Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 312 van de 320 [ 7993 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 320  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

 
Profiel   

Welkom Madelene, en inderdaad leuk een haflinger. Die hadden we volgens mij nog niet in het topic :)

Hoe gaat het hier? Zijn er nog mensen gestart van het weekend? :D

Het opbouwen van Winando gaat goed, lief dat jullie er naar vragen <3. Zo goed zelfs dat we gister een beetje op de bonnefooi zijn gaan starten in Bathmen. Omdat de kaders begin volgend jaar bij de para opnieuw ingedeeld worden, wil ik me nog wel zo veel mogelijk laten zien op wedstrijd. Daarnaast werd het last minute een kwalificatiewedstrijd voor Jumping Amsterdam en daar wil ik nog een keer zoooo graag rijden (ja gaat waarschijnlijk niet door corona geneuzel ik weet het :') ) Dinsdag waren we nog wezen lessen bij Joyce en we gingen even een nieuwe tactiek proberen dit keer, dit omdat nationaal mijn punten zo achterblijven in vergelijking met internationaal. Niet echt super veel nog kunnen oefenen dus deze week maar we gingen gister gewoon alles op alles zetten en dat is gelukt :D! Winando en ik wonnen gister beide proeven en zijn daarmee direct gekwalificeerd voor JA *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Daarnaast hebben we ook nog de hoogste score van de dag gereden en daar ben ik zo ontzettend blij mee _/-\o_ Helemaal nog op mn roze wolk vandaag: https://www.knhs.nl/nieuws/2021/maud-de ... y-bathmen/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:16 



 
Profiel   

Oh en Anouk gefeliciteerd met je verjaardag :D!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:18 



 
Profiel   

Echt super goed demi gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:07 



 
Profiel   

droversrun schreef
Welkom Madelene, en inderdaad leuk een haflinger. Die hadden we volgens mij nog niet in het topic :)

Hoe gaat het hier? Zijn er nog mensen gestart van het weekend? :D

Het opbouwen van Winando gaat goed, lief dat jullie er naar vragen <3. Zo goed zelfs dat we gister een beetje op de bonnefooi zijn gaan starten in Bathmen. Omdat de kaders begin volgend jaar bij de para opnieuw ingedeeld worden, wil ik me nog wel zo veel mogelijk laten zien op wedstrijd. Daarnaast werd het last minute een kwalificatiewedstrijd voor Jumping Amsterdam en daar wil ik nog een keer zoooo graag rijden (ja gaat waarschijnlijk niet door corona geneuzel ik weet het :') ) Dinsdag waren we nog wezen lessen bij Joyce en we gingen even een nieuwe tactiek proberen dit keer, dit omdat nationaal mijn punten zo achterblijven in vergelijking met internationaal. Niet echt super veel nog kunnen oefenen dus deze week maar we gingen gister gewoon alles op alles zetten en dat is gelukt :D! Winando en ik wonnen gister beide proeven en zijn daarmee direct gekwalificeerd voor JA *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Daarnaast hebben we ook nog de hoogste score van de dag gereden en daar ben ik zo ontzettend blij mee _/-\o_ Helemaal nog op mn roze wolk vandaag: https://www.knhs.nl/nieuws/2021/maud-de ... y-bathmen/



Nou ben ik hier niet zo actief met posten maar dit... Wauw!!!!! wat super goed joh en ik hoop dat je nog lang op die roze wolk blijft zitten want dat is echt geheel terecht!

Wat een leuke haflinger heb je :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:16 



 
Profiel   

droversrun schreef
Welkom Madelene, en inderdaad leuk een haflinger. Die hadden we volgens mij nog niet in het topic :)

Hoe gaat het hier? Zijn er nog mensen gestart van het weekend? :D

Het opbouwen van Winando gaat goed, lief dat jullie er naar vragen <3. Zo goed zelfs dat we gister een beetje op de bonnefooi zijn gaan starten in Bathmen. Omdat de kaders begin volgend jaar bij de para opnieuw ingedeeld worden, wil ik me nog wel zo veel mogelijk laten zien op wedstrijd. Daarnaast werd het last minute een kwalificatiewedstrijd voor Jumping Amsterdam en daar wil ik nog een keer zoooo graag rijden (ja gaat waarschijnlijk niet door corona geneuzel ik weet het :') ) Dinsdag waren we nog wezen lessen bij Joyce en we gingen even een nieuwe tactiek proberen dit keer, dit omdat nationaal mijn punten zo achterblijven in vergelijking met internationaal. Niet echt super veel nog kunnen oefenen dus deze week maar we gingen gister gewoon alles op alles zetten en dat is gelukt :D! Winando en ik wonnen gister beide proeven en zijn daarmee direct gekwalificeerd voor JA *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Daarnaast hebben we ook nog de hoogste score van de dag gereden en daar ben ik zo ontzettend blij mee _/-\o_ Helemaal nog op mn roze wolk vandaag: https://www.knhs.nl/nieuws/2021/maud-de ... y-bathmen/


Wat ontzettend gaaf zeg, gefeliciteerd! *\o/* Lekker op je roze wolk blijven zitten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:32 



 
Profiel   

Aah Demi, wat ontzettend gaaf. Ik hoop toch dat je wel langer als één dag op je roze wolk blijft zitten! :+ Hopelijk gaat Jumping dan toch door! Kunnen we je met zijn alle komen aanmoedigen! **\O/**

Madelene, welkom! leuk dat je, je aansluit. Gaaf dat je ook doet crossen! dat is bij mij op stal!

Noevel, hoe is het met jou ziekenboeg?
Urosa, hoe is het met jou knie? Ben je alweer lekker aan het sturen met Karel en Lakaj? En hoe gaat het met je nieuwe knapperd?

Hier knutselen we lekker door, ben heeeeel fijn aan het trainen en we gaan volgens de juf steeds een hoofdstukje verder -:) . Met afgelopen vrijdag, VLIEGENDE WISSELS! OMG. Pluto begon letterlijk te kreunen af en toe en aan ons beide kraakte er van alles. Arm paard met zijn 20 jaar doet het toch maar allemaal! Dus ik stap elke keer ontzettend blij en tevreden af. Volgende week hebben we weer een wedstrijd op de planning staan. Dus daar gaan we nu maar weer naartoe werken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 08:45 



 
Profiel   

Lauwtjuh123 schreef
Aah Demi, wat ontzettend gaaf. Ik hoop toch dat je wel langer als één dag op je roze wolk blijft zitten! :+ Hopelijk gaat Jumping dan toch door! Kunnen we je met zijn alle komen aanmoedigen! **\O/**

Madelene, welkom! leuk dat je, je aansluit. Gaaf dat je ook doet crossen! dat is bij mij op stal!

Noevel, hoe is het met jou ziekenboeg?
Urosa, hoe is het met jou knie? Ben je alweer lekker aan het sturen met Karel en Lakaj? En hoe gaat het met je nieuwe knapperd?

Hier knutselen we lekker door, ben heeeeel fijn aan het trainen en we gaan volgens de juf steeds een hoofdstukje verder -:) . Met afgelopen vrijdag, VLIEGENDE WISSELS! OMG. Pluto begon letterlijk te kreunen af en toe en aan ons beide kraakte er van alles. Arm paard met zijn 20 jaar doet het toch maar allemaal! Dus ik stap elke keer ontzettend blij en tevreden af. Volgende week hebben we weer een wedstrijd op de planning staan. Dus daar gaan we nu maar weer naartoe werken!


Wat knap dat hij het allemaal doet! Misschien een beetje masochistisch maar met dat gekraak voelt het nog eens alsof je echt een stap verder komt. Snap wel dat je daar tevreden mee af stapt!

Ik rij af en toe een wissel en de ene keer is hij echt perfect en helemaal vloeiend en andere keer is het een springwissel of raakt hij in de knoop met z'n benen. Ik vind het best lastig om te voelen of hij hem goed gaat springen.

Kunnen jullie nog een beetje trainen eigenlijk? Als ik les heb dan is dat eigenlijk altijd savonds en die lessen gaan dus niet door. Ik werk gewoon van half 9 tot 5 dus dan kan je eigenlijk niet zoveel meer. Ben daarom gister het gesprek aan gegaan om thuis te werken en tussendoor kan trainen op een andere locatie. _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:34 



 
Profiel   

Demi hoe tof zeg! Echt heel knap.

Lekker bezig Lauw zo door puzzelen en trainen. Juf is trots op jullie.

Ik heb altijd wat rare werktijden, ik werk parttime bij een tandartspraktijk en parttime als zzper.
Op maandag ga ik eigenlijk nooit naar Ice ik werk dan van 8 tot 17.30 bij de tandarts en geef van 18.30 tot 20.30 les.
Op dinsdag werk ik van 12.30 tot 21.30 bij de tandarts en rijd ik altijd de ochtend.
Woensdag en donderdag werk ik van 8.00 tot 12.00 bij de tandarts. Woensdag geef ik van 12.45 tot 15.30 les. Daarna ga ik of rijden of longeren. De avond ben ik vrij. Donderdags is mijn vrije middag en avond en ga ik de middag rijden. Soms heb ik een verdwaalde lesklant maar meestal probeer ik daarna m’n huis nog een beetje toonbaar te houden. Op vrijdag werk ik van 8 tot 12 op een stal en ga ik daarna Ice doen. Dan ben ik meestal 2 uurtje thuis en begin ik vanaf 16 uur met lesgeven tot 20.30.
Zaterdags probeer ik paard vrij te houden tenzij wedstrijd en op zondag ga ik ook wat met ice doen. Als ik zaterdag wedstrijd heb, heeft hij zondag vrij.
Ik probeer 4 a 5 keer per week te rijden en 1 x te longeren. Ik probeer 1 keer per week t bos in te gaan. Is dat in deze periode minder dan in de zomer.

Ik heb nu de luxe van een top accommodatie en dat is gewoon echt fijn trainen. Niet meer nat regenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 14:34 



 
Profiel   

Nimber wat een druk schema heb je zeg! Het is in ieder geval wel afwisselend. En ja, ben jaloers op je binnenbak. Wat een regen, en het is nog lang niet klaar ^)

Lauwtjuh123, lekker bezig hoor! Knap van jullie. En vind het wel leuk dat jij ook een ouder paard start. Zijn toch vooral jonge paarden op wedstrijd etc. Paarden van 18+ lees je vooral pensioen berichten van en ik wil juist met Karel naar het ZZ licht :')

Droversrun, nou dat laten zien op wedstrijd is wel gelukt! Jeetje mina zeg wat een prestatie! Ook even Frank H. eraf gereden :+ Ik hoop echt heel erg voor je dat JA doorgaat. Nogmaals gefeliciteerd *\o/*

xMadelene9 welkom en leuke Haflinger heb je!

Mijn knie gaat opzich best aardig, met lopen en paardrijden. Zijwaartse bewegingen zoals sokken aan en uit doen gaat nog niet zo, omdat ik mijn voet nog niet naar binnen kan draaien. Maar ik klaag niet! Allang blij om weer in het zadel te zitten.
Lakaj wisselt een beetje, hij wordt steeds sterker dus dat is fijn. Mentaal hebben we soms wel wat dingetjes op te lossen O:) Kareltje gaat echt heel fijn, die is alleen soms boos op me als hij wil wisselen terwijl ik zeg dat ie in contra moet blijven _O- Maar dat soort dingen vind ik ook leuk aan hem, hij heeft echt karakter. Kristall heeft vorige maandag een beste trap tegen haar voorbeen gehad, loopt gelukkig wel weer zuiver. Vrijdag is DA geweest en die vond het niet heel spannend, voor de zwelling heeft ze 4 dagen op vochtafdrijvers gestaan. Maandag heel kort gelongeerd, maar vond het been nog niet dun genoeg om echt op te pakken. Stalhouder let goed op dr, dus dan ga ik vrijdag weer kijken hoe het ermee staat qua werk oppakken.

Heb afspraakbevestiging voor de classificatie keuring van de KNHS op zaterdag 11 december dus die staat. Vind het nog steeds spannend maar ook fijn dat het zover is. Zondag 12 december heb ik wedstrijd met Karel staan, is maar 1 proefje. Maar hoe fijn als ik dan al met zweepje mag rijden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:12 



 
Profiel   

Wat fijn Urosa als dat toch zou mogen.

Balen van Kristal dr klap. Hopelijk knapt het snel op

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:05 



 
Profiel   

Hoop dat het mag Urosa!
Wel fijn dat het met Karel zo goed gaat & dat de stalhouder netjes oplet, hopelijk is de zwelling van Kristall snel volledig weg.

Nimber, een fijne accommodatie maakt het inderdaad allemaal wat makkelijker. In de kou lesgeven duurt altijd veel langer voor mijn gevoel :brr:

Lauwtjuhh, wat gaaf zeg!

Welkom Madelene :D

Gefeliciteerd DR *\o/*


Hier gaat alles z'n gangetje. De Canadese winter is begonnen, dus we blijven nu tot Maart/April gewoon thuis :')

Roz gaat lekker, we zijn langzaamaan lekker met PSG oefeningen aan het spelen wat ze erg leuk vind. Ze is nog steeds een beetje enthousiast in het serie werk, maar denk wel dat het echt een wissel machine gaat worden. Ze wisselt zo makkelijk en altijd correct, ze zit nu alleen in een "ik wil blijven wisselen" fase wat dus een beetje een luxe probleem is :+

Mijn eigen gezondheid is een beetje meh, maar dat gebeurt helaas iedere winter. Het blijft lastig om de reuma onder controle te houden als het ineens van 20 naar -5 gaat... Dokter denkt ook dat ik het Syndroom van Raynaud heb, dus ben een beetje aan het puzzelen met hoe ik mijn handen het beste warm kan houden. Ik heb namelijk wel dikke leren handschoenen voor op stal, maar dit vind ik toch niet fijn rijden en de "winter" rijhandschoenen zijn of niet heel warm of net zo onhandig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:24 



 
Profiel   

Bedankt allemaal <3!

@Laura, wat leuk dat de wissels beginnen te komen! Waar heb je wedstrijd komend weekend? Succes alvast!
@Vibabu; heb je al antwoord van je werkgever? Het geven van lessen mag niet na 5 uur, maar het geven van beweging aan je paard mag altijd.. Hier staan ze thuis dus ik heb er gelukkig ook geen last van maar ik rij sowieso eigenlijk wel vaak voor 5 uur.
@Kim; jaloers hoor op je binnenbak, helemaal met het weer van deze week. Wat een ellende weer... 8)7
@Urosa; fijn dat het langzaam beter gaat met je been, maar doe je nog wel voorzichtig? Als je nog iets wil weten over de keuring mag je me altijd een appje sturen he? :)
@SW; wat vervelend dat je last hebt van je lijf! Herken het wel hoor, ik viel gister letterlijk neer van de pijn in mn benen door de kou... Echt zo rot dit grote verschillen telkens. Ik heb voor het rijden handschoenen met fleece van roeckl, die vind ik nog wel okee om mee te rijden.

Winando is maandag weer lekker behandeld door de osteo dus hij heeft een vrij relaxt weekje deze week, volgende week weer aan de bak. 24 december hebben we weer wedstrijd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:45 



 
Profiel   

Ik dacht, laat ik weer eens horen dat ik nog leef en nog steeds meelees met jullie.

Demi ik vind het echt zo gaaf voor je gewoon geselecteerd voor JA. Te cool!

Nouvel, hoe gaat het met jouw paarden en al het blessureleed? Maagzweren van de Fries een beetje onder controle? En hoe gaat de lusitano?

Snow white, jullie gaan als een trein of niet? Hoever is roz nu met de series?

Urosa, wat fijn dat je knie een beetje beter gaat. Wat voor classificatie is het bij de KNHS?

Nimber, wat een programma heb jij zeg :=

Laura, Pluto aan het afbreken tijdens de wissels _O-
Volgens mij had hij geen moeite met sluiten en zitten ed tijdens buitenrit :+

Madelene wat een leuke haf!

Via de telefoon kan ik niet verder teruglezen en reageren, sorry als ik mensen heb overgeslagen. Maar lees echt mee. Vind de sfeer in dit topic altijd zo niet-bokt, en dat in positieve zin. Dus blijf plakken ondanks dat ik niet zoveel te melden heb.

Even een korte update; reden dat ik niet zoveel te melden heb is omdat we super veel blessureleed achter de rug hadden. Ik zou henkie verkopen, maar toen heb ik mijn andere paard moeten laten inslapen en twee weg werd mij te gek dus besloten hem te houden en verder te rijden.

We zijn tussen de blessures door even snel doorgestart en zijn het z1 uitgereden. Dacht, ach stoute schoenen aangetrokken en starten gewoon z2 want de wissels springt hij wel. Dit ging als een trein en we stonden al snel op z2+6. Maar toen sloegen weer nieuwe blessures toe. Over een paar weken op controle voor de ene blessure en ik zag vorige week dat hij op een van zijn achterbenen aangetikt is door een van de andere paarden en weer een nieuwe peesblessure heeft. Kan dat meteen op de controle mee bekeken worden, maar ik gok dat hij weer een tijd uit de running is…

Mijn jonge merrie om die reden toch maar wat opgepakt want zo blijf je toch van de straat hè :Y)
Dit gaat op het moment wel erg goed dus het is fijn om in ieder geval lekker progressie te blijven boeken, maar ik mis wel een beetje het fanatiek, actief rijden hoor.

Zo, weer even een korte update. Ik lees weer vrolijk mee ondertussen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:09 



 
Profiel   

Ik heb ook niet veel te vertellen shanna.
Ilias is afgelopen weekend mee geweest naar de talenten cup in lunteren en het was een super ervaring voor ons en hem.

Helaas is douwe nog beetje aan het hoesten echt zn kriebel hoesje en als de da er is horen ze niets en kucht hij ook niet. Geen wedstrijden gepland ivm het weer mijn lijf doet het dan gewoon niet zo goed komende 2 weken rij ik ilias nog even zelf en dan krijgt hij vakantie.

Sw ohh je hebt van die handen warmers zakjes die als je die breekt warmte geven misschien is dat wat voor je? Ik weet ook dat er handschoenen zijn met kacheltje erin maar die zijn heel duur.

Dr super stoer geplaatst voor JA!!

Ik lees mee hoor dames maar soms tr druk om te reageren

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 10:29 



 
Profiel   

Ach Mellamshan dat is wel naar met die blessures. Van de zomer liep iets 2 kreupele paarden. 1 met een gat in z'n pees en de ander had (bleek achteraf) zich gruwelijk verstapt. Of hij heeft te lang op z'n ijzers gestaan omdat de hoefsmid gewoon niet kwam opdagen op zijn afspraken -:(-

Afgelopen donderdag mocht ik van m'n werkgever mijn werktijden aanpassen dus heb gewerkt van half 9 tot 1 en van 5 tot half 9. Ideaal zodat ik weer kon lessen. Was overigens erg leuk mijn les! Ik ben nu op het punt gekomen dat ik het best lastig vind om te groeien. Het moet allemaal nog meer bergopwaarts, meer gesloten, kleiner. Ik rij sinds 4 maanden in een groepsles bij mij op stal en sinds 1.5 maand denk ik nu een duoles van iemand anders op locatie en ben in 3 lessen zo ontzettend vooruit gegaan. Volgende week wedstrijd en ben zo benieuwd hoe het dan gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 09:17 



 
Profiel   

SW wat tot dat je eigen lijf niet zo mee werkt zeg. Hoe koud is het nu bij jou?

Jemig Mella wat een pech zeg. Wel
Knap hoe snel je de klasses door knalt. Hopelijk krijg je groen licht en mag je weer oppakken.

Viba dat is wel lief van je werkgever.

Vandaag voor de 3e keer zzzwaar gestart. Deze keer de 3e prijs en ook een winstpunt. Het is onwijs onwerkelijk en ook een beetje een droom. Nooit gedacht dat we ooit subtop zouden gaan rijden en om dan nu 2 wedstrijden op rij en punten en prijzen te rijden is zo gaaf. Nu sparen voor de slipjas haha
2e proef had ik echt een dure domme fout. Hij draaide zo mooi de pirouette in dat ik zat te genieten en ineens zat ik in stap. Hoe dom! Daardoor net geen winst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:16 



 
Profiel   

@Mella; jeetje wat een pech... hopelijk valt het mee. Wanneer heb je die afspraak staan? Heb je al plannen om met je merrie te gaan starten?
@Laura; leuk dat jullie hebben meegedaan met Illias! :) Lekker zelf mee aan de slag nu, lekker van genieten.
@Nimber; gefeliciteerd met je winstpunt! Zag dat je mijn favoriete jurylid had (not) :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 12:10 



 
Profiel   

DR ojee ik had hem nooit eerder gehad maar super tof commentaar. Mindere dingen afgestraft maar de goede dingen ook mooi omhoog qua punten en positief overall commentaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 12:18 



 
Profiel   

Nimber- vandaag zijn het weer 10 graden, maar de afgelopen twee weken hadden we -10 en sneeuw :+
Gaaf dat het ZZZ zo goed gaat!

Vibabu- Vervelend zo'n smid.. Wel fijn dat je werkgever flexibel is!

Laura- wat leuk met Ilias. De hotpockets gebruik ik inderdaad al, ook de plakkende versie voor op m'n tenen :o

MM- het gaat inderdaad hard, maar Roz is een beetje anders qua training dan ik gewend ben. We spelen met de hogere oefeningen om de basis te verbeteren. Ze stresst snel, maar ze vindt wissels heel leuk, dus we werken aan de basis in de galop (impuls in de verzameling, goed buigen, tempo wisselingen etc) en gaan dan de serie om de 5 of 4 in om even te relaxen :')
Zo naar al die blessures, gelukkig gaat de jonge merrie wel fijn!

Qua jonge paarden is het nu ook ineens een stuk rustiger. 4/5 worden nu gereden door de eigen ruiters met alleen af en toe een training als het nodig is. Ben altijd zo trots als het direct goed gaat, maar vooral de pony was dan ook wel enorm makkelijk <3

De Contendro merrie doet het zo goed, dat we echt heel bewust bezig moeten zijn zodat we niet te snel te veel gaan doen. Ze wordt pas 3 in maart, dus we doen vooral veel spelen met schriktraining en aan de hand meelopen & stilstaan oefenen terwijl ik lesgeef. Het plan is om er aan het eind van de maand op te gaan zitten en haar dan een paar maanden terug de wei op te doen en in het voorjaar weer op te pakken om echt te gaan rijden.

In maart komt er weer een nieuwe lading jong grut, dus heb gelukkig in de hele koude maanden eventjes jonge paarden vakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:44 



 
Profiel   

_Snow_White, wat heftig zeg die temperatuurschommelingen, daar kan ik echt helemaal niet tegen dus ik kan niet naar dat deel van Canada emigreren :+ En zo is elk paard anders, hoe hoger je komt hoe meer het ontspannen bij moeilijke dingen in je voordeel gaat werken :D Mooi dat je jonge dieren allemaal zo snel overgenomen konden worden, doe je het goed!

Syndroom van Raynaud heb ik ook helaas, merk wel sinds ik ben afgekeurd en mezelf dus beter kan beschermen dat gelijk ook beter gaat. Bij mij helpt beschermen tegen koude prikkels, maar dus ook goed voor jezelf zorgen (genoeg rust nemen/niet over grenzen gaan). Ik kan dus alleen rijden met de allerdikste winterrijhandschoenen, niemand snapt hoe ik daarmee de teugels kan vasthouden (het zijn net skihandschoenen) maar ik heb er geen moeite mee :') Anders sta ik constant stil met witte gevoelloze handen zonder bloeddoorstroming, of ik verga van de pijn als de 'aanval' over is. Ik loop eigenlijk altijd met handschoenen als het onder de 10 graden is. En qua paardrijsokken helpen merino wollensokken het beste. Rijlaarzen zo laat mogelijk aan doen, voor de rest loop ik vooral rond op Uggs in de winter. Houdt voeten het beste warm :+ Maar hier is het natuurlijk eigenlijk nooit -10 :brr:

Nimber, echt heel knap weer gedaan van jullie! Strak plan om te gaan sparen, Lichte Tour komt heel erg dichtbij zo ;)

Laura, jammer dat de kou even zo zwaar is voor je lijf. Ik lever ook altijd direct in. Blijft toch balen. Hopelijk is Douwe weer snel van z'n kuch af, liever hoor je ze gewoon helemaal niet ook al lijkt het niks ernstigs.

Nouvel, ik ben ook wel heel benieuwd hoe het nu bij jou en de paarden is?

Mellamoshan, classificatie is voor de parasport en aanvraag voor dispensatie vanwege mijn beperkingen door de MS. Heftige tijd heb je gehad, knap dat je met Henkie tussen de blessures door nog zo snel bent gegaan. Hopelijk is ie weer snel fit en kunnen jullie weer knallen. Hoe oud is de merrie? Daar nu dus wel lekker mee aan het rijden of nog niet?

DR, lief van je, ik app nog wel even! 24 december para wedstrijd of regulier?

Z2 is zondag afgelast, ze hadden teveel starts en redden het niet tot 17.00 baal zo ^)
Verder weekendje weg geweest naar Deventer met mijn man, dat was ondanks alle maatregelen wel heel erg geslaagd <3 vanochtend had ik les met Karel en Lakaj, die gingen echt fijn! Vooral met Lakaj kon ze heel goed helpen met zijn overenthousiaste houding wat betreft de galop, dat is weer bijna opgelost :D Het lijkt erop dat wij dus eind januari pas weer op concours gaan, vind het wel heel jammer maar aan de andere kant met Karel zo hard gegaan en ZZ licht is toch wel het einde voor ons waarschijnlijk. Lakaj is even doortrainen ook niet verkeerd dusja even geduld :+ Oja, en vrijdag heb ik voor het eerst op Kristall gereden op haar nieuwe plekje. Been is voldoende dun, je zit nog wel waar ze geraakt was maar liep zuiver. Ze deed het heel braaf, dat gaat goedkomen voel veel talent, kijken of we dat eruit kunnen krijgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:01 



 
Profiel   

Vibabu, het heeft jou ook niet echt meegezeten zo. Wel een super coole werkgever heb jij zeg dat je je werktijden mag aanpassen om te kunnen rijden!

Nimber, ik zag een gaaf artikel van je voorbij komen op de voorpagina van bokt. Hoe leuk is dat!

Sw, roz klinkt inderdaad als een bijzondere :=
Je bent wel druk met het jonge spul of niet. Is het echt je werk? Of voor de hobby een beetje bezig blijven?

Urosa, klinkt niet als een pretje om als eskimo door te moeten wanneer het koud wordt…
Kon de wedstrijd niet ingekort worden? Of over twee dagen verdeeld? Aflasten is zo drastosch, maargoed, niets meer aan te doen.
Succes met de classificatie alvast!

M’n merrie is 3 en sinds de zomer ben ik een beetje begonnen met zadelmak maken. Omdat henkie af en aan geblesseerd stond ben ik haar de laatste maand (denk ik zo) maar wat meer gaan oppakken. Klinkt heel spannend, maar houdt 2 a 3 dagen per week een kwartiertje tot 20 minuten ohz in.
We hebben een beetje strubbelingen gehad omdat ze heel onrustig was met haar hoofd en mond. Beetje zoeken waar dit aan lag, maar ik denk nu dat het kwestie van wisselen is. Door die onrust kreeg de wondjes net boven haar mondhoeken, echt schuurplekjes zowel op water als bustrens. Daardoor noodgedwongen even bitloos en eigenlijk doet ze dit fantastisch. Even volhouden dus maar tot alles tot rust is gekomen. Zodra ze ergens een pijntje heeft wordt ze direct onrustig van voren dus opzich is het een vlotte graadmeter.

Dit is lola, aka merrie/pony/spekkie of miss obese :=
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:31 



 
Profiel   

Die is knap Mella, mooie uitstraling heeft ze.
Lastig als die aanleuning nog zo rommelig is hè.

Urosa wedstrijden zijn toch niet leuk met die kou. Ik ga voorlopig ook niet hoor. Van het voorjaar weer eens. Mooi dat je nieuwe merrie zo goed aanvoelt. Fijn dat je er meer te rijden hebt dat mis ik soms wel eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 08:41 



 
Profiel   

MM- ik werk in de bouw als engineer, maar ik train 2-3 extra paarden per dag om de lessen/wedstrijden met Roz te betalen :o
Leuke merrie trouwens!

Urosa- de teugels vasthouden ben ik inderdaad nog mee aan het puzzelen, de S&T gaat iig even de kast in want twee teugels gaat met de dikke handschoenen dus echt niet haha. Ik heb nu Back on Track liners gekocht, dus hoop dat ik daarmee friemel dingen mee kan doen als ik de dikke handschoenen even uit moet. Het gaat inderdaad wel ok totdat de handschoenen uitgaan, want dan is meteen game over als het zo koud is -O-

We hadden gisteren ook weer bezoek in de bak... Altijd leuk met de jonge paarden 8)7

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 16:07 



 
Profiel   

Oh die vind ik zooooo schattig

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 07:46 



 
Profiel   

Woensdag hebben Ice en ik een art shoot gedaan. [ITP] Art shoot met Ice
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 08:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 312 van de 320 [ 7993 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 320  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen