Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 195 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ... 284  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Anatomische hoofdstellen deel 2

 
Profiel   

Voor mijn gevoel zit hij wat te hoog en zou het misschien net wat mooier zijn als er wat meer ruimte is tussen het bakstuk en het oog.

Vind je neusriem ook wel erg strak. 3 vingers moeten eronder passen op het neusbot.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:32 



 
Profiel   

Dan gaat hij terug, neusriem kan ook niet verder zakken meer helaas. Tenzij ik zelf gaatjes ga bij prikken maar dat vind ik zonde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:37 



 
Profiel   

Ik had ook het probleem dat full neusriemen 9 van de 10 keer te strak waren voor mijn merrie. En die heeft echt geen grof hoofd, was dus heel bizar Maar daardoor wel meerdere hoofdstellen terug gedaan en er 1 gekocht waarbij dag in verschillende maten leverbaar was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:39 



 
Profiel   

Zou het echt opvallen als je er zelf gaatjes bij in maakt? Ik heb dat al vaker gedaan en je ziet dan eigenlijk niet dat het niet al zo was, tenzij hij echt nog veel lager moet natuurlijk. Maar dat lijkt me bij jou niet zo te zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:48 



 
Profiel   

Ik vind hem qua hoogte eigenlijk mooi zitten, mooi onder het jukbeen maar niet op het zwevend neusbot. Bakstuk ligt idd wel wat dicht bij het oog, maar als je paard er echt goed op loopt, zou ik ‘m daar niet voor wegdoen. Misschien kan e een extra gaatje bijprikken in de neusriem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 23:50 



 
Profiel   

Het is toch een aansnoerneusriem? Dan haal je toch gewoon een langer riempje :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:00 



 
Profiel   

In mijn beleving rekt alles ook altijd mega snel uit, dus grote kans dat het straks makkelijk past met deze maat

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 12:42 



 
Profiel   

Vind hem mooi liggen de neusriem valt mooi ruim om de jukbeenderen en mooi hoog op de neus. Ik zou zoals Felicity zegt misschien fewoon een grotere maand aandnoer riempje kopen en die verwisselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 13:47 



 
Profiel   

Dank allemaal voor de reacties! En wat een fijne tip van felicity. Daar had ik zelf niet aan gedacht, maar is inderdaad ook een goede optie. Ik heb vanmorgen een gaatje bijgeprikt. Ik had les en mijn instructrice heeft even meegekeken en vond hem zo goed zitten. Ze liep er fijn mee.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 18:51 



 
Profiel   

Mijn anatomisch kopstuk is er en ik heb er vandaag ook direct mee gereden. Wat een fijn kopstuk zeg! Zo zacht.. Hij liep er ook heel fijn mee, ik merk zeker verschil. Hij liep uit zichzelf zo mooi naar beneden en gaf na, zonder dat ik iets vroeg. Zelfs in de linker galop, wat voor hem het moeilijkste is. Super blij mee, nu helemaal fan van de SD Design producten :D Op de teugels na is nu het hele hoofdstel SD Design.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Die crystals op de bakstukken zijn ook zo mooi <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 21:59 



 
Profiel   

Gambler, zou je voor mij misschien ook een foto vd voorkant van de neusriem willen maken? Ik ben al tijden op zoek naar zoiets, zonder sperriem en vind deze geloof ik wel heel mooi.
Welke is het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 08:15 



 
Profiel   

Ik ben weer op zoek naar een anatomisch hoofdstel voor mijn haflinger.
Ik kan alleen geen keuze maken -O-

ik ben opzich voorstander van de Kramer hoofdstellen wegens kwaliteit van leder, die zijn niet zo stug.

Maar toch kan ik niet kiezen. Ik vind de neusriem die romy huisman heeft van Bridle to fit mooi van vorm!, maar peperduur, en ik ken dan weer hoofdstellen die de sperriem zo raar hebben zitten dat deze altijd het bit tegen houden, wat ik niet graag heb, ik wil dat het bit zo onafhankelijk mogelijk in de mond ligt. Bovendien moet een sperriem eigenlijk niet voor mij, maar de modellen die dat niet hebben vind ik dan weer niet mooi :o

Ik heb vroeger een micklem gehad, das een optie, maar een multi bridle gekocht in het bruin en die valt qua lederkwaliteit weer erg tegen :(

... ik wil niet meer dan €100 uitgeven aan een hoofdstel.

ik zag die "quick release" ook wel zitten, zoveel minder gepruts aan zijn hoofd, maar is dat wel iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 17:08 



 
Profiel   

Iriscope, ik zal dat morgen even doen. Het is de Kieffer Amy, de sperriem kan eraf zonder dat je dat ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 17:12 



 
Profiel   

Ik heb echt geen idee of het goed zit. :+

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 18:35 



 
Profiel   

Elin_ schreef
Ik heb echt geen idee of het goed zit. :+

[ [url=m/XRI47a.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/UrmNpB.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/CcNQ7r.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/S4omrT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is echt de eerste keer dat ik vind dat de presteq mooi zit. Persoonlijk vind ik het geen mooie hoofdstellen, maar dat is smaak natuurlijk. Alleen het riempje over het bit lijkt me niet zo fijn, misschien kun je er nog iets aan stellen zodat deze onder het bit langs loopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 19:57 



 
Profiel   

Drukt hij niet tegen de achterkant van het oor aan? Verder vind ik hem op de neus en van opzij wel heel mooi liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 20:19 



 
Profiel   

Het zou zomaar kunnen dat ik per ongeluk nog de SD Design teugels bij mijn hoofdstel besteld heb vandaag, ze hebben 21% sinterklaaskorting bij Horse Boutique. Als die er zijn is mijn hoofdstel compleet <3 Heel blij mee, volgens mij is mijn paard ook blij met de anatomische neusriem + kopstuk :) Nu voel ik me wel bijna schuldig dat ik zo lang met dat andere hoofdstel gereden heb..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 20:36 



 
Profiel   

Sperriem ga ik proberen lager te doen, maar verder zit ie qua neushoogte goed? Ik kon ondanks de instructies het neusbot niet vinden :+

Verder is hij wat stug idd dus dat zit nog.niet super, maar als.ik.hem plat dus ontstaat er wel ruimte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 09:49 



 
Profiel   

Ik kom even binnenvallen :o

Heeft iemand ervaring met het Amber hoofdstel van Lumiere? Ik zoek al een tijdje naar een bruin anatomisch hoofdstel (micklem-style) met gouden accenten. De Rambo Micklem is mijn favoriet qua model, maar die heeft zilveren gespen en ik wil echt gouden/brass. Ik heb nu de QHP Devi gekocht maar die vind ik eigenlijk niet zo mooi omdat de neusriem wel erg breed is en het bovenste riempje niet over de kaak gaat zegmaar :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 13:42 



 
Profiel   

Haf_Woezel schreef
Ik ben weer op zoek naar een anatomisch hoofdstel voor mijn haflinger.
Ik kan alleen geen keuze maken -O-

ik ben opzich voorstander van de Kramer hoofdstellen wegens kwaliteit van leder, die zijn niet zo stug.

Maar toch kan ik niet kiezen. Ik vind de neusriem die romy huisman heeft van Bridle to fit mooi van vorm!, maar peperduur, en ik ken dan weer hoofdstellen die de sperriem zo raar hebben zitten dat deze altijd het bit tegen houden, wat ik niet graag heb, ik wil dat het bit zo onafhankelijk mogelijk in de mond ligt. Bovendien moet een sperriem eigenlijk niet voor mij, maar de modellen die dat niet hebben vind ik dan weer niet mooi :o

Ik heb vroeger een micklem gehad, das een optie, maar een multi bridle gekocht in het bruin en die valt qua lederkwaliteit weer erg tegen :(

... ik wil niet meer dan €100 uitgeven aan een hoofdstel.

ik zag die "quick release" ook wel zitten, zoveel minder gepruts aan zijn hoofd, maar is dat wel iets?


Ik heb zaterdag de QHP Devi binnengekregen, misschien is dat wat? Vond het leder eigenlijk mooi soepel en hij past mijn Connemara ook goed! Hoef ook geen sperriem maar deze zit mooi los :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:28 



 
Profiel   

Iriscope bij deze even nog de beloofde foto's. Het licht is alleen niet al te best.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 20:00 



 
Profiel   

Wat lief van je, dank je wel! Vind de neusriem erg mooi. Denk erover ook voor deze te gaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 20:10 



 
Profiel   

Prima2Donna schreef
Ik kom even binnenvallen :o

Heeft iemand ervaring met het Amber hoofdstel van Lumiere? Ik zoek al een tijdje naar een bruin anatomisch hoofdstel (micklem-style) met gouden accenten. De Rambo Micklem is mijn favoriet qua model, maar die heeft zilveren gespen en ik wil echt gouden/brass. Ik heb nu de QHP Devi gekocht maar die vind ik eigenlijk niet zo mooi omdat de neusriem wel erg breed is en het bovenste riempje niet over de kaak gaat zegmaar :')

Micklem heeft toch gouden gespen? Of is dat alleen de multi? Je zou dan de multi kunnen kopen en evt het kaptoomringetje eraf kunnen halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:08 



 
Profiel   

Eileen_ schreef
Micklem heeft toch gouden gespen? Of is dat alleen de multi? Je zou dan de multi kunnen kopen en evt het kaptoomringetje eraf kunnen halen.

Alleen de multi inderdaad. Dat ringetje kan je wel afplakken maar dat ziet er nou niet heel mooi uit. Gaat het er makkelijk af?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:48 



 
Profiel   

Elin_ schreef
Sperriem ga ik proberen lager te doen, maar verder zit ie qua neushoogte goed? Ik kon ondanks de instructies het neusbot niet vinden :+

Verder is hij wat stug idd dus dat zit nog.niet super, maar als.ik.hem plat dus ontstaat er wel ruimte.


Ik heb zelf sinds een tijdje ook het presteq hoofdstel. Ik heb het nu 1 maand geloof ik en het begint nu langzaam echt te vormen naar het hoofd van mijn paard. Met de sperriem en neusriem heb ik ook even geprutst. Ik heb zelf gewoon een paar verschillende hoogtes uitgeprobeerd en die genomen waarbij m'n paard het fijnste liep. Kon het neusbot ook niet vinden
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 195 van de 284 [ 7086 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ... 284  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen