Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 15 [ 364 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe kom je in de (top)sport?

 
Profiel   

En dan heb je het al goed voor elkaar denk ik :D


En zou je de droom van gescout wel willen, dan moet je gezien worden. Dat gebeurt niet in je achtertuin.
Of ja, ik ben ook gevraagd ergens te komen werken bij een bekende ruiter omdat ik paarden van een ander reed in zijn achtertuin.
Deze handelde veel met die ruiter en na een paar keer een paard voor gereden te hebben vond hij het wel fijn hoe ik reed.

Maar ik heb dat nooit gedaan, niet verder op ingegaan. En ik denk dat het meeste wat ik dan op een dag zou doen nog steeds mesten en vegen zou zijn :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 09:52 



 
Profiel   

Je moet ook wel een beetje selecteren welke stal je gaat werken, er zijn best wel stallen die hun medewerkers laten doorgroeien. Maar het begint bij inzet tonen bij het stal en groomwerk.
Heb je genoeg lijm aan je kont mag je de jonge paarden zadelmak maken.
En ben je handig, dan mag je ze gaan uitbrengen en zal je steeds meer begeleiding krijgen.

Vraag altijd referenties en doe een beetje onderzoek naar de in en uitstroom van ruiters op de sportstallen. Er zijn echt wel verschillen.

Maar zonder budget is dit wel de beste weg naar de professionele sport denk ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 09:56 



 
Profiel   

Kelly_ann schreef
Scouten is een pennydroom...

Gewoon solliciteren en beginnen met poep scheppen, vegen en het longeren van de driejarigen. Dan krijg je op maandagmiddag misschien wel een half uur les op de schoolmaster van stal ;-)


Mee eens, dat schreef ik eerder ook al.

Heel veel jonge mensen willen iets, maar zodra ze bij B moeten beginnen, van Begin, geven ze toch best snel op. Gaf meiden les die dan stage liepen en alleen maar klaagden dat ze moesten vegen, paarden wassen, niks mochten verder etc.

Maar als ruiter/stal krijg je veel zogenaamd ambitieuze ruiters binnen en je weet wie je een kans geeft. Iemand die laat zien dat hij/zij echt wilt, hard werkt en niet loopt te zeuren. Maar dat zijn er in verhouding weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 09:59 



 
Profiel   

Daarnaast kan je soms ook een goed paard leasen (als geld geen probleem is, wat door ts een paar keer gezegd is), ik heb in de afgelopen jaren bij gp ruiters gezien dat ze hun "oude" gp paard nog verleasen aan iemand die vanuit een lager niveau verder wilt komen. Zal best wat kosten, maar is altijd nog goedkoper en "veiliger" dan ton(nen) te moeten neertellen voor de aanschaf van een toppaard. Zeker als je niet weet of je over 2 jaar nog dezelfde ambities hebt.
Voor een deel van die kansen zal je al in het wereldje moeten zitten, vaak wordt er eerst in eigen kring geïnformeerd of er iemand interesse heeft. Maar ik heb ook bij Bijv lotje schoots zo'n aanbieding gewoon op haar Facebook langs zien komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 10:03 



 
Profiel   

Ik ‘ken’ 2 personen waar TS eens kan benaderen. De eerste in Jill Huijbregts. Vanaf ponytijd mee gedraaid in de topsport, U25 kader en nu bezig met sociaal platform. De 2de is Saskia van Es. Reden in dezelfde regio en is van B naar GP gekomen een heeft nu een goede dressuurstal.

Vraag bij hun eens informatie hoe ze dit gedaan hebben en wat ze ervoor gelaten hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 10:05 



 
Profiel   

lucifertje schreef
Ik ‘ken’ 2 personen waar TS eens kan benaderen. De eerste in Jill Huijbregts. Vanaf ponytijd mee gedraaid in de topsport, U25 kader en nu bezig met sociaal platform. De 2de is Saskia van Es. Reden in dezelfde regio en is van B naar GP gekomen een heeft nu een goede dressuurstal.

Vraag bij hun eens informatie hoe ze dit gedaan hebben en wat ze ervoor gelaten hebben.


Vergeet niet dat Saskia ongelooflijk getalenteerd is. Echt talent komt wel bovendrijven. En kansen moet je creëren. Saskia heeft de kansen die ze heeft gekregen supergoed benut, heeft zichzelf in de picture gereden en heeft daarna andere paarden aangeboden gekregen waar ze zichzelf opnieuw mee bewees.

Maar ik denk dat alles al gezegd is hierover tegen TS. Begin bij het begin en bewijs jezelf. Ga wedstrijden rijden en ga op zoek naar kansen en maak jezelf waar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 10:21 



 
Profiel   

Ik vraag me wel af waarom je nog geen stappen gezet hebt in die richting, is dit een droom die je pas recent hebt ontwikkeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 11:37 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
lucifertje schreef
Ik ‘ken’ 2 personen waar TS eens kan benaderen. De eerste in Jill Huijbregts. Vanaf ponytijd mee gedraaid in de topsport, U25 kader en nu bezig met sociaal platform. De 2de is Saskia van Es. Reden in dezelfde regio en is van B naar GP gekomen een heeft nu een goede dressuurstal.

Vraag bij hun eens informatie hoe ze dit gedaan hebben en wat ze ervoor gelaten hebben.


Vergeet niet dat Saskia ongelooflijk getalenteerd is. Echt talent komt wel bovendrijven. En kansen moet je creëren. Saskia heeft de kansen die ze heeft gekregen supergoed benut, heeft zichzelf in de picture gereden en heeft daarna andere paarden aangeboden gekregen waar ze zichzelf opnieuw mee bewees.

Maar ik denk dat alles al gezegd is hierover tegen TS. Begin bij het begin en bewijs jezelf. Ga wedstrijden rijden en ga op zoek naar kansen en maak jezelf waar.


Dat is precies wat ik bedoel voor TS :D En waarom ze eens haar kan benaderen.

Ik weet dat Saskia ongelofelijk getalenteerd is aangezien we tegelijk begonnen zijn in de B en wij vaak samen hebben gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 11:41 



 
Profiel   

Ik zou vooral willen zeggen, geniet van elke stap die je zet met je jonge paard. Het is zo gaaf om samen te kunnen groeien, en wie weet wat het eindpunt gaat zijn!

Ik start met mijn zelf gefokte en zelf opgeleide merrie van bijna 8 jaar nu Z2 en heb bijna de punten voor het ZZL. Ik geniet elke dag van wat we samen bereiken en wat we samen leren. Ik heb de mazzel dat het best een talentvol paard is, en dan nog heb ik er 4 jaar over gedaan om te komen waar we nu zijn. Dat komt omdat ik geen toptalent ben, en we samen alles moesten leren, ik heb dit niveau ook nog niet eerder gereden, maar vooral ook omdat ik een jong paard niet teveel wil belasten. Nu nog steeds rijd ik maar 4 a 5 keer per week een half uurtje. Ik wil mijn paard graag heel houden en ik denk dat rustig de tijd nemen daarbij helpt.

Ik heb ook even gekeken naar foto's van je paard en zie op welke stal je staat. Daar heb je toch hele goede instructie met ervaring op het hogere niveau rondlopen? En minimaal 1x per maand organiseren ze wedstrijden t/m ZZL, dus voorlopig kan je even vooruit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 13:16 



 
Profiel   

[VN] Febe van Zwambagt: "Ze zijn allemaal mijn kindjes, stuk voor stuk"

Misschien ook leuk om te lezen over iemand die in de topsport terecht is gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 19:25 



 
Profiel   

koend schreef
Janneke2 schreef

Heb je een prima merrie,
springt er middenin de nacht terwijl de merrie 'in season' is een knappe knul over de omheining,
"... dan is het vast geen goede merrie".

Wat een preuts, ouderwets idee dat een Knollie met sexualiteit dus slecht is.
.)


"Slecht" is relatief. Het kan best een tof wandelpaard of leuk basissportpaard worden, daar is echt wel nood aan.

Maar als jij denkt dat middelmatige pre x viriele Knollie een topdressuurpaard kan geven. Keep on draeming.


Ehm, wat mij trof
(ik heb geen foto's gezien van het dier) dat iemand op basis van
'de merrie krijgt een verrassingsveulen' conclusies over de merrie trok.
Zo te lezen: jij ook. ('Middelmatige pre'.)
Er is een stokmaat genoemd. (In mijn woordenboek zegt dit niets over kwaliteit. Wel schijnen er juries te zijn die grote dieren hoger punten, dan praat je over een risico.)
En het dier is 4 jaar oud, dus aan een pril begin. (Zegt andermaal niets over kwaliteit, maar het is een gok wat het dier exact in de sport gaat doen.)

En vwb het veulen is 'verrassen' idd het woord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 19:47 



 
Profiel   

Volgens mij had ze vorig jaar nog een topic waarin ze een bijrijder voor 3 dagen in de week zocht, dus zo heel fanatiek klinkt dat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 20:04 



 
Profiel   

Dit topic neemt wel een steeds naardere wending. Van empathisch op een glijdende schaal naar afzeiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 20:09 



 
Profiel   

VogeltjeM schreef
Dit topic neemt wel een steeds naardere wending. Van empathisch op een glijdende schaal naar afzeiken.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Heel typisch..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 21:58 



 
Profiel   

equitation schreef
VogeltjeM schreef
Dit topic neemt wel een steeds naardere wending. Van empathisch op een glijdende schaal naar afzeiken.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Heel typisch..


Dat is indd wel zo. Maar misschien steekt het ook een beetje dat TS zich niet meer laat horen na eerst tips en adviezen te vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 06:37 



 
Profiel   

Bij het begin beginnen. Dus wedstrijden in de B rijden en kijken waar je komt.

Er worden regelmatig stalmedewerkers gezocht, met mogelijkheid tot rijden. Hard werken en gemotiveerd zijn en willen leren. Mocht je handig rijden, wordt dit zeker opgemerkt.

Anders heb je heel veel doorzettingsvermogen en geld nodig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 07:02 



 
Profiel   

chevax schreef
Dat is indd wel zo. Maar misschien steekt het ook een beetje dat TS zich niet meer laat horen na eerst tips en adviezen te vragen.

Ik denk dat wel duidelijk is wat er gebeurd is. TS heeft een leeftijd dat er verwacht wordt dat je keuzes maakt die de rest van je leven beïnvloeden. Welke beroepsrichting, welke studie? Logisch dat je je dan afvraagt wat de alternatieven zijn.

Één van die alternatieven is sport. Dus open je op een zonnige dag half mei zonder er heel diep over na te denken een topic op Bokt. Als dat reacties op komen kun je dat niet meteen afkappen en gebruikt je woorden als "geld geen probleem" en "kader". Zelfs als je weet dat het budget beperkt is en kader niet heel realistisch. Geeft allemaal niets, het levert op zijn minst een vermakelijk topic op. Ik volg het in elk geval met plezier.

@TS, ik hoop dat je een fijne keuze kunt maken. Geniet van je paarden en als je kans krijgt ergens ervaring op te doen gewoon er voor gaan. Al is het maar een paar weken stalmedewerker in de zomervakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 07:32 



 
Profiel   

Haha ja Rex_Rolfo. Ik denk dat dat het is. Jammer dat Yara Maria niet meer reageert, maar ze heeft al heel wat goede adviezen gekregen om een route uit te stippelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:21 



 
Profiel   

Ik zou ook niet meer reageren als ik haar was hoor, er zijn genoeg goede tips gegeven maar er is ook vooral veel herhaling. Ik hoop dat ze gewoon de tijd neemt om te reflecteren, beetje dingen uit te proberen, na te denken en over een tijdje met een leuke update komt over wat haar gedachten nu zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 09:10 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
chevax schreef
Dat is indd wel zo. Maar misschien steekt het ook een beetje dat TS zich niet meer laat horen na eerst tips en adviezen te vragen.

Ik denk dat wel duidelijk is wat er gebeurd is. TS heeft een leeftijd dat er verwacht wordt dat je keuzes maakt die de rest van je leven beïnvloeden. Welke beroepsrichting, welke studie? Logisch dat je je dan afvraagt wat de alternatieven zijn.

Één van die alternatieven is sport. Dus open je op een zonnige dag half mei zonder er heel diep over na te denken een topic op Bokt. Als dat reacties op komen kun je dat niet meteen afkappen en gebruikt je woorden als "geld geen probleem" en "kader". Zelfs als je weet dat het budget beperkt is en kader niet heel realistisch. Geeft allemaal niets, het levert op zijn minst een vermakelijk topic op. Ik volg het in elk geval met plezier.

@TS, ik hoop dat je een fijne keuze kunt maken. Geniet van je paarden en als je kans krijgt ergens ervaring op te doen gewoon er voor gaan. Al is het maar een paar weken stalmedewerker in de zomervakantie.


Zo had ik het nog niet eens bekeken. Ik bekeek het meer uit de richting van goh, op je 18e heb je toch al wel iets beter door wat haalbaar is en wat niet. Maar als je het bekijkt vanuit het oogpunt studiekeuze en wat ga ik de rest van m'n leven doen dan vind ik deze overpeinzingen een stuk logischer. Tis niet alsof ik er niet van droomde om gescout te worden op die leeftijd :D heb alleen echt geen topsporters mentaliteit.

En nadenken over wat je de rest van je leven wil doen is gewoon ontzettend moeilijk. Gelukkig kan je tegenwoordig best makkelijk omscholen. Dus gewoon voor de studie gaan die je het interessantst/leukst lijkt en daarnaast lekker in de paarden aan de slag gaan. Dat hoeft echt niet direct bij Glock. Bij een kleinere fokkerij of zelfs handelsstal kan je ook al een hoop leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 10:19 



 
Profiel   

Sherivey schreef
Ik heb eens gereden op een eventingpaard dat op het hoogste niveau liep. Kende dus ook het nodige aan dressuuroefeningen. Ik niet.

Dus soms deed ik iets verkeerd en deed het paard keurig wat ik onbedoeld van haar vroeg. :+
Of ik het er zelf bewust uit zou krijgen. Dat denk ik niet, want ik heb dat niveau helemaal niet


Ik heb wel eens meegemaakt dat ik een eventingpaard voelde aarzelen... of ie werkelijk over dat paard voor hem moest springen, dat mens bovenop hem had hem tenslotte erheen gestuurd, en we waren op dat moment bezig met springen. Paard heeft het niet gedaan, maar dat ene moment dat je voelt dat het bijna...

Kan dus inderdaad "leuke" effecten geven. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 11:09 



 
Profiel   

Kan ook al als je met je suffe kop onder een doel door galoppeert.

Op het gras veld waar wij in die tijd les hadden met de rijvereniging hadden buurt kinderen gevraagd of ze daar mochten voetballen als wij er niet waren.
Dacht mocht.
Ze hadden ook een doel neergezet.
leek mij wel grappig er onderdoor te galopperen plat er op liggend.
Tot ik ook merkte dat het paard er op aan trok of het een hindernis was :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 11:24 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Kan ook al als je met je suffe kop onder een doel door galoppeert.

Op het gras veld waar wij in die tijd les hadden met de rijvereniging hadden buurt kinderen gevraagd of ze daar mochten voetballen als wij er niet waren.
Dacht mocht.
Ze hadden ook een doel neergezet.
leek mij wel grappig er onderdoor te galopperen plat er op liggend.
Tot ik ook merkte dat het paard er op aan trok of het een hindernis was :D


_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 11:31 



 
Profiel   

Ik heb in harskamp bij Resim stage gelopen/gewerkt. In dat jaar kwam Edward daar op stal. Hij reed met ling en gribaldi door de bak in passage en ik scheurde er zonder stuur langsheen met de jonge paarden. Heb echt een super leuke tijd gehad daar en kreeg ook heel veel kansen. Toch ben ik blij dat ik er niet in ben blijven werken. Er zit zoveel druk op tegenwoordig. Klinkt allemaal leuk maar ondertussen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 11:52 



 
Profiel   

Ik heb de afgelopen tijd geen tijd gehad om uitgebreid te reageren. Ik heb even alles gelezen en ben het zeker eens met de mensen die zeggen: begin gewoon en kijk waar je eindigt. Dat is immers ook hoe je alles kan beginnen.
De reden dat ik ook niet op alles reageer is zoals VogeltjeM zegt, het voelt meer als het afzeiken van mijn dromen/doelen dan de leuke en slechte ervaringen delen.
De gangen van mijn paard zijn nergens verschenen, dus de vooroordelen over een middelmatige PRE zijn eigenlijk nog nergens op gebaseerd naast wie de vader en moeder is. Ondertussen ook de vader van het paard gevonden --> prachtige hengst met mooie gangen en ook hoog in de sport van wat ik begrepen heb (moeilijk contact met deze Spaanse mensen die amper Engels kunnen). Vader van het veulen moet ook een volbloed PRE zijn, want daarmee stonden ze naast elkaar op de wei en in de trailer.

Zoals Rex_Rolfo ook zegt, ik ben nu op een punt dat ik minimaal voor de komende 10/20 jaar een keuze moet gaan maken over wat ik wil gaan doen. Ik probeer dus echt alle mogelijkheden op een rijtje te zetten. Goed verwoord door Rex_Rolfo!

''Ik denk dat wel duidelijk is wat er gebeurd is. TS heeft een leeftijd dat er verwacht wordt dat je keuzes maakt die de rest van je leven beïnvloeden. Welke beroepsrichting, welke studie? Logisch dat je je dan afvraagt wat de alternatieven zijn.

Één van die alternatieven is sport. Dus open je op een zonnige dag half mei zonder er heel diep over na te denken een topic op Bokt. Als dat reacties op komen kun je dat niet meteen afkappen en gebruikt je woorden als "geld geen probleem" en "kader". Zelfs als je weet dat het budget beperkt is en kader niet heel realistisch. Geeft allemaal niets, het levert op zijn minst een vermakelijk topic op. Ik volg het in elk geval met plezier.''
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 21:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 15 [ 364 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen