Wond boven het oog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19574
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Wond boven het oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 08:44

Mijn oude pony heeft een wond boven haar oog. Ze heeft zich waarschijnlijk gestoten omdat ze aan dat oog blind is. Nu is het nog niet mooi dicht en wat gezwollen. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt en het geneest meestal aardig vlot, maar nu zitten we vol in het vliegenseizoen en ik weet even niet zo goed wat te doen in verband met haar vliegenmasker. Die drukt door de zwelling op de wond waardoor het niet mooi dicht gaat, maar ik durf hem ook niet af te laten omdat ze erg gevoelig is voor vliegen bij haar ogen, dat gaat meteen ontsteken en als ze het zicht in haar goede oog zou verliezen dan is het einde verhaal. Ook moeten er geen vliegen bij de wond komen natuurlijk.

Als ik er nou een verbandje of pleister op kon doen en dan het vliegenmasker erover, maar dat blijft nooit zitten natuurlijk. Iemand een idee?

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wond boven het oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:49

Kan je in het vliegenmasker geen watje of stukje stof naaien zodat het rond de wond hoger komt? Vervelend probleem wel, hopelijk geneest het snel!

belle_boef

Berichten: 10742
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wond boven het oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:52

Ik smeer in die gevallen groene leem er op. Houd vliegen weg en dekt mooi af. Evt. Tegen vliegen bij haar ogen iets anders bedenken of de snoet insmeren met vliegenmiddel

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:55

Ik zou een vliegenmasker bestellen met zo'n boog in waardoor het gaas een heel eind van de ogen afstaat, weet even het merk niet meer :P
Of anders ééntje uit stug materiaal, dus geen mesh. Die blijven ook een stuk van de ogen weg.

Een vliegenmasker heb je tenslotte nooit teveel en vandaag besteld, is morgen in huis normaal gezien. Net op tijd tegen de warme dagen die er weer aankomen :D

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:56

Je hebt ook vliegen kappen die wat ruimer om de ogen zitten.

Afbeelding

Deze komt bij Kramer weg en is er ook zonder neusnetje.
Bij deze kant het netjes er ook af gehaald worden.

Je woont niet zover bij me vandaan.
Heb er wel een te leen.
Een van mijn pony's kan tijdelijk wel een andere om krijgen.
Mij bevallen ze erg goed.

Muronia

Berichten: 19574
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 09:28

Voor nu ben ik met wondgaas en naald en draad aan de slag gegaan. Hopelijk helpt het wat.

Afbeelding

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Wond boven het oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:35

De vliegenmaskers van Rambo hebben een hoepeltje erin, die komen niet tegen het oog

Muronia

Berichten: 19574
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Wond boven het oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 09:44

Ik ga straks even kijken naar die maskers met boogje. Ik moest nu even snel iets bedenken voor vandaag omdat ik zo moet werken. Astrea dat is heel lief van je! Als me dit met het verbandje even tijd geeft, dan kan ik er zelf 1 bestellen.