Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Springhengsten, welke hengst

 
Profiel   

Ik had mijn hengstenkeuze gemaakt, Diarado!
Maar nu blijkt zijn sperma niet zo goed te zijn (héél populair en veel verdund) en ik heb via via gehoord dat ik de merrie met deze hengst niet drachtig ga krijgen.
En aangezien wij het embryo spoelen wil dit zeggen veel kosten zonder resultaat…
Mijn 2 optie was conthargos maar dat is ook een hele commerciële PS hengst dus die valt ook af.

Welke opties zijn er nog die vers beschikbaar zijn (die ik misschien niet zie)?
Ik zoek een bewezen hengst die vooral de galop verbeterd (en degelijke gangen doorgeeft, daar wil ik niet op achteruit gaan), die geen lengte meegeeft (merrie heeft genoeg lengte) en eventueel wat souplesse en reflexen toevoegt.
Zelf denk ik aan contendro
Mylord carthago is mij aangeraden om de galop te verbeteren (maar ik vind de hengst zelf nogal lang, geeft hij dit ook door?)
Emerald
Uricas van de kattevennen (maar is die vers beschikbaar?)
Balou du rouet (maar hoe zit het met het karakter vd nakomelingen? En is het sperma wel goed?)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 19:41 



 
Profiel   

op wat voor merrie wil je de hengst inzetten?

Uricas is niet vers beschikbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-22 09:59 



 
Profiel   

Wat is de afstamming van je merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-22 10:01 



 
Profiel   

Balou draagt WFFS, als je die wilt gebruiken zou ik wel eerst de merrie testen.

Contendro zal wel een goede galop meegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-22 20:30 



 
Profiel   

Comme il faut

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-22 20:39 



 
Profiel   

MizzMontana schreef
Balou draagt WFFS, als je die wilt gebruiken zou ik wel eerst de merrie testen.

Contendro zal wel een goede galop meegeven.


Ik heb de merrie inderdaad laten testen en ze is negatief :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-22 21:12 



 
Profiel   

Antonius schreef
Comme il faut


Is die vers beschikbaar?
Ik vermoed dat het daar ook wel storm voor loopt en dat de kwaliteit dan ook achteruit gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-22 21:13 



 
Profiel   

Afstamming van de merrie:
Kafka vd heffinck x Diabeau

Een beetje lijnenteelt maakt mij niet uit, zolang het ver genoeg zit.
Het belangrijkste voor mij is dat de hengst de eigenschappen vererft die ik graag wil verbeteren (of toch een deel ervan) en dat ik er een goed “gevoel” bij heb.
(En liefst ook goede kwaliteit van VERS sperma :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-22 21:24 



 
Profiel   

Zou gewoon Diarado doen, er zijn prima afspraken te maken met embryo spoelen, leg gewoon je twijfels bij hem op tafel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-22 21:25 



 
Profiel   

Hebt je gekeken naar All Star 5, ook bij PS.
Hij is WFFS vrij, neg getest op PSSM1 en 2, en, niet onbelangrijk ook vrij op de foto van ECVM.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 16:01 



 
Profiel   

Peterina schreef
Hebt je gekeken naar All Star 5, ook bij PS.
Hij is WFFS vrij, neg getest op PSSM1 en 2, en, niet onbelangrijk ook vrij op de foto van ECVM.

Ja, die heb ik ook zien staan, lijkt een interessante hengst en hij staat mee op het lijstje.
Ik vind er alleen geen goede standfoto van (dit is bij andere hengsten soms ook een probleem) en ik ken er ook geen nakomelingen van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-22 12:29 



 
Profiel   

xxx88 schreef
Peterina schreef
Hebt je gekeken naar All Star 5, ook bij PS.
Hij is WFFS vrij, neg getest op PSSM1 en 2, en, niet onbelangrijk ook vrij op de foto van ECVM.

Ja, die heb ik ook zien staan, lijkt een interessante hengst en hij staat mee op het lijstje.
Ik vind er alleen geen goede standfoto van (dit is bij andere hengsten soms ook een probleem) en ik ken er ook geen nakomelingen van.


Hij heeft meer dan genoeg 'gepresteert' en is een bewezen hengst. Nakomelingen doen het zeer goed op de veilingen, als ze daar geraken. ;)
Genoeg video's enz van hem on line terug te vinden.
Vanmorgen DA geweest en mijn merrie is drachtig gescand van All Star 5.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-22 14:01 



 
Profiel   

xxx88 schreef
Peterina schreef
Hebt je gekeken naar All Star 5, ook bij PS.
Hij is WFFS vrij, neg getest op PSSM1 en 2, en, niet onbelangrijk ook vrij op de foto van ECVM.

Ja, die heb ik ook zien staan, lijkt een interessante hengst en hij staat mee op het lijstje.
Ik vind er alleen geen goede standfoto van (dit is bij andere hengsten soms ook een probleem) en ik ken er ook geen nakomelingen van.

Met zo’n palmares en zo’n afstamming lijkt me de standfoto niet heel relevant meer eigenlijk…

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-22 14:51 



 
Profiel   

.[/quote]
Met zo’n palmares en zo’n afstamming lijkt me de standfoto niet heel relevant meer eigenlijk…[/quote]
Klopt maar er zijn wel een paar zaken die ik bij mijn merrie wil (proberen) verbeteren en daarvoor kan een goede standfoto wel interessant zijn.
De merrie heeft meer dan genoeg lengte dus ik wil zeker niet langer fokker (liever iets compacter).
En de merrie heeft ook veel massa dus ik wil ook niet zwaarder fokken en door het argentinus bloed heb ik daar wat schrik voor, terecht?
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben fan van argentinus bloed alleen weet ik niet goed of dat dat de beste combi is voor deze merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-22 21:05 



 
Profiel   

Sea coast dont touch tiji Hero. Heb ik gebruikt op langgelijnde merrie en veulen is echt een plaatje. Mooie galop kreeg ik erbij.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 20:19 



 
Profiel   

Peterina schreef
Hebt je gekeken naar All Star 5, ook bij PS.
Hij is WFFS vrij, neg getest op PSSM1 en 2, en, niet onbelangrijk ook vrij op de foto van ECVM.


en 2100 euro dekgeld plus VAT :$

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 19:14 



 
Profiel   

Ik heb zelf een Balou du Rouet nakomeling die net 8 geworden is. Heb hem nu zelf een jaar.

Het is een grote die veel tijd nodig gehad heeft om met zijn lijf en benen te leren omgaan. Dus laat zadelmak gemaakt en veel rechtuit op het strand gereden om de galop te trainen.

Qua karakter is hij op bekend terrein in de omgang een grote lieve knuffelbeer, zet geen pas verkeerd.
Heel fijn te rijden, maar wordt wel erg heet in het parcours.
Op vreemd terrein schiet hij héél snel in de stress, jaagt hij zichzelf op en zet er een dikke hals op, komt heel erg ‘in het bloed’,… Dan heb ik er wel m’n handen vol aan. Eens hij losgereden is en gefocust op het werk wordt hij wel heel fijn rijdbaar.
Op buitenrit lijkt het alsof ik met een hengst op weg ben als ik langs weides met andere paarden rijdt. Brullen, hals opzetten, showen.
Hij blijft wel rijdbaar en te controleren. Scheelt dat ik zelf geen schrik heb. Als je als ruiter schrik hebt doet ie z’n eigen ding.
Op de wei is hij dan weer heel leuk met andere paarden. Heel speels, probeert hier en daar wel eens wat uit maar stelt zich snel onderdanig op naar dominantere paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 19:41 



 
Profiel   

Bedankt voor je reactie noblesse, Balou du rouet spreekt mij ook hard aan.
De merrie heeft op zich bloed genoeg. Ze begint altijd wat lui maar hoe langer ze loopt hoe heter ze wordt. Ze blijft wel altijd bewerkbaar en braaf.
Het enige waar ik met balou schrik voor heb is of het niet te bloederig gaat worden en sommige nakomelingen zijn niet makkelijk te rijden.

De merrie is terug hengstig gespoten dus binnenkort moet ik een beslissing maken.
Voorlopig twijfel ik tussen: diarado, Balou du rouet, diaron en emerald.
Ik nijg om toch nog 1 keer diarado te proberen en als het niet lukt over te stappen naar Balou du rouet of emerald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 21:40 



 
Profiel   

De mijne heeft dat op eigen terrein ook wat: ‘lui’ beginnen maar als je echt begint te werken loopt hij heel fijn en voorwaarts.
Op vreemd terrein dus niet. Dan is hij inderdaad erg bloederig en laten we zeggen de eerste 20 minuten dat je erop zit is hij wel lastig. Eens gefocust is hij wel heel fijn te rijden.
Kan super springen, MAAR moet je wel veel vertrouwen geven en goed voor de sprong plaatsen. Doe je dat niet, dan vlieg je alleen :+ . Dit wordt nu wel beter naarmate hij ervaring opdoet. Zoals ik zei is hij laat zadelmak gemaakt en heel rustig aan gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 22:07 



 
Profiel   

Emerald heeft super sperma. Veel merries van 1ste keer drachtig.
Hij geeft vermogen en reflexen bij de meeste nakomelingen die ik zie en wat body.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 08:38 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Peterina schreef
Hebt je gekeken naar All Star 5, ook bij PS.
Hij is WFFS vrij, neg getest op PSSM1 en 2, en, niet onbelangrijk ook vrij op de foto van ECVM.


en 2100 euro dekgeld plus VAT :$


en dan komt er nog gezondheidscertificaat bij, HippoXpres .... zit je eerder tegen de 2300 euro. ;)

Maar ja, zij is een (voor mij en anderen) een bewezen merrie (heeft 3 WB GGK zonen), het wordt haar laatste veulen, bloed past heel goed bij haar, en veulen met die afstamming en als creme-drager zal makkelijk te verkopen zijn (voor mij ook niet onbelangrijk). Allemaal redenen waarom ik deze keer een dure en bewezen hengst hebt gekozen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 22:01 



 
Profiel   

Is gemini niet wat? Das een kloon dus sowieso nieuw bloed, zelf niks gedaan in de sport volgensmij. Die geeft super paarden qua karakter en gangen. Heb er nu 4/5 van gezien en allemaal fijn karakter en goede gangen. Ik ga daar denk ik ook mijn merrie mee laten dekken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-22 22:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen