Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 92 van de 136 [ 3379 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 136  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling regio Arnhem

 
Profiel   

Jonkershoeve voldoet ook aan je eisen volgens mij, was ik laatst, was toen nog 1 plekje. Maar voor mij eigenlijk boven budget en ik vind 5,5 uur buiten wel aan de krappe kant, al gaan ze daar dus het hele jaar de wei op, wat weleens grote plus is, want ze hebben dan ook voldoende gras. Maar of die laatste plek al vergis, weet ik dus niet.

Ik heb nu besloten omdat ik niet op mijn voorkeursplek terecht kan, hem straks te verhuizen naar een kennis. Gaat hij 24/7 naar buiten, met schuilstal. Pff zo lastig om tegenwoordig een goede plek te vinden hier, terwijl toen mijn paard geboren werd, er plekken te over waren.
Blijf wel op de wachtlijst bij mijn voorkeursstal, hopelijk komt er komende tijd toch nog een plekje vrij.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 20:04 



 
Profiel   

fannetje schreef
Jonkershoeve voldoet ook aan je eisen volgens mij, was ik laatst, was toen nog 1 plekje. Maar voor mij eigenlijk boven budget en ik vind 5,5 uur buiten wel aan de krappe kant, al gaan ze daar dus het hele jaar de wei op, wat weleens grote plus is, want ze hebben dan ook voldoende gras. Maar of die laatste plek al vergis, weet ik dus niet.

Ik heb nu besloten omdat ik niet op mijn voorkeursplek terecht kan, hem straks te verhuizen naar een kennis. Gaat hij 24/7 naar buiten, met schuilstal. Pff zo lastig om tegenwoordig een goede plek te vinden hier, terwijl toen mijn paard geboren werd, er plekken te over waren.
Blijf wel op de wachtlijst bij mijn voorkeursstal, hopelijk komt er komende tijd toch nog een plekje vrij.


Over de Jonkershoeve heb ik wel gehoord dat de je moet klikken met de eigenaresse. Het verloop is ook behoorlijk hoog daardoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 20:32 



 
Profiel   

Oh, vond haar niet zo moeilijk, ik mocht ook gewoon komen. Maar ze houdt volgens mij van afspraken en dat daar aan gehouden wordt. Ze spreekt mensen er ook direct op aan als ze dingen zoet, die ze niet vindt kunnen. Maar dat vind ik alleen maar een plus.
Er staan ook mensen die er al meer als 20 jaar staan. Toevallig kende ik die nog van vroeger.
Wat dat betreft zou ik het wel durven, maar vooral het financiële gedeelte fa ik niet lang vol houden daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 14:34 



 
Profiel   

Hoeveel betaal je daar nu dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 17:57 



 
Profiel   

Ik nu 420, inclusief stalling van mn menwagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 08:39 



 
Profiel   

Ik ga morgen ochtend nogmaals kijken voor en plek bij lagewald

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 10:31 



 
Profiel   

Door het vertrek van een van onze pensionpaarden hebben we een plekje vrij op ons paddock paradise in Klarenbeek: https://www.bokt.nl/markt/ad/513210/pen ... klarenbeek

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 06:54 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Door het vertrek van een van onze pensionpaarden hebben we een plekje vrij op ons paddock paradise in Klarenbeek: https://www.bokt.nl/markt/ad/513210/pen ... klarenbeek


*stille meelezer* :o
Hey wat leuk, mijn bijrijdpaard staat hemelsbreed een meter of 200 bij jou vandaan :j Rij met de auto altijd bij jullie langs, is me al eerder opgevallen dat je echt een mooi plekje daar hebt, ziet er super uit!
Week of 3 geleden kwamen we met de paarden wandelend langs, volgens mij zat je toen op de maaier :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:09 



 
Profiel   

Oooh ja, daar heb ik nog een briljante foto van :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:31 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Oooh ja, daar heb ik nog een briljante foto van :D

[ [url=m/kj0onz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja, dat was hilarisch! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:27 



 
Profiel   

Privé plekje op marktplaats, Klarenbeek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 10:03 



 
Profiel   

Om het roddelcircuit ditmaal voor te zijn . We hebben weer een advertentie staan voor een paardje bij stal Gioia. Per 1 november gaat één van onze klanten dichterbij huis in volpension staan ivm zwangerschap, hiervoor hadden we een nieuwe klant gevonden. Helaas heeft zij in verband met het acuut veel slechter worden van de gezondheid van haar paard, gisteren afgezegd.

Als iemand nog een plekje zoekt, je bent van harte welkom om te komen kijken.
Mbt het ruwvoer, omdat dat hier ook wel eens genoemd is, we voeren zo goed als onbeperkt (ze staan nooit langer dan 1-2u zonder hooi) natuurhooi uit slowfeeders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 11:11 



 
Profiel   

Zijn er mensen nog op zoek naar stalling rondom Zevenaar? Komen twee plekken vrij bij een nieuw gebouwde stal en veel is in overleg. Even DM kan ik gegevens geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 13:12 



 
Profiel   

Aangezien het al een tijdje stil is hier even een berichtje. Ik wil waarschijnlijk verhuizen met mijn haflinger. Ik sta nu met familie op een eigen privé stal. Deze staat er al jaren en heeft niet de benodigde luxe qua stallen en goede rijbak. Ik loop tegen het feit aan dat ik in de wintermaanden of met teveel te weinig kan doen met met mijn jonge paard. Het is een jong paard dat echt aan het werk moet anders gaat hij zich enorm vervelend. Helaas is een goede bak aanleggen voor ons te veel geld.

Wat is zoek is:

Mijn haflinger kan niet tegen voordroog hooi. Het liefst waar onverpakt hooi gevoerd wordt.

Hij is het gewend om zoveel mogelijk buiten te lopen, hij heeft de ruimte nodig om voldoende te kunnen bewegen.

Voldoende ruwvoer ivm darmproblemen.

Alleen eigen voer voeren, hij mag niet alles hebben.

Goede buitenbak.

Binnenbak mag. Of binnenbak op korte afstand van de stal mag ook.

Max. 30 min. vanaf Arnhem.
Prijs: Max. €350 maar bij perfecte stal alles in overleg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 10:44 



 
Profiel   

Als het er verder goed is: is er geen bak in de buurt die je kunt huren voor de wintermaanden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 10:47 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Als het er verder goed is: is er geen bak in de buurt die je kunt huren voor de wintermaanden?


Ja die is er wel. Maar ook niet altijd beschikbaar + er zal altijd iemand mee moeten voor het trailerladen en hulp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 10:59 



 
Profiel   

Helaas is dit topic niet voor niets zo'n lang topic... fijne stalling rondom Arnhem is ronduit ingewikkeld. :(

Jarenlang reed ik 35km enkele reis voor de paarden naar wel een fijne stalling en ook deze fijne stal is er helaas niet meer.

Ik hoop natuurlijk dat je geluk hebt, bij het vinden van een stalling, maar ik vrees dat het lastig wordt zonder andere consessies te doen waaronder weidegang en onverpakt hooi.

En als je paard veel op stal staat, is hij alsnog niet van zijn verveling af.

Is het geen optie om deze winter door te blijven modderen thuis en je meer te richten op grondwerk en vrijheidsdressuur en het geld dat je kwijt zou zijn aan pensionstalling opzij te leggen en einde zomer toch in de bak te investeren?

Als je gunstige grond hebt, kan de investering meevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:11 



 
Profiel   

Ja ik zou ook flink gaan sparen en anders misschien concessies doen aan je eigen bak en steeds ietsje verbeteren. Ongeveer heel Gelderland sucks inmiddels op enkele super volgeboekte highlights na...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:23 



 
Profiel   

_activeme schreef
Aangezien het al een tijdje stil is hier even een berichtje. Ik wil waarschijnlijk verhuizen met mijn haflinger. Ik sta nu met familie op een eigen privé stal. Deze staat er al jaren en heeft niet de benodigde luxe qua stallen en goede rijbak. Ik loop tegen het feit aan dat ik in de wintermaanden of met teveel te weinig kan doen met met mijn jonge paard. Het is een jong paard dat echt aan het werk moet anders gaat hij zich enorm vervelend. Helaas is een goede bak aanleggen voor ons te veel geld.

Wat is zoek is:

Mijn haflinger kan niet tegen voordroog hooi. Het liefst waar onverpakt hooi gevoerd wordt.

Hij is het gewend om zoveel mogelijk buiten te lopen, hij heeft de ruimte nodig om voldoende te kunnen bewegen.

Voldoende ruwvoer ivm darmproblemen.

Alleen eigen voer voeren, hij mag niet alles hebben.

Goede buitenbak.

Binnenbak mag. Of binnenbak op korte afstand van de stal mag ook.

Max. 30 min. vanaf Arnhem.
Prijs: Max. €350 maar bij perfecte stal alles in overleg.


Ik heb een trailerlaadcursus gedaan bij 'Trailerlaadtraining' op FB, en ik kan nu altijd 100% alleen laden en alleen op pad. Zo loste ik bovenstaand probleempje op. Zonde om van stal te wisselen als je paard daar gezond en tevreden is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:04 



 
Profiel   

boemel schreef
Helaas is dit topic niet voor niets zo'n lang topic... fijne stalling rondom Arnhem is ronduit ingewikkeld. :(

Jarenlang reed ik 35km enkele reis voor de paarden naar wel een fijne stalling en ook deze fijne stal is er helaas niet meer.

Ik hoop natuurlijk dat je geluk hebt, bij het vinden van een stalling, maar ik vrees dat het lastig wordt zonder andere consessies te doen waaronder weidegang en onverpakt hooi.

En als je paard veel op stal staat, is hij alsnog niet van zijn verveling af.

Is het geen optie om deze winter door te blijven modderen thuis en je meer te richten op grondwerk en vrijheidsdressuur en het geld dat je kwijt zou zijn aan pensionstalling opzij te leggen en einde zomer toch in de bak te investeren?

Als je gunstige grond hebt, kan de investering meevallen.


Wij zitten met erge kleigrond. Om dit te aan te pakken kost duizenden euro’s. Hebben toen al iemand erbij gehad. Plek is helaas niet van ons maar van de gemeente. Er bestaat dus een kans dat wij binnen 1, 5, of 10 jaar hier weg moeten. We hebben dus geen zekerheid. Elke jaar knappen we de belangrijkste dingen op, want dit staat er al jaren en moet veel aangedaan worden. De bak is met regen niet in te rijden en helaas ook niet geschikt voor grondwerk. Hij wordt glad en zuigt heel erg. Heb dit uiteraard wel geprobeerd hoor. Ik ben nu ruim €200 per maand kwijt aan onverpakt hooi en brokken. Voor dit geld sta ik bijvoorbeeld ook een plek waar ik altijd kan rijden, grondwerk of iets doen waar ik rekening hoef te houden met het weer. Ik heb ik een kantoorbaan en daardoor niet altijd voor het donker klaar. We hebben buiten ook niet over verlichting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:59 



 
Profiel   

_activeme schreef
boemel schreef
Helaas is dit topic niet voor niets zo'n lang topic... fijne stalling rondom Arnhem is ronduit ingewikkeld. :(

Jarenlang reed ik 35km enkele reis voor de paarden naar wel een fijne stalling en ook deze fijne stal is er helaas niet meer.

Ik hoop natuurlijk dat je geluk hebt, bij het vinden van een stalling, maar ik vrees dat het lastig wordt zonder andere consessies te doen waaronder weidegang en onverpakt hooi.

En als je paard veel op stal staat, is hij alsnog niet van zijn verveling af.

Is het geen optie om deze winter door te blijven modderen thuis en je meer te richten op grondwerk en vrijheidsdressuur en het geld dat je kwijt zou zijn aan pensionstalling opzij te leggen en einde zomer toch in de bak te investeren?

Als je gunstige grond hebt, kan de investering meevallen.


Wij zitten met erge kleigrond. Om dit te aan te pakken kost duizenden euro’s. Hebben toen al iemand erbij gehad. Plek is helaas niet van ons maar van de gemeente. Er bestaat dus een kans dat wij binnen 1, 5, of 10 jaar hier weg moeten. We hebben dus geen zekerheid. Elke jaar knappen we de belangrijkste dingen op, want dit staat er al jaren en moet veel aangedaan worden. De bak is met regen niet in te rijden en helaas ook niet geschikt voor grondwerk. Hij wordt glad en zuigt heel erg. Heb dit uiteraard wel geprobeerd hoor. Ik ben nu ruim €200 per maand kwijt aan onverpakt hooi en brokken. Voor dit geld sta ik bijvoorbeeld ook een plek waar ik altijd kan rijden, grondwerk of iets doen waar ik rekening hoef te houden met het weer. Ik heb ik een kantoorbaan en daardoor niet altijd voor het donker klaar. We hebben buiten ook niet over verlichting.


Kleigrond is wel heel vervelend ja.
Bij ons ook geen gunstige grond en de aanleg rijbak was inderdaad een kostbare bedoeling en als je geen zekerheid hebt over de termijn waarop je er mag blijven dan is het extra veel geld.

Ik zit hier voor grote 2 paarden aan eur 300,00 per maand voor voer, dus had t goedkoper ingeschat voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:41 



 
Profiel   

_activeme schreef
Ik ben nu ruim €200 per maand kwijt aan onverpakt hooi en brokken. Voor dit geld sta ik bijvoorbeeld ook een plek waar ik altijd kan rijden, grondwerk of iets doen waar ik rekening hoef te houden met het weer. Ik heb ik een kantoorbaan en daardoor niet altijd voor het donker klaar. We hebben buiten ook niet over verlichting.


Waar dan? Ik zou voor dat geld überhaupt geen stalling weten, laat staan een goede, veilige stal waar de paarden hele dagen buiten komen.
(Tenzij je richting Friesland of Groningen gaat, maar dat lijkt me te ver weg...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:47 



 
Profiel   

Nikass schreef
_activeme schreef
Ik ben nu ruim €200 per maand kwijt aan onverpakt hooi en brokken. Voor dit geld sta ik bijvoorbeeld ook een plek waar ik altijd kan rijden, grondwerk of iets doen waar ik rekening hoef te houden met het weer. Ik heb ik een kantoorbaan en daardoor niet altijd voor het donker klaar. We hebben buiten ook niet over verlichting.


Waar dan? Ik zou voor dat geld überhaupt geen stalling weten, laat staan een goede, veilige stal waar de paarden hele dagen buiten komen.
(Tenzij je richting Friesland of Groningen gaat, maar dat lijkt me te ver weg...)


Dat is t bedrag voor voer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:48 



 
Profiel   

Ik lees toch echt "voor dat geld sta ik ook op een plek waar ik altijd kan rijden en geen rekening hoef te houden met het weer"
Dus mijn vraag is dan toch heel logisch: waar is dan zo'n plek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:53 



 
Profiel   

Nikass schreef
Ik lees toch echt "voor dat geld sta ik ook op een plek waar ik altijd kan rijden en geen rekening hoef te houden met het weer"
Dus mijn vraag is dan toch heel logisch: waar is dan zo'n plek?


Oja :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 18:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 92 van de 136 [ 3379 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 136  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen