Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kijktip: Documentaires Van Trigt op Netflix

 
Profiel   

*Bokt.nl / Netflix
Algemeen

[ img ]
Tim Lips met Bayro. Foto: FEI/Libby Law Photography.


Heb je niks te doen tijdens de donkere herfstdagen? Netflix heeft sinds kort twee documentaires van Annette van Trigt toegevoegd. Het gaat om de titels Golden Genes en Obstakels.

Documentairemaakster Van Trigt werd eerder al bekend in de paardenwereld door "The Story of Totilas", een documentaire waarin ze de gebeurtenissen rond de verkoop van deze legendarische zwarte hengst vastlegde.

De documentaire Golden Genes gaat over het geheim van de Nederlandse springpaardenfokkers. Onder andere Cees Klaver, Peter Rinkes en Reinie Tewis worden gevolgd. Big Star heeft ook een grote rol in deze documentaire. In de weides van Cees Klaver werd deze hengst geboren. Veertien jaar later werd hij Olympisch kampioen onder Nick Skelton.

Obstakels volgt Martin en Tim Lips in hun voorbereidingen voor de Olympische Spelen van 2016. Het geeft een mooie inkijk in de eventingwereld. Van Trigt volgde acht maanden lang de bondscoach Martin Lips en zijn zoon en topruiter Tim Lips richting de Olympische Spelen in Rio van 2016.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 07:02 



 
Profiel   

Dank voor de tip! Ik wilde ze al heel lang kijken, maar nergens terug te zien. Nu dus wel, mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 08:58 



 
Profiel   

Wat fijn dat dit op Bokt staat! Want ik vind haar documentaires echt mooi. Ik ga ze zeker even kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:05 



 
Profiel   

Oh wat leuk! Ik ken Cees nog van vroeger, dus ik ga kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:10 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip, ik heb net obstakels gekeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:40 



 
Profiel   

Wij hebben gisteren ook de docu over Tim gekeken. Veel wisten we al, maar toch leuk om het zo in beeld te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 07:48 



 
Profiel   

Interessant hoor, heb net obstakels gekeken.. kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er tussen Tim en zijn vader iets teveel wrijving zit wat Tim extra onzeker maakt over zichzelf. Het lijkt me een ontzettend lieve goede ruiter. Zijn vader is een goede coach. Maar in de docu is toch continue een beetje een push te horen over “rij er eens aan man of ja je trok te lang ik zag dat wel en dacht laat hem eens los joh vindt je het gek dat hij er niet overheen ging etc etc” en Tim wat teveel over zich heen laat lopen. Denk dat ze beide een beter team kunnen zijn als dat extra tintje toch eens opgeruimd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 11:26 



 
Profiel   

Hmmm, iemand enig idee hoe ik deze docu's kan kijken met een Canadees Netflix account? Zou ze graag zien...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:25 



 
Profiel   

Oh deze ga ik op mij to watch lijstje zetten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 16:37 



 
Profiel   

kleinvosje schreef
Hmmm, iemand enig idee hoe ik deze docu's kan kijken met een Canadees Netflix account? Zou ze graag zien...


Wellicht vragen aan een vriendin ofzo of je even daar in kan loggen ?

Jammer dat t aanbod van Netflix zo verschilt en men niet zelf kan kiezen . K hoop t lukt je om te kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:40 



 
Profiel   

Je hebt tijdens het bekijken van Obstakels toch een beetje medelijden met Tim. Ik zie hem niet genieten van zijn sport. Al was dit misschien gewoon niet zijn jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 21:25 



 
Profiel   

Oei krijg echt de rillingen van de vader zoon relatie in Obstakels, echt zo'n scheeuwende niet motiverende ouder langs de kant. Ik denk onder een ander coach met opbouwende kritoek Tim echt verder was gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:09 



 
Profiel   

kleinvosje schreef
Hmmm, iemand enig idee hoe ik deze docu's kan kijken met een Canadees Netflix account? Zou ze graag zien...

Als je account niet op NL is ingesteld dan zou je dat kunnen proberen? Ik heb die van mij ingesteld op Engels en krijg daardoor ook andere series te zien (die op NL niet beschikbaar zijn). Gewoon via instellingen > profiel > taal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:41 



 
Profiel   

Ik denk dat Tim de juiste mentaliteit, de drive, om topsporter te zijn, mist. Ik zie wat dat betreft wel wat zijn vader ziet. Of beter, mist.

Verder heb ik die vader niet verbaal tekeer zien gaan. Ik denk eerder dat Tim soms wat harder aangepakt moet worden als hij topsporter wil zijn. Het lijkt wel een beetje een watje. Ik dacht dat hij begin 20 was. Leuke vent verder hoor, maar passie en gedrevenheid zie ik niet in de docu.

Over de vader als trainer en bondscoach kan ik weinig zeggen. Hij werd vooral als een vader in beeld gebracht, niet zo zeer als een prof.

Mooi om te zien dat de paarden een belangrijke plaats innemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 23:55 



 
Profiel   

silverdapple schreef
kleinvosje schreef
Hmmm, iemand enig idee hoe ik deze docu's kan kijken met een Canadees Netflix account? Zou ze graag zien...

Als je account niet op NL is ingesteld dan zou je dat kunnen proberen? Ik heb die van mij ingesteld op Engels en krijg daardoor ook andere series te zien (die op NL niet beschikbaar zijn). Gewoon via instellingen > profiel > taal.


Oh, dat ga ik eens proberen! Dank voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 03:11 



 
Profiel   

Ik heb ze beide gekeken.
De druk die de vader op Tim zet viel je door de beeldbuis heen. Ik heb het als erg onprettig ervaren.
Zijn vader leek me meer de man van de prestatie terwijl Tim meer een gevoelsman is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 07:41 



 
Profiel   

Sowieso is de combinatie van ouder - kind lesgeven nooit een goede combinatie. Zeker niet wanneer de vader ook nog teamcoach is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 12:28 



 
Profiel   

Bah die vader van Tim lijkt me een nare man.. de eerste vijf minuten alleen al; alleen maar pushen, pushen en pushen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:25 



 
Profiel   

Ik werd in de eerste 10 min ook niet blij van Tim zijn dressuurrijden. Ik dacht dat zagen uit de mode was, maar hij weet het bijna tot een kunst te verheffen, wat een ellende zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 16:54 



 
Profiel   

silverdapple schreef
kleinvosje schreef
Hmmm, iemand enig idee hoe ik deze docu's kan kijken met een Canadees Netflix account? Zou ze graag zien...

Als je account niet op NL is ingesteld dan zou je dat kunnen proberen? Ik heb die van mij ingesteld op Engels en krijg daardoor ook andere series te zien (die op NL niet beschikbaar zijn). Gewoon via instellingen > profiel > taal.



Okay, eindelijk tijd om hier wat mee te doen. Geprobeerd om via VPN in te loggen, maar helaas springt ie toch gewoon automatisch op de Canadese Netflix, zelfs als ik de .nl intik. En helaas helpt taal instellen op Nederlands ook niet. Dus kijk ik ze maar niet... :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 00:16 



 
Profiel   

Vals Spel over de familie Visser en gemaakt door Annette van Trigt komt de 23e beschikbaar op Netflix.
Geen idee of het wat is maar hij valt in dezelfde categorie als de documentaires van dit topic. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 03:09 



 
Profiel   

lor1_1984 schreef
Vals Spel over de familie Visser en gemaakt door Annette van Trigt komt de 23e beschikbaar op Netflix.
Geen idee of het wat is maar hij valt in dezelfde categorie als de documentaires van dit topic. :)


Ik ben benieuwd ga hem dan zeker kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 16:02 



 
Profiel   

Ik als westernruiter heb Golden Genes gekeken en kreeg bij-na zin om weer Engels te rijden :D wat een mooie atletische paarden <3 en docu mooi in elkaar gezeg +:)+
Vond het zo sneu voor die ene man wiens paard niet door de keuring kwam, en daarna zijn ander paard aan hersenvliesontsteking overlijdt ;( wat een pech zeg

Tenenkrommend hoe die Audi rondscheurt :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:01 



 
Profiel   

lor1_1984 schreef
Vals Spel over de familie Visser en gemaakt door Annette van Trigt komt de 23e beschikbaar op Netflix.
Geen idee of het wat is maar hij valt in dezelfde categorie als de documentaires van dit topic. :)

Oh die gaat ook nog op het lijstje dan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 20:53 



 
Profiel   

MissYvette4u schreef
Ik als westernruiter heb Golden Genes gekeken en kreeg bij-na zin om weer Engels te rijden :D wat een mooie atletische paarden <3 en docu mooi in elkaar gezeg +:)+
Vond het zo sneu voor die ene man wiens paard niet door de keuring kwam, en daarna zijn ander paard aan hersenvliesontsteking overlijdt ;( wat een pech zeg

Tenenkrommend hoe die Audi rondscheurt :=

Precies dit had ik ook.
Heel sneu voor die fokker die zó zijn best doet. En ik ergerde mij aan de rijstijl van wiebke geloof ik dat hij heet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 23:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen