Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 29 [ 717 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
Plaats een nieuw onderwerp

Moet je als “Curvy” ruiter nog wel op een paard gaan zitten?

 
Profiel   

Mijn pony is 1.65 en weegt grofweg 600kg

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 14:24 



 
Profiel   

Dat is geen pony, 1.65 is een paard :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 14:30 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Dat is geen pony, 1.65 is een paard :)


Ik noem alles pony :')

Onze KWPN'er van 1.80 was ook een "my little pony"

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 14:33 



 
Profiel   

Hahah die noemde ik dan 'slagschip'

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 14:59 



 
Profiel   

die van mij is net geen 1.60, maar weegt toch bijna 600 kg. Zonder overgewicht :) Zwaar paard, zwaar beenwerk, sterk. De grootte van het paard zegt me dan niet zoveel, maar de bouw en het gestel zijn veel meer van belang, of een paard wel of niet een wat zwaarder persoon kan dragen. Ik bekijk het liever per combinatie en niet in het algemeen.
en dan is voor mijn paard 90 kg (incl zadel) toch echt de max.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 15:47 



 

Mijn paard van 1,75 is op de weegbrug geweest in de zomer en woog toen 667kg. Toen was die juist aan de schrale kant. Nu die flink is bijgekomen zal die wel wat meer naar de 700 gaan. Terwijl het paard van stalgenootje van mij (rond de 1,65 schat ik) maar 500 precies weegt en die toch een stuk breder is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 17:54 



 
Profiel   

M'n bijrijpaard valt voor een draver onder de noemer tank. In oktober is hij gemeten/gewogen. 688 Kg bij 1,70.
Deze foto's zijn een maand voor het wegen gemaakt. Voor mij ziet dit er niet uit als een paard die te zwaar is.
[ img ]
[ img ]

Om even terug te koppelen naar de begin post:
Ik zelf ben erg blij met de "grote" maten. Door m'n lengte (1,85) heb ik al een grotere maat nodig. Nu zit m'n gewicht ook vooral bij m'n benen/billen.
Maat 44/46 rijbroek bij S/M of maat 38 bovenkleding.

Het hoeft dus niet altijd te betekenen dat iemand die die maat nodig heeft overgewicht heeft of te zwaar is voor z'n paard.

En ook ik draag vaak een rijbroek als ik op stal ben, zonder dat ik ga rijden. Omdat ik op die manier m'n normale broeken heel en schoon hou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 19:10 



 
Profiel   

kosseh schreef
M'n bijrijpaard valt voor een draver onder de noemer tank. In oktober is hij gemeten/gewogen. 688 Kg bij 1,70.
Deze foto's zijn een maand voor het wegen gemaakt. Voor mij ziet dit er niet uit als een paard die te zwaar is.
[ [url=m/GoQdFw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XnGR4p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Om even terug te koppelen naar de begin post:
Ik zelf ben erg blij met de "grote" maten. Door m'n lengte (1,85) heb ik al een grotere maat nodig. Nu zit m'n gewicht ook vooral bij m'n benen/billen.
Maat 44/46 rijbroek bij S/M of maat 38 bovenkleding.

Het hoeft dus niet altijd te betekenen dat iemand die die maat nodig heeft overgewicht heeft of te zwaar is voor z'n paard.

En ook ik draag vaak een rijbroek als ik op stal ben, zonder dat ik ga rijden. Omdat ik op die manier m'n normale broeken heel en schoon hou.

Ik vind dat nogal wat voor een draver met die maat eerlijk gezegd…
En ook de bewering dat er maar weinig paarden de 600 kg halen…tja, dat ligt gewicht en stokmaat hangen doorgaans met elkaar samen en als ik bij mij stal kijk zijn er maar een handjevol die groter zijn dan 1.70
Ik heb een Gelderse ruin van 1.73 en die woog 640 kg de laatste keer

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 19:18 



 
Profiel   

Pallatin, klopt voor een draver is het aardig veel. Hij heeft geen standaard bouw voor een draver. Volgens de gene die hem woog was het niet te veel en ook de DA heeft er zo ver ik weet niks over gezegd.

Volgens mij zijn er best veel paarden boven de 1,70 toch? Als ik om mij heen kijk op stal zie ik toch weel veel grote staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 21:50 



 
Profiel   

ja, er zijn best veel grote paarden, maar het zijn vaak de benen die lang zijn. Daardoor zijn ze hoger, maar dit is niet per definitie zwaarder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:00 



 
Profiel   

Matheno schreef
Avalanche81 schreef
Dat is geen pony, 1.65 is een paard :)


Ik noem alles pony :')

Onze KWPN'er van 1.80 was ook een "my little pony"

Hey ik noem het Madammeke mijn penny pony :') en ze is 1.73 :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:18 



 
Profiel   

Mijn 4 jarige Shire merrie van 770 kg (177 cm) is “puppy” en mijn 8 jarige Shire ruin van 840 kg (179 cm) is “pony”, zijn ze samen en ik roep ze, dan noem ik ze “ponies”.

Tja, sommige mensen noemen IJslanders ook “paarden”, dan mag ik mijn tanks ook ponies noemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 22:23 



 
Profiel   

Ik heb een Irish draught van 1m80, die is als hij netjes op gewicht is toch zo’n 750 kilo schoon aan de haak….

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 22:52 



 
Profiel   

Ik vind dat elke eigenaar zelf moet beslissen of het wel of niet verstandig is om op het paard te stappen. Ikzelf ben dik, maar niet te zwaar voor mijn paard als je de 15% regel hanteert. Desalniettemin vind ik het éxtra belangrijk dat ik een goed passend zadel heb én oefen ik mijn zit regelmatig op een balansbal. Ik vind een goed zadel en een goede zit overigens los van het gewicht erg belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 18:48 



 
Profiel   

@popstra, hier een kanon van een paint, had ik zeker zwaarder ingeschat! Ook een flinke KWPN'er staan, tp gefokt, maar grof, 1,74 m hoog, die is op de weegschaal geweest en in zijn slankere jaren al op ruim 700 kilo gewogen. De paint nooit gewogen, al lijkt mij 450 echt veel te licht voor haar :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 19:26 



 
Profiel   

Berko schreef
Ik heb een Irish draught van 1m80, die is als hij netjes op gewicht is toch zo’n 750 kilo schoon aan de haak….


792 blijkt….. ik weeg zelf 75 kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 21:08 



 
Profiel   

Berko schreef
Berko schreef
Ik heb een Irish draught van 1m80, die is als hij netjes op gewicht is toch zo’n 750 kilo schoon aan de haak….


792 blijkt….. ik weeg zelf 75 kg.


Dat lijkt me geen probleem dan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 21:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 29 [ 717 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen