Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 286 van de 314 [ 7846 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289 ... 314  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden met overgewicht

 
Profiel   

Nouvel schreef
Tegen mij werd gezegd dat je met een uur de meeste suikers eruit spoelt


Ha, naar wat ik begreep spoel je er met een half uurtje weken ong 5% van de suikers uit. Alleen hoe langer je weekt hoe minder effectief het weken is en daarbij spoel je ook mineralen eruit. Dus je kan zeker langer weken, sterker nog, hoe langer je weekt hoe meer suikers je uitspoelt. Alleen neemt de uitspoeling van suikers logaritmisch af in tijd waarbij het eerste half uur het meest effectief is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 21:42 



 
Profiel   

Saaams schreef
Tijd voor een nieuwe ben ik bang :+

[ [url=m/aHyp0R.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8s4KSu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vraagje: hoelang heb jij dit masker al?
Ik heb hetzelfde probleem, het rondje is rafelig en groter geworden.
Maar ze heeft het masker alleen vorig seizoen gedragen. Ieder nieuw seizoen een nieuw masker gaat prijzig worden, ze zijn al bijna 100 euro :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 22:06 



 
Profiel   

Ik heb gekeken en heb hem sinds 1 juni 2021, dus exaxt een jaar.

Het werkt onwijs goed, diervriendelijk enz. Dus ik heb maar weer een rib verkocht.

Ik denk maar zo de nadelen van overgewicht zijn groter en uiteindelijk duurder.

Vind ik het daarbij snel slijten; ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 22:12 



 
Profiel   

Ik vind dat echt belachelijk :=

Dat terwijl een ander masker ook net zo goed werkt en paard daar ook geen nadelige gevolgen aan ondervindt en die slijten niet zo als deze. Elk jaar 100 euro voor een masker is natuurlijk een enorm duur grapje als een Harryshorse of shires van 19,95 jaren meegaat :+ mits die goed past natuurlijk maar dat geldt voor elk masker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 23:23 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ik vind dat echt belachelijk :=

Dat terwijl een ander masker ook net zo goed werkt en paard daar ook geen nadelige gevolgen aan ondervindt en die slijten niet zo als deze. Elk jaar 100 euro voor een masker is natuurlijk een enorm duur grapje als een Harryshorse of shires van 19,95 jaren meegaat :+ mits die goed past natuurlijk maar dat geldt voor elk masker.


Ben het eigenlijk wel met je eens. Punt is wel dat de Thinline mijn Tinker het beste past en minste plekjes geeft. Dus qua gebruik het beste tot nu toe. Maar qua prijs veel te duur.

Gebruik de Thinline niet eens het hele jaar om, denk een maand of 4, dan is het 25 euro per maand.

Toch maar weer oriënteren op iets anders vrees ik. Opzoek naar een duurzamer product.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 07:26 



 
Profiel   

Ik kan me voorstellen dat je dat vindt.

Ze is vandaag naar de tandarts geweest. 0,0 slijtage aan haar gebit/voortanden ondanks gebruik thinline.

Wij hebben een waterbak met zo’n bal, die ze aan de kant moeten duwen. Daar past niet elk type masker in.

Belachelijk zoveel geld? Ja echt mee eens.
Maar ik vind het wel écht de moeite waard. Ik kies liever voor die €100 en een pony die geen irritatie ervaart van haar masker dan zo’n lelijk afgeschermd masker van harrys horse oid. Waarbij de kans op slijtage van gebit veel groter is, waarbij paarden minder duidelijk signalen kunnen doorgeven.
Met de thinline kan ze ook kroelen.
En voor haar astma ook zeer comfortabel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 09:05 



 
Profiel   

Maar waaruit maak jij op dat een paard wel iiritatie ervaart van een harrys horse masker? Wat een onzin!

Pony van vriendin heeft jaren een harryshorse gehad met neusruimte. Geen irritatie en 0,0 slijtage aan de voortanden. Kon nog kroelen met andere paarden en had helemaal geen last er van.

Een masker moet passen dat lijkt me duidelijk. Maar doen of jouw pony het beter heeft met een duur masker dan een paard met een goed passend! Goedkoop masker vindt ik wel wat van :n

Ik vraag me dan ook af of je zelf ervaring hebt met een goedkoper masker of dat je dit alleen maar van horen zeggen hebt? Paardeerlijk verkoopt namelijk ook gewoon zulke maskers en raden ze ook bij mensen gewoon aan omdat ze ook gewoon prima zijn.


Laatst bijgewerkt door Spenk op 24-06-22 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 09:08 



 
Profiel   

Omdat wij paarden op stal hebben met inderdaad een harrys horse, shires of greenguard masker.

Het ligt of om de haverklap af, word kapot getrokken (bij de ruinen). 3 vd 4 zijn nu over op een thinline.

Ieder zijn ding he? Als een ander uit de voeten komt met een passend masker van €20, met uiteindelijk hetzelfde doel inname beperking. Prima
Ik investeer gewoon liever in die €100, al is het om mezelf er een beter gevoel over te geven qua comfort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 09:12 



 
Profiel   

Saaams schreef
Omdat wij paarden op stal hebben met inderdaad een harrys horse, shires of greenguard masker.

Het ligt of om de haverklap af, word kapot getrokken (bij de ruinen).

Ieder zijn ding he? Als een ander uit de voeten komt met een passend masker van €20, met uiteindelijk hetzelfde doel inname beperking. Prima
Ik investeer gewoon liever in die €100, al is het om mezelf er een beter gevoel over te geven qua comfort.

Hier sla je de spijker op je kop. Het geeft jouw het gevoel een beter baasje te zijn.

Als het om de haverklap afligt past het gewoon niet. Maar doe niet of iedereen met een goedkoop masker zijn paard iets vreselijks om gedaan heeft :)

Overigens is de thinline ook enorm makkelijk zelf te maken als je een beetje handig bent maar dát terzijde :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 09:13 



 
Profiel   

Hier enorm tevregen over het HH masker, maar moet nog wel even checken hoe het zit met slijtage van de tanden.
Ze krijgt hem in ieder geval niet af en geen schuurplekjes bij de korf. Wel bij het halster gedeelte een klein beetje, maar dat zou ze ook hebben bij het dragen van een halster. Dat is nu grotendeels opgelost omdat het vliegenmasker eronder zit gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 10:15 



 
Profiel   

Geen idee welk merk ik heb, maar gaat al 6 jaar mee en 0 slijtage. Gewoon zo een simpel graasmasker. Ze vind hert grappig genoeg vervelender om haar vliegenkap om te krijgen dan het graasmasker. Maar indd, belangrijkste is dat de pasvorm bij het paard past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 12:57 



 
Profiel   

[/quote]
Overigens is de thinline ook enorm makkelijk zelf te maken als je een beetje handig bent maar dát terzijde :D[/quote]

Dit ga ik idd proberen -:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 18:07 



 
Profiel   

Toch met trots onze evolutie tonen! Ze zit nu toch al 2 jaar heel goed qua gewicht! Vooral veel fitter ook, en nog steeds 24/7 op gras!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 22:44 



 
Profiel   

Wat een groot verschil! Wat heb je gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 22:47 



 
Profiel   

Oh wauw ik ben ook benieuwd hoe je dat gedaan hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 22:49 



 
Profiel   

Vooral kilometers maken! En krijgt nu ook een balancer ipv gewoon voer.. voor de rest doe ik niets speciaals!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 22:24 



 
Profiel   

Even kleine update over mijn Silvertje

Het is kort tijd (denk nu 2,5 week echt fanatiek bezig) maar ik merk al kleine verschillen. Silver zal nooit meer energie krijgen “na” het afvallen en meer beweging. Hij is van nature rustig en lui :')
Maar in zijn lijf merk ik wel verschil, zijn buik hangt al iets minder en zijn schouder ziet er ook beter uit. Zijn manenkam ;( niet meer iets hard maar gewoon. Springen gaat ook steeds soepeler **\O/**

Weet niet of je het op de foto ziet, ik weet dat het kort tijd is hoor. Of zie ik dingen die er niet zijn of wil ik het graag zien? ;(
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 10:49 



 
Profiel   

Wauw, die is flink afgevallen eluna! Aan hoeveel km's moet ik ongeveer denken en hoevaak per week? Ben wel benieuwd!

Buikje van de haflinger hierboven lijkt inderdaad al iets strakker.

[ img ] eind mei
[ img ] nu
Ik zie zelf nog weinig verschil...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 17:17 



 
Profiel   

Ik zie ook weinig verschil. Maar moet zeggen dat ik de pony niet dik vind

Ik denk dat als de rug recht zou zijn het er al heel anders uit ziet

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 17:35 



 
Profiel   

Niet dik ?

Ook met zo'n rug kan een paard slank zijn hoor :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 17:39 



 
Profiel   

Veel en op de goede manier bewegen kan echt heel veel doen, ik heb mijn paard 2 jaar geleden ook super af laten vallen met veel bewegen en voer beperken.
Helaas nu met een blessure zie ik het eraan komen en je kunt er niks aan doen, heel frustrerend…

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 17:41 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Niet dik? de standfoto's vertekenen denk ik ook wel wat, zie bovenstaande fotos. Ik heb haar nu ongeveer 2 maanden en zijn aan het opbouwen met rijden dus denk dat daar inderdaad nog wel veel te halen is :)

Oh inderdaad vervelend dan door zo'n blessure al het harde werken en dan nu het er weer aan zien komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 22:21 



 
Profiel   

Jorklo29 schreef
Wauw, die is flink afgevallen eluna! Aan hoeveel km's moet ik ongeveer denken en hoevaak per week? Ben wel benieuwd!

Buikje van de haflinger hierboven lijkt inderdaad al iets strakker.

[ [url=m/AED3rA.jpg]Afbeelding[/url] ] eind mei
[ [url=m/jC9AwC.jpg]Afbeelding[/url] ] nu
Ik zie zelf nog weinig verschil...


Tgoh probeer toch 2-3x per week aan de hand te wandelen, das meestal halfuurtje tot een uurtje! En ook probeer ik 1x per week onder het zadel voor enkele uurtjes, maar is echt afhankelijk, hebben geen vast schema.. door de hitte nu ook weer een iets fellere grasbuik, maar morgen zijn we terug weg op een driedaagse in de Ardennen! Zal ze het er wel weer af werken haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 22:03 



 
Profiel   

Nee mijn pony is wel dik hoor, ja die rug mag rechter, maar dat heeft tijd nodig. Hij is “nog maar” 15 jaar dus daar valt nog wel wat te winnen.
We houden het goed vol met het schema, we gaan er voor om hem niet dikker te laten worden deze zomer. Zodra ik merk dat het anders moet gaat hij van de wei af en op de paddock. Hij staat nu met het best friends graasmasker in de wei overdag, s nachts op stal en veel beweging

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 21:23 



 
Profiel   

Mijn paard draagt sinds hij bevangen is geraakt een graasmasker. Die van Harrys Horse met de grote neusgaten. In het begin viel hij goed af maar het staat nu eigenlijk beetje stil terwijl er nog wel wat af mag. Ik heb het idee dat hij zich iets te goed kan redden met dit masker want hij vreet gewoon door. :D

Wat is een vergelijkbaar betaalbaar graasmasker met een kleinere opening? Volgens mij is de opening van het QHP masker net zo groot.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 11:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 286 van de 314 [ 7846 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289 ... 314  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen