Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

Hier passen de liners ook gewoon, ook geen schuurplekken van. Heb het idee dat die wat makkelijker vallen dan de gewone dekens
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 08:43 



 
Profiel   

Ik heb de Rambo Airmax liner nu voorlopig vast onder de Rambo original liggen op mijn teddybeer ter vervanging van de Stay dry voering. Hij is toch iedere keer nog licht bezweet na het rijden/longeren. Ik mis echt mijn Stay dry voering.. Nu kan ik helaas mijn paard 's ochtends slecht monitoren, ik zie hem vaak pas weer in de middag/avond, dus of ie 's ochtends koud is durf ik niet te zeggen. Zijn vacht komt mooi glad onder de deken vandaan en hij is de afgelopen dagen fijn te rijden en heerlijk los. Geen echte tekenen van ongemak. Wat dat betreft denk ik dat de liner zijn werk doet, maar ik vind het toch eng. Ik overweeg om een dunne bucas liner te kopen en de voorsluiting daarvan te slopen om zo toch een Stay dry voering te hebben voor mijn paard. Heeft iemand ervaringen met bucas dekens onder de horseware dekens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 09:58 



 
Profiel   

Goede vraag! Ben ik zelf ook heel benieuwd naar. Ook hier een XL Amigo Bravo met airmax liner. Was echt teleurgesteld dat zelfs de big neck van Bucas niet paste. De sluiting zit gewoon te hoog. Als paard bukt, dan drukt dat. De Freedom van Bucas zit wel super goed, maar die heeft ook een v-sluiting. Zou mooi zijn als Bucas net zoals Horseware keuze geeft tussen gewoon of v-sluiting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 10:16 



 
Profiel   

Celebi schreef
Ik heb de Rambo Airmax liner nu voorlopig vast onder de Rambo original liggen op mijn teddybeer ter vervanging van de Stay dry voering. Hij is toch iedere keer nog licht bezweet na het rijden/longeren. Ik mis echt mijn Stay dry voering.. Nu kan ik helaas mijn paard 's ochtends slecht monitoren, ik zie hem vaak pas weer in de middag/avond, dus of ie 's ochtends koud is durf ik niet te zeggen. Zijn vacht komt mooi glad onder de deken vandaan en hij is de afgelopen dagen fijn te rijden en heerlijk los. Geen echte tekenen van ongemak. Wat dat betreft denk ik dat de liner zijn werk doet, maar ik vind het toch eng. Ik overweeg om een dunne bucas liner te kopen en de voorsluiting daarvan te slopen om zo toch een Stay dry voering te hebben voor mijn paard. Heeft iemand ervaringen met bucas dekens onder de horseware dekens?


Ik zat met precies hetzelfde. De airmax vind ik veel te ruw van stof, ik denk dat mijn paard daar schuurplekken van gaat krijgen.

Ik heb de bucas cooler gekocht maar geen een maat is ideaal. Voor de beeldvorming; mijn rambo is 183/130, de bucas cooler 185/135 is te lang, komt er aan alle kanten onderuit en trekt scheef. Die is 1 nacht gedragen en gaat in de verkoop.
De cooler 175/130 is qua lengte goed maar bij de schoft te krap, ook met een borstverbreder. Ik ga nu ook een borst van een cooler slopen en in mn regenliner naaien (die je normaal onder een eczeemdeken doet) en die gebruiken.

De bucas quilt 175/130 (150gr liner) pas trouwens wel bij de schoft, die steekt alleen aan de zijkanten ietsje uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 10:18 



 
Profiel   

Lastig! De stof van de Airmax liner is hier niet te ruw overigens. Bij de borst is het ook glad dus wat dat betreft past het prima. Staat alleen een flinke lijn in zijn schouder omdat ie toch net niet helemaal hetzelfde ligt als de Rambo buitendeken. Zo'n bucas uit elkaar slopen is dus ook nog een dingetje qua maat. Lastig.. Vooralsnog lijkt hij het niet koud of warm te hebben met die Airmax liner dus wellicht werkt het wel echt? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 11:06 



 
Profiel   

Ik vind mesh stof (dus de air max) echt wel ruw als je het vergelijkt met stay dry stof. Ik kan het niet echt zacht noemen 8-)
Niet echt lekker zacht om op te liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:04 



 
Profiel   

Ff vraagje/advies hier…

Mijn grote ruin heb ik 30 okt geschoren en stond sindsdien onder een regendeken met 200 gram Liner… hij staat overdag op open weide en op stal bij een grote deur, dus vrij koud… z’n vacht is inmiddels weer enorm terug gegroeid, en wil hem zaterdag scheren, wat zouden jullie doen? 300? Of 400 grams?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:19 



 
Profiel   

Dat ligt helemaal aan je deken. De ene 300 of 400 is de andere natuurlijk niet. Ik zou een deken opdoen die geschikt is om bij deze temperaturen te dragen.

En dat is bij het ene merk een 200 grams (bijvoorbeeld bucas met stay dry blijft veel warmer) en bij een ander merk kan dat 400 grams betekenen. Ook hoevaak je ze gewassen hebt maakt uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:25 



 
Profiel   

Ik gebruik de horseware liners.. heb ook nog een 300 gram, misschien probeer ik die eerst ff, en mocht dat te koud zijn de 400…

Tnx voor je reactie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:34 



 
Profiel   

Het weekend lijkt behoorlijk koud te worden! Beetje balen, ik ben dit weekend weg dus ik kan zelf niks checken.
Tot nog toe gaat mel prima met alleen de regendeken, soms wat te warm midden op de dag.
Maar ik heb toch de neiging er 100gram op te leggen vrijdag :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:52 



 
Profiel   

Hier gaat de 100gr ook op morgen.
Orscana sensor doet het weer goed en hij zat elke dag en nacht nog net op zn comfortabele temperatuur tegen te koud aan. Zaterdag gelijk checken of dat voldoende is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 14:04 



 
Profiel   

Die van mij staat al een week op de kliniek maar had het toch koud (mocht ook niks eten) dus die staat nu onder 200 gram. Hoor morgen of ze naar huis mag dus t wordt dan ff bedenken hoe en wat..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 14:45 



 
Profiel   

Nou nog even een update van mijn zoektocht naar Agradi's Amigo Hero Ripstop deken in onmogelijke maat 175/125 in de prachtige kleur aubergine (Fig). Agradi zag dat er nog één op voorraad was bij Horseware dus die gaan ze bestellen. Alleen kunnen ze het niet reserveren voor mij -O- dus moet ik het maar in de gaten houden en de eerste zijn die besteld zodra die bij hun binnen is.. Dusse jongens.. niet bestellen }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 15:55 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
Nou nog even een update van mijn zoektocht naar Agradi's Amigo Hero Ripstop deken in onmogelijke maat 175/125 in de prachtige kleur aubergine (Fig). Agradi zag dat er nog één op voorraad was bij Horseware dus die gaan ze bestellen. Alleen kunnen ze het niet reserveren voor mij -O- dus moet ik het maar in de gaten houden en de eerste zijn die besteld zodra die bij hun binnen is.. Dusse jongens.. niet bestellen }>


Is dat deze kleur? Of nog donkerder paars?

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 16:35 



 
Profiel   

Hier staan ze nu onder 300 gram en dat gaat perfect volgens de horseware ( die het na heel wat dreigementen weer besloot te gaan doen )

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 17:36 



 
Profiel   

@ Bagheera; Nee meer rood/bordeaux achtig, maar jouw deken is ook erg leuk zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 20:17 



 
Profiel   

Coentjuh schreef
@ Bagheera; Nee meer rood/bordeaux achtig, maar jouw deken is ook erg leuk zeg!


Tnx! Deze hero pony is idd meer paarsig met roze en lichtblauwe accenten. Ben blij dat ik een merrie heb. Hahaha. Dit was vorig jaar 1 van de weinige passende dekens die ik kon krijgen uit de hele Amigo serie in 125/175. Uiteindelijk ook nog gelukt een Amigo Bravo pony met hals te scoren in 125/175, maar die heb ik uiteindelijk gewoon nog nieuw en ongebruikt weer verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 20:22 



 
Profiel   

Heb net een 100 ge XL liner besteld

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 22:18 



 
Profiel   

Voor de mensen die nog Bucas dekens zoeken.. Hypostore heeft nu 30% black friday korting en Bucas werkt het ook op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 22:30 



 
Profiel   

Ik heb de Rhino binnen maar de maat is nu weer te klein (en heb haar toch echt helemaal na lopen meten), toch maar ruilen voor de 206.

Ik vind dekens gewoon NIET leuk om te kopen, gewoon NIET. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 21:13 



 
Profiel   

Sowieso alles op maat kopen is gewoon irritant, het past vaak net niet :7 (ik ben nu op Hoefschoen jacht)
Mocht iemand voor de horsepal nog sticker zakjes willen hebben, bij ooteman voor €7,95. Heb er gelijk maar 2 besteld, toch wel zonde die gaatjes in de binnenvoering :')
En naar aanleiding van de horsepal pony van 100 naar 250 gezet, de temperatuur was vanmorgen om 7u gezakt naar 20,5gr en dat vond ik wel heel erg koud. Het wordt vannacht ook min 1…

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 22:19 



 
Profiel   

Ik ga nog 1 poging doen met Bucas: power turnout 140/190 met borstverbreder. 67 euro korting bij Hypostore. Als die niet past, dan is het jammer maar helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 12:06 



 
Profiel   

Marigo schreef
Ik ga nog 1 poging doen met Bucas: power turnout 140/190 met borstverbreder. 67 euro korting bij Hypostore. Als die niet past, dan is het jammer maar helaas.


Ik had hetzelfde probleem, amigo bravo xl, bucas power turnout, big neck etc pastte allemaal niet. Ik heb nu de bucas irish turnout en de nieuwe versie bucas x range en beide zitten wonderbaarlijk echt perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 12:18 



 
Profiel   

Oh houd ik die nog in gedachten! Want kan er altijd nog een stay dry liner onder zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 12:27 



 
Profiel   

Ik heb in de korting een Bucas Power Cooler kunnen bemachtigen. Hopen dat ie onder deze Stay dry stof snel genoeg opdroogd en daarna lekker droog onder zijn Rambo kan. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 12:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen