Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 260 van de 404 [ 10086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263 ... 404  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

 
Profiel   

Nynkex01 schreef
En had je dan voor 7500 een beleerd paard? Of ging de prijs dan ook weer omhoog met de training


Ja, zadelmak. Dus opstappen, wegrijden, maar verder redelijk groen.

Wilde je dat paard daar doorgetraind werd , dan ging je natuurlijk wel bijbetalen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:37 



 
Profiel   

Klinkt goed! Heb ze net gebeld maar sta nu helaas geen jonge paarden te koop

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:40 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Oké nou vraag is dan wat is niet goed genoeg? Kijk als ze niet ster worden is voor mij niet heel belangrijk, maar zoek wel een paard om fijn de sport mee in te kunnen


Tja, daar kan je natuurlijk eindeloos over discussiëren. Want wat vind je goed genoeg? :D

Ik vond beide paarden goed op de benen, fraaie koppies, netjes gebouwd en fijn bewegen.
Paarden die het allemaal echt niet hebben, die doen ze echt niet voor de keuring hoor. Paarden waren gewoon opgenomen in t stamboek.

We kwamen daar met als doel een paard te vinden waar mijn vriend mee verder zou kunnen. Hij is niet ver gevorderd en 187cm.
Dat waren geen paarden voor hem en uiteindelijk hebben we een ervaren 11 jarige merrie die al in de sport gelopen had gekocht.

Was het paard enkel voor mij geweest, dan was ik waarschijnlijk met een jonkie van de Nieuwe Heuvel thuis gekomen.
Prijzen zullen nu echt wel gestegen zijn,maar wij vonden de kwaliteit vorig jaar hoog voor het gevraagde geld.
En we werden erg fijn behandeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:45 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Oké nou vraag is dan wat is niet goed genoeg? Kijk als ze niet ster worden is voor mij niet heel belangrijk, maar zoek wel een paard om fijn de sport mee in te kunnen



Ze willen het liefst merries aanhouden doe kans maken om uiteindelijk model te worden.

Dus soms verkopen ze ook wel stermerries die geen kroon meer gaan worden. Maar vaak zijn het merries die net te slecht stappen maar wel een hele goede draf hebben.
Of jonge merries die net teveel onderhals hebben of iets te week in de rug zijn wat voor de sport helemaal niet storend hoeft te zijn.

Je kan altijd even het keuringsrapport inzien om te kijken wat het was waardoor ze geen ster geworden zijn.


Stal de haar heeft vaak ook wel oké paarden staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:47 



 
Profiel   

Nynke, wellicht kun je een advertentie zetten waarin je aangeeft wat je zoekt? Veel kleine fokkers hebben niets te koop geadverteerd maar willen best verkopen. Wij hebben zelf nog nooit een advertentie geplaatst maar verkopen ook op vraag.
Het is natuurlijk ook wat je zegt, voor de sport is een ster niet eens van belang. Er zijn ook stamboek merries die prima in de sport meelopen. Zelfs veuelenboek merries. Natuurlijk is er een reden dat een merrie bijvoorbeeld alleen maar stamboek merrie is maar dat hoeft niet altijd een beperking te zijn voor de sport. Er zullen vast wel mensen zijn die iets hebben lopen die onder de 10000 verkopen. Hier loopt ook een merrie van 4 (dus bijna 5) en die is een jaar geleden zadelmak gemaakt en vervolgens op de weide gegooid om bij de jaarlingen te lopen ivm de wolven die hier leven. Merrie is nu wat zwaar geworden maar als de veulens hier volgende maand weg gaan dan wisselen we de groep zodat ik haar weer kan oppakken en dan gaat ze toch de verkoop in. Volgend jaar hebben we geen veulens dus hoeven we haar daar niet voor aan te houden. Zo zullen er meer mensen zijn. Die zouden dan zelf op je advertentie kunnen reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 14:44 



 
Profiel   

Ik heb m'n zinnen op goaitsen Z gezet tot nu toe.

Rare korte staart. Maar lopen kon die wel!


Edit: tot zover mijn professionele hengstenkeuring commentaar _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 16:11 



 
Profiel   

Ik heb al een advertentie in de Friese paarden Facebook groep gezet, maar kreeg er niet heel veel reactie op. Misschien gewoon even openbaar zetten op Facebook

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 16:25 



 
Profiel   

Wat versta je onder zadelmak. Stap, draf en galop?

Ze zijn er echt wel, vooral de 3e premie merries zou ik de gaten houden. Als ze het voor de fok net niet zijn, kunnen het nog wel hele goede sportpaarden zijn.

Heb zelf 3e premie merries gereden en rijdt er nu ook 1. Zijn echt wel kwaliteitspaarden, waarmee je in de sport uiteindelijk wel ver mee kan komen.

Ook een stamboekmerrie, kan gewoon kwaliteit hebben voor de sport.

En deze merries waren 10000 euro of goedkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 18:01 



 
Profiel   

Ja zoek er een waar ik sowieso veilig een rondje mee kan stappen en draven. Dat hij nog kracht mist of nog wat scheef is is niet erg daar zijn ze jong voor. Hoeft van mij ook zeker geen eerste premie te zijn hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 18:36 



 
Profiel   

Of je doet als mij :D .
Je zoekt 2x een KWPN-er.
En je komt 2x met een Fries thuis :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:16 



 
Profiel   

Haha ja dat kan ook. Ik rijd een Gribaldi bij, leuk dier, maar ben zelf meer van de Friezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:36 



 
Profiel   

Absolem schreef
Nynkex01 schreef
Oké nou vraag is dan wat is niet goed genoeg? Kijk als ze niet ster worden is voor mij niet heel belangrijk, maar zoek wel een paard om fijn de sport mee in te kunnen



Ze willen het liefst merries aanhouden doe kans maken om uiteindelijk model te worden.

Dus soms verkopen ze ook wel stermerries die geen kroon meer gaan worden. Maar vaak zijn het merries die net te slecht stappen maar wel een hele goede draf hebben.
Of jonge merries die net teveel onderhals hebben of iets te week in de rug zijn wat voor de sport helemaal niet storend hoeft te zijn.

Je kan altijd even het keuringsrapport inzien om te kijken wat het was waardoor ze geen ster geworden zijn.


Stal de haar heeft vaak ook wel oké paarden staan.


Stal de haar doen alleen Connemara’s? Ook leuke beestjes trouwens! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:40 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Absolem schreef



Ze willen het liefst merries aanhouden doe kans maken om uiteindelijk model te worden.

Dus soms verkopen ze ook wel stermerries die geen kroon meer gaan worden. Maar vaak zijn het merries die net te slecht stappen maar wel een hele goede draf hebben.
Of jonge merries die net teveel onderhals hebben of iets te week in de rug zijn wat voor de sport helemaal niet storend hoeft te zijn.

Je kan altijd even het keuringsrapport inzien om te kijken wat het was waardoor ze geen ster geworden zijn.


Stal de haar heeft vaak ook wel oké paarden staan.


Stal de haar doen alleen Connemara’s? Ook leuke beestjes trouwens! ;)



Nee hoor stal de haar doen juist ook veel friezen. Ze hebben momenteel drie jonge hengsten staan maar die zijn nog niet beleerd.

Een tymen en twee tjebbe hengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:03 



 
Profiel   

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... be-x-felle

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:04 



 
Profiel   

Oh ja dank je! Net weer even contact met Okkema, daar heb ik ook een leuk paard gereden maar uiteindelijk toch niet voor gegaan omdat ik haar galop niet goed vond. Maar die weten wel van prijzen zeg! prima ruin niets bijzonders verder alleen met paspoort geen papieren voor 10.000, en de rest is allemaal duurder. Leuke ruin net zadelmak, toegegeven die is wel erg knap, 18.500, ik geloof dat ik nog even moet sparen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:37 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Oh ja dank je! Net weer even contact met Okkema, daar heb ik ook een leuk paard gereden maar uiteindelijk toch niet voor gegaan omdat ik haar galop niet goed vond. Maar die weten wel van prijzen zeg! prima ruin niets bijzonders verder alleen met paspoort geen papieren voor 10.000, en de rest is allemaal duurder. Leuke ruin net zadelmak, toegegeven die is wel erg knap, 18.500, ik geloof dat ik nog even moet sparen :')


Wij zijn daar voor een 10 jarige merrie wezen kijken voor eur 8500.
Muurvast op rechts, basis gereden en ze leek hartstikke dampig. Na 20 minuten rijden stond ze te pompen. Na 30 minuten uitstappen was ze nog steeds niet hersteld.
Wel een fraai dier.

Merries zijn over het algemeen goedkoper dan de ruinen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 05:17 



 
Profiel   

Je moet een beetje mazzel hebben, zulke stallen zijn vaak te duur.
Maar wij hebben dit jaar 2 leuke merries van een fokker kunnen kopen, stonden gewoon op marktplaats.

Met niet zo van de professionals, daar moet alles snel snel snel en vervolgens heb je een stug dier die ruim de tijd nodig heeft om weer licht in de hand te worden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 07:54 



 
Profiel   

Mijn 7 jarige heb ik als 4 jarige op MP gevonden. Was iemand die kleinschalig handelde in Friezen.

Mijn 11 jarige via Sporthorses gekocht.
Enkel, dubbelspan, buitenritten, m1+4 dressuur. Super braaf paard, maar dramatisch slecht gereden nadat ze een tijd als kinderpaard had gediend.

Zat amper een stuur, rem en gaspedaal op.
Lang bezig geweest haar fijn aan de hulpen te krijgen, maar de knoppen zitten er weer op en ik heb er een gouden paard aan. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:26 



 
Profiel   

Stal de Mersken dan Nynke? zie daar regelmatig leuke sportpaarden te koop voorbij komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:00 



 
Profiel   

Marktplaats en sporthorses houd ik in de gaten. De Mersken heb ik contact mee, die geven aan dat ze op dit moment niet iets hebben staan wat geschikt is voor mij. Noestehoeve ben ik ook geweest, had een leuk jong dier staan kon leuk lopen nette prijs, maar voor mij nog te groen. Had een ongelukje gehad bij de eerste keer dat er iemand op zat, dus vond het nu extra spannend en ze hadden daar niet iemand die haar door kon rijden helaas. Als ze wel iemand zouden vinden die haar zou kunnen doorrijden zou ik het horen. Horperhoeve heb ik ook contact mee, hebben ook een leuk diertje staan maar die is nog helemaal niet zadelmak. Daar hadden ze al mee willen beginnen maar de persoon die dat voor hen doet heeft corona, die wacht ik nog even rustig af want daar heb ik wel goed gevoel bij. heb ook nog een leuk paardje gevonden, maar die heeft wat een kort voorbeen, weet nog niet wat ik daarvan vind. Valt niet mee om iets te vinden dat aan mijn wensen voldoet, maar ik zoek rustig verder heb er alle tijd voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:38 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Marktplaats en sporthorses houd ik in de gaten. De Mersken heb ik contact mee, die geven aan dat ze op dit moment niet iets hebben staan wat geschikt is voor mij. Noestehoeve ben ik ook geweest, had een leuk jong dier staan kon leuk lopen nette prijs, maar voor mij nog te groen. Had een ongelukje gehad bij de eerste keer dat er iemand op zat, dus vond het nu extra spannend en ze hadden daar niet iemand die haar door kon rijden helaas. Als ze wel iemand zouden vinden die haar zou kunnen doorrijden zou ik het horen. Horperhoeve heb ik ook contact mee, hebben ook een leuk diertje staan maar die is nog helemaal niet zadelmak. Daar hadden ze al mee willen beginnen maar de persoon die dat voor hen doet heeft corona, die wacht ik nog even rustig af want daar heb ik wel goed gevoel bij. heb ook nog een leuk paardje gevonden, maar die heeft wat een kort voorbeen, weet nog niet wat ik daarvan vind. Valt niet mee om iets te vinden dat aan mijn wensen voldoet, maar ik zoek rustig verder heb er alle tijd voor


Laurens mellema kun je nog proberen. Stal van de meikade kun je nog proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:41 



 
Profiel   

Louwrens ben ik geweest. Sterker nog, daar heb ik mijn droompaard gevonden, ik heb nog nooit zo erg een klik gevoeld met een paard. Helaas liep ze niet goed op het harde. röntgen Was ze wel in orde, mijn gevoel zegt vandaag nog ophalen ik ben echt gek met dat dier. Maar misschien is het niet zo verstandig…

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:50 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Louwrens ben ik geweest. Sterker nog, daar heb ik mijn droompaard gevonden, ik heb nog nooit zo erg een klik gevoeld met een paard. Helaas liep ze niet goed op het harde. röntgen Was ze wel in orde, mijn gevoel zegt vandaag nog ophalen ik ben echt gek met dat dier. Maar misschien is het niet zo verstandig…


Dan ga je over twee weken toch nog een keer kijken. Misschien had ze zich verstapt en is het nu weer beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:14 



 
Profiel   

Als je echt een sportpaard zoekt, zou ik dat niet aandurven en anders nog eens keuren als het je droompaard is..

Nou hier weer een flink baal moment, staat Maan net met 2 ontstoken ogen.. begonnen met 1, maar nu dus beide. Gelijk DA maar gebeld, die komt vanmiddag nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:15 



 
Profiel   

Getty_Maan schreef
Als je echt een sportpaard zoekt, zou ik dat niet aandurven en anders nog eens keuren als het je droompaard is..

Nou hier weer een flink baal moment, staat Maan net met 2 ontstoken ogen.. begonnen met 1, maar nu dus beide. Gelijk DA maar gebeld, die komt vanmiddag nog.



Ff opnieuw keuren. Ik weet niet hoe oud ze is. Maar als ze in een groeispurt zitten lopen ze ook niet altijd rad. En dan na een paar weken denk je opeens wat is m'n knol gegroeid. :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 260 van de 404 [ 10086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263 ... 404  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen