Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 63 van de 74 [ 1850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 74  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mede wedstrijdsecetariaten

 
Profiel   

Inschrijven = betalen, afmelden na sluitingsdatum = inschrijfgeld kwijt en dus betalen als je dat nog niet gedaan had... Veel mensen vinden het inderdaad niet nodig om te reageren op de mail die ik dan stuur. Na zeggen dat je anders de KNHS inlicht wordt er ineens betaald. Ik heb ook iemand gehad die niet betaald had, daarna weer een wedstrijd in schreef, die heeft netjes alles toen wel betaald. Heb er nog 1 op de zwarte lijst...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-22 21:19 



 
Profiel   

Debbie schreef
sa80 schreef
Hoe gaan jullie om met ruiters die de factuur niet betalen als ze zich afmelden nadat de inschrijving gesloten is?


Heel makkelijk, binnen mijnKnhs staat een mailadres. Dus na de wedstrijd stuur ik een mail met factuur met daarbij een datum waarop betaald moet zijn. (Vaak worden deze mail en factuur genegeerd). Na de verloop datum stuur ik dan een herinnering. Wordt er dan nog niet betaald stuur ik een ingebrekestelling met daarin dat als ze niet voor een bepaalde datum betalen we genoodzaakt zijn het over te dragen naar het KNHS welke ze een boete op kan leggen of een sanctie zodat ze geen wedstrijden meer kunnen rijden (volgens mij staat er wel een voorbeeldbrief op de knhs site).

In 90% van de gevallen wordt er na die laatste mail ineens binnen een dag betaald en krijg je een mailtje dat ze de vorige mailtjes helemaal over het hoofd gezien hebben :+

We hebben 2x gehad dat er alsnog niet betaald werd. Als je dan alle correspondentie doorstuurt naar het KNHS pakken zij dat echt verbazingwekkend goed en snel op. Toen werd er alsnog snel betaald.

Het is ook altijd een beetje een principe kwestie. Mensen melden soms zo makkelijk af en facturen worden genegeerd en waarschijnlijk komen ze daar heel vaak mee weg. Maar sinds wij het zo oppakken zijn bij ons het aantal afmeldingen fors gedaald.

(Klinkt nu heel streng, maar als iemand zich netjes afmeld en verontschuldigd door ziekte of een kreupel paard dan sturen we geen factuur hoor. Het gaat meer om de mensen die niet op komen dagen of last minute een mailtje sturen met 'ik kom toch niet' ) :Y)


Maar hoeveel mensen zijn er eerlijk bij afmelding? Wij hebben weleens 3 overleden schoonvaders gehad op 1 (kleine) avondwedstrijd of mensen die zich 5x opgeven in een seizoen en alle 5 de keren daags van te voren afmelden met paard dat ijzer kwijt is … nu krijgt bij ons dus iedereen een factuur als ze na sluiting afmelden.[/quote]

Zo doen wij het ook. Reden van afmelden doet er niet toe. Wij kunnen er ook niets aan doen dat een paard zijn ijzer kwijt is. Jury etc moet toch ook betaald worden. Bij discussie verwijzen we naar de reglementen. Soms maken we een uitzondering, bijv als iemands paard onverwacht is overleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-22 21:32 



 
Profiel   

Precies, dat vind ik een goede reden. Vorig jaar had ik een kind met een gebroken arm. Zusje reed wel mee. Nou die hoeven ook echt niet te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-22 21:37 



 
Profiel   

Dat is inderdaad soms lastig, maar over het algemeen wordt daar bij ons vrij weinig misbruik van gemaakt. Daarbij zitten wij wel in een redelijke 'ons kent ons' regio dus denk dat je daardoor ook minder snel durft te liegen over zulke dingen. Over een sterfgeval al helemaal niet, dat komt altijd uit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-22 22:05 



 
Profiel   

Ik val even binnen..

Werkt iemand van jullie met Apple? Ik wil het concoursprogramma op mijn laptop downloaden, maar krijg het niet voor elkaar. Moet ik een Windows gaan lenen of hoe lossen jullie dit op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 14:28 



 
Profiel   

Geen antwoord op de vraag van x_Milou, sorry maar een nieuwe vraag. Hoe werven jullie juryleden. Het is ieder seizoen weer trekken en sleuren. Ik benader alle juryleden via de app, stel me voor en vraag of ze tijd hebben om...Zo vaak krijg ik geen reactie. Wel blauwe vinkjes maar geen antwoord. Mn de juryleden uit het hogere segment, ik vind het echt zo weinig motiverend en t geeft zoveel stress voor iedere wedstrijd. Kortom hoe zijn jullie ervaringen en wat doen jullie hieraan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-22 23:26 



 
Profiel   

moon_dust schreef
Geen antwoord op de vraag van x_Milou, sorry maar een nieuwe vraag. Hoe werven jullie juryleden. Het is ieder seizoen weer trekken en sleuren. Ik benader alle juryleden via de app, stel me voor en vraag of ze tijd hebben om...Zo vaak krijg ik geen reactie. Wel blauwe vinkjes maar geen antwoord. Mn de juryleden uit het hogere segment, ik vind het echt zo weinig motiverend en t geeft zoveel stress voor iedere wedstrijd. Kortom hoe zijn jullie ervaringen en wat doen jullie hieraan?


Ik ben (nog) jury en reageer niet op appjes. Ik vind dat "opdringerig". Mail is prima. Zelf mail ik ook altijd juryleden tenzij er spoed is, dan wil ik wel appen of bellen. Verder plaatsen wij altijd een oproep op FB, je krijgt dan nog wel eens reacties van mensen die je nog nooit gehad hebt als jury en dat pakt best wel eens erg leuk uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 06:19 



 
Profiel   

Ik vind een aapje prima, soms nog wel handiger dan een belletje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 08:05 



 
Profiel   

Wij mailen bijna altijd.
Soms sturen we gewoon een rijtje datums door dat ze zelf even kijken wat uitkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 08:23 



 
Profiel   

Wij mailen altijd. Wat ons opvalt is dat B/L juryleden sneller antwoorden en dat verschillende Z juryleden soms gewoon niet antwoorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 08:31 



 
Profiel   

manonutjuh schreef
Wij mailen bijna altijd.
Soms sturen we gewoon een rijtje datums door dat ze zelf even kijken wat uitkomt.


Dat vind ik het fijnste!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 08:38 



 
Profiel   

Ik mail ook en dan nog 1 jury per keer, en niet een hele rij tegelijk. En dan wacht ik ook nog tot ze gereageerd hebben. Doen ze daar langer dan 3 dagen over, ga ik door naar de volgende.

Oproepjes op FB vind ik dus echt drama, daar reageren altijd dezelfde op en dat zijn precies degenen die nergens meer gevraagd wordt om overduidelijke redenen. En nee, die wil ik dan ook niet......

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 08:53 



 
Profiel   

Hoi, weten jullie of het nog steeds is toegestaan om bij heel weinig deelnemers in een rubriek (lees 1 of 2 :( ) je het betaalde inschrijfgeld als prijzengeld mag geven.

Stel: je hebt 2 deelnemers, zij betalen ieders 8 euro per proef. Je hebt dus 16 euro aan inschrijfgeld. 1e prijs is 20 euro. Mag je dan het maximale inschrijfgeld (16 euro) als prijzengeld geven? Of in het geval van 1 deelnemer 8 euro als 1e prijs?

Dit mocht vroegâh nl wel, maar moest je het apart benoemen in het vraagprogramma (nog van de tijd dat je het vraagprogramma met pen en papier invulde :+ ).
Bestaat deze regel nog steeds en waar kan ik hem vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-22 14:54 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit van deze regel gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-22 17:29 



 
Profiel   

asjemenou schreef
Ik heb nog nooit van deze regel gehoord.



oké nu voel ik me oud....

Ik doe het secretariaat al heel lang (nu bijna 30 jaar). Die regel was er vroeger wel. Alleen al heel lang niet meer hoeven gebruiken, rubrieken altijd wel redelijk vol. Maar nu dus niet.

Ik heb 1 L2 combinatie die ik niet met de B kan prijzen (Helaas geen L1 inschrijvingen). Amazone heeft dus automatisch de 1e prijs.
Maar wel een beetje zuur om 8 euro inschrijfgeld te krijgen en dan gewoon een envelopje met 20 euro mee te nemen, ongeacht hoe je gereden hebt. 2e proef heb ik gebruiksvoorwerpen, dus daar kan ik wel wat mee spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-22 18:18 



 
Profiel   

Ik ken die regel ook niet.
Voor de hand liggende vraag, maar heb je geen M1?

Ik zie hier in de buurt wel de meest creatieve handicaps. Stel je hebt 1 Z1, 2 Z2 en 1 ZZL combinaties, mag je die dan in handicap doen? Ik heb altijd gedacht dat je maar 2 rubrieken samen mag voegen, of mag je er meer als je dan nog aan rubrieken kleiner dan 4 starts komt?

Wat ik ook wel eens zie is dat de 1e en 2e proef in handicap worden verreden, dus bijvoorbeeld B proef 18 in handicap met B proef 19. Mag dat? Ik zou daar als ruiter namelijk op afhaken. Als ik voor 2 proeven inschrijfgeld betaal, wil ik ook kans maken op 2 keer een eerste prijs..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-22 19:21 



 
Profiel   

Had mocht altijd wel, prijzengeld reduceren bij kleine groepen. Ik lees er nu alleen niks meer over. Staat er niks over in het wedstrijdreglement?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-22 19:44 



 
Profiel   

Daantjuh88 schreef
Had mocht altijd wel, prijzengeld reduceren bij kleine groepen. Ik lees er nu alleen niks meer over. Staat er niks over in het wedstrijdreglement?


nee kan het niet vinden

Het gaat om pony's. Heb 8 B combi's en 1 L2. Ik hoop dat ik van de week nog een bijschrijving krijg of in de L1 of L2. Dan is er tenminste nog iets van een competitie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-22 21:21 



 
Profiel   

Ik heb laatst zelf op een wedstrijd gereden waarbij ze op de startlijst hadden vermeld dat ze het prijzengeld hadden aangepast i.v.m. het aantal inschrijvingen. Er zat inderdaad uiteindelijk minder in de envelop dan vooraf op het vraagprogramma stond. Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat ruiters daar moeilijk over gaan doen, we moeten blij zijn dat er nog mensen als jullie zijn die wedstrijden organiseren.

Wat ik wel minder vond is dat ik een keer op een selectie wedstrijd de tweede proef won (20 deelnemers) en toen als eerste prijs een rozet en een cadeaubon (5 euro, bij besteding van minimaal 50 euro) won. Dat vind ik dan niet helemaal in verhouding staan. Dezelfde cadeaubonnen kreeg overigens iedere deelnemer het weekend erop gewoon mee als bedankje voor deelname (ik denk dus dat ze die gratis kregen van de winkel als reclame).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 13:31 



 
Profiel   

Setteli schreef
Daantjuh88 schreef
Had mocht altijd wel, prijzengeld reduceren bij kleine groepen. Ik lees er nu alleen niks meer over. Staat er niks over in het wedstrijdreglement?


nee kan het niet vinden

Het gaat om pony's. Heb 8 B combi's en 1 L2. Ik hoop dat ik van de week nog een bijschrijving krijg of in de L1 of L2. Dan is er tenminste nog iets van een competitie.


Ik dacht dat je bij pony's geen geldprijzen mocht geven.
Wij geven een ponyruiter in dat geval 1 rozet en 1 medaille voor 2 proeven (tenzij ze bezwaar maken, maar dat doet eigenlijk niemand)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 15:22 



 
Profiel   

Ja hoor mag best. 1e prijs is bij ons 20 euro.
Hier hoef je echt niet meer met een beker aan te komen.
2e proef doen wij altijd gebruiksvoorwerpen, maar dan wel goede prijzen. Dus dekens, mooie dekjes, shampoo's, beenbeschermers e.d.

Bixie's krijgen allemaal een prijs. Daar heb ik nu voor iedereen een poetskoffer voor met snoepjes erin e.d. (allemaal gesponsord)

Ik stuur de KNHS wel even een mail voor het prijzengeld reduceren. Ik zal het antwoord hier wel delen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 16:24 



 
Profiel   

Oh, echt? Bij ons in de regio gelukkig niet. Vaak van die hele kleine rubrieken met verschillende maten pony's die weer niet bij elkaar mogen.
Voor de hogere klasses zijn ze al blij dat ze kunnen starten. Hier doen de meeste verenigingen geen M rubrieken voor pony's.

Voor paarden meestal geen prijzengeld, maar kleine gebruiksvoorwerpen. Bij ons kadobonnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-22 10:29 



 
Profiel   

Ik probeer het hele jaar door leuke prijzen te scoren. Ik heb al fleecedekens voor een tientje.
Ruitersportzaak in de buurt sponsort ook een deken. Soms gaat er wel eens een serie dekjes uit, die zijn dan de helft van de helft. Zo kun je toch voor weinig leuke prijzen weggeven.
Ik heb ook dekens voor de B pony's bijvoorbeeld, van die kleine maatjes. Toch leuk als die een keer een deken krijgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-22 14:04 



 
Profiel   

Wij geven sinds kort bonnen weg voor een gratis start bij ons, dit vinden veel starters bij ons een leuke prijs om te krijgen. Daarnaast komen ze dan nog een keertje terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-22 20:06 



 
Profiel   

ingvdh schreef
Wij geven sinds kort bonnen weg voor een gratis start bij ons, dit vinden veel starters bij ons een leuke prijs om te krijgen. Daarnaast komen ze dan nog een keertje terug.


Dit doen we bij mijn vereniging waar ik op het wedsecretariaat zit ook, echter alleen voor de paarden. Pony's zijn vaak bekers en hier en daar wat anders, zakje snoepjes enz. De gratis-start bonnen zijn een leuke manier om mensen terug te laten komen en de eigen leden die starten vinden het meer dan prima. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-22 21:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 63 van de 74 [ 1850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 74  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen