Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stokmaat volwassen Haflinger

 
Profiel   

Ik ga kijken bij een Haflinger van nu stokmaat 137. Hij is van april 2019. Wat kan zijn volgroeide maximale lengte worden als ouders maat onbekend is bij huidige eigenaar? Wil niet achteraf spijt hebben want ik wil een partner for life ❤️
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 22:05 



 
Profiel   

Als hij al 2 1/2 is, komt er bij een koudbloed niet zo heel veel bij.
Zal max ca 5 cm bijkomen, dus als je er 1 wilt hebben van tegen de 1,50m zou ik hem laten staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 22:22 



 
Profiel   

Mijn haf was met 5 jaar 1.50 m en is nog doorgegroeid tot 1.54 m (hij is nu wel uitgegroeid, is inmiddels 11).
Er zijn best veel haflingers laatgroeiers.
Maar de hoogte van die van mijn toen die 2,5 was, weet ik niet.
Alleen dat die met 3 nog veel te iel was voor de fokker om maar te denken aan beleren.
Voor een potentiële koper is die met 4,5 zadelmak gemaakt, maar toen de betreffende koop toch niet doorging, is die weer weggezet omdat ze hem nog steeds wat iel vonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 22:26 



 
Profiel   

Voor zijn leeftijd is deze niet heel groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 22:35 



 
Profiel   

Dat is een kleintje zeg. Die zal de 1.50 m. misschien net halen of net niet. Ik denk eerder 1.45 m. als je mazzel hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 22:37 



 
Profiel   

Voor je vergelijking: mijne is van maart 2020 en nu 1.41. Beide ouders zijn iets van 1.50

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 22:47 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Dat is een kleintje zeg. Die zal de 1.50 m. misschien net halen of net niet. Ik denk eerder 1.45 m. als je mazzel hebt.

De 150 net halen? Dan moet er nog 13 cm bij komen. Nou dat gebeurt in geen 13 jaar. Je noemt het een kleintje maar dat is hij niet, dit is een normale maat. Hij zal tussen 140 en 145 blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 22:56 



 
Profiel   

De 1.50 gaat ie inderdaad niet halen. Mijn haflinger is van zijn 3e tot zijn 5e misschien 5-7 cm gegroeit. Maar hij was dus al ongeveer 1.45 toen ik hem kocht(Maar erg iel).
Ik gok ook niet dat deze haflinger over de 1.45 gaat komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 23:01 



 
Profiel   

Een partner for life kan prima zonder rijden. Maar als rijden je plan is en je bent volwassen of wordt bijna volwassen, is die stokmaat wel te klein helaas. Of je moet de genetische aanleg voor een slank lijf hebben en niet te lang. Zoveel zal ie niet meer groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 23:02 



 
Profiel   

Bedankt allemaal!
Ik ben (al) 40 jaar, ben 1.70m en weeg 63 kilo. Heb al 3 grotere kids dus ik verwacht dat er niet veel kilo's meer bij komen

Het is de bedoeling dat ik veel grondwerk ga doen. Maar rijden wil ik ook! Dus deze gok is eigenlijk te groot om te nemen of wel haalbaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 23:31 



 
Profiel   

Hij wordt in april al 3 ik gok dat hij rond de 140/143 zak blijven hangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 23:35 



 
Profiel   

lovelymirrie schreef
Bedankt allemaal!
Ik ben (al) 40 jaar, ben 1.70m en weeg 63 kilo. Heb al 3 grotere kids dus ik verwacht dat er niet veel kilo's meer bij komen

Het is de bedoeling dat ik veel grondwerk ga doen. Maar rijden wil ik ook! Dus deze gok is eigenlijk te groot om te nemen of wel haalbaar?


Heb je foto s van hem? Ik rijd als voller persoon ook op een kleinere haflinger (1.43). Dat gaat nog wel maar komt omdat ze een ouderwetser type is. Maar 63 kg is niet heel veel dus ligt er ook een beetje aan wat het type is. Maar als je bv neiging hebt om aan te komen is het wel iets wat best vervelend is omdat je er áltijd om moet denken (heb ik ook, soms met periodes van niet rijden aan toe tot ik weer op mijn max. Gewicht zit wat ik wil).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 23:44 



 
Profiel   

stokmaat zegt niet alles. maar als de ouders onbekend zijn ga je ook niet weten of het een buffel word of dat hij wat iel blijft. als je denkt dat hij de bouw van een sportpony heeft kan je hem beter laten staan met jou lengte. Denk je dat hij meer ouderwets en breed is dan kan het als je een recreatiepaard zoekt. Wil je echter punten scoren in de dressuurring dan word het niets.

maar maat zegt niet alles. Ik ken een (kwpn) die na haar 5e en 2 veulens nog ruim 10 cm gegroeid is en mijn eigen (Lippizaner) was met 2 jaar 1.45 en nu met 7 jaar net 1.50. Maar met mijn 1.80 rijd dat prima omdat ze breed zat is. Punten in de dressuurring ga ik waarscheinlijk niet scoren, voor het ideaalplaatje had ik kleiner mogen zijn maar last heeft ze niet van me. haar ouders waren beide over de 1.60 dus ik had goede hoop dat ze dat ook ging halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 23:53 



 
Profiel   

Dat zal waarschijnlijk niet een hele grote worden.
Rond de 1.40/1.45 waarschijnlijk.

Maar ik ben ook 1.70m en rij al 22 jaar met veel plezier op een haffie van 1.42cm maar die is wel ouderwets gebouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 00:27 



 
Profiel   

[ img ]
Whoopsie! Het moet april 2020 zijn dat hij is geboren :D Hij moet nog 2 worden!


Laatst bijgewerkt door lovelymirrie op 18-12-21 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 10:44 



 
Profiel   

StillAngel schreef
lovelymirrie schreef
Bedankt allemaal!
Ik ben (al) 40 jaar, ben 1.70m en weeg 63 kilo. Heb al 3 grotere kids dus ik verwacht dat er niet veel kilo's meer bij komen

Het is de bedoeling dat ik veel grondwerk ga doen. Maar rijden wil ik ook! Dus deze gok is eigenlijk te groot om te nemen of wel haalbaar?


Heb je foto s van hem? Ik rijd als voller persoon ook op een kleinere haflinger (1.43). Dat gaat nog wel maar komt omdat ze een ouderwetser type is. Maar 63 kg is niet heel veel dus ligt er ook een beetje aan wat het type is. Maar als je bv neiging hebt om aan te komen is het wel iets wat best vervelend is omdat je er áltijd om moet denken (heb ik ook, soms met periodes van niet rijden aan toe tot ik weer op mijn max. Gewicht zit wat ik wil).



Ik heb geprobeerd een foto toe te voegen maar lukte niet via mijn telefoon? Nu wel??

Ik heb niet de neiging om aan te komen. Ben niet zo'n fanatieke eter meer :D Rustige hormonen denk ik

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 10:45 



 
Profiel   

Wat een leuk dier.

Eigenlijk zou je ook een foto van voren moeten hebben om goed te kunnen inschatten hoe breed hij is. Maar hij lijkt me stevig.

Waarom ga je niet eens kijken hoe het zit op een andere haflinger van bijvoorbeeld 1.45 m. Maneges of kennissen hebben misschien wel een dier waarop je kunt proefzitten. Dan weet je dat het zelfs als hij niet heel groot wordt gewoon past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 10:54 



 
Profiel   

lovelymirrie schreef
[ [url=m/CW81eq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Whoopsie! Het moet april 2020 zijn dat hij is geboren :D Hij moet nog 2 worden!


Als hij nog 2 moet worden zou ik het met jou gewicht en lengte wel aandurven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 11:01 



 
Profiel   

Nanna schreef
lovelymirrie schreef
[ [url=m/CW81eq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Whoopsie! Het moet april 2020 zijn dat hij is geboren :D Hij moet nog 2 worden!


Als hij nog 2 moet worden zou ik het met jou gewicht en lengte wel aandurven.


Dat denk ik ook! En qua type is het ook geen héle moderne zo te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 11:11 



 
Profiel   

Hevonen schreef
Wat een leuk dier.

Eigenlijk zou je ook een foto van voren moeten hebben om goed te kunnen inschatten hoe breed hij is. Maar hij lijkt me stevig.

Waarom ga je niet eens kijken hoe het zit op een andere haflinger van bijvoorbeeld 1.45 m. Maneges of kennissen hebben misschien wel een dier waarop je kunt proefzitten. Dan weet je dat het zelfs als hij niet heel groot wordt gewoon past.
.



[ img ]




Hier een foto van voren! Volgens mij wordt het wel een brede. Jeetje kon ik maar toekomst kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 11:35 



 
Profiel   

StillAngel schreef
Dat denk ik ook! En qua type is het ook geen héle moderne zo te zien.


Ik houd zelf ook meer van de jaren '90 dus dat komt dan helemaal goed ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 11:38 



 
Profiel   

Ik heb het idee dat je al redelijk verliefd bent? Je vindt hem echt heel leuk hè? Ik zou het gewoon doen, hij is eigenlijk pas ruim anderhalf!! Daar komen heus de nodige cm’s nog bij. Voldoende voor jouw lengte en gewicht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 11:44 



 
Profiel   

Wat een leuk dier zeg! Staat de moeder ook bij deze eigenaar? Als vader en moeder ook ouderwetse types zijn, weet je in ieder geval zeker dat dit geen iel beestje zal zijn.

Ik heb ook jaren een haf gehad, van veulen af aan. Zij was op 2 jarige leeftijd ongeveer zo groot als deze en is uiteindelijk 1.44 geworden. Een ouderwets type, dus ik heb er jaren als volwassene van 1.68 heerlijk op gereden. Doordat ze breed was, zag dat er zeker niet vreemd uit, mijn benen staken ongeveer gelijk met haar buik.

Edit: overigens was mijn haf denk ik wel al 6 voordat ze ook daadwerkelijk body kreeg zeg maar.


Laatst bijgewerkt door Devic op 18-12-21 12:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 11:45 



 
Profiel   

Ik heb een vergelijkbaar postuur als jij, en pas prima op mijn Haf van 1.47.
Vergeet niet dat een Haflinger echt een ander model heeft als een warmbloed.
Om zijn stokmaat zou ik m dus echt niet laten staan!

Het is op deze leeftijd wel lastig te beoordelen wat je koopt, vind ik persoonlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 11:53 



 
Profiel   

Ik ben half verliefd! Maar ik ga gewoon 'even' kijken (2 uur heen en 2 uur terug).

Dus dames: tips waar ik op moet letten?? Kom maar door!

(Ik zou voor een tinker gaan en weet waar ik op moet letten. Haflinger is andere koek natuurlijk)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 13:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen