Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

Aangezien de 175 van horseware al ruim zit en de 165 ook kan, zou ik de 120/165 nemen. Dan heb je de onderlengte van de 175 en de bovenlengte van de 165.

Welke horseware dekens heb je? Rambo schijnt bijvoorbeeld wel vaker wat groter te vallen.

Donnatalla, misschien een rambo V-sluiting in de juiste maat proberen? Voor de singels kan je eventueel singelverlengers proberen? Na de dracht pas ze waarschijnlijk wel weer in haar gewoon deken.
(Welke maat heb je nodig? Wie weet vinden we er eentje als we samen zoeken)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:01 



 
Profiel   

goldyc schreef
Aangezien de 175 van horseware al ruim zit en de 165 ook kan, zou ik de 120/165 nemen. Dan heb je de onderlengte van de 175 en de bovenlengte van de 165.

Welke horseware dekens heb je? Rambo schijnt bijvoorbeeld wel vaker wat groter te vallen.



Ik heb met name Rhino, maar ook nog een paar Amigo.

Jij bedoelt van de Bucas dan de 5.6 he?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:07 



 
Profiel   

Dat zou ik persoonlijk als eerste proberen, ja. Bucas en Horseware zijn een soort van 'tussenmaten' ten opzichte van elkaar, veel paarden bij wie het ene goed ligt, lijken niet in het ander te passen omdat dat schuift, maar ik hoop dat het bij jou wel lukt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:24 



 
Profiel   

Ninx schreef
Ik heb een vraag en hoop dat iemand het weet....

Ik heb van al mijn Horseware dekens altijd maat 125/175. Deze zitten ruim maar netjes. Ik heb ook nog 1 115/165... deze past ook nog heel aardig.

Maar nu zit ik dus te kijken naar een Smartex om ze iets beter vochtig weg te kunnen zetten. Ik heb het idee dat dat met de Rhino + losse Fleece eronder niet zo goed werkt als die Stay Dry voering van Bucas.

Maar dan: de maat? Ik zit te kijken naar de maten en vind het lastig te beslissen wat correspondeert met 125/175.
Kies ik dan de 125/165 of 130/175?


Ik weet dat de Horseware Airmax liner geen stay dry is, maar wellicht dat nog het proberen waard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:35 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Ninx schreef
Ik heb een vraag en hoop dat iemand het weet....

Ik heb van al mijn Horseware dekens altijd maat 125/175. Deze zitten ruim maar netjes. Ik heb ook nog 1 115/165... deze past ook nog heel aardig.

Maar nu zit ik dus te kijken naar een Smartex om ze iets beter vochtig weg te kunnen zetten. Ik heb het idee dat dat met de Rhino + losse Fleece eronder niet zo goed werkt als die Stay Dry voering van Bucas.

Maar dan: de maat? Ik zit te kijken naar de maten en vind het lastig te beslissen wat correspondeert met 125/175.
Kies ik dan de 125/165 of 130/175?


Ik weet dat de Horseware Airmax liner geen stay dry is, maar wellicht dat nog het proberen waard?


Mmm, goede tip!

Dit zegt een review:
"De airmax liner is te vergelijken met het "stay-dry"-systeem uit de Bucas-deken en werkt supergoed op een bezweet paard en voor grote temperatuurverschillen. Een groot nadeel van deze liner is dat hij naar achter schuift, waardoor mijn paard scheurplekken op de borst kreeg en de liner aan de achterkant onder de outdoor deken uitkomt. De binnenkant van de liner is bij de borst (aanhechting sluiting) na een paar maanden gebruik al gescheurd."

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:53 



 
Profiel   

Dat scheuren heb ik nog niet mee gemaakt. Ik had hem vorig jaar voor mijn oma gekocht. Voor mijn langharige wollie vind ik het ietwat naar achteren trekken. Vriendje uit de kudde heeft de liner nu. Die is geschoren. Die vind het prima. Het is ongeveer een 50 grams liner.

@Ninx: Hoe langharig is jouw paard? Volledig ongeschoren IJslander? Los van de liner/stay dry, wel eens de IJslander dekentjes van Horseware op jouw IJslander gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:05 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Dat scheuren heb ik nog niet mee gemaakt. Ik had hem vorig jaar voor mijn oma gekocht. Voor mijn langharige wollie vind ik het ietwat naar achteren trekken. Vriendje uit de kudde heeft de liner nu. Die is geschoren. Die vind het prima. Het is ongeveer een 50 grams liner.

@Ninx: Hoe langharig is jouw paard? Volledig ongeschoren IJslander? Los van de liner/stay dry, wel eens de IJslander dekentjes van Horseware op jouw IJslander gehad?


Bijna kaal..... zeer kaal jachtmodelletje....
Ik heb dus de Rhino en de Amigo....

Maar IJslander dekens van Horseware? Dat ken ik helemaal niet.
Ga ik eens even googelen! :D

edit: ik kan zo 1,2,3 niks vinden.... heb jij misschien een linkje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:20 



 
Profiel   

Ninx schreef
Bagheera_206 schreef
Dat scheuren heb ik nog niet mee gemaakt. Ik had hem vorig jaar voor mijn oma gekocht. Voor mijn langharige wollie vind ik het ietwat naar achteren trekken. Vriendje uit de kudde heeft de liner nu. Die is geschoren. Die vind het prima. Het is ongeveer een 50 grams liner.

@Ninx: Hoe langharig is jouw paard? Volledig ongeschoren IJslander? Los van de liner/stay dry, wel eens de IJslander dekentjes van Horseware op jouw IJslander gehad?


Bijna kaal..... zeer kaal jachtmodelletje....
Ik heb dus de Rhino en de Amigo....

Maar IJslander dekens van Horseware? Dat ken ik helemaal niet.
Ga ik eens even googelen! :D


Heb het idee dat die liner dus minder trekt bij korte vacht dan IJslander die als beer of mammoet door de wei gaat.

Horseware Icelandic is er in 0, 100, 200 en 300 gram. Als gewoon en als wug en liners en hals kunnen erop. Ik heb alleen het oude model zonder middelste lusje voor de liner dus maak die voor maar aan 1 kant vast. Ik heb de 0 gram en 100 gram liner en voor dit seizoen de 100 gram wug gekocht.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Ze staan niet op de site van Atorka, maar volgens mij gaf ze aan dat zij ze wel kan leveren. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:26 



 
Profiel   

Ninx schreef
Rainer schreef
Bucas zelf laat je de ondermaat opmeten voor de juiste maat, dus ik zou zeggen 130/175. Dat is natuurlijk wel mits die maat niet te groot is, begint de staartflap echt bij de staartaanzet?


Mmm, goeie.... ik ga dat even checken!

Ik liep wel te denken: kun je die stay dry functie niet na-apen door een goede fleece onder een Rhino?
Ik heb dat onlangs wel geprobeerd, maar kreeg de indruk dat het dan 'doorslaat' doordat het vocht bovenop de fleece komt te liggen... heb ik daarmee mijn eigen vraag beantwoord? :D


Yup, op een fleece blijft er inderdaad vocht liggen. Zo ben ik ooit begonnen met testen.
Mijn paard heeft 183/130 van Rambo en 175/130 van Bucas. Is een kwpn'er van 1.62.

Ik heb de Bucas cooler onder een regenliner van Horseware vast genaaid. De hals van de Bucas was namelijk net te krap, nu heb ik dat probleem niet meer. Nu heb ik dus een liner met Bucas voering. Ik ben er ontzettend blij mee. Dankzij mijn Orscana sensor weet ik nu dat hij continu 20 graden is onder de deken, of het nu -1 is of 8 graden. Dat bereikte ik niet met alleen de cooler, dus ik ben echt heel blij. Want dit scheelt me liner wisselen.
Daarnaast heb ik nog een Bucas quilt 150gr (door de stay dry 250gr heb ik me laten vertellen). Deze past wel goed om de hals en kan op als liner als het echt koud is.
Wellicht ook iets voor jou?
Daarnaast heb ik nog een

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 14:13 



 
Profiel   

Ik ben met dit weer blij met m'n nieuwr bucas. De paddock droogt amper op met al die regen en dan is zo'n buik flap ideaal, ondanks dat hij bij haar niet volledig dicht kan := Ook fan scheelt het een stuk koude buik.

[ img ]

Maar die bucas hals, wat waardeloos. Ik heb L van Irish turnout (en de recuptex valt hetzelde) en die overlappen amper met de deken, ofwel, je blijft het inregenenn houden. Ik doe er nu steeds een rhino hals op, die zit veel mooier en dan regent er niets meer in.

Hebben jullie dezelfde ervaring met de bucas hals?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 15:17 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Horseware Icelandic is er in 0, 100, 200 en 300 gram. Als gewoon en als wug en liners en hals kunnen erop. Ik heb alleen het oude model zonder middelste lusje voor de liner dus maak die voor maar aan 1 kant vast. Ik heb de 0 gram en 100 gram liner en voor dit seizoen de 100 gram wug gekocht.

[ [url=m/60r1HM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UE6iez.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aRHKGr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q9rglp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oTqONC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cS9WP2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze staan niet op de site van Atorka, maar volgens mij gaf ze aan dat zij ze wel kan leveren. +:)+



Nouuuuu, dit is echt een top tip!!! En wat een leuke paarden <3

Ik ga er maar eens een mail aan wagen, kijken of ik zo'n deken op de kop kan tikken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:00 



 
Profiel   

Mijn ervaring is idd ook dat ze niet helemaal overlappen en boven de borstsluiting nog ruimte open blijft. Echter helpt het hier wel goed tegen inregenen, heb dat nog nooit gezien met de hals er aan en staat er hier 24/7 mee buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:01 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Ik ben met dit weer blij met m'n nieuwr bucas. De paddock droogt amper op met al die regen en dan is zo'n buik flap ideaal, ondanks dat hij bij haar niet volledig dicht kan := Ook fan scheelt het een stuk koude buik.

[ [url=m/S3fCPi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar die bucas hals, wat waardeloos. Ik heb L van Irish turnout (en de recuptex valt hetzelde) en die overlappen amper met de deken, ofwel, je blijft het inregenenn houden. Ik doe er nu steeds een rhino hals op, die zit veel mooier en dan regent er niets meer in.

Hebben jullie dezelfde ervaring met de bucas hals?


Is dat deze?
https://www.paardendrogist.nl/bucas-jub ... ize-125165

Dat is wel interessant voor geschoren buikjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:02 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Yup, op een fleece blijft er inderdaad vocht liggen. Zo ben ik ooit begonnen met testen.
Mijn paard heeft 183/130 van Rambo en 175/130 van Bucas. Is een kwpn'er van 1.62.

Ik heb de Bucas cooler onder een regenliner van Horseware vast genaaid. De hals van de Bucas was namelijk net te krap, nu heb ik dat probleem niet meer. Nu heb ik dus een liner met Bucas voering. Ik ben er ontzettend blij mee. Dankzij mijn Orscana sensor weet ik nu dat hij continu 20 graden is onder de deken, of het nu -1 is of 8 graden. Dat bereikte ik niet met alleen de cooler, dus ik ben echt heel blij. Want dit scheelt me liner wisselen.
Daarnaast heb ik nog een Bucas quilt 150gr (door de stay dry 250gr heb ik me laten vertellen). Deze past wel goed om de hals en kan op als liner als het echt koud is.
Wellicht ook iets voor jou?
Daarnaast heb ik nog een



Bedoel je deze cooler?

https://bucas.com/nl/p/power-cooler/

En je zegt dat je deze onder een regenliner van horseware hebt vastgenaaid? Heb je daar misschien een voorbeeld van? Welke deken dat is? Of zou dat met in principe iedere regendeken kunnen?

Ook wel een goed idee.....
Heb je je paard daar ook wel vochtig onder weggezet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:04 



 
Profiel   

Voor wie op zoek is
Ik heb een Rambo Airmax Liner maat 190 (6.3) en een Amigo Bravo XL maat 183 (6.0) in de aanbieding. Beide enkele keren gedragen. Stuur maar een pb bij interesse.

Ik ga het toch proberen met de Fedimax als mijn nieuwe Bucas Power Turnout die ik vanavond geleverd krijg toch niet past.
De XL schuift toch iets naar achteren omdat mijn haf net niet breed genoeg is voor de XL.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:18 



 
Profiel   

Onder Rhino kan je je paard gewoon vochtig weg zetten, dat is 1 van de redenen dat ik voor die deken heb gekozen (mijn pony zweet erg veel).

Ik was vanmorgen bijna mijn horsepal sensor kwijt :') ik had hem in een deken geplakt die hij al een tijdje op had gehad dus heel dat plak ding was losgelaten doordat de deken al wat vettig was aan de binnenkant. Ik kon hem niet uitlezen rondom de deken dus vreesde dat hij in de wei lag, ik richting wei en proberen uit te lezen, geen gehoord dus verlies gepakt. Loop ik terug de stal in, hangt hij aan het buik haar van mijn pony :') batterij opnieuw erin gedaan en werkte weer als een zonnetje. Ik baalde toch wel even toen ik dacht dat ik hem kwijt was, je went snel aan zo’n ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:23 



 
Profiel   

Ninx schreef
Is dat deze?
https://www.paardendrogist.nl/bucas-jub ... ize-125165

Dat is wel interessant voor geschoren buikjes


Ja, dat is deze idd. Ik heb ook de 100 grams. Mooie aanbieding ook trouwens! Ik heb mijne ook een keer in een koopjes hoek voor die prijs op de kop weten te tikken.

Ik heb wel het idee wat hij wat ruimer valt bij de hals dan de irish turnout & Smartex Rain die ik heb. Echter zijn die laatste 2 wel 'oude' modellen (ik heb die echt twee al 10 jaar of langer).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:27 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Onder Rhino kan je je paard gewoon vochtig weg zetten, dat is 1 van de redenen dat ik voor die deken heb gekozen (mijn pony zweet erg veel).


Welke Rhino is dat?

Ik heb deze:

https://www.paardendrogist.nl/deken-hor ... ize-115165

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:28 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Onder Rhino kan je je paard gewoon vochtig weg zetten, dat is 1 van de redenen dat ik voor die deken heb gekozen (mijn pony zweet erg veel).

Ik was vanmorgen bijna mijn horsepal sensor kwijt :') ik had hem in een deken geplakt die hij al een tijdje op had gehad dus heel dat plak ding was losgelaten doordat de deken al wat vettig was aan de binnenkant. Ik kon hem niet uitlezen rondom de deken dus vreesde dat hij in de wei lag, ik richting wei en proberen uit te lezen, geen gehoord dus verlies gepakt. Loop ik terug de stal in, hangt hij aan het buik haar van mijn pony :') batterij opnieuw erin gedaan en werkte weer als een zonnetje. Ik baalde toch wel even toen ik dacht dat ik hem kwijt was, je went snel aan zo’n ding.

Daar is Rhino echt niet geschikt voor hoor... Ja hij zal uiteindelijk drogen dat gebeurt onder elke deken. Maar om een paard nat weg te zeggen ben je wel wat anders nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:30 



 
Profiel   

Spenk schreef
xSCWx schreef
Onder Rhino kan je je paard gewoon vochtig weg zetten, dat is 1 van de redenen dat ik voor die deken heb gekozen (mijn pony zweet erg veel).

Ik was vanmorgen bijna mijn horsepal sensor kwijt :') ik had hem in een deken geplakt die hij al een tijdje op had gehad dus heel dat plak ding was losgelaten doordat de deken al wat vettig was aan de binnenkant. Ik kon hem niet uitlezen rondom de deken dus vreesde dat hij in de wei lag, ik richting wei en proberen uit te lezen, geen gehoord dus verlies gepakt. Loop ik terug de stal in, hangt hij aan het buik haar van mijn pony :') batterij opnieuw erin gedaan en werkte weer als een zonnetje. Ik baalde toch wel even toen ik dacht dat ik hem kwijt was, je went snel aan zo’n ding.

Daar is Rhino echt niet geschikt voor hoor... Ja hij zal uiteindelijk drogen dat gebeurt onder elke deken. Maar om een paard nat weg te zeggen ben je wel wat anders nodig.


Ik zou dat zelf ook niet durven.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:31 



 
Profiel   

Ninx schreef
Bagheera_206 schreef
Horseware Icelandic is er in 0, 100, 200 en 300 gram. Als gewoon en als wug en liners en hals kunnen erop. Ik heb alleen het oude model zonder middelste lusje voor de liner dus maak die voor maar aan 1 kant vast. Ik heb de 0 gram en 100 gram liner en voor dit seizoen de 100 gram wug gekocht.

[ [url=m/60r1HM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UE6iez.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aRHKGr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q9rglp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oTqONC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cS9WP2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze staan niet op de site van Atorka, maar volgens mij gaf ze aan dat zij ze wel kan leveren. +:)+



Nouuuuu, dit is echt een top tip!!! En wat een leuke paarden <3

Ik ga er maar eens een mail aan wagen, kijken of ik zo'n deken op de kop kan tikken!


Tnx! Mijn oma! <3

Denk dat je met die productcode wel wat moet kunnen laten bestellen door Atorka. Ik hoor het graag als dat gewoon lukt. Kan ik ze daar voortaan ook gewoon bestellen ipv moeilijk doen of importeren uit het buitenland. Je zou denken dat EJ leverancier is van Horseware en het gewoon zou moeten kunnen leveren. Niets is minder waar. _O- Andere gewone Nederlandse webshops ook. :=

Voor mijn 1m33 heb ik de Amigo Hero pony in maat 175 met rechte sluiting. Voor de Horseware Icelandic met v-sluiting heb ik een maat kleiner. De 168.


Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 02-12-21 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:33 



 
Profiel   

Naar mijn weten kan dat echt alleen op een goede manier met de Stay Dry stofjes..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:33 



 
Profiel   

Ninx schreef
xSCWx schreef
Onder Rhino kan je je paard gewoon vochtig weg zetten, dat is 1 van de redenen dat ik voor die deken heb gekozen (mijn pony zweet erg veel).


Welke Rhino is dat?

Ik heb deze:

https://www.paardendrogist.nl/deken-hor ... ize-115165

Ik heb degene van je link maar dan in 100gr en een andere Rhino van 250gr.
Als je bijvoorbeeld deze pakt van hun eigen site 100gr staat er ook bij "breathable" https://www.horseware.com/product/rhino-wug/
En ik kan jullie vertellen dat je je paard er echt vochtig onder weg kan zetten want ze zijn binnen no-time droog. Uiteraard niet kletsnat maar dat geldt voor geen enkele deken uiteraard.

Edit: ik bedoel dan wel een paard wat goed is uitgestapt en niet meer nat op de huid! Dan zal het met de Rhino niet terug op de huid slaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:35 



 
Profiel   

Ninx schreef
Slmt9 schreef
Yup, op een fleece blijft er inderdaad vocht liggen. Zo ben ik ooit begonnen met testen.
Mijn paard heeft 183/130 van Rambo en 175/130 van Bucas. Is een kwpn'er van 1.62.

Ik heb de Bucas cooler onder een regenliner van Horseware vast genaaid. De hals van de Bucas was namelijk net te krap, nu heb ik dat probleem niet meer. Nu heb ik dus een liner met Bucas voering. Ik ben er ontzettend blij mee. Dankzij mijn Orscana sensor weet ik nu dat hij continu 20 graden is onder de deken, of het nu -1 is of 8 graden. Dat bereikte ik niet met alleen de cooler, dus ik ben echt heel blij. Want dit scheelt me liner wisselen.
Daarnaast heb ik nog een Bucas quilt 150gr (door de stay dry 250gr heb ik me laten vertellen). Deze past wel goed om de hals en kan op als liner als het echt koud is.
Wellicht ook iets voor jou?
Daarnaast heb ik nog een



Bedoel je deze cooler?

https://bucas.com/nl/p/power-cooler/

En je zegt dat je deze onder een regenliner van horseware hebt vastgenaaid? Heb je daar misschien een voorbeeld van? Welke deken dat is? Of zou dat met in principe iedere regendeken kunnen?

Ook wel een goed idee.....
Heb je je paard daar ook wel vochtig onder weggezet?


Ja, die cooler heb ik. De regenliner is degene die je onder de sweet itch hoody kan doen.
https://www.agradi.nl/horseware-fly-rug ... ghEALw_wcB

Mijn deken:

[ img ]

[ img ]

Ik zou t zelf niet vastnaaien aan je regendeken, krijg je lekkage denk ik.
Als de maat goed is, is vast naaien sowieso niet nodig.

Ja, ik heb hem er al kletsnat onder gezet. Zeiknat vd regen, deze op, werkt top!
Ook als ‘t te warm is wordt zweet ook mooi afgevoerd. Ik kan mn geluk niet op met een liner zo :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:52 



 
Profiel   

Wiwabalia schreef
@Evelien; ik heb dat bij mijn KWPNer ook, 155 is te ruim, ook te ruim bij de schouder eigenlijk, en gaat daardoor sneller scheef hangen. Maar een maat kleiner is vervolgens weer te krap..

Ik heb daarom een Rhino 206, en die ligt perfect, sluit ook mooier aan bij haar hals dan de Bucas en blijft bijna altijd mooi recht liggen.


Bedankt voor de reacties ga hem toch maar retour doen hij lijkt me niet comfortabel voor hem.
Dan toch maar stug door zoeken naar de perfecte deken..
Vind juist dat staydry wel handig.
Iemand nog suggesties voor goede deken voor de kleinere pony's?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 17:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen