Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wolven bezoeken boerderij in Hünxe, Duitsland

 
Profiel   

Bokt.nl
Algemeen

[ img ]

Afbeelding ter illustratie. Dit zijn niet de wolven uit het artikel. Foto: Arne von Brill/Flickr.


De boerderij van de familie Reßing in Hünxe heeft bezoek gekregen van twee ongewenste gasten. Op donderdag 13 januari om ongeveer 19:30 keek Linda Reßing een wolf recht in de ogen, toen ze uit haar auto stapte. Gebruikers op social media vragen zich af of het om een wolf gaat, of misschien om een weggelopen husky. Linda heeft inmiddels nog een waarneming van een wolf gemeld en haar wildcamera heeft twee wolven geregistreerd in de nabije omgeving, hemelsbreed ongeveer 367 meter van haar carport.

Op een video is te zien hoe twee wolven op 14 januari 2022 om 19:10 uur de boerderij van Reßing in Hünxe naderen. Bovendien toont een andere foto een wolf, die om 21:03 uur terugkeert van de paardenweide. De wolven zijn naar verluidt ongeveer twee uur in de buurt van de manege geweest.

"Ik was totaal in shock, dat de wolven zo dicht bij het huis komen. Natuurlijk zijn we bezorgd om onze paarden", zegt Jens Reßing. Linda Reßing vult aan: "Je bent helemaal opgefokt van binnen. Je bent 's avonds en 's nachts bang, je weet gewoon niet hoe je met de situatie om moet gaan."

Op de boerderij van de Reßings wonen meer dan 100 paarden en pony's. Er zijn hier al hekken geplaatst om de dieren te beschermen en ze gaan de stal in voor de nacht. Toch maakt Jens Reßing zich steeds meer zorgen dat wolven deze veiligheidsmaatregelen zullen omzeilen: "Onze hond springt al over 1,10 meter, een wolf springt ook over 1,40 meter." Het hek is ongeveer 1,50 meter hoog. Reßing kan nog niet zeggen of het hek voldoende beschermt tegen wolven, maar hij is bang van niet.

Christian Chwallek van de NABU, Naturschutzbund Deutschland, in het district Wesel, vindt deze angst ongegrond. "De wolf is in Italië nooit verdwenen. In de laatste 100 jaar zijn er in Italië geen aanvallen van wolven op mensen geweest."

Alleen al in 2021 waren er in NRW ongeveer 40 geregistreerde aanvallen van wolven op huisdieren en vee. Tenminste drie wolvenroedels zijn nu in beweging in NRW, daarom zijn veel veehouders van mening dat er toch iets moet gebeuren, zelfs als er geen gevaar is voor de mens.

De foto en de video van de waarneming zijn per e-mail naar de LANUV, Landesamt für Natur, Umwelt und Verbraucherschutz Nordrhein-Westfalen, gestuurd voor verder onderzoek.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 19:00 



 
Profiel   

En de originele bron van dit bericht is…?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 22:48 



 
Profiel   

jiehaaa schreef
En de originele bron van dit bericht is…?


Onbekend :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 04:43 



 
Profiel   

jiehaaa schreef
En de originele bron van dit bericht is…?

Lost in translation.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 06:22 



 
Profiel   

https://schermbeck-online.de/huenxe-zwe ... gesichtet/

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 06:46 



 
Profiel   

Citaat
Christian Chwallek van de NABU, Naturschutzbund Deutschland, in het district Wesel, vindt deze angst ongegrond. "De wolf is in Italië nooit verdwenen. In de laatste 100 jaar zijn er in Italië geen aanvallen van wolven op mensen geweest."

Ik vind dit toch zo’n dooddoener.

De mensen zijn in elk geval volgens het artikel vooral bang voor hun vee waar ze wel maatregelen voor hebben genomen, maar beseffen dat het niet voldoende gaat zijn. Radeloos, want wat is dan wel genoeg, je weet het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 07:18 



 
Profiel   

Tot er eens een spelend kind in de achtertuin wordt aangevallen. Vroeg of laat gaat dit gebeuren. Als deze nu al zo dicht bij de huizen durven komen. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:40 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Citaat
Christian Chwallek van de NABU, Naturschutzbund Deutschland, in het district Wesel, vindt deze angst ongegrond. "De wolf is in Italië nooit verdwenen. In de laatste 100 jaar zijn er in Italië geen aanvallen van wolven op mensen geweest."

Ik vind dit toch zo’n dooddoener.

De mensen zijn in elk geval volgens het artikel vooral bang voor hun vee waar ze wel maatregelen voor hebben genomen, maar beseffen dat het niet voldoende gaat zijn. Radeloos, want wat is dan wel genoeg, je weet het niet.

Je kan niet zeggen dat er geen aanvallen geweest zijn zonder 0 vermissingen van mensen in die gebieden of dat je bij vermissing alle mensen hebt teruggevonden, levend of in zo'n staat dat de doodsoorzaak met zekerheid vast te stellen is. Die bewering kan je dus zonder onderbouwing van feiten niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 11:14 



 
Profiel   

Tja wat je er ook van vindt, ik denk dat er weinig tot geen mensen zullen zijn die als ze uit de auto stappen en in de ogen van een wolf kijken denken: "hé wat gezellig dat jij hier ook bent <3 ". _O-
Ik ben gek op dieren en ga uit mijn dak als de das weer eens door onze tuin gaat en een hoop andere wilde dieren. Maar bij een wolf, duik ik toch echt wel het huis in en hebben we hier een klein overlegje op zijn minst. Je doet er niets aan, je kunt er alleen iets bij voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:35 



 
Profiel   

In Drenthe is het ondanks wolfwerende hekken nog steeds raak.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/177428 ... werend-hek

De pro wolf club doet alsof je je schapen kunt beschermen, maar de feiten laten anders zien. Alle hekwerken blijken keer op keer toch te makkelijk voor de wolf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:47 



 
Profiel   

Het is gewoon dikke vette FC wolf knudde als het je treft. Niemand werkt daarvoor en je hebt het risico dat ze ook nog eens terug komen. Echt niet tof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 15:51 



 
Profiel   

Een uurtje rijden bij ons vandaan zitten ook wolven. Fransen hebben er niet zo'n problemen mee een wolf dood te schieten. Blijf ik rot vinden, maar helaas passen deze dieren niet meer in onze met mensen en huis/veedieren overvolle maatschappij. De Franse staat betaalt goed per doodgebeten beest, maar daar heb je je knuffelgeit of shetland niet mee terug. Ik zou als ik deze mensen was inderdaad gewoon niet meer kunnen slapen. Ze zijn gewoon echt op het erf geweest!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen