Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stijgbeugels en enkelartrose

 
Profiel   

Ik heb vanaf jongs af aan artrose in mijn gewrichten. Nu merk ik dat ik na het rijden vooral erg veel pijn heb aan mijn linkerenkel. Mijn linkerenkel wordt in een bepaalde houding gezet die het door de artrose eigenlijk niet goed kan aannemen. Ik ben dus op zoek naar oplossingen. Ik zat zelf al te denken aan schokdempende stijgbeugels en/of riemen...


Heeft iemand van jullie de gouden tip? Of tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 19:52 



 
Profiel   

Kijk naar EZ Ride beugels. Ze lijken lonp, maar zijn heel fijn voor mensen met artrose in de enkel. Ik heb zelf ook artrose in mijn rechterenkel, en rij hiermee al meer dan 10 jaar. Er zit iets schokdemping, maar niet teveel

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 20:08 



 
Profiel   

Aaahh dankje! Ga ik mee eens in verdiepen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 20:15 



 
Profiel   

Watvoor beugels heb je nu?
Waarschijnlijk heb je baat bij een breder voetbed, misschien iets demping en mogelijk ook gedraaide beugelophanging.
Sowieso is in de richting van endurance beugels kijken wel slim, aangezien die bedoeld zijn om juist lang mee te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 20:18 



 
Profiel   

Ik heb nu zoiets!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 20:20 



 
Profiel   

Ho, ik hierboven geen foto dus even een linkje:
https://www.agradi.nl/harrys-horse-beug ... gJl8PD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 20:21 



 
Profiel   

Kijk eens naar de freejump airS. Je kunt ze kiezen met gedraaide beugelophanging en hellingspercentage en ze dempen. Ik ben er erg blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 20:23 



 
Profiel   

Schuine beugelblokjes wel eens geprobeerd of een stevige laars ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 20:39 



 
Profiel   

Ik zou zeggen Sprenger Bow balance beugels

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 20:57 



 
Profiel   

De sprenger heb ik een keertje geprobeerd, maar na de eerste tien minuten voelde dit als teveel flexibiliteit

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 20:59 



 
Profiel   

Wat bedoel je precies met beugelblokjes? Heb je hier een linkje van? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 20:59 



 
Profiel   

Marie111 schreef
Ik zou zeggen Sprenger Bow balance beugels


Precies en bij een iets ruimer budget de Sprenger Flexcite beugels, die horizontaal wat stabieler zijn en verticaal genoeg mee veren. Wel beiden het fijnste met de metalen beugel blokjes er in voor wat extra grip.

Ik heb een kapotte linker knie en een kapotte rechter heup, maar sinds ik de flexcite beugels heb, heb ik geen (extra) klachten na het rijden. Zelfs zo fan van dat ik voor mijn 2e zadel een 2e paar heb gekocht, dan hoef ik geen beugels te wisselen als ik mijn andere paard rij.

Ik raad wel aan om ze te kopen bij een goede kortingsactie, ik heb gewacht tot Black Friday met het 2e paar. Ik geloof dat rond de paasdagen of Koningsdag meestal wel goede kortingsactie zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 21:04 



 
Profiel   

De Freejumps zijn 190 zonder korting. Nu overal wel kortingsacties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 21:22 



 
Profiel   

Aahh ergens wel fijn om te lezen dat meer mensen last hebben van artrose, maar nog steeds rijden! kennen jullie een fysieke winkel waar je verschillende beugels kan vasthouden etc? EJ heeft maar een select aantal beugels in de winkel

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 22:00 



 
Profiel   

Je zou kunnen kijken naar stijgbeugels van Gronings Tuig (zie onderschrift). Die beugels zijn speciaal gemaakt om enkel- en knieproblemen te verlichten. Het zijn western beugels, maar er is een systeem waarmee ze makkelijk en solide aan engelse beugelriemen gemaakt kunnen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 22:04 



 
Profiel   

belangrijk is om na te denken waarom je die klachten en pijn hebt en wat je wilt verbeteren? is het de instabiliteit de shock, of ook een stukje eigen balans, of schuiven van de voet? bij de laatste 2 zou ik namelijk magnetische beugels adviseren. Ik heb zelf een gedeeltelijke voet verlamming, artrose in mn voet en teen, en mis flexibiliteit in mijn enkel. Mijn balans is verbeterd en mijn been ligt stiller door de magnetische beugel. Als ook ben ik nooit meer mijn beugel kwijt. (ik gebruik ze van ophena met inlegzolen en kan ze zelf los en vast klikken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 10:36 



 
Profiel   

Ik zweer bij de sprenger bow balance. Heb er al 8 jaar plezier van en wil nooit meer anders. De flexcite bestond toen nog niet.

Centered riding lessen hebben ook ongelofelijk veel geholpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 11:04 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties!

Ik mis inderdaad door de artrose de flexibiliteit in mijn enke. Rechts kan ik een rondje mee draaien, maar links zit helemaal vast. Door de positie die mn linkerenkel in de beugel heeft moet ik mijn enkel in een voor mij onnatuurlijk houding plaatsen. Mijn linkerenkel kan ik niet uitdrukken en naar binnen beugen. Het liefst heb ik dus een soort van beugel op maat gemaakt voor mijn linkerenkel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 11:09 



 
Profiel   

Heb je je laten keuren bij de KNHS ? (als je wedstrijden rijdt)
ik heb van hun goed advies gekregen en besloten daarna de magnetische beugels te bestellen. Ik heb laatst toevallig 2x weer zonder gereden en had direct weer pijn in mijn voet. Het is een flinke investering maar ik wil nooit meer zonder deze beugels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 11:25 



 
Profiel   

Jaa klopt! Ik val officieel im Grade IV, maar helaas geen eigen paard of verzorgpaard waar ik wedstrijden mee kan rijden haha.

Ik ga mij eens verdiepen in de magnetische beugels!! Thanks voor de tip!! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 11:52 



 
Profiel   

Gpg beugels veren mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 12:20 



 
Profiel   

ressivs schreef
belangrijk is om na te denken waarom je die klachten en pijn hebt en wat je wilt verbeteren? is het de instabiliteit de shock, of ook een stukje eigen balans, of schuiven van de voet? bij de laatste 2 zou ik namelijk magnetische beugels adviseren. Ik heb zelf een gedeeltelijke voet verlamming, artrose in mn voet en teen, en mis flexibiliteit in mijn enkel. Mijn balans is verbeterd en mijn been ligt stiller door de magnetische beugel. Als ook ben ik nooit meer mijn beugel kwijt. (ik gebruik ze van ophena met inlegzolen en kan ze zelf los en vast klikken)


Als je misschien nog iemand weet die ophena’s te koop heb hoor ik het graag
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 11:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen