Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 168 van de 183 [ 4568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171 ... 183  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De FreeMax Western, boomloos westernzadel

 
Profiel   

Ja zo’n ding trekt me dus totaal niet, maar hoor er inderdaad goede verhalen over :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 17:44 



 
Profiel   

Ik heb een singel van alpacawol. Heel comfy en zacht. Ben er heel tevreden van

Af en toe was ik em op zachte temp met wasmiddel voor wol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:46 



 
Profiel   

Jets schreef
Ja zo’n ding trekt me dus totaal niet, maar hoor er inderdaad goede verhalen over :+

Dat had ik ook. Ik heb er toen 1 voor een leuke prijs tweedehands gekocht en uiteindelijk jaren plezier van gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:52 



 
Profiel   

Ik heb een Classic Equine shoulder reliëf singel voor mijn paard die toen nog een forse buik had. Heel prijzig maar van hele goede kwaliteit. Ik heb nooit wondjes gehad ook niet na lange ritten en meerdere dagen rijden…

https://www.euro-horse.nl/nl/shoulder-r ... VzEALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:00 



 
Profiel   

Zijn hier mensen die ervaring hebben met zowel de vos als de buffel variant? Ik twijfel namelijk welke ik ga nemen, merk je veel verschil?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 14:16 



 
Profiel   

Ik heb de cow en heb daarvoor een aantal maanden een buffel te leen gehad (nieuw). Ik merkte wel verschil in dat de cow wat zwaarder is en wat stugger met inrijden / duurt wat langer. Qua steun merkte ik geen verschil. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 14:24 



 
Profiel   

Wesseltje schreef
Zijn hier mensen die ervaring hebben met zowel de vos als de buffel variant? Ik twijfel namelijk welke ik ga nemen, merk je veel verschil?


Ik heb eerst een tweedehands buffel gehad en nu een nieuwe cow. De Cow is iets zwaarder maar voelt veel degelijker en wat minder goedkoop. Het leer is echt wel dikker, degelijker (en daarmee ook wat stugger). Ik ben blij dat ik voor een nieuwe cow ben gegaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 17:08 



 
Profiel   

Ik heb de buffel en die bevalt gewoon goed. Ik zou niet weten waarom ik die zou vervangen door een cow.
Kwa zit maakt het niet uit, de cow is wel zwaarder en duurder. Wellicht dat de cow iets langer mee zal gaan, maar zeg zelf... is dat enorm van belang? Ik denk dat die buffel ook jaren meegaat en als die dan op is, koop ik tzt wel weer iets anders.

Ieder zijn overwegingen, voor mij volstaat die buffel prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 17:19 



 
Profiel   

Ik merkte wel duidelijk verschil in kwaliteit tussen buffel en cow dus ben voor de cow gegaan. Misschien omdat ik wat voller ben en sneller tegen de voorkant aan kom met mijn benen bij de buffel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 17:42 



 
Profiel   

Dank voor jullie reacties, ik vraag dit meer omdat ik reuma heb en hoe lichter het zadel hoe fijner voor mij. Maar zo te lezen is het merendeel dus ook erg content met de buffel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 18:44 



 
Profiel   

Wesseltje schreef
Dank voor jullie reacties, ik vraag dit meer omdat ik reuma heb en hoe lichter het zadel hoe fijner voor mij. Maar zo te lezen is het merendeel dus ook erg content met de buffel :)


Dan denk ik dat buffel voor jou ook fijner is omdat ie dus een stuk lichter is om te dragen ook en erop te leggen, ook niet onbelangrijk dan

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 19:26 



 
Profiel   

Hier ook lastige gewrichten en spieren. Ik raad je buffel, die is mij meer dan zwaar genoeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 20:10 



 
Profiel   

Cemlys schreef
Hier ook lastige gewrichten en spieren. Ik raad je buffel, die is mij meer dan zwaar genoeg


Oké dank! Ik neem het zeker mee in de overweging. Kom van de barefoot Arizona af, dus het is sowieso al iets zwaarder. Denk dat de buffel de beste optie is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 20:17 



 
Profiel   

StillAngel schreef
Ik merkte wel duidelijk verschil in kwaliteit tussen buffel en cow dus ben voor de cow gegaan. Misschien omdat ik wat voller ben en sneller tegen de voorkant aan kom met mijn benen bij de buffel.


De zit is echt exact hetzelfde. Mogelijk had jij de buffel in een kleinere maat dan de cow.
Ik heb ook zo'n postuur, dus herken wat je zegt. De ruimte van je lijf in het zadel valt of staat met de zitmaat van het zadel. Cow en buffel zijn daarin niet onderling verschillend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 22:13 



 
Profiel   

Ik heb eens een vraagje...kan je in een western kifrapad ook dubbele inlages insteken of is daar niet genoeg ruimte voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 15:40 



 
Profiel   

Die Kifrapad van mij gebruik ik met dubbele inlages. Kan prima, al is het wel even proppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 16:04 



 
Profiel   

Ik heb er ook dubbele ingehad maar vind hem dan echt niet mooi meer op de rug liggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 06:05 



 
Profiel   

Kramer heeft ook een pad met inlages. Daar past zeker nog wel een extra laag in bij de bijgeleverde.
En busse heeft ook een pad waar veel inlages in passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 22:12 



 
Profiel   

germie schreef
Kramer heeft ook een pad met inlages. Daar past zeker nog wel een extra laag in bij de bijgeleverde.
En busse heeft ook een pad waar veel inlages in passen.


Ik vind de kifrapads nog steeds de beste onder een freemax

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 22:29 



 
Profiel   

Vraagje, welke zadeltas gebruiken jullie bij de Freemax? En heeft er iemand ervaring met de Seatsaver actieve gel? Maakt deze je zitting ook stroever?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 11:28 



 
Profiel   

Wesseltje schreef
Vraagje, welke zadeltas gebruiken jullie bij de Freemax? En heeft er iemand ervaring met de Seatsaver actieve gel? Maakt deze je zitting ook stroever?


Ik gebruik zadeltassen voor voor het zadel van Comancheros:

https://www.boomlooszadelbecidor.nl/com ... -fork.html

Super fijne tassen trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 22:56 



 
Profiel   

SSDesign schreef
Wesseltje schreef
Vraagje, welke zadeltas gebruiken jullie bij de Freemax? En heeft er iemand ervaring met de Seatsaver actieve gel? Maakt deze je zitting ook stroever?


Ik gebruik zadeltassen voor voor het zadel van Comancheros:

https://www.boomlooszadelbecidor.nl/com ... -fork.html

Super fijne tassen trouwens!


Dank! Toevallig ook een foto als het bevestigd is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 23:01 



 
Profiel   

Die kan ik van het weekend wel maken (bij daglicht).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 21:47 



 
Profiel   

Super! Dankjewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 21:59 



 
Profiel   

Nou, ik wil toch weer terug naar de freemax. Heb er toch wel spijt van dat ik hem verkocht heb. Maar ja, vooruitzicht was pensioen voor ponylief. Toen werden het stapritjes. Ik heb nu een barefoot, maar het is net niks. Dus liever toch maar weer kijken voor een freemax.
Want dat lag en zat wel goed :))

Mocht iemand er nog 1 weten, fork 5 en 17 inch, hoor ik het graag. Round, short, cow of buffel maakt me niet zoveel uit. Round en cow heeft wel de voorkeur, maar voor een short buffel doe ik het ook :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 17:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 168 van de 183 [ 4568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171 ... 183  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen