Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 270 van de 474 [ 11827 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273 ... 474  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Gister ontving de door ons gefokte Katowice (Arezzo x Indoctro) officieel het sportpredikaat springen na eerst 2 veulens op de wereld te hebben gezet. Katowice is keurig opgeleid door Revali!!
Ik ben heel blij dat ik nog een halfzus van haar heb van Quabri de l'isle die ook zo'n top karakter heeft
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:52 



 
Profiel   

Wat een aansprekend veulen Laurievc!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:53 



 
Profiel   

Umeo schreef
https://clipmyhorse.tv/nl_BE/ondemand/e ... at=5247221

Springt een beetje op haar eigen manier maar wel leuke reclame voor het lijntje. Is nu 8 jaar.

Clinton x Numero Uno (= volle zus van mijn merrie).

Ik kan alleen de eerste seconden zien helaas. Ben geen lid

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:54 



 
Profiel   

Revali schreef
Geven jullie de veulens onbeperkt kuil? Die van ons krijgen onbeperkt kuil en gaf ze wat biks. Maar ze zijn zo enorm dik... :n dus ze krijgen nu een handje biks voor het idee. Maar jeetje zeg wat zijn ze dik. Zit er aan te denken om ze toch iets beperkter kuil te geven.


Beter mengen met armer hooi.
Hier hetzelfde probleem. Ik geef ze niets meer extra behalve hooi.

Myrtheke1995, ik vind dat Chaccoon heel fijne paarden geeft.
Zijn nakomelingen beginnen stilletjes gekeurd te worden, gewoon opvolgen.
Ik denk dat OCD wel bij meerdere hengsten "verborgen" wordt gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:02 



 
Profiel   

Laurievc schreef
Myrtheke1995 schreef
Hoihoi


Wat een leuk topic! Dat ik dit nu pas ontdek O:)
Onze (zelfgefokte) merrie is een 3jarige I’m Special de Muze x Nonstop. Superleuk beestje <3 (al zeg ik het zelf)

Wij hebben dit jaar in eerste instantie een paar keer diepvries van Cornet geprobeerd, zonder succes. Toen overgegaan naar vers van Chacoon Blue. Maar uiteindelijk ook mee gestopt, omdat we niet wilde dat het veulentje te laat op het jaar zou komen.

Nu werd pas bekend dat Chacoon Blue op basis van prestatie gekeurd werd voor SWB, ondanks OCD. En ik kwam helemaal uit de lucht gevallen.. Blijkbaar me niet goed geïnformeerd indertijd? Op zoek gegaan op internet, nergens iets te vinden van OCD.
Maar nu hebben we hem dus nog te goed voor 2022.

Dus mijn vraag, iemand ervaring met Chacoon Blue nakomelingen? Qua karakter, maar misschien nog belangrijker, qua gezondheid?


Alvast bedankt iedereen! :o

Ik heb van dit jaar een Chacoon x Darco hengstveulen. Super nuchter en lief. :) Gezondheid nog geen ervaring mee verder.

[ [url=m/DzNfr2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:03 



 
Profiel   

eilander schreef
Revali schreef
Bedankt. We hebben nu andere baal gepakt. Is iets meer hooi. Ze lijken wel drachtig -O-
Naast biks hebben ze ook een RockyField emmer met mineralen.

Welkom myrthe. Mooi bloed!! Chacoon heb ik geen ervaringen mee

Je kunt ze ook n handje Podokorrels geven per dag. Wel de vitaminen en mineralen maar niet de energie.
Ik vind een schepje brok voor veulens eigenlijk wel noodzakelijk maar ik snap je probleem. Ik heb het hier ook wel gehad. Of kneiterhard groeien. Ook niet gewenst.


Ik geef ze niet onbeperkt. Ze krijgen wel heel veel vind ik zelf :D Ik voer een beetje naargelang ik ze er uit vindt zien. Ze staan er gewoon normaal op en hun vacht blinkt als een spiegel dus dan lijkt het mij oké. Hier krijgen ze wel Podo grow van Pavo. Daar bespaar ik nooit op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:05 



 
Profiel   

eilander schreef
Gister ontving de door ons gefokte Katowice (Arezzo x Indoctro) officieel het sportpredikaat springen na eerst 2 veulens op de wereld te hebben gezet. Katowice is keurig opgeleid door Revali!!
Ik ben heel blij dat ik nog een halfzus van haar heb van Quabri de l'isle die ook zo'n top karakter heeft


Super! *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:05 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Eilander!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:13 



 
Profiel   

Revali schreef
Bedankt. We hebben nu andere baal gepakt. Is iets meer hooi. Ze lijken wel drachtig -O-
Naast biks hebben ze ook een RockyField emmer met mineralen.

Welkom myrthe. Mooi bloed!! Chacoon heb ik geen ervaringen mee



Moet je ze niet even een keer extra ontwormen? Daar kunnen ze ook ontzettend buikig van worden!

Hier ook onbeperkt voordroog en een halve schep veulenbrok per veulen. Echter die staan wel buiten dus die verbranden ook best wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:29 



 
Profiel   

eilander schreef
Gister ontving de door ons gefokte Katowice (Arezzo x Indoctro) officieel het sportpredikaat springen na eerst 2 veulens op de wereld te hebben gezet. Katowice is keurig opgeleid door Revali!!
Ik ben heel blij dat ik nog een halfzus van haar heb van Quabri de l'isle die ook zo'n top karakter heeft


Gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:30 



 
Profiel   

Wij hebben afgelopen jaar ook Chacoon geprobeerd maar dat is niet gelukt helaas.

De draagmerrie is echt duidelijk hoog drachtig. Van mij mag ze wel heel en maand overgaan, eind januari uitgeteld. Wel beetje apart beest, gaat super met de pony van dochterlief maar het klikt niet zo met de andere paarden…

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:32 



 
Profiel   

Ik heb mezelf opgegeven voor de jonge paarden competitie hier in de regio :D Op hoop van zegen dat mijn been dat trekt. Maar het is een doel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:34 



 
Profiel   

Eilander: gefeliciteerd!

Iorrr: onze draagmerrie is ook verschrikkelijk dik :D die moet ook eind januari. Benieuwd of t een grote is of gewoon eentje met een groot zwembad!
Leuk dat je een doel hebt gesteld, en ik duim dat je been t uithoudt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:47 



 
Profiel   

Charisma ik duim voor grote!
De officiële mama is maar 1.61 dus zou fijn zijn als er direct wat maat aan zit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:51 



 
Profiel   

Ik ben ook een draagmerrie aan het overwegen voor aankomend jaar. Waar regelen jullie dat?

En spannend Iorrr, fingers crossed!

Nog aansprekend veulen op de vorige pagina, mooi dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:01 



 
Profiel   

Onze komt van Vullers Mariahoop

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:49 



 
Profiel   

Ha dames, ik lees al een aardige tijd mee met jullie gezien ik het interessant vind en in het bezit ben van een grotendeels spring gefokt paard. Nu is het een ruin dus er valt weinig mee te fokken, haha. Nu heb ik weinig kaas gegeten van bloedlijnen e.d. maar ik ben wel benieuwd of jullie ervaringen hebben met nakomelingen van dezelfde hengst / bloedlijn en hoe deze paarden zijn / waren qua karakter.

Zijn vader is Den Ham Blue R en aan moeders kant zit Unaniem en Solitair. Ik snap heel goed dat niet alles 1 op 1 te vergelijken is, maar ben toch benieuwd of ik dingen herken.

Hopelijk weten jullie iets:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:58 



 
Profiel   

Sinds een paar weken in het bezit van een 10 jarige merrie
Canturano × Burggraaf × G.Ramiro Z
[ img ]
[ img ]

Erg blij met haar.
Wat een fantastische karakter

Komend jaar willen we haar laten dekken.
Hebben jullie advies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:25 



 
Profiel   

gave merrie, ook echt mijn type.
Wat is je fokdoel?

Gefeliciteerd Eilander en Revali!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:45 



 
Profiel   

Kijk vooral spring gericht, al kan ze ook best leuk bewegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 14:13 



 
Profiel   

Leuk Pauline... Den Ham geeft goede springers!!

Esje :mooie merrie... Wat fijn dat het karakter zo goed is. Wij hebben er 2 gehad.. niet lief := _O-

Lorrr: ja heb ze al extra ontwormt. We hebben kuil van eigen land... Ene helft is mooi kuil. Maar blijkbaar toch teveel voor de veulens. Andere helft is meer hooi,maar denk dat er nog genoeg in zit. Deze gaan we nu proberen.

Eilander:gefeliciteerd met je fokproduct!! Top merrie... Wat een instelling! Daar wil je er wel 10 van op stal hebben!! Vandaag won ze weer *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 19:18 



 
Profiel   

Myrtheke1995 schreef
Hoihoi


Wat een leuk topic! Dat ik dit nu pas ontdek O:)
Onze (zelfgefokte) merrie is een 3jarige I’m Special de Muze x Nonstop. Superleuk beestje <3 (al zeg ik het zelf)

Wij hebben dit jaar in eerste instantie een paar keer diepvries van Cornet geprobeerd, zonder succes. Toen overgegaan naar vers van Chacoon Blue. Maar uiteindelijk ook mee gestopt, omdat we niet wilde dat het veulentje te laat op het jaar zou komen.

Nu werd pas bekend dat Chacoon Blue op basis van prestatie gekeurd werd voor SWB, ondanks OCD. En ik kwam helemaal uit de lucht gevallen.. Blijkbaar me niet goed geïnformeerd indertijd? Op zoek gegaan op internet, nergens iets te vinden van OCD.
Maar nu hebben we hem dus nog te goed voor 2022.

Dus mijn vraag, iemand ervaring met Chacoon Blue nakomelingen? Qua karakter, maar misschien nog belangrijker, qua gezondheid?


Alvast bedankt iedereen! :o


Hier ook niet drachtig gekregen van chacoon, vorig jaar ook niet gelukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 23:02 



 
Profiel   

Juist top 10 gezien in Genève. Veel toppaarden vooral explosion en king Edward. Heel soepel springen. 3de vond ik wat stijver in nek maar is typisch aan hem denk ik. Allemaal in publiek mondmasker en ruiters die prijzen halen ook met mondmasker. Waarom zou dat in Mechelen niet kunnen???

Chacoon geen ervaring mee maar wel aantal goede springers gezien.

Canturano altijd mooie paarden van gezien. Hij drukt zijn stempel goed door.

Super eilander en gefeliciteerd en ook revali gefeliciteerd!

Oor in geef droog arm hooi van ons land en tot nu toe altijd mooie mest. Drachtige merries en jonge paarden geef ik altijd vitaminen bij zoals Pavo podogrow. Ook krijgen ze luzerne-vezels erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 00:16 



 
Profiel   

Ja Uricas had het ook weer goed gedaan zag ik. Zo blij dat ik hem drachtig daarvan heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 14:22 



 
Profiel   

lexa schreef
Ja Uricas had het ook weer goed gedaan zag ik. Zo blij dat ik hem drachtig daarvan heb


Ik ook. Ben benieuwd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 14:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 270 van de 474 [ 11827 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273 ... 474  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen