Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Trektocht Jordanië

 
Profiel   

In een eerder topic vroeg ik nog naar tips voor mijn trektocht in Marokko maar omdat dat land vlak voor vertrek strenge reisbeperkingen invoerde, zocht ik een alternatief. En dat werd Jordanië, met kleurcode geel en een streng toegangsbeleid van vaccinatie plus pcr test. Het was zo gaaf!

Ik had direct bij de organisatie zelf geboekt https://jordanhorseriding.com/
De paarden waren heel goed verzorgd en in super goede conditie. Na 5 uur rijden wilden ze nog steeds het liefst alleen in volle galop, maar wel goed te controleren.

Foto's
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:37 



 
Profiel   

Wat een gave foto’s! Sliep je in een tent? En de paarden waren echt goed verzorgd, of voor de begrippen van het land? Staat nog op mijn bucketlist, maar ik ben bang dat ik de minder goede verzorging lastig kan accepteren… ga zo wel ff het linkje bekijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:52 



 
Profiel   

Sting schreef
Wat een gave foto’s! Sliep je in een tent? En de paarden waren echt goed verzorgd, of voor de begrippen van het land? Staat nog op mijn bucketlist, maar ik ben bang dat ik de minder goede verzorging lastig kan accepteren… ga zo wel ff het linkje bekijken!


Ja een simpel koepeltentje en ja echt goed verzorgd, ze waren in goede sportconditie.Er werd zeer nauwkeurig toegezien of elk paard goed at en dronk bijvoorbeeld, voor je op mocht stappen eerst goed poetsen wat werd gechecked als je ergens waar het harnachement kwam, was vergeten moest het over , ook het zadelen werd gechecked , daarna eerst een minuut of tien aan de hand stappen voordat er werd nagesingeld en je op mocht stappen. Er was 1 paard wat pas kort geleden was aangekocht en nog wat aan de magere kant. die kreeg extra eten en vitamines. Geen drukplekken, ijzers, goed harnachment, wintec achtige zadels en endurance hoofdstellen en martingaal. Mijn eerste paard kreeg helaas een trap van een ander paard wat resulteerde dat we die dag niet verder hebben gereden, het paard naar huis werd gestuurd , de veearts werd ingeschakeld en er een ander paard werd opgehaald voor de tocht. Omdat ze een wond had aan haar vagina moest het worden schoongemaakt, maar de merrie kwam steeds recht overeind. Dus moest het met behulp van een praam worden schoongemaakt. De eigenaar bleef maar sorry girl, sorry girl tegen het paard fluisteren.


Laatst bijgewerkt door dimmelim op 02-12-21 21:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:10 



 
Profiel   

Wat gaaf hebben jullie bij de nomaden geslapen? Ik heb die reis lang geleden ook eens gezien en wilde toen heen graag gaan... uiteindelijk toen toch voor Kenia en Tanzania gegaan... erna is het er nooit meer van gekomen om zo een grote reis te maken...

Wie weet ooit weer een keer :D erg gaaf in ieder geval om zo even mee te genieten van jouw reis

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:12 



 
Profiel   

Ziet er echt mooi uit zeg! Paarden zijn ook echte beautys <3 en heel fijn dat ze zo goed voor ze zijn daar!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:14 



 
Profiel   

Wauw wat super gaaf dat je dit gedaan hebt.
Ben je alleen gegaan

Ben ook benieuwd waar je sliep en hoe groot was de groep?

Is het ook veilig om als vrouw zo te reizen?

Hoelang reed je elke dag?
En wat aten jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:17 



 
Profiel   

Bedankt voor je uitgebreide reactie Dimmelim! Ik ga er sterk over nadenken… is nogal een smak geld, maar het wordt wel verleidelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:18 



 
Profiel   

Linnie050 schreef
Wauw wat super gaaf dat je dit gedaan hebt.
Ben je alleen gegaan

Ben ook benieuwd waar je sliep en hoe groot was de groep?

Is het ook veilig om als vrouw zo te reizen?

Hoelang reed je elke dag?
En wat aten jullie?


We sliepen tijdens de tocht in koepeltentjes , zelf opzetten en afbreken. We waren maar met 3 deelnemers, ik en twee Franse meiden van eind 20. 1 guide te paard (de eigenaar) en 1 driver/ cook die met de truck en spullen van stop naar stop reed. Normaal buiten Covid zijn de groepen geloof ik iets groter, 6/7 zoiets.

We reden 2x 2,5 / 3 uur per dag. Van 9 tot 12 en van 14.30 tot 16.30 ongeveer. Tussendoor lunch en relaxen. Tempo voornamelijk stap (of dribbel volgens de paarden) met één of twee keer per dag een langer stuk draf/ handgalop en vanaf dag 2 dagelijks een rengalop.

Ik vond het heel veilig voelen als vrouw alleen tegen de 50, heb me wel conservatief gekleed en gedragen, maar echt het enige probleem was dat ik een euro of tien teveel heb betaald voor een sjaal in Petra. Verder alleen maar vriendelijke en hulpvaardige mensen.

De dagen voor en na de tocht was ik helemaal alleen omdat de Franse meiden niet het hele programma volgden. De organisatie had hotels, vervoer en zelfs halfpension voor me geboekt wat heel veilig was (maar ook een beetje jammer want in 1 hotel moest ik aan de fish and chips terwijl je een paar meter verderop superlekker kon eten.

Het eten op de tocht was 's middags meestal salade, of een tomatenprutje of iets dergelijks met plat brood. 's avonds vaak kip met groente rijst/ aardappel, ook weer met brood. Superlekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:28 



 
Profiel   

Nog een blij mee op trektocht lijstje:

donzen slaapzak , het was 's nachts behoorlijk koud en mijn slaapzak lekker warm
takooha libramont, dit was de fijnste rijbroek, ik had ook een flexars rijlegging mee prima maar deze was de fijnste
neusspray , het was echt zo mega stoffig
oogdruppels, helemaal met lenzen , onmisbaar
schoenveter, ik wist van tevoren niet waarvoor deze ging dienen maar uiteindelijk werd het de broekriem van een Franse reisgenote
ariat rijschoenen, super zijn deze
just chaps, chaps, dun en comfortabel bij warm weer
wollen seatsaver en hema naadloos ondergoed> geen drukplekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:43 



 

Wauw, te gek. Wadi Rum? Ik ben ook eens in Jordanië geweest en vond het een fantastisch land, precies zoals je beschrijft. Ik ga er graag nog eens heen; zo'n trektocht te paard lijkt me al helemaal gaaf! En fijn dat ze er zo goed waren met de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:50 



 
Profiel   

Gaaf dat je dit gedaan hebt en dat zonder bekende. Mooie foto’s ook!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 12:36 



 
Profiel   

Dat ziet er echt geweldig uit. Heel leuk om de foto’s te zien en je verslag te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:27 



 
Profiel   

Oh wauw het kriebelt mij ook weer een mooie tocht te boeken als ik je prachtige foto’s zie! Zelf ook een keer in Jordanië geweest oa ook de wadi rum. Prachtig hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:34 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Nog een paar foto's , de laatste twee van Petra.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 13:37 



 

Prachtig <3 Gingen de paarden achterop de pick-up? Zo zag ik ze wel rondrijden :D Petra heeft iets magisch, he. Heb je verder nog rondgereisd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:14 



 
Profiel   

Wauw wat onwijs gaaf zeg, en super fijn dat de paarden ook goed verzorgd werden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:20 



 
Profiel   

oh wauw. WAUW! Jordanie staat al zo lang op mijn wishlist, maar nu ik dit zie helemaal. Dankjewel voor het delen van je prachtige foto's van je geweldige reis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:22 



 
Profiel   

culaccino schreef
Prachtig <3 Gingen de paarden achterop de pick-up? Zo zag ik ze wel rondrijden :D Petra heeft iets magisch, he. Heb je verder nog rondgereisd?


Ja inderdaad, niet die je op de foto ziet hoor. Eén met een hekwerk eromheen en de onderkant dicht. Paardenvervoer is wel even anders dan hier.

Ik had maar 10 dagen en heb het programma van de tour gevolgd.

dag 1 aankomst Madaba
dag 2 naar Petra
dag 3 trektocht begint 1/2 dag
dag 4 t/m 7 trektocht Wadi Rum
dag 8 halve dag rijden en naar Aqaba
dag 9 dode zee en Madaba
dag 10 vertrek

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:25 



 

Dat klinkt als een fantastische reis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:37 



 
Profiel   

culaccino schreef
Dat klinkt als een fantastische reis!

Dat was het zeker, ben ook echt een beetje ontstemt dat ik weer terug ben hier..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:45 



 
Profiel   

Gaaf zeg meer foto's :D ... maarre heb je ook op een kameel mogen zitten? Dat lijkt me dan ook wel weer even cool om te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:52 



 
Profiel   

Ik ben een sukkel dat ik dit topic heb geopend terwijl ik van te voren wist dat dat niet slim was.

En jawel, nou wil ik ook.

Ik ben een paar jaar geleden op reis door Jordanië geweest en het land is echt zo de moeite waard. Ook deels dezelfde plaatsen bezocht als de TS, maar dan met een groepsreis, niet te paard. Dit ziet er echt heel gaaf uit.

Ik herinner me dat er een paar jaar geleden een aflevering van "Grenzenloos Verliefd" was waarin een Nederlandse dame een leuke Jordaanse man aan haak had geslagen en ze samen vanuit of in de buurt van Petra paardrijtochten organiseerden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:58 



 
Profiel   

Neon schreef
Gaaf zeg meer foto's :D ... maarre heb je ook op een kameel mogen zitten? Dat lijkt me dan ook wel weer even cool om te doen


Eh, ja een kort ritje op een kameel in Petra, dat kon ik inderdaad ook niet weerstaan. Leuk kamelen weetje. Ze fokken en trainen in Jordanië ook specifiek kamelen voor races over 2,5 en 10 kilometer weet ik nu. De afstand is afhankelijk van de leeftijd van de kameel. De jonkies (3 jaar oud beginnen ze zo ongeveer) de kortste afstand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:31 



 
Profiel   

Nog een paar foto's die ik van de organisatie kreeg
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 15:00 



 
Profiel   

Prachtig
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 19:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen