Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pony mishandeld in het Groningse Lettelbert

 
Profiel   

Bokt
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Dit is niet de pony uit het artikel. Foto:Renate Zuidema Fotografie.


Op maandag 9 mei kreeg de eigenaresse van een bonte Tinker de schrik van haar leven: tijdens het poetsen ontdekte ze dat haar pony meerdere snijwonden had. Op het terrein in Lettelbert, waar de pony staat, zijn geen voorwerpen gevonden die de wonden hebben kunnen veroorzaken. Het vermoeden is dat de wonden zijn veroorzaakt door menselijk handelen.

De politie heeft de zaak in onderzoek. Ze verzoeken iedereen die mogelijk iets gezien heeft, of informatie hierover heeft zich te melden. Dit kan via 0900-8844, of via een PB op Instagram. Anoniem melden mag natuurlijk ook via 0800-7000, of via http://www.meldmisdaadanoniem.nl.








[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 15:36 



 
Profiel   

Ach, arm ding. Sterkte voor de eigenaar. Hopelijk wordt die mafkees snel opgepakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 15:56 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd of dit paardje alleen staat? Mijn paarden hebben helaas ruzie in de wei gehad onlangs en als het niet gezien was had ik gedacht dat 1 van de 2 mishandeld was, snedes onder de staart terwijl dit dus echt van een of meerdere trappen gekomen is. Maar sowieso goed dat dit onderzocht wordt en heel veel beterschap voor het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 16:11 



 
Profiel   

Hmm, een ander paard met hoeven die een beetje rafelig zijn en een beetje ruw spelen geeft hetzelfde beeld.
Vraag me dan altijd af waarom dat geen logische verklaring zou kunnen zijn. Mag hopen dat het dier niet alleen staat tenminste...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 16:12 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Hmm, een ander paard met hoeven die een beetje rafelig zijn en een beetje ruw spelen geeft hetzelfde beeld.
Vraag me dan altijd af waarom dat geen logische verklaring zou kunnen zijn. Mag hopen dat het dier niet alleen staat tenminste...


Ik wilde net zeggen, dat is denk ik of een blije ruin geweest, of gewoon spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 16:19 



 
Profiel   

Die 3e foto is wel apart, zo'n rechte wond en dat afgesneden haar.. Bij een trap oid zou je eerder ''uitgetrokken'' haar hebben, dan zo afgesneden denk ik :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 16:23 



 
Profiel   

Daphne__ schreef
Die 3e foto is wel apart, zo'n rechte wond en dat afgesneden haar.. Bij een trap oid zou je eerder ''uitgetrokken'' haar hebben, dan zo afgesneden denk ik :?


Ja ik zag het. Maar een scherp stuk hoef kan dat denk ik ook wel doen :j Want ik zou juist denken dat een mes nog weer scherpere wonden achter laat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 16:25 



 
Profiel   

Mijn ruin heeft precies zo'n soort kras gekregen bij het inscharen in de groep afgelopen weekend als op de foto hier. Hij is sowieso al niet de handigste met op tijd weg komen. Gelukkig alleen oppervlakkig en voornamelijk het haar weg. Dat laatste gaat nogal vlot met een pony in geschoren wintervacht. Dus niet zo diep als hier. Sowieso zou je van een mes ook verwachten dat het 1 streep is en niet eromheen ook nog een heel stuk weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 16:25 



 
Profiel   

Is die pony nu zo mager?

Maar zie ook niet iets dat me meteen verontrust.
Of hij zou idd alleen moeten staan.
Zeker als een ander paard een stukje omgeslagen hoef heeft kan het ook zo scherp als op de 3e foto uitzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 16:29 



 
Profiel   

Alle drie foto’s bekeken en de derde duid toch echt op een scherp voorwerp. Trap van een ander snijd meestal niet zo het haar eraf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 16:31 



 
Profiel   

Ik vraag me af waarom het gelijk altijd zo in twijfel wordt getrokken als er sprake is van mogelijke mishandeling. Ik neem aan dat er een dierenarts bij is geweest, evenals de politie, die dit bevestigt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 16:47 



 
Profiel   

Mishandeling wordt maar zelden in twijfel getrokken hoor, meestal wordt er hel en verdoemenis over zulke mensen uitgeroepen.
Het is de eerste keer dat ik er een kritisch geluid over lees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 17:09 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Mishandeling wordt maar zelden in twijfel getrokken hoor, meestal wordt er hel en verdoemenis over zulke mensen uitgeroepen.
Het is de eerste keer dat ik er een kritisch geluid over lees.


Nou, ik heb anders regelmatig hier op bokt berichten gelezen waarin mishandeling in twijfel werd getrokken. Gelukkig zijn de uitroepen van verdoemenis richting de dader vaak in de meerderheid, maar toch. Het zal je paard maar wezen en je leest dat mensen je niet geloven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 17:18 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Ik vraag me af waarom het gelijk altijd zo in twijfel wordt getrokken als er sprake is van mogelijke mishandeling. Ik neem aan dat er een dierenarts bij is geweest, evenals de politie, die dit bevestigt hebben.

Er zijn goede redenen sceptisch te zijn over dit soort "mishandeling".
-Altijd hetzelfde type verwondingen.
-Meestal merries
- Geen getuigen/tekenen dat er mensen op het land waren.
-Geen arrestaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 17:40 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Avalanche schreef
Mishandeling wordt maar zelden in twijfel getrokken hoor, meestal wordt er hel en verdoemenis over zulke mensen uitgeroepen.
Het is de eerste keer dat ik er een kritisch geluid over lees.


Nou, ik heb anders regelmatig hier op bokt berichten gelezen waarin mishandeling in twijfel werd getrokken. Gelukkig zijn de uitroepen van verdoemenis richting de dader vaak in de meerderheid, maar toch. Het zal je paard maar wezen en je leest dat mensen je niet geloven.

Eens hoor, dat is echt vreselijk.

Anderzijds wordt er ook soms weleens een enorm drama gemaakt waar dat niet is. Punt is, het gebeurt. Maar niet zo frequent als sommigen je willen laten geloven, en als wonden eruit zien als speelwondjes, zijn het dat waarschijnlijk ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 17:54 



 
Profiel   

Kan het dier niet met rollen in iets scherps zijn gaan liggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 23:39 



 
Profiel   

Dit is heel dichtbij mij en heb paarden bij huis. Als ik het correct heb is degene waar het paardje bij staat oud-dierenarts. Volgens mij staat er ook een bak met hooi en zei iemand anders in mijn omgeving dat het niet echt de meest veilige wei is.. Maar goed, toch sneu voor het paardje. Als er wel echt een mishandeling heeft plaatsgevonden hoop ik dat diegene snel word gepakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 23:46 



 
Profiel   

Merexa schreef
Dit is heel dichtbij mij en heb paarden bij huis. Als ik het correct heb is degene waar het paardje bij staat oud-dierenarts. Volgens mij staat er ook een bak met hooi en zei iemand anders in mijn omgeving dat het niet echt de meest veilige wei is.. Maar goed, toch sneu voor het paardje. Als er wel echt een mishandeling heeft plaatsgevonden hoop ik dat diegene snel word gepakt.


Daar is het inderdaad ook. Pony en eigenaresse ken ik. Pony is trouwens een oudere tinker, vandaar wat aan de magere kant. Bah verschrikkelijk naar.. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 19:47 



 
Profiel   

Mishandeling kan ook verdoken vormen aannemen spijtig genoeg… maneges of privé stallen waar er wordt bespaard op het eten, nauwelijks drinken wordt gegeven en de stallen maar zelden worden schoongemaakt. Dit valt niet altijd meteen op omdat vele mensen het wegvegen als een ‘momentopname’ of niet meteen zien wanneer een paard of pony ondervoed is. Dit laatste wordt meestal pas na een tijd zichtbaar … Kennissen van ons hebben dit onlangs nog vastgesteld in De Vijfheide in Putte… blijkbaar waren zij ook niet de eersten zoals ik hier al heb gelezen en pok op andere fora :-(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-22 15:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen