Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

 
Profiel   

Pally schreef
Ik heb mijn paard vanavond bij binnenkomst getemperatuurd, hij was maar 36,9 :

Voelde hij ook koud in zijn liezen? Bij sommige paarden is het gewoon hun eigen temperatuur, wat lager. Als hij echt te koud was lekker warmer dekentje op dan. Onder hoeveel grams stond hij voor het temperaturen? Geschoren of ongeschoren?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:06 



 
Profiel   

Wat is normaal bij hem... zelf kom ik qua temp ook niet aan het gemiddelde... ook niet in hartje zomer

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:35 



 
Profiel   

Normaal zit hij rond de 37,5/38. Hij is ongeschoren en heeft al aardig wat grams op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:48 



 
Profiel   

36,9 is niet heel laag toch? Die van mij zit gemiddeld tussen de 36,5 en 37 in. Hoe voelde hij verder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 23:04 



 
Profiel   

Spenk schreef
Is dat niet behoorlijk warm 30 graden onder een deken?


Valt best mee. Dat voelt nog best okee. Ik heb hem een keer onder mijn eigen dekbed gepropt 's nachts. Die ging ook die richting op.


xSCWx schreef
Bij horsepal wordt ook aangeraden tussen 28 en 32 graden maar boven 29,5 zo’n beetje gaat mijn pony toch staan zweten van de warmte. Dus ik heb de minimum temperatuur op 27 gezet maar volgens mij kan die nog wel een graad lager (ongeschoren).


Volgens mij is dat wel het grote verschil idd tussen ongeschoren en geschoren. Dat ze bij de hogere temperaturen idd gaan zweten onder de deken. Tenminste, ik merk dat ze dat idd doen voordat ik ze scheer. Dan hou ik de temperatuur ook lager aan. Nu zijn ze kort geschoren en merk ik dat de temperatuur hoger moet om te voorkomen dat ze stijf worden bv.


Slmt9 schreef
Orscana staat standaard op 2-28.
Mijn paard is comfortabel tot 17 graden. Dus ik hou 17-28 aan. Maar hij is nog niet boven de 24 geweest, dus misschien moet ik hem nog aanpassen.
Zal per paard verschillen wat comfortabel is.


Orscana meet dus blijkbaar anders. Interessant wel, hoewel 2 tot 28 een behoorlijke range is. Zelfs 17-28 vind ik al heftig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 23:31 



 
Profiel   

De 28 is nog een gokje he? Ik kom nu uit op 17-24. Maar bij de 24 voelde hij nog niet te warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:10 



 
Profiel   

Een bucas bic neck voor de speknek _O-

Aangezien de vorige deken met hals een 0 grams Was, wou ik toch graag een deken met 100 gram.
De deken met hals die past was niet re vinden in 100.
Dus gebruik gemaakt vd Black friday....


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 14:44 



 
Profiel   

Iemand ervaring met de première dekens voor shetlander en mini.?
Ik heb voor mijn grote paarden allemaal weatherbeeta dus ik weet niet goed Wat te verwachten. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:05 



 
Profiel   

Enige ervaring die ik met première dekentjes heb is dat ze gaan lekken na verloop van tijd. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 20:06 



 
Profiel   

Heb er een voor mij paard gehad heeft jaar of 3 geleefd ( regendeken 0 grams)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 22:13 



 
Profiel   

Ik heb een grote maat première voor mijn paard die al enkele jaren meegaat, 0 gramsje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 22:27 



 
Profiel   

Ik baal echt superhard, gisteren was het echt verschrikkelijk weer. Dus wanneer ik toekwam op stal was baardlief net binnen. Is zijn Bucas helemaal doorweekt, woog echt 10kilo bij wijze van spreken.
Paard was gewoon nat onder het deken... -O- Vorig jaar nieuw gekocht, dus ik veronderstel dat de wasserij hem verpest heeft. Ik vermoed dat dit een enkeltje vuilbak is?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 12:13 



 
Profiel   

Wow, geen ervaring maar wat ontzettend zuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 12:14 



 
Profiel   

Zo ik heb geen ervaring hiermee. Mijn bucas word wel zwaar maar is nog nooit gelekt en ik was hem altijd zelf met de bucas producten

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 12:47 



 
Profiel   

Ai, dat is zeker zuur. Ik zou toch de wasserij contacten, wie weet willen ze hem wel een beurt waterdichtmaken geven. Niets te zien aan de deken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:04 



 
Profiel   

Waar heb je hem laten wassen? Mijn dekens ook allemaal lek na het wassen -O-

Waterdicht maken kan niet, waterdicht is ie door een rubber laag aan de binnenkant en als ze die te hard wassen gaas ie stuk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:13 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Waar heb je hem laten wassen? Mijn dekens ook allemaal lek na het wassen -O-

Waterdicht maken kan niet, waterdicht is ie door een rubber laag aan de binnenkant en als ze die te hard wassen gaas ie stuk..


Ja dat is waar ook, even vergeten... omdat ze naast het wassen vaak ook een extra waterdicht behandeling aanbieden. Bucas heeft indd zijn waterdichte laag aan de binnenzijde van de stof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:27 



 
Profiel   

Mijn oma haar nieuwe dekentje. <3 Een 100 grams wug.

Ze heeft hem een paar dagen op gehad, maar vandaag weer gewisseld naar 0 gram. Komen weer paar warmere dagen/nachten aan.

Hopelijk kan dekentje begin van de week weer af, want lijkt ook droog te blijven. #vingersgekruisd

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:08 



 
Profiel   

Lijkt wel lekker ruim! Ik heb vandaag mel lekker bloot gehad, voor de nacht 0 gram en de rest van de week verwacht ik ook dat ze weer bloot kan *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:43 



 
Profiel   

Farjen, had die wasserij niet zo’n “wij wassen ook Bucas-dekens!” want als ze dat wel hebben, hebben ze dus idd gewoon een fout gemaakt en je deken gesloopt. Daar zou ik nog wel even contact over opnemen.
Mijn bucassen houden het ook niet erg lang uit, moet ik zeggen. Ik was ze niet, juist om dat verpesten te voorkomen. Maar als ze binnen 2 jaar dan lek gaan, kun je nog beroepen op de garantie O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:45 



 
Profiel   

Nee, die wasserij is wel professioneel maar op vlak van (bucas)kennis lopen ze hier in België wel achter :(
Aan mijn deken zelf zie je niets.. Ik kan contact opnemen met de ruiterwinkel waar ik hem van heb :)* wie weet valt het toch onder garantie

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 22:48 



 
Profiel   

[ img ]
Jasje is eindelijk binnen, rambo original lite. Liner 100 grams in bestelling en een nieuwe goedkopere deken 100 grams(kavalkade) erbij. Ik had even genoeg van lekke dekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 17:34 



 
Profiel   

pluisbeer schreef
[ [url=m/97pOdv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jasje is eindelijk binnen, rambo original lite. Liner 100 grams in bestelling en een nieuwe goedkopere deken 100 grams(kavalkade) erbij. Ik had even genoeg van lekke dekens.


Wat fijn dat hij binnen is. Paard vast heel blij mee! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 17:35 



 
Profiel   

Staat die van jou nu ook bloot bagheera?
Mel was mega blij en gaat nu door het leven als het verschrikkelijke zand monster :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 21:40 



 
Profiel   

Was nog hoop regen vandaag. -O-

Lijkt op dat het na dinsdag droog wordt/blijft dus dan mag dekentje weer af. #vingrrsgekruisd
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 22:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 275 [ 6858 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen