Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

Marigo schreef
Oh houd ik die nog in gedachten! Want kan er altijd nog een stay dry liner onder zetten.


Ja precies, dat was ook mijn idee!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 12:57 



 
Profiel   

Na mijn rit vanochtend door ijsregen :+ terug van de manege, vroeg ik mij af of er niet een soort deken bestaat die voorkomt dat ze dan nog nat wordt, een soort uitrijdeken maar dan vooral goed bij de hals aanzet en borst. Nu moet ze eerst +- 30 min op stal staan om droog te worden en daar worden we beide niet blij van.

Zocht al op uitrijdekens maar die vallen dus alleen over de kont, en ik zoek iets voor over het hele lichaam. Hebben jullie enig idee of zoiets bestaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 15:21 



 
Profiel   

JackieT schreef
Na mijn rit vanochtend door ijsregen :+ terug van de manege, vroeg ik mij af of er niet een soort deken bestaat die voorkomt dat ze dan nog nat wordt, een soort uitrijdeken maar dan vooral goed bij de hals aanzet en borst. Nu moet ze eerst +- 30 min op stal staan om droog te worden en daar worden we beide niet blij van.

Zocht al op uitrijdekens maar die vallen dus alleen over de kont, en ik zoek iets voor over het hele lichaam. Hebben jullie enig idee of zoiets bestaat?


Ik zou zoeken op lstapmolendekens!! Ik ben van plan ook voortaan zulke te kopen gezien ze totaal niet belemmeren in bewegingsvrijheid en deken over het algemeen sowieso een ramp zijn bij mijn paard (veel past niet of slecht).

https://www.agradi.nl/harrys-horse-stap ... W6EALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 15:27 



 
Profiel   

Bralindy schreef
JackieT schreef
Na mijn rit vanochtend door ijsregen :+ terug van de manege, vroeg ik mij af of er niet een soort deken bestaat die voorkomt dat ze dan nog nat wordt, een soort uitrijdeken maar dan vooral goed bij de hals aanzet en borst. Nu moet ze eerst +- 30 min op stal staan om droog te worden en daar worden we beide niet blij van.

Zocht al op uitrijdekens maar die vallen dus alleen over de kont, en ik zoek iets voor over het hele lichaam. Hebben jullie enig idee of zoiets bestaat?


Ik zou zoeken op longeer dekens!! Ik ben van plan ook voortaan zulke te kopen gezien ze totaal niet belemmeren in bewegingsvrijheid en deken over het algemeen sowieso een ramp zijn bij mijn paard (veel past niet of slecht).


Op longeerdeken krijg ik ook alleen die te zien die over de kont heen vallen, en stapmolen dekens, die komen wel tot de borst. Ga even op onderzoek uit

Edit; zie nu je aanpassing, ga ik doen! Bedankt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 15:29 



 
Profiel   

JackieT schreef
Na mijn rit vanochtend door ijsregen :+ terug van de manege, vroeg ik mij af of er niet een soort deken bestaat die voorkomt dat ze dan nog nat wordt, een soort uitrijdeken maar dan vooral goed bij de hals aanzet en borst. Nu moet ze eerst +- 30 min op stal staan om droog te worden en daar worden we beide niet blij van.

Zocht al op uitrijdekens maar die vallen dus alleen over de kont, en ik zoek iets voor over het hele lichaam. Hebben jullie enig idee of zoiets bestaat?



https://www.dochorse.nl/rambo-mack-in-a-sack.html

Ik denk dat dit dan deken is die je zoekt. Moet je er alleen zelf ook op zitten, weet niet of dat ideaal is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 15:54 



 
Profiel   

Nou, pony was toch koud onder de Rambo 0 grams + Airmax liner. Bij zijn liezen wel warm nog maar denk toch dat ik er maar 50 gram bovenop gooi. 100 gram vanaf nu dus. Vorig jaar heeft ie (behalve toen met -15) onder zijn 0 grams smartex rain gestaan dus dit is echt weer helemaal wennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:42 



 
Profiel   

Celebi schreef
Nou, pony was toch koud onder de Rambo 0 grams + Airmax liner. Bij zijn liezen wel warm nog maar denk toch dat ik er maar 50 gram bovenop gooi. 100 gram vanaf nu dus. Vorig jaar heeft ie (behalve toen met -15) onder zijn 0 grams smartex rain gestaan dus dit is echt weer helemaal wennen.


De smartex is zo'n 100 tot 150 gram door de stay dry. Dus dan stond die nu kouder ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:46 



 
Profiel   

MTinker schreef
Celebi schreef
Nou, pony was toch koud onder de Rambo 0 grams + Airmax liner. Bij zijn liezen wel warm nog maar denk toch dat ik er maar 50 gram bovenop gooi. 100 gram vanaf nu dus. Vorig jaar heeft ie (behalve toen met -15) onder zijn 0 grams smartex rain gestaan dus dit is echt weer helemaal wennen.


De smartex is zo'n 100 tot 150 gram door de stay dry. Dus dan stond die nu kouder ;)


Die Stay Dry laag is toch ook maar 50 gram? Kan me niet voorstellen dat die 150 gram is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:03 



 
Profiel   

Celebi schreef
Nou, pony was toch koud onder de Rambo 0 grams + Airmax liner. Bij zijn liezen wel warm nog maar denk toch dat ik er maar 50 gram bovenop gooi. 100 gram vanaf nu dus. Vorig jaar heeft ie (behalve toen met -15) onder zijn 0 grams smartex rain gestaan dus dit is echt weer helemaal wennen.

Smartex kan ook veel langer op blijven door de stay dry :) wat je nu op hebt is veel kouder.

Die stay dry is vergelijkbaar met 100/150 grams en door de hoge isolatie waarde kan die van 0 tot 14 graden :j een enkele laag sty dry geeft al 10 graden extra warmte.

de rambo kan dat niet mee. Dus daar zal je veel eerder dikkere deken op moeten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:05 



 
Profiel   

Je mag voor een stay dry voering er zeker 100 gram bovenop tellen. De rain is dus ruim 100 gram. De smartex medium is dus 150 gram + 100 gram stay dry. En de heavy is 300 gram + 100 gram stay dry.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:48 



 
Profiel   

JackieT schreef
Na mijn rit vanochtend door ijsregen :+ terug van de manege, vroeg ik mij af of er niet een soort deken bestaat die voorkomt dat ze dan nog nat wordt, een soort uitrijdeken maar dan vooral goed bij de hals aanzet en borst. Nu moet ze eerst +- 30 min op stal staan om droog te worden en daar worden we beide niet blij van.

Zocht al op uitrijdekens maar die vallen dus alleen over de kont, en ik zoek iets voor over het hele lichaam. Hebben jullie enig idee of zoiets bestaat?


Bucas heeft de bucas rain protector erg fijn ding!
https://www.agradi.nl/bucas-rain-protec ... 5FEALw_wcB

En de warmere versie voor ook jezelf: de irish leg warmer maar die is zonder hals.
https://www.bucas.ie/bucas-pic1-jpg-26/

Rambo mack in a sack:
https://www.dochorse.nl/rambo-mack-in-a-sack.html

Hkm uitrijdeken met afneembare hals:
https://www.agradi.nl/hkm-uitrijdeken-m ... HOEALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 18:08 



 
Profiel   

Ik dacht echt dat het 50g was. Benieuwd waar ik die info dan vandaan had. :+

Wat wel raar is: toen hij wondjes kreeg op zijn schoft mocht ik een hele oude 200g deken van een stalgenoot lenen (die waarschijnlijk echt geen 200g meer was dus), maar daaronder had hij het iets boven 0 echt veel te warm. Ik had ook een 0 grams EJ deken met fleece voering gekocht voor de dagen dat het minder regende (vertrouwde toch echt alleen die Bucas bij dagenlange regen), maar ook daar had hij het niet koud onder tijdens het hele seizoen. En nu is de Rambo met Airmax liner wel te koud. 8)7

Ach, ik had gelukkig al een liner klaar liggen. Zal kijken of ik nog een 200 kan bestellen ook. :$

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:51 



 
Profiel   

Hooii, ik kom even binnen vallen!

Ik heb een drie jarige pony die in een kudde van 30 op een paddock paradise staat. Hij heeft een hele goede dikke vacht maar laatste maanden heeft hij een erg slechte weerstand. In april heeft hij een luchtwegontsteking gehad nadat het een paar dagen flink had geregend. In september heb ik bloed laten prikken omdat hij sindsdien erg suffig is en daar kwam bloedarmoede uit. Ik ben daar wat voor gaan geven maar helaas lijkt hij nog niet echt op te knappen. Dierenarts is van de week weer geweest omdat hij tijdens het eten erg hoest en het lijkt alsof er wat dwars zit, deze heeft naar zijn longen geluisterd en daar zat onderin iets niet goed. Ze hebben ook weer een nieuw uitgebreid bloedonderzoek gedaan en een swab voor droes en andere virussen(er is helaas droes op stal). Over anderhalve week komt de dierenarts weer.

Lang verhaal dus, maar ivm dat suffige, die longen die niet helemaal lekker waren en omdat hij zo snel ziek word wil ik met de regen van laatste dagen eigenlijk toch een deken op gaan doen.

Ik heb twee bucas freedom turnout dekens van 0 grams, maar ik hoorde dat je juist beter geen 0 grams op kan doen ivm het platliggen van de haren. Wat is jullie ervaring daarmee? En hebben jullie verder nog aanraders van goede waterdichte stevige dekens van 100/150 gram of iets wat op kan tussen de 5 en -10? Ik heb altijd paarden op stal gehad met basic staldekens, met die regen heb ik wel echt iets wat goed waterdicht is nodig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:38 



 
Profiel   

Een 0 gram is op zich niet erg. Maar een freedom laat wel veel wind door ivm minder stevige stof. Zou in dit g3val dus wel een dikkere deken op doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:21 



 
Profiel   

MTinker schreef
Je mag voor een stay dry voering er zeker 100 gram bovenop tellen. De rain is dus ruim 100 gram. De smartex medium is dus 150 gram + 100 gram stay dry. En de heavy is 300 gram + 100 gram stay dry.


Geldt dat ook voor de recuptex? :o Of heeft die geen stay-dry?

Pony is warmer onder de recuptex dan onder een HW liner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:27 



 
Profiel   

MTinker schreef
Een 0 gram is op zich niet erg. Maar een freedom laat wel veel wind door ivm minder stevige stof. Zou in dit g3val dus wel een dikkere deken op doen.



Dankjewel! En wat voor deken zou je dan aanraden? Ik zat te kijken naar bucas omdat hij die goed past, maar er zijn zo veel verschillende soorten

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:34 



 
Profiel   

MTinker schreef
Je mag voor een stay dry voering er zeker 100 gram bovenop tellen. De rain is dus ruim 100 gram. De smartex medium is dus 150 gram + 100 gram stay dry. En de heavy is 300 gram + 100 gram stay dry.


Ik heb de quilt (liner) 150gr stay dry, is dat dan eigenlijk 200gr?

Mijn paard was vandaag ook aardig koel onder zn 100gr liner + regendeken. Dus heb de 200gr liner op gedaan. Voor mijn gevoel is de 150gr quilt nog warmer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:34 



 
Profiel   

rosslover schreef
MTinker schreef
Een 0 gram is op zich niet erg. Maar een freedom laat wel veel wind door ivm minder stevige stof. Zou in dit geval dus wel een dikkere deken op doen.



Dankjewel! En wat voor deken zou je dan aanraden? Ik zat te kijken naar bucas omdat hij die goed past, maar er zijn zo veel verschillende soorten


Ik gebruik naast de freedom 0 gram(bij temp boven de 15 graden) de irish serie, zowel 50 als 150 gram en incombi met liners en recuptex en hals red ik het de hele winter met deze dekens

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 07:05 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
MTinker schreef
Je mag voor een stay dry voering er zeker 100 gram bovenop tellen. De rain is dus ruim 100 gram. De smartex medium is dus 150 gram + 100 gram stay dry. En de heavy is 300 gram + 100 gram stay dry.


Ik heb de quilt (liner) 150gr stay dry, is dat dan eigenlijk 200gr?

Mijn paard was vandaag ook aardig koel onder zn 100gr liner + regendeken. Dus heb de 200gr liner op gedaan. Voor mijn gevoel is de 150gr quilt nog warmer.


Die is rond de 250 gram door de stay dry.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 07:21 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
MTinker schreef
Je mag voor een stay dry voering er zeker 100 gram bovenop tellen. De rain is dus ruim 100 gram. De smartex medium is dus 150 gram + 100 gram stay dry. En de heavy is 300 gram + 100 gram stay dry.


Geldt dat ook voor de recuptex? :o Of heeft die geen stay-dry?

Pony is warmer onder de recuptex dan onder een HW liner.


De gewone recuptex is rond de 75 gram volgens mij, de zomer versie is echt minder warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 07:22 



 
Profiel   

rosslover schreef
MTinker schreef
Een 0 gram is op zich niet erg. Maar een freedom laat wel veel wind door ivm minder stevige stof. Zou in dit g3val dus wel een dikkere deken op doen.



Dankjewel! En wat voor deken zou je dan aanraden? Ik zat te kijken naar bucas omdat hij die goed past, maar er zijn zo veel verschillende soorten


Dan zou ik naar de irish kijken, de 50 gram. Daar kan je indien nodig nog een liner onder doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 07:23 



 
Profiel   

MTinker schreef
Slmt9 schreef

Ik heb de quilt (liner) 150gr stay dry, is dat dan eigenlijk 200gr?

Mijn paard was vandaag ook aardig koel onder zn 100gr liner + regendeken. Dus heb de 200gr liner op gedaan. Voor mijn gevoel is de 150gr quilt nog warmer.


Die is rond de 250 gram door de stay dry.


Dus toch, thanks ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 08:27 



 
Profiel   

Ik heb de gewone idd, thnx MTinker :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 09:30 



 
Profiel   

Mijn paard regent, ondanks een goed passend deken, in aan de hals. Ze draagt een amigo bravo lite (regendeken dus, 0gram) en geen liters. Ik weet niet zeker of ze het gisteren wel of niet koud had, ze stond in elk geval zeer zeker niet te bibberen en haar lies was lekker warm, maar de basis van haar oren was nat en koud (want ijsregen) dus ik weet niet in hoeverre dat representatief was. Ze staat ongeschoren en staat normaal altijd zonder deken, enkel bij plotse temperatuurdrops + regen leg ik haar regendeken op.
Ze regent de eerste 10 cm aan haar schouders in, en het loopt precies een beetje door naar haar borst. Is een hals in zo'n geval een meerwaarde denken jullie, of niet?

Ik twijfel omdat ik niet weet ik hoe erg dat beetje nat onder haar deken is. Ze staan overdag buiten, 's nachts op stal, maar ze houdt haar deken - als het op ligt - wel 24/7 op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 13:06 



 
Profiel   

Hals helpt dan zeker :)

Beetje nat bij goede conditie en warm onder de deken is niet direct erg, maar ik kan me voorstellen dat het op de huid niet lekker voelt, plus de deken duwt het water dieper de vacht in dus kans dat ze op de huis nat worden is grote dan bij geen deken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen