Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Volpension gezocht omgeving Rotterdam en omstreken

 
Profiel   

Het zoveelste topic, maar kom via andere topics toch niet helemaal uit bij stallen die ik zoek, dus ik probeer het nog eens.

Ik ben (met enige tijdsdruk) op zoek naar een stalling voor mijn gevoelige ruin. Ik woon zelf in hartje Rotterdam en heb geen rijbewijs (wel mee bezig) maar gelukkig wel een auto (met bijbehorende vriend met rijbewijs :D ). Gezien het paard van ons samen is zijn wij voor de juiste stalling bereid wat moeite doen. Echter: hoe dichterbij, hoe handiger.

Eisen zijn:
- Goed voerbeleid en goed hooi, ivm paard wat snel maagzweren krijgt
- Zomers weidegang, 's winters in ieder geval genoeg ruimte en tijd in paddocks (of wei)
- Volledig volpension
- Binnenbak en buitenbak, beide met (zéér) goede bodem
- Professioneel/kundig personeel, met oog voor rust en regelmaat
- Het liefst geen manegebedrijf

Prijs is hierin voor ons enigszins onbelangrijk. Voor de juiste service willen wij best (flink) betalen. Ook zou het een plus zijn als het zodanig volpension is dat wij niet elke dag hoeven te komen, en het paard dus genoeg buiten komt en eventueel gereden/gelongeerd wordt door goed personeel. Een trainingsstal waar je niet volledig in training hoeft en voor langere tijd kan blijven zou dus ook een optie zijn.

Afstand willen we liever niet meer dan 30 minuten in de auto, ook afhankelijk van of het wel/niet goed aan te rijden is tijdens de spits. Maar ook hier geldt dat wij het niet erg vinden om minder naar ons paard te gaan als dat betekent dat ons paard volledige, goede verzorging krijgt.

De stal waar we nu staan zijn we verplicht zeer binnenkort te beslissen of we blijven of niet, maar de meeste stallen in de omgeving hebben gigantische wachtlijsten. Een stal die binnen nu en 6 maanden een plek vrij heeft is voor ons dus ook echt een pré.

Wie weet heeft er iemand de gouden tip!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 21:38 



 
Profiel   

Ik denk dat waar ik sta redelijk aan je eisen voldoet. Ik sta in 's-Gravenzande.

Volpension, ochtend paddock en van mei tot eind oktober ochtend op de wei. Die van mij gaan in de middag nog een keer op de paddock (tegen extra betaling). Worden gemest en gevoerd. Vier keer per dag goede kwaliteit hooi of kuil, ruime hoeveelheid. 20x60 buitenbaan met fijne bodem en verlichting. Kleine binnenbaan met goede bodem, overdekt longeren met goede bodem. Het is mogelijk je paard te laten rijden of longeren door de staleigenaresse, ze heeft ook een trainingsstal en geeft les.

Rust reinheid regelmaat is echt de standaard. Paarden worden super in het oog gehouden en het erf is netjes en goed onderhouden. Ruime kennis van zaken. Ik sta er nu anderhalf jaar met twee sportpaarden en heb hele fijne ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 16:19 



 
Profiel   

Waar zit die stal ongeveer, Saarie? Of kan je mij PB doen met de naam van de stal? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 09:50 



 
Profiel   

Stal zeggezicht Terheijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 07:46 



 
Profiel   

Urbiezira schreef
Waar zit die stal ongeveer, Saarie? Of kan je mij PB doen met de naam van de stal? :)


Is alleen ongeveer 45 minuten rijden zonder file.

Ligt nét onder Den Haag, via de A20 aan te rijden. A20 helemaal uitrijden tot in Naaldwijk en dan nog een minuut of 10 binnendoor.

Daarnaast staat het Westland niet erg bekend om zn ruimte voor paarden houden, iedereen zit in hetzelfde schuitje aangezien het een klei grond (dus zeiknat) is.

Misschien in S Gravenzande het geluk op duinzand te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 07:55 



 
Profiel   

Buiten de stal die Saarie noemt (en dat is echt geen 45 min rijden, pb me maar voor de naam als je die nog niet hebt) kan ik geen stal bedenken die aan je eisen voldoet.

Ik heb jouw eisen in dezelfde regio en ga mijn paard verhuizen naar Delfgauw. Maar ook daar is maar een uur buiten in de paddock in de winter de norm.

Deze stallen vond ik ook mogelijk interessant, maar ben ik nooit achteraan gegaan omdat het voor mij te ver was in die zin dat de A20 in de spits om te huilen is:
- Stal Brand, Lekkerkerk
- Stal Dijkhoeve, Nieuwerkerk aan den Ijssel

De andere kant op:
- Stal Westerman. Daar wordt het buitenzetten volgens mij onderling geregeld, maar je kan daar iemand van stal wat voor betalen dacht ik.

De regio is in ieder geval, ongeacht wat je wil betalen, heel schaars.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 08:06 



 
Profiel   

Stal Anna's hoeve voldoet volgens mij wel redelijk aan je eisen. Alleen mag je daar op zondag niet komen... http://www.stalannashoeve.nl/voorbeeld-pagina/

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 08:26 



 

Is Bergambacht te doen?
Ik heb zelf geen ervaring met deze stal maar sprak toevallig laatst iemand die er positief over was. Volgens mij is er alleen geen binnenbak.

https://lekweidestal.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 08:28 



 
Profiel   

Een stal waar ik op zondag niet mag komen is geen optie helaas :n toch bedankt voor het noemen!
De stal van Saarie heb ik inderdaad doorgekregen en hou ik in de gaten.

Dijkhoeve ben ik al een keer geweest, maar staat een wachtlijst die zodanig is dat hij geen enkele inschatting heeft van wanneer er een box vrij komt. Brand staat ook nog op het lijstje om verder uit te vogelen!

Heb via PB ook nog een aantal goede tips doorgekregen, waarvan er eentje heel veelbelovend lijkt. Daar ga ik dit weekend nog een keertje kijken. Wel ook een lang stuk rijden, maar met wat aanpassing met het OV voor mij ook te bereiken, en geheel volpension service, dus die is echt kanshebber.

Dank voor het meedenken iedereen! Mocht dit niks worden heb ik een aantal goede opties! :j

Edit: Lekweide Stal klinkt interessant! Voldoet niet geheel aan al mijn eisen, maar vanuit paardenwelzijn hou ik die in m'n achterhoofd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 08:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen