Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 64 van de 74 [ 1850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 74  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mede wedstrijdsecetariaten

 
Profiel   

Wij hebben wel prijzengeld. Moet zeggen dat ik zelf als ruiter ook niet naar wedstrijden ga waar ik een tientje moet betalen en dan een waardebon of halster krijg.

Ik sta er wel versteld van dat ruiters zich zo snel afmelden... een poep en een scheet en ze melden zich af. Deze week hebben we dressuur avonden. Van de 16 M ruiters zijn er nu nog 10 over....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-22 14:47 



 
Profiel   

Daantjuh88 schreef
Wij hebben wel prijzengeld. Moet zeggen dat ik zelf als ruiter ook niet naar wedstrijden ga waar ik een tientje moet betalen en dan een waardebon of halster krijg.

Ik sta er wel versteld van dat ruiters zich zo snel afmelden... een poep en een scheet en ze melden zich af. Deze week hebben we dressuur avonden. Van de 16 M ruiters zijn er nu nog 10 over....

Zijn er nog wedstrijden waar je een tientje moet betalen? Die kan ik niet meer vinden helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-22 14:51 



 
Profiel   

Bij ons in de regio nog wel. 10,- B en L en 12,50 voor M en Z. Ik rijd voornamelijk regio Twente/achterhoek/Salland

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-22 17:42 



 
Profiel   

Daantjuh88 schreef
Bij ons in de regio nog wel. 10,- B en L en 12,50 voor M en Z. Ik rijd voornamelijk regio Twente/achterhoek/Salland


Luxe! Hier betaal je in de B/L ook al regelmatig 14 of 15.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-22 20:13 



 
Profiel   

x_Milou schreef
Daantjuh88 schreef
Bij ons in de regio nog wel. 10,- B en L en 12,50 voor M en Z. Ik rijd voornamelijk regio Twente/achterhoek/Salland


Luxe! Hier betaal je in de B/L ook al regelmatig 14 of 15.


Bij ons betaal je 9 euro. Vind 10 euro echt teveel. Laat staan 14 of 15 euro, da's echt niet normaal
Ik reken nog altijd om naar guldens :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-22 22:16 



 
Profiel   

Komen jullie dan nog uit de kosten?
Wij rekenen 12,5 per proef, maar er zijn echt wedstrijden waar we niks op verdienen of zelfs geld kosten.
Als prijs doen we altijd gebruiksvoorwerpen zelf uitzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 06:47 



 
Profiel   

Wij houden er echt veel aan over. Gemiddeld 90 starts per avond. 10 euro voor pony 12,5 voor paarden inschrijfgeld.
Juryleden redelijk uit de buurt. Prijzen zoveel mogelijk van sponsoren.
Dit jaar voor het eerst geen keuze in prijzen, maar wij delen uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 07:08 



 
Profiel   

Ohja met 90 starts gaat dat een stuk beter. Wij hebben er a.s zaterdag 1 met 24 starts, dat kost meestal geld.
In de zomerperiode is het gewoon een stuk rustiger bij ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 07:10 



 
Profiel   

Ik snap dat ook nooit zo goed, wij deden 10 euro per proef (pony's 8 euro) en ook gewoon prijzengeld (pony's gebruiksartikelen) en verdienden als club echt leuk aan de wedstrijden.. beetje rekening houden met waar de juryleden vandaan komen.. sponsoren hadden we nooit.

En dat zijn dan gewoon 2 zandbanen op ons achterterrein. Zo'n 100 deelnemers (200 proeven) in een weekend (dag paarden en dag pony's).

Edit: met 24 starts snap ik dat je anders uitkomt qua kosten :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 07:16 



 
Profiel   

Wij moeten ook de accomodatie huren.
In de winter hebben we meestal anderhalve of 2 dagen selectie wedstrijd en dan is het inderdaad een ander kosten/opbrengsten plaatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 07:59 



 
Profiel   

Maar met maar 24 starts, kun je dan niet beter minder wedstrijden organiseren?
Er is dan blijkbaar geen behoefte aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 09:45 



 
Profiel   

Wat de rest zegt, juryleden uit de buurt, aantal sponsoren die bijv. snoepzakjes sponsoren (die zijn voor de bixie). En voor de gebruiksvoorwerpen het hele jaar door koopjes afstruinen.
In de tent verdienen we nog iets met de catering, EHBO hebben we vanaf dit jaar zelf in de hand (2 leden waaronder ikzelf die diploma hebben gehaald). Toezichthouden doe ik ook, dus ook geen extra jury voor nodig (ik ben zelf jury, mag niet jureren op eigen wedstrijd, maar wel toezichthouden)

Lintjes nu goedkoper ingekocht via Cavaloop.
Dit jaar een paar sponsoren die echt geld hebben gesponsord, dus dat is heel fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 10:09 



 
Profiel   

We hebben 1x per maand een dressuur wedstrijd ( verder nog 1x per maand mennen en af en toe springen)
Volgende locatie is 20 km verderop, wij zijn de enige op deze locatie.
Meestal is het alleen de wedstrijd in juni die zo rustig is, hierna hebben we zomerstop en gaan we na de vakantie weer verder.

Heb het idee dat het dit jaar rustiger is als anders.
Tis ook wel een stukje service naar je leden vindt ik. Hebben genoeg meiden die met een manege paard mee starten, dan is het wel zo leuk als je regelmatig kunt starten

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 10:16 



 
Profiel   

Wij hebben op onze wedstrijd €12,50 gevraagd, pony's €8. Wij hebben 1 ring dus dan kun je 64 starts per dag kwijt. Een paar weken voor onze wedstrijd werd op onze ponydag ook een selectie voor pony's gepland, dus we hadden bij de pony's niet zo veel aanmeldingen. De opbrengst van de wedstrijd is oké, maar de winst zit ook grotendeels in de catering en een aantal sponsoren die geld sponsorden.

Ik heb niet bezuinigd op juryleden. Ik mag zelf geen selecties rijden, dus ik rijd nu ook een beetje alle wedstrijdjes in de buurt en ik word er helemaal gek van als ik iedere keer dezelfde juryleden heb. Goede, opbouwende juryleden dragen ook bij aan je wedstrijd, vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 13:49 



 
Profiel   

Ik heb even geen wedstrijd gerelateerde vraag, maar wel iets wat 1 van jullie zou weten hoe aan te pakken.

Wij als vereniging willen onze rijbak aanpakken en de bodem verbeteren. Zoals jullie wel weten zit hier een behoorlijk kostenplaatje aan vast.
Nu is het idee geopperd om obligaties uit te geven aan onze leden van € 100,-- of € 250,-- per stuk om zo het benodigde geld te krijgen.

We hebben zelf een groot gedeelte in kas, maar wil die niet leeg maken. En we hebben een subsidie gekregen van NOCNSF. Daarnaast ga ik proberen nog wat bij de gemeente los te peuteren.

Maar heeft 1 van jullie ervaring met het uitgeven van obligaties, misschien een plan wat ik zou mogen gebruiken? Dat zou top zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 10:13 



 
Profiel   

Bij onze vereniging werken ze ook met obligaties, destijds om de bouw van de manege te financieren. Als je 5 jaar lid bent mag je de obligatie terug verkopen aan de vereniging of je schenkt het geld. Nu gebruiken ze het meer om niet zoveel verloop te hebben onder de leden en het geld word gebruikt voor onderhoud. Als je binnen 5 jaar lid af gaat vervalt de obligatie en krijg je niks terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 18:26 



 
Profiel   

Daantjuh88 schreef
Bij onze vereniging werken ze ook met obligaties, destijds om de bouw van de manege te financieren. Als je 5 jaar lid bent mag je de obligatie terug verkopen aan de vereniging of je schenkt het geld. Nu gebruiken ze het meer om niet zoveel verloop te hebben onder de leden en het geld word gebruikt voor onderhoud. Als je binnen 5 jaar lid af gaat vervalt de obligatie en krijg je niks terug.



Ja zoiets bedoel ik. Hier kan ik wel wat mee.
Thanks

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 18:43 



 
Profiel   

Zijn er verenigingen met een systeem voor tijdregistratie voor het mennen en springen?
Ik kom weinig voorbeelden en prijzen tegen online maar ik heb geen idee waar we aan moeten denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 16:12 



 
Profiel   

Een vraagje over indoor wedstrijden voor verenigingen die ook maar 1 rijbak hebben.

Wij hebben 1 binnenbak van 20x70 meter.
Organiseren wedstrijden tot en met M2
mogelijkheid tot het rijden van 2 proeven

Hoe delen jullie een wedstrijddag in als jullie ook 1 bak hebben?

-hoeveel combinaties kun je kwijt op 1 dag
-hoeveel tijd zit er tussen de 1e en 2e proef?
-hoelang laten jullie combinaties losrijden?
-Wat is ideaal?
-uit hoeveel combinaties laten jullie een rubriek (ivm losrijden en de tijd) bestaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-22 09:32 



 
Profiel   

Om en om laten starten is het handigst.
(Of 2 proeven achter elkaar maar volgens mij mag dat niet meer.)

Je kunt evt een max instellen voor het aantal ruiters in de inrijbak.

Het aantal deelnemers hangt af van hoe lang je je dag wilt maken, reken ongeveer 8-9 combinaties per uur.

Hoeveel per rubriek hangt ook af van de opgave

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-22 17:55 



 
Profiel   

Dit hebben wij met de vereniging ook gedaan. We lieten ze om en om starten en plaatsten maximaal 12 combinaties per dagdeel. Op die manier konden we drie groepen van 12 combinaties laten starten (72 proeven). Eerste start om negen uur. Zou je vroeg willen beginnen, bv acht uur, en het niet erg vinden om later te eindigen dan kun je vier groepen laten starten. Maar drie beviel ons altijd beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-22 18:35 



 
Profiel   

Moska schreef
Dit hebben wij met de vereniging ook gedaan. We lieten ze om en om starten en plaatsten maximaal 12 combinaties per dagdeel. Op die manier konden we drie groepen van 12 combinaties laten starten (72 proeven). Eerste start om negen uur. Zou je vroeg willen beginnen, bv acht uur, en het niet erg vinden om later te eindigen dan kun je vier groepen laten starten. Maar drie beviel ons altijd beter.


Precies zo ook bij ons. Ik had 3 juryleden op 1 dag. Vroegste wat we ooit begonnen zijn was 9 uur 's avonds en opgehouden ooit ook om 2130 uur (omdat we echt bomvol zaten en de ruiters zelf toen aangaven dat ze het er wel voor over hadden om nog zo laat te starten, als ze maar mochten komen). Nu vind ik van 9-9 wel een aanslag op de vrijwilligers, of je moet goed kunnen afwisselen.
Overigens had ik meestal groepen van 3. Dan hebben ze 2 proeven rust/opnieuw losrijden tussen hun 1e en 2e proef in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-22 12:24 



 
Profiel   

En hoelang mochten de ruiters dan losrijden in de ring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-22 21:10 



 
Profiel   

sa80 schreef
En hoelang mochten de ruiters dan losrijden in de ring?

Laat je ze niet losrijden in de 20x30 die overblijft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-22 21:12 



 
Profiel   

sa80 schreef
En hoelang mochten de ruiters dan losrijden in de ring?



Wij hadden een tweede bak voor het losrijden. Was altijd lekker rustig doordat er in tweetallen gestart werd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 07:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 64 van de 74 [ 1850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 74  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen