Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 14 [ 327 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

stalling omg Ede

 
Profiel   

Ik sta op de kleine hei als je nog meer info wilt kan je me pb en maar wat hier boven gezegd wordt klopt aardig
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:14 



 
Profiel   

Ik had eindelijk een leuke stal gevonden, maar nu ik er sta worden dingen toch anders gedaan dan dat ze me tijdens het kijken gezegd hadden. Ik ben het echt niet met dit management eens, dus ik ben toch weer op zoek naar iets anders…
Dus mocht iemand hier via via nog iets weten dan hoor ik het graag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:53 



 
Profiel   

Oh wat balen! Wil je nog wat meer toelichten?

De Kleine Hei maakte op mij wel een heel relaxte indruk. Het is alleen dat mijn paard niet zo groepsgeschikt is, die redt t niet in zo'n kudde. En ik maakte me ook wel zorgen over met vorst naar buiten (opgevroren modder)
Maar de sfeer leek me ok, het bos direct van het erf perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:06 



 
Profiel   

Nikass schreef
Oh wat balen! Wil je nog wat meer toelichten?


Over waarom ik weg wil? Ja kan ik wel doen via pb voor wie het wil weten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:16 



 
Profiel   

Ja, ik bedoel wat er zo tegen viel. Maar mag via pb uiteraard ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:44 



 
Profiel   

Ik volg ook graag en hoor graag of iemand nog een goede plek weet. Waar goed en voldoende ruwvoer gevoerd wordt, ze gewoon lekker naar buiten komen en zich aan afspraken gehouden worden.

Ik heb kort geleden eindelijk de beslissing genomen mijn paard van NH naar deze regio te verhuizen, dacht een top plek gevonden te hebben, echter blijkt dit nu heel anders te zijn en lijdt mijn paard er zodanig onder day heb gewoon per dag achteruit zie gaan. Ben bang voor de gevolgen die dit gaan geven.

(Regio barneveld en omstreken, liefst max wen afstand van 30 tot 40 min fietsafstand. Ivm dat voornamelijk afhankelijk ben van de fiets).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 00:18 



 
Profiel   

Wij staan echt fijn, alleen de bak is minder na veel regen (maar goed, het was ook wel echt heel slecht weer deze week). Dat probleem is volgend jaar verleden tijd (wordt binnenbak). Staat wel vol op dit moment. Maar echt fijn plekje, ons paard had altijd enorm veel spanning op zijn vorige stal. Nu hij kleinschalig staat en hele dagen buiten komt is het een ander paard geworden. Ook zijn stal met buitenluik vindt hij geweldig. Hij is nu zo chill dat zelfs mijn dochter van 11 er pas mee gereden heeft. En dat terwijl hij eerder overal voor wegschoot wat hij niet vertrouwde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 07:46 



 
Profiel   

Waar sta je dan?

Mij lijkt stal Aarderhoeve in Achterveld wel een fijne plek, maar ik ben er nooit real life geweest. Mijn paard zou niet in de groepsverblijven passen, maar er zijn ook individuele mogelijkheden. Voor mij is het alleen wel ver weg.

De Kleine Hei lijkt me zoals gezegd ook wel aardig, maar dan voor de wat sobere paarden die goed groepsgeschikt zijn.

Verder heb ik niet echt een idee. Richting Rhenen misschien ook nog wat kleine stallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:05 



 
Profiel   

Weet iemand een stal/plek voor 24/7 buiten, voldoende/goede kwaliteit ruwvoer waar paarden eventueel in tweetallen gehouden mogen worden?

Harde eis is wel dat er bos/uitrijmogelijkheden in de buurt zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:09 



 
Profiel   

SusanH schreef
Wij staan echt fijn, alleen de bak is minder na veel regen (maar goed, het was ook wel echt heel slecht weer deze week). Dat probleem is volgend jaar verleden tijd (wordt binnenbak). Staat wel vol op dit moment. Maar echt fijn plekje, ons paard had altijd enorm veel spanning op zijn vorige stal. Nu hij kleinschalig staat en hele dagen buiten komt is het een ander paard geworden. Ook zijn stal met buitenluik vindt hij geweldig. Hij is nu zo chill dat zelfs mijn dochter van 11 er pas mee gereden heeft. En dat terwijl hij eerder overal voor wegschoot wat hij niet vertrouwde.



welke plek staat u/jij dan??

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:30 



 
Profiel   

SusanH schreef
Wij staan echt fijn, alleen de bak is minder na veel regen (maar goed, het was ook wel echt heel slecht weer deze week). Dat probleem is volgend jaar verleden tijd (wordt binnenbak). Staat wel vol op dit moment. Maar echt fijn plekje, ons paard had altijd enorm veel spanning op zijn vorige stal. Nu hij kleinschalig staat en hele dagen buiten komt is het een ander paard geworden. Ook zijn stal met buitenluik vindt hij geweldig. Hij is nu zo chill dat zelfs mijn dochter van 11 er pas mee gereden heeft. En dat terwijl hij eerder overal voor wegschoot wat hij niet vertrouwde.



Ik herkende de namen namen je paarden haha!

Ik moet zeggen dat ik daar een hele andere ervaring heb gehad en dat ik heel blij ben dat we daar zijn weggegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:58 



 
Profiel   

Dat kan, voor ons was het een positieve stap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:43 



 
Profiel   

Misschien iets voor iemand hier? Zelf geen ervaring mee. :)

1 box vrij op gezellige pensionstal met rijhal .
https://link.marktplaats.nl/m1782134709 ... ialbuttons

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 16:21 



 
Profiel   

San_ner schreef
Misschien iets voor iemand hier? Zelf geen ervaring mee. :)

1 box vrij op gezellige pensionstal met rijhal .
https://link.marktplaats.nl/m1782134709 ... ialbuttons


Echt een top stal <3 Jaren met plezier met mijn fjordjes gestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 00:20 



 
Profiel   

Waar is dat? Ik vind het er eerste indruk niet slecht uitzien. Ik heb alleen vragen bij "als het weer het toelaat" en ik vind al die aparte bedragen altijd een beetje ingewikkeld. Waar kom je nou in totaal op uit?
En hoe zijn de paddocks? Afmetingen? Aantal paarden? Met hooi? (hoeveel voerplekken?) en half verhard: de rest modder? Of gedraineerd zand?
Jammer van het gebrek aan uitrijmogelijkheden onder het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 10:23 



 
Profiel   

Die stal was me toen in mijn eerdere zoektocht al eens opgevallen, alleen nooit gaan kijken omdat ze geen hengsten stallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 10:28 



 
Profiel   

Ik sta daar al jaren met heel veel plezier! Zelfs toen ik naar Huizen ben verhuisd heb ik de pony’s daar laten staan. Eenmaal in Leusden gaan wonen de grote fout gemaakt de pony’s naar woudenberg te verhuizen, daarna zo snel als kon weer terug naar Ederveen. Er wordt zo onwijs goed voor de dieren én eigenaren gezorgd.
Nikass je kan met zoveel vragen toch gewoon contact opnemen?
Ze staan elke dag buiten, behalve bijv als er dusdanig veel sneeuw is dat het te glad is. Op de paddock staan ze met zn tweeen. Er wordt het hele jaar goed gekeken welke paarden bij elkaar passen en welke niet, en daar rekening mee gehouden. Dus niet willekeurig wat bij elkaar. Op de paddock wordt hooi in een grote bak gevoerd.
De prijs wisselt. Er is een basistarief. Daarnaast de keus of je zelf uitmest, of laat uitmesten (komt er dus wat extra bij). En hoeveel balen vlas je per maand gebruikt. Lijkt mij niet heel ingewikkeld. Ik laat ze uitmesten en moest afgelopen maand totaal 8 balen vlas (voor 2 pony’s) afrekenen. In de zomer kan dit bijvoorbeeld minder zijn. En in mijn geval, omdat ik bijna jaarlijks veulentjes heb, is het in de zomer dus iets meer.
Stel je mest zelf uit en je hebt aan 4 balen vlas per maand genoeg, kom je op 267,50 uit.


Laatst bijgewerkt door absque_dubio op 10-12-21 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 11:59 



 
Profiel   

Buurtweg, Ederveen.
Ik kom er inmiddels al een aantal jaar niet meer maar een vorig verzorgpaard van mij heeft daar een heel aantal jaar gestaan, tot ze overleed. Ik zou er zo naar terug gaan mocht ik zelf ooit een eigen paard hebben.
Ik zou ze gewoon eens bellen als je meer wilt weten. Ik weet dat ze de afgelopen jaren een hoop geïnvesteerd hebben in verbeteringen.
Wat betreft uitrijmogelijkheden heb je de Wallenburgersteeg vlakbij maar dat is idd niet heel groot. Denk dat het begin van het bos bij de Goorsteeg zo'n 3kwartier stappen is (langs de weg). Is een kleine 5km iig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 12:04 



 
Profiel   

Blacky ze hebben inderdaad een hoop verbeterd. Nieuwe bodem in de binnenbak, nieuwe bodem in de longeerbak. Longeerbak nieuwe omheining. Paddocks nieuwe omheining en deels verhard. Ze zijn constant bezig met investeren en verbeteren. En zoals je weet echt super lieve mensen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 12:06 



 
Profiel   

absque_dubio schreef
Ik sta daar al jaren met heel veel plezier! Zelfs toen ik naar Huizen ben verhuisd heb ik de pony’s daar laten staan. Eenmaal in Leusden gaan wonen de grote fout gemaakt de pony’s naar woudenberg te verhuizen, daarna zo snel als kon weer terug naar Ederveen. Er wordt zo onwijs goed voor de dieren én eigenaren gezorgd.
Nikass je kan met zoveel vragen toch gewoon contact opnemen?
Ze staan elke dag buiten, behalve bijv als er dusdanig veel sneeuw is dat het te glad is. Op de paddock staan ze met zn tweeen. Er wordt het hele jaar goed gekeken welke paarden bij elkaar passen en welke niet, en daar rekening mee gehouden. Dus niet willekeurig wat bij elkaar. Op de paddock wordt hooi in een grote bak gevoerd.
De prijs wisselt. Er is een basistarief. Daarnaast de keus of je zelf uitmest, of laat uitmesten (komt er dus wat extra bij). En hoeveel balen vlas je per maand gebruikt. Lijkt mij niet heel ingewikkeld. Ik laat ze uitmesten en moest afgelopen maand totaal 8 balen vlas (voor 2 pony’s) afrekenen. In de zomer kan dit bijvoorbeeld minder zijn. En in mijn geval, omdat ik bijna jaarlijks veulentjes heb, is het in de zomer dus iets meer.
Stel je mest zelf uit en je hebt aan 4 balen vlas per maand genoeg, kom je op 267,50 uit.


Sorry, natuurlijk kan ik zelf contact opnemen. Ik reageerde gewoon direct in dit topic, maar niet met de bedoeling iemand lastig te vallen.
Dank je wel voor het delen van jouw ervaring :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 12:11 



 
Profiel   

Ik heb er ook gestaan, maar deel juist niet de positieve ervaringen van hier. :o
Ik vind het wel verrassend dat ze weer terug zijn gegaan naar 2x per dag ruwvoer…
Toen ik er kwam was het 3x krachtvoer en 2x ruwvoer. Ik mocht toen omgedraaid en uiteindelijk meer stalgenoten die dat wilden. Dat is nu dus 2x per dag geworden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 18:56 



 
Profiel   

Mijn ervaring hier in de omgeving, is dat er weinig nog aan mijn wensen voldoet.
Omdat ik dus verplicht moest verhuizen, staat hij particulier in Wageningen.
Hij staat nu 24/7 buiten, maar we kunnen dan wel naar buiten(bos), wat toch wel een moetje is, want we rijden alleen nog buiten, sinds zijn laatste peesblessure.
Sta wel op een wachtlijst bij een stal, maar daar kom ik alleen tussen, als er paarden overlijden.
Stalgenoten zijn naar andere locaties gegaan, maar overal moet je consessies doen en de meesten hebben dat gedaan op buiten rijden.
Het is zo lastig momenteel, terwijl toen ik de mijne fokte, hier stallen in overvloed waren.

P.s. op de kleine hei ook gestaan, maar vanwege verandering van voerbeleid en nog wat andere dingetjes toch vertrokken na 5 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 19:24 



 
Profiel   

Ook ik ben zeer positief over de stal in Ederveen, ik sta er nu al weer een paar jaar en daarvoor ook al een keer gestaan.
Ik vind dat ze met alles goed mee denken en ze willen altijd helpen. In overleg is er vaak heel veel mogelijk.
Ze krijgen in de paddock hooi en staan veel buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 21:42 



 
Profiel   

Kaitlyn schreef
Ik heb er ook gestaan, maar deel juist niet de positieve ervaringen van hier. :o
Ik vind het wel verrassend dat ze weer terug zijn gegaan naar 2x per dag ruwvoer…
Toen ik er kwam was het 3x krachtvoer en 2x ruwvoer. Ik mocht toen omgedraaid en uiteindelijk meer stalgenoten die dat wilden. Dat is nu dus 2x per dag geworden?

Maar jouw ervaring is wel van heel wat jaren terug?
Ze krijgen dusdanig veel goede kwaliteit hooi dat ze eigenlijk standaard nog in stal hebben liggen. Ik zie zelf geen meerwaarde van meerdere voerbeurten, als het ook in 2x voldoende kan. Maar dat is ieder voor zich.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 22:02 



 
Profiel   

Nessie schreef
Die stal was me toen in mijn eerdere zoektocht al eens opgevallen, alleen nooit gaan kijken omdat ze geen hengsten stallen.


Stal slemmer niet?
Dat is dan nieuw, ik heb er met Toot en Gio gestaan. :j Ik heb altijd als super ervaren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 22:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 14 [ 327 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen