidige woning ligt laminaat en dat is best mooie kwaliteit maar voor de badkamer deur bijv wel wat kromgetrokken.

Ik heb wel altijd alleen vloeren gelegd in een lege ruimte. Meubels verschuiven van de lege vloer naar de net gelegde vloer kan misschien wel maar lijkt me minder handig. Het is trouwens met laminaat ook niet perse aan te raden om al je kamers aan elkaar te leggen dus je kan het net zo goed ruimte voor ruimte doen Dus alles in je slaapkamer en dan de woonkamer en dan andersom. Bij mijn tante heeft mijn vader de vloer uiteindelijk nog doorgezaagd op de bovenverdieping omdat het anders ging werken op de slaapkamer dan in de hal en daardoor krom trok.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Het overzicht kwijt. Alle spullen huis uit bij leggen vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:04

Waar je ook even goed naar moet kijken, is de kwaliteit van de vloer waar je op gaat leggen. Ik heb in de afgelopen weken 50 m2 aan kliklaminaat gelegd in een sociale huurwoning, wat best een uitdaging was met de ongelijke vloer..... -O- In mijn eentje ben ik er geloof ik 5 dagen/dagdelen mee bezig geweest, maar ik deed dan echt alles alleen. Als je alleen al iemand hebt die je nieuwe planken aangeeft, scheelt je dat al veel tijd en energie.
Meubels om te verslepen had ik niet, alleen de keuken heb ik 3 keer van kamer naar kamer gesleept. Verslepen kan dus, mits je je vloer niet als 1 geheel wilt leggen. Als je het laminaat zonder drempels in de deuropening door wilt laten lopen, kom je vermoedelijk niet weg met verplaatsen van meubels.

PVC is slijtvaster (en kan ook in klik-vorm, dus net als laminaat) maar is duurder en heeft een duurdere ondervloer nodig. Heeft men mij verteld, of het waar is weet ik niet.

Ik heb wel een duurdere variant laminaat gekozen, waarvan gezegd wordt dat wieltjes geen probleem zijn. Maar ik woon hier sinds gisteren, dus ik kan je niet vertellen of dat echt zo is :)) Tot nu toe heeft de vloer de hele verhuizing en vervanging van de keuken en ander geklus en gesleep uitstekend doorstaan.

Dammie

Berichten: 3324
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Het overzicht kwijt. Alle spullen huis uit bij leggen vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:34

Ik heb klik laminaat in mijn werkkamer, en de wieltjes van mijn bureau stoel maken geen krassen. Dus goede kwaliteit laminaat zou moeten kunnen werken.

Gaby
Berichten: 3404
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Het overzicht kwijt. Alle spullen huis uit bij leggen vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 22:43

Wederom bedankt voor alle reacties! Zo te horen valt parket dus af, want ik ken mezelf, ik zou zo bang zijn dat t snel lelijk wordt...

Over PVC twijfel ik erg. Je kunt het laten zweven of verlijmen - verlijmen mag ik niet, maar bij een zwevende vloer schijn je lastig een beschadigd deel te kunnen vervangen :/ .

Over zeil/vinyl had ik nog weinig gehoord. Zo te horen zijn er dus meerdere mensen erg tevreden over! Daarnaast mag ik zeil/linoleum neerleggen in de woning. Ik moet even wennen aan het idee, maar het is zeker een kanshebber. Ik zie dat bv Carpetright vinyl aanbied, dus misschien moet ik daar eens mijn licht opdoen als eerste kennismaking. Ik hoor graag van mensen waar ze hun vinylvloer vandaan hebben.

Ik heb een bedrijf gevonden in de buurt dat het laminaat ook komt leggen. Positief, want ik wil graag een visgraatpatroon. Ik denk dat ik er vrijdag eens ga kijken.

Ruitje, beboparket blijkt in Overijssel te liggen. Rekenen ze geen extra reiskosten mee in de legservice? Wat maakte trouwens dat je met hen in zee ging, had je postieve ervaringen gehoord of waren het de lage prijzen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Het overzicht kwijt. Alle spullen huis uit bij leggen vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:54

De enige vloer die ik ken waarmee je een beschadigd deel echt makelijk vervangt, zijn tapijttegels. Ook laminaat vervang je niet zomaar een stukje :n

Beneden heb ik laminaat gelegd, boven liggen tapijttegels. Echt een prima optie, en toen ik eenmaal door had hoe ik de tegels kon snijden voor de randen, ging dat echt supersnel. En netjes. En makkelijk. En het kan makkelijk in delen gelegd worden. Het is dat ik liever veeg dan stofzuig en dat ik niet eerder aan tapijttegels gedacht had (en dat ik niet wist wat mijn kat er mee zou doen), anders had ik dat misschien beneden ook wel gedaan :j

Vinyl/zeil legt makelijk en snel, alleen de rand bijsnijden is wel echt een goed kunstje (ja, ook gedaan in de afgelopen weken _O- ). Maar als je het laat doen, mag je er vanuit gaan dat ze dat netjes doen. Persoonlijk vind ik het echt niet mooi en er erg goedkoop uit zien, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:25

Laminaat en pvc zijn qua leggen zijn vergelijkbaar, als je twijfelt over PVC dan moet je ook over laminaat twijfelen. Ook pvc kan je in visgraat (laten) leggen. Alleen pvc zal het beter houden met stoelen met wieltjes.

Als een vloer eenmaal ligt is het altijd lastig een plank ertussenuit te halen, het wel mogelijk want het zijn klik systemen, maar de vloer wordt er niet beter op. Verhuizen van de vloer kan, maar het klik systeem is er niet echt op gemaakt om een aantal keer in en uit elkaar gehaald te worden.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:43

Als de vloer eruit moet bij einde huur kan je de vloer ook om de kast heen laten leggen. Gewoon net als langs de muur,maar dan langs de rand van de kast.

Ik had in mijn vorige huis een goede kwaliteit vinyl (echt het duurdere segment). Ideaal!!!

Warm aan je voeten, geluiddempend, makkelijk schoon te houden. Het lag ook gewoon in de badkamer en toilet.

We hebben nu in ons nieuwe huis laminaat (dat lag er al in). Ik vind het koud, het maakt herrie en je ziet er alles op.

Kortom, ik ben vinyl fan.

_Nadia_

Berichten: 2657
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Het overzicht kwijt. Alle spullen huis uit bij leggen vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 01:51

Wij hebben ons zeil van Ebay (wonen niet in Nederland) maar toen we nog in Nederland woonden had ik een heel dik zeil van ik geloof Kwantum, was echt hele goede kwaliteit.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Het overzicht kwijt. Alle spullen huis uit bij leggen vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 03:45

Wij hebben beneden sinds een paar maanden klikpvc. Bevalt goed en makkelijk zelf te leggen. Voor de hele benedenverdieping waren we een dagje zoet. De meubels hadden we buiten onder een zeil (meer vanwege het aanleggen van vloerverwarming, anders hadden we denk ik alleen de allergrootste dingen weg gehaald).
Ook hebben we op een van de slaapkamers na een lekkage nieuw laminaat moeten leggen een paar weken terug. Daar hebben we de meubels van de ene naar de andere kant gezet en dat was prima te doen en makkelijk.
In de werkkamer waar we met bureaustoelen over de vloer gaan hebben we ook laminaat. Ligt er al 4 jaar en ziet er nog perfect uit.

Gaby
Berichten: 3404
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 22:08

Ik ben vandaag naar laminaat en vinyl aan kijken. Dankzij jullie tips en feedback werd dat een stuk makkelijker, bedankt!

Ik heb verliefd geworden op dit laminaat (website is niet van de verkoper waar ik het ga halen) en de verkoper wil het ook wel komen leggen. Ik weet nog niet of ik het door hen laat leggen, of door een in te huren klusjesman. De legservice kost €2000, en een klusjesman moet goedkoper kunnen doen. Ik ga het niet zelf leggen, want ik heb twee linkerhanden.

Met vinyl ervaarde ik geen klik.

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:51

Dat is een dure service. :oo Is dat omdat het visgraat betreft?
Begrijpelijk dat je op zoek gaat naar een klusjesman.

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Het overzicht kwijt. Alle spullen huis uit bij leggen vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:54

Ik moet stiekem wel grinniken om je laatste zin. Vinyl klik je niet, dat rol je uit. :P

Jeetje, wat een dure legger zeg. Zo'n groot stuk is het nu ook weer niet. Hopelijk vind je iemand die het goedkoper kan.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 00:15

Je hebt ook gewoon click pvc. Dat leg je hetzelfde als laminaat maar alle voordelen van pvc en zo eruit te halen

Ik heb zelf ook visgraat klik pvc

Gaby
Berichten: 3404
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Het overzicht kwijt. Alle spullen huis uit bij leggen vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 01:26

Ik zat nog even te kijken naar de aantekeningen, ik heb verkeerd gerekend. Legservice is €1500.

€1500 is nog steeds duur, dat wel. Ik hoop dat mijn 'vaste' klusjesman dit kan - ik merk dat ik geen andere durf te zoeken, omdat ik gewoon niet weet waarop ik moet letten bij een klusjesman en dit is niet iets kleins.

Heeft iemand hier ervaring met de klussenier? Niet persee een keurmerk, maar ze doen wel aan bemiddeling en een klachtencommissie.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het overzicht kwijt. Alle spullen huis uit bij leggen vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 02:24

Ik zou ook eens om me heen vragen, want heel veel mensen hebben het weleens zelf gelegd en willen misschien wel helpen of het tegen een vriendenprijsje doen.

Wij hebben al best veel laminaat gelegd en in vorige huis heb ik de slaapkamers (3) en overloop gedaan en ook door laten lopen.

Goede laminaat legt wel makkelijker vind ik. We hebben voor iemand goedkope laminaat gelegd en dat was echt wel minder. Nu hadden we ook van een aanbieding in de slaapkamer en dat is er alweer uit. Legde rot en vond het ook echt niet mooi. Puur op kleur gekozen, maar het was gewoon echt te plastic.

In ons vorige huis was het net hout.

Vinyl komt wel weer wat terug volgens mij, maar ik zelf vind het niet mooi als het op hout of tegels moet lijken. Hebben het ooit gehad en toen een beetje gemeleerd. Was makkelijk en niet gek duur.

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Het overzicht kwijt. Alle spullen huis uit bij leggen vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 02:55

Volgens mij is het leggen van een visgraat vloer wel een stuk ingewikkelder dan een gewone laminaat.

Gaby
Berichten: 3404
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Het overzicht kwijt. Alle spullen huis uit bij leggen vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 10:58

Met visgraat moet je een stuk meer uitmeten. Je werkt met zogenoemde starterspunten en je moet planken op maat maken ("kantplanken").

superpony schreef:
Goede laminaat legt wel makkelijker vind ik. We hebben voor iemand goedkope laminaat gelegd en dat was echt wel minder. Nu hadden we ook van een aanbieding in de slaapkamer en dat is er alweer uit. Legde rot en vond het ook echt niet mooi. Puur op kleur gekozen, maar het was gewoon echt te plastic.


Ik kan deze informatie vinden over het laminaat. Het is geschikt voor zwaar woongebruik, dus het lijkt me in ieder geval slijtvast.

SKU 5274342519
Prijs 29,95
Antislip ja
Brandclassificatie Cfl-s1
Gebruiksklasse project 32 - normaal projectgebruik
Lengte (cm) 66,50
Oppervlakte structuur natuurgetrouwe structuur (EIR)
Totale dikte (mm) 8,00
Aantal m² per pak 1,24
Aantal panelen / stuks per pak 14,00
V-groeven 4-zijdes
Breedte (cm) 13,30
Formaldehyde emissie E1
Garantie Woongebruik (jaren) 25,00
Gebruiksklasse consumenten 23 - zwaar woongebruik
Warmtedoorlaatweerstand (m² K/W) 0,06
Geschikt voor vloerverwarming ja, cementdekvloer max. 27 °C
Soort vloerverwarming watergedragen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Het overzicht kwijt. Alle spullen huis uit bij leggen vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:19

Oef duur om te leggen, of is dit inclusief het laminaat? Wel belangrijk, zorg voor een heel goed dempende ondervloer en voorkom contact geluid via de muren. Een veel gemaakt fout bij appartementen en vaak voor de omliggende buren een grote bron van ergernis als jou leefgeluiden gaan doorklinken naar hun.

Niet elke legger is daarvan bewust daar op te letten

Gaby
Berichten: 3404
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 11:25

karuna schreef:
Oef duur om te leggen, of is dit inclusief het laminaat? Wel belangrijk, zorg voor een heel goed dempende ondervloer en voorkom contact geluid via de muren. Een veel gemaakt fout bij appartementen en vaak voor de omliggende buren een grote bron van ergernis als jou leefgeluiden gaan doorklinken naar hun.

Niet elke legger is daarvan bewust daar op te letten

De 1500 is exclusief laminaat. Ik kan korting op het laminaat krijgen als ik het niet door hen laat leggen, want momenteel heeft de legservice het megadruk.
Ik woon op drie hoog en mijn woningbouwvereniging vermoordt me als er geen isolerende ondervloer aan (rubber of kunststof folie) met een kwaliteitsniveau geluidsisolatie van minimaal 10 dB onder ligt. Dit heb ik ook verteld tegen de verkoper.