Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 103 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

PETA roept IOC opnieuw op paardensport te schrappen van OS

 
Profiel   

Eh, ik heb ff op de site van Peta gekeken maar kan er niet uit opmaken dat ze gedomesticeerde dieren willen laten uitsterven? (Hoewel een interessante gedachte…
Maar katten hebben bijv. zelf voor het gezelschap van mensen gekozen.
Ratten zijn ook t liefst bij ons in de buurt. ;)
(Maar wellicht off topic.)

En terroristen?

En dierenwelzijn verbieden? :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 22:45 



 
Profiel   

lol nee natuurlijk staat dat niet op de site; dan verliezen ze een heleboel steun van mensen die verder niet zozeer lid/aanhanger van PETA zijn, maar wel tegen bv intensieve veehouderij.

Maar in interviews en eigen filmpjes hebben ze wel degelijk aangegeven te willen gaan voor een wereld waarin geen enkel dier meer gehouden mag worden. En voor de gedomesticeerde dieren willen zij dan een uitsterfbeleid.

Blijven er nog weinig dieren over op deze planeet als het aan PETA ligt en andere extremistische dierenclubs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 10:02 



 
Profiel   

Ik denk niet dat katten zo gauw uitsterven. Peta is waarschijnlijk ook tegen neutraliseren dus dan blijven die wel :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:48 



 
Profiel   

Wat voor clubje het ook is,ik ben het er mee eens dat dieren niet op de OS thuis horen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:15 



 
Profiel   

Asciugamano schreef
Eh, ik heb ff op de site van Peta gekeken maar kan er niet uit opmaken dat ze gedomesticeerde dieren willen laten uitsterven? (Hoewel een interessante gedachte…
Maar katten hebben bijv. zelf voor het gezelschap van mensen gekozen.
Ratten zijn ook t liefst bij ons in de buurt. ;)
(Maar wellicht off topic.)

En terroristen?

En dierenwelzijn verbieden? :D


Kijk eens voor de gein de documentaires op Netflix over wilde paarden en zie hoe er om gegaan wordt met deze "ongewenste" dieren. Paarden waar je niks mee mag doen zijn wel een stukje duurder in onderhoud dan een kat..Daarnaast vinden veel paarden het ook gewoon leuk om wat te doen mits het op een respectvolle en paardwaardige manier gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:38 



 
Profiel   

Asciugamano schreef
Bijzonder dat op een forum van dierenliefhebbers een organisatie die het welzijn van dieren probeert te verbeteren als een eng clubje wordt gezien.


Extremisme zou altijd eng moeten zijn, ook wanneer het beginpunt in je vaarwater ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:38 



 
Profiel   

Gini schreef
Asciugamano schreef
Bijzonder dat op een forum van dierenliefhebbers een organisatie die het welzijn van dieren probeert te verbeteren als een eng clubje wordt gezien.


Extremisme zou altijd eng moeten zijn, ook wanneer het beginpunt in je vaarwater ligt.

Eens.
Maar wie bepaalt wat extremisme is?
Vanmorgen toevallig een mooi artikel over (de afschaffing van) de slavernij gelezen; de eerste tegenstanders daarvan werden ook als extreem gezien. ;)
Toch hebben we die 'schreeuwers' blijkbaar nodig want anders verandert er niks.

Verder ken ik Peta niet heel goed maar n.a.v. opmerkingen hier eens op hun site gekeken. En -naast het beetje wat ik er al wel wist- kom ík niet tot de conclusie dat het extremisme is hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 14:06 



 
Profiel   

Asciugamano schreef
Gini schreef
Extremisme zou altijd eng moeten zijn, ook wanneer het beginpunt in je vaarwater ligt.

Eens.
Maar wie bepaalt wat extremisme is?
Vanmorgen toevallig een mooi artikel over (de afschaffing van) de slavernij gelezen; de eerste tegenstanders daarvan werden ook als extreem gezien. ;)
Toch hebben we die 'schreeuwers' blijkbaar nodig want anders verandert er niks.

Verder ken ik Peta niet heel goed maar n.a.v. opmerkingen hier eens op hun site gekeken. En -naast het beetje wat ik er al wel wist- kom ík niet tot de conclusie dat het extremisme is hoor.


Goh, extremisme heeft in principe eigenlijk wel een redelijk duidelijke definitie: "een vorm van radicalisme met een tot het uiterste doorgetrokken ideologie waarbij de bereidheid tot het sluiten van compromissen ontbreekt."
Het is dus niet zozeer dat het standpunt verkeerd of foutief is, maar het is vooral het niet meer zien van andere standpunten en visies. Het 'my way or the highway'-principe.

"Extremisme kenmerkt zich door systematische pogingen om die ideologie tot in de uiterste consequenties in alle delen van de samenleving door te voeren." Daar maakt PETA zelf totaal geen geheim van, integendeel, dat is hun main goal. Dat dieren, altijd en overal, hun eigen wezen kunnen zijn. Niemand buiten schot gelaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:52 



 
Profiel   

Asciugamano schreef
Eens.
Maar wie bepaalt wat extremisme is?
Vanmorgen toevallig een mooi artikel over (de afschaffing van) de slavernij gelezen; de eerste tegenstanders daarvan werden ook als extreem gezien. ;)
Toch hebben we die 'schreeuwers' blijkbaar nodig want anders verandert er niks.

Verder ken ik Peta niet heel goed maar n.a.v. opmerkingen hier eens op hun site gekeken. En -naast het beetje wat ik er al wel wist- kom ík niet tot de conclusie dat het extremisme is hoor.


Paardrijden met de slavernij vergelijken??? Serieus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 23:12 



 

Loretta schreef
Asciugamano schreef
Eens.
Maar wie bepaalt wat extremisme is?
Vanmorgen toevallig een mooi artikel over (de afschaffing van) de slavernij gelezen; de eerste tegenstanders daarvan werden ook als extreem gezien. ;)
Toch hebben we die 'schreeuwers' blijkbaar nodig want anders verandert er niks.

Verder ken ik Peta niet heel goed maar n.a.v. opmerkingen hier eens op hun site gekeken. En -naast het beetje wat ik er al wel wist- kom ík niet tot de conclusie dat het extremisme is hoor.


Paardrijden met de slavernij vergelijken??? Serieus?
Als je die conclusie trekt uit de post van Asciugamano, heb je duidelijk niet goed gelezen. :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 23:39 



 
Profiel   

Loretta schreef
Asciugamano schreef
Eens.
Maar wie bepaalt wat extremisme is?
Vanmorgen toevallig een mooi artikel over (de afschaffing van) de slavernij gelezen; de eerste tegenstanders daarvan werden ook als extreem gezien. ;)
Toch hebben we die 'schreeuwers' blijkbaar nodig want anders verandert er niks.

Verder ken ik Peta niet heel goed maar n.a.v. opmerkingen hier eens op hun site gekeken. En -naast het beetje wat ik er al wel wist- kom ík niet tot de conclusie dat het extremisme is hoor.


Paardrijden met de slavernij vergelijken??? Serieus?


Poeh…… trek je die conclusie? Dat schrijft ze volstrekt niet.

Verder vind ik dieren niet meer naar dit soort internationale toestanden slepen een heel goed idee en ben ik zeer blij met alle organisaties die dierenwelzijn willen bevorderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 08:04 



 
Profiel   

PETA. Waar bemoeit dat rare cluppie zich mee zeg. Als het aan hen ligt mogen we zelfs geen gebraden kippetje meer eten. Afijn, positief blijven denken een geen aandacht schenken aan die weirdos! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 08:48 



 
Profiel   

Door geen aandacht te schenken aan extremistisch gedachtengoed wordt die er niet minder om.

Ik denk dat het wel belangrijk is dat er bepaalde dingen “geroepen” worden, zo niet vallen we in slaap en worden bepaalde dingen gewoon terwijl ze dat niet horen te zijn. Gaat trouwens niet alleen op voor zaken gerelateerd aan dieren.

Wat niet wil zeggen dat ik dan een fan ben van PETA ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 09:24 



 
Profiel   

CoonArt schreef
PETA. Waar bemoeit dat rare cluppie zich mee zeg. Als het aan hen ligt mogen we zelfs geen gebraden kippetje meer eten. Afijn, positief blijven denken een geen aandacht schenken aan die weirdos! :')


Er zijn genoeg mensen die het op dat vlak helemaal met PETA eens zijn. Dat gebraden kippetje heeft vaak een erbarmelijk leven gehad nog veel slechter dan die paarden gok ik zo :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:03 



 
Profiel   

De reden dat dit soort clubs kan groeien en floreren is omdat de grote massa zelf te traag in actie komt imo. Als paardenliefhebber ziet elk van ons veel dingen waar we het niet mee eens zijn. Maar we zwijgen of denken dat het niet anders kan. En onze normen schuiven al snel op.
Moesten we zelf eens de kar van het welzijn met zijn all meer trekken en er over communiceren, dat zou al veel schelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:06 



 
Profiel   

Eens Poes.
Hoe lang gaat het al niet over de huisvesting van paarden wat minimaal zou moeten zijn?
Maar meer als aanbevelingen ligt er niet.

Net als dat veel ruiters het trek en been gezwaai bij dressuur niet als vriendelijk vinden toch scoort het.
Al geloof ik dat we daar nu eindelijk een beetje van terug aan het komen zijn.

Dat had allemaal al veranderd horen zijn, dan krijgen Peta en dat soort enge clubs geen voet aan de grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:31 



 
Profiel   

Loretta schreef
Asciugamano schreef
Eens.
Maar wie bepaalt wat extremisme is?
Vanmorgen toevallig een mooi artikel over (de afschaffing van) de slavernij gelezen; de eerste tegenstanders daarvan werden ook als extreem gezien. ;)
Toch hebben we die 'schreeuwers' blijkbaar nodig want anders verandert er niks.

Verder ken ik Peta niet heel goed maar n.a.v. opmerkingen hier eens op hun site gekeken. En -naast het beetje wat ik er al wel wist- kom ík niet tot de conclusie dat het extremisme is hoor.


Paardrijden met de slavernij vergelijken??? Serieus?

Dat deed ik niet. Misschien nog ff lezen?

Aan de andere kant; het scheelt niet zoveel, zoals er met slaven en paarden wordt omgegaan.
Dus had gekund! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 11:21 



 
Profiel   

https://fb.watch/aKIHAqN7q2/

Ik kwam dit filmpje tegen en had net dit topic gelezen. In dit filmpje word duidelijk uitgelegd waarom het een enge club is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:11 



 
Profiel   

Asciugamano schreef
Dat deed ik niet. Misschien nog ff lezen?


Je hebt gelijk. Ik heb het niet goed gelezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:25 



 
Profiel   

Inoterry schreef
https://fb.watch/aKIHAqN7q2/

Ik kwam dit filmpje tegen en had net dit topic gelezen. In dit filmpje word duidelijk uitgelegd waarom het een enge club is.


Walgelijk volk.
Ja ze willen alle huisdieren uitroeien. Ze willen niet dat mensen nog genieten van dieren. Dit is voor mij ok de reden dat ik het veganisme een verwerpelijke ideologie vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:29 



 
Profiel   

Er zijn maar weinig veganisten zo radicaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:29 



 
Profiel   

poes schreef
Er zijn maar weinig veganisten zo radicaal.


Daar heb je dan ook wel weer een punt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:37 



 
Profiel   

Inoterry schreef
https://fb.watch/aKIHAqN7q2/

Ik kwam dit filmpje tegen en had net dit topic gelezen. In dit filmpje word duidelijk uitgelegd waarom het een enge club is.

Oja… Facebook… :')
Ik kan dat niet echt serieus nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:55 



 
Profiel   

Loretta schreef
Inoterry schreef
https://fb.watch/aKIHAqN7q2/

Ik kwam dit filmpje tegen en had net dit topic gelezen. In dit filmpje word duidelijk uitgelegd waarom het een enge club is.


Walgelijk volk.
Ja ze willen alle huisdieren uitroeien. Ze willen niet dat mensen nog genieten van dieren. Dit is voor mij ok de reden dat ik het veganisme een verwerpelijke ideologie vind.


Whahaha! _/-\o_ :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:56 



 
Profiel   

En vraagje PETA, waar moeten we alle miljoenen paarden en pony's dan laten?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 12:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 103 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen