Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 189 van de 247 [ 6174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192 ... 247  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

 
Profiel   

Hier is Giv tot nu toe rustig.
Nogsteeds hoge temperatuur en geen zakkende PH.
[ img ]
[ img ]

Ze heeft het zwaar :(:)
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 18:48 



 
Profiel   

Dat kan toch niet heel lang meer duren zou je zeggen, pradadaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 19:03 



 
Profiel   

Jeetje knolselder, ik kon je bericht bijna niet geloven. Hoe dan? 3x misgaan. Wij hebben een paar jaar terug ook 2 van de 3 veulens verloren en ik merk dat ik het plezier in het fokken een beetje kwijt ben, alles spannend vind,... voorlopig is het even goed zo. Ik wil nog zo graag een merrie van mn merrie maar pfff blij dat deze er weer heel is uitgekomen.
Sterkte komende tijd

Hier ook een echte hengstje en helaas een bijter _-:( Hij bijt mn ruinen, zn moeder, mij, :') mn merrie is ook veel te makkelijk. Over 1.5 week heb ik 3 weken vakantie, ikweet wel wie we gaan opvoeden. Hij staat ook doodleuk de hele dag bij mn ruinen, zn moeder kan hem gestolen worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:07 



 
Profiel   

Lopen jullie veulens al aan een halster mee? Ik heb dat vorig weekend geprobeerd maar hij liet zich tot 2 keer toe achterover vallen -O- Volgende keer maar in combinatie met het veulentasje proberen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:01 



 
Profiel   

Ik begin dag 1 met het halster. En dan als ze eenmaal achter de merrie aanhupsen touwtje eraan.
Dan steeds wat meer druk tot ik ze zelf kan begeleiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:06 



 
Profiel   

Hij kent nu wel al het halster maar eigenlijk moet hij ook zo snel mogelijk aan het halster leren lopen, hij wil nl niet meer altijd achter moeders aan en wil eigenlijk s avonds ook de stal niet in, nu geef ik hem een flinke drukker maar hij wordt groter en sterker. Gister al eens touwtje eraan gehad, maar ik heb er wel een kluif aan aan deze jongen. Ik denk dat ik een zak veulenbrokjes bestel en daarmee spelen ga want hij eet nu wel al goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:09 



 
Profiel   

Caresse, die van mij deed met week 2-4 echt ook heel idioot. Achterover laten vallen of gewoon elke 2 meter stil staan. Echt om gek van te worden.
Maar aanhouder wint en inmiddels gaat ze in gewone situaties echt wel heel braaf mee al. Vaak, afkloppen op alles :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:23 



 
Profiel   

Halster kent hij wel al maar zodra hij druk voelt komt hij omhoog en laat zich zo omvallen.

Gelukkig loopt hij nog wel goed achter zijn moeder aan.

Ik heb ook mijn handen vol aan hem hoor :=

Even wennen, een hengst na altijd merries te hebben gehad :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:25 



 
Profiel   

Sanet schreef
Caresse, die van mij deed met week 2-4 echt ook heel idioot. Achterover laten vallen of gewoon elke 2 meter stil staan. Echt om gek van te worden.
Maar aanhouder wint en inmiddels gaat ze in gewone situaties echt wel heel braaf mee al. Vaak, afkloppen op alles :D


Er is nog hoop dus *\o/* :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:25 



 
Profiel   

Ik kan nu niet meer zonder halster ophalen want dan trekt meneer zijn eigen plan. Hij is nu 8 weken en nergens bang voor. Meelopen gaat meestal goed, maar heb voor de zekerheid altijd een extra touw mee voor om de achterhand als hij een zetje nodig heeft, touwtje is voldoende hoef dan eigenlijk geen druk te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:52 



 
Profiel   

Deed die van mij ook, maar ik vind dat achterover klappen echt niets (die van mij ging nog net geen saltos maken, zo hard liet ze zich vallen). Dus ik heb niet doorgezet maar paar stapjes terug en elke dag even oefenen, ben begonnen in stal met druk accepteren en begrijpen gewoon in stilstand. Daarna uitgebouwd naar in de stal stukje lopen en daarna buiten naast moeder.

Nu gaat het prima trouwens, zelfs zonder moeder ernaast. Gisteren met moeder erbij even bij de weg wezen kijken.

[ img ]

Verder had ze ontstoken ogen van de vliegen dus nu is het vliegenkap waar ga je met het veulentje heen :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:57 



 
Profiel   

Die van ons lopen vanaf dag 1 al mee aan het halster. In het begin zonder druk op het touw en met de hand om de billen (of veulentasje) en dat bouwen we steeds meer uit tot ze gewoon doorhebben dat ze mee moeten lopen. Altaïr (veulen van Anna) is nu 10 dagen oud en loopt sinds 4/5 dagen netjes mee aan het touwtje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:58 



 
Profiel   

Ik begin ook de eerste week al met halster om en meelopen aan het touwtje. Vaak is het in het begin even lastig, Blue liet zich ook vallen, maar ze leren snel en nu loopt hij zonder zijn moeder mee (wel nog happend in het touw, maar dat is de volgende les :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 22:41 



 
Profiel   

Ik begin ook in week 1. Dit jaar is mn vader begonnen. Ik begin zonder druk op touw en begeleid vooral aan borst en kont. Mn pa liet t veulen lopen en volgde als het ware, dat ging in het begin mooi.
Ik heb het over genomen en eigenijk nooit gezeur met ze grhad. Deed alleen de weg naar t land toe. Af en toe wel eens weg springen en dan van de druk schrikken, dan begeleid ik weer op de borst om ze tegen te houden.
Sinds kort ook de terug weg aan touw. Het ging dit jaar bij beide eigenlijk erg makkelijk..

Ze zijn ook afgeleid door het bijten in het touw. De. Hele. Weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 22:44 



 
Profiel   

@Knolselder
Fijn om nog een berichtje van je te lezen. Ik vond het zo vervelend.
Ik snap heel goed dat je verder even afscheid van het topic neemt. In 2023 ga ik er niet bij zijn, misschien het jaar erop, even zien wat het hier brengt. Een heleboel meer geluk voor jou in 2023 in ieder geval!

@Polo97
Wel een heerlijk koppie, staat hem chique dat halster :j
@pradadaan
Kan niet lang meer duren zou ik toch zeggen :D
@Caresse07
Ik begin vanaf dag 1 met elke dag halster om naar de wei en sinds gisteren, dat is dag 4 gaat touw eraan. Vandaag al wat verder en dan is het zij stil staan, ik stil staan druk erop houden, doet ze stap naar voren druk eraf dan lopen we verder. Gaat ze weer staan dan blijf ik druk houden, maar trek niet naar voren. Mijn ervaring is dat ze anders namelijk erin blijven hangen en niet begrijpen dat stap naar voren druk eraf is. Weet niet als je gewoon druk behoudt of hij dan ook gaat klappen of dat het echt meer is met trekken. Mijn ervaring is met echt trekken dat ze dan vaak gaan klappen.
@mooney
Die vliegenkap staat wel echt heel goed, ook al is die groot :D

Belle zit vandaag op 320 dagen, dus ik mag weer op het lijstje *\o/*

Misty heeft op d'r ene tepel een kloofje zitten, veulen mag wel gewoon drinken. Dacht iets erop smeren, maar dat is er natuurlijk in no time weer af?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 22:55 



 
Profiel   

Ik ben nooit zo snel met halsters, bij de Shetlanders lukt het na verloop van tijd wel en zie ik dat ze dan opeens veel leren, een enkele keer een beschermende moeder die het veulen niet bij mensen laat, meestal lost dat vanzelf op.

Bij de grote paarden is het halster veel belangrijker en beginnen we na een week of twee. Teun was alleen zo week dat we hem tot nu steeds zelf laten lopen, de merrie is ook heel beschermend. Dat maakt het een en ander lastig dit jaar.
Maar elke dag steeds sterker, hij heeft ook echt enorme benen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 23:51 



 
Profiel   

Vroeger deden we na geboorte halster om. Dan met z'n 2en naar buiten brengen. Mama ervoor of ernaast, veulen wel vast en hand erachter. Liepen allemaal snel mee. Hadden toen ook steeds hengstjes.

Nu was merrie erg beschermend, dus lieten we ze wat met rust. Pas na een kleine week een halstertje om gedaan. Had wel beetje voorbereid wat dagen met overal aanraken en halstertje wel zijn neus er al in laten steken.
Ook gewoon achter mama aan gelopen. Daarna weer pas rond de 3 weken weer eens herhaald en zelfde.

Vorige week was ik alleen en heb moeder en zoon halster om gedaan en samen met ze een rondje over de track gelopen en ging super.
En vd week even stukje apart van mama vandaan gelopen en terug. Hou mn hand erachter, maar hij wordt wel erg flink nu.

Ik ben vanaf het begin wel begonnen met wijken voor druk. Hij was eerst heel bang, daarna erg oren plat en bijten, maar dat is wel over. Heb paar keer terug gebeten.
Hij springt bij moeders achterop en die laat hem. Bij mij doet hij het niet. Bij zijn oom ook niet. Hij hupst weleens naar zijn oom, maar die corrigeert hem ook wel duidelijk.
Hij is nu een knuffelkont met soms een slecht humeurtje :)

De shets zijn veel zachter naar elkaar. Dat hengstje springt ook op moeders, maar die heeft al een heel leven veulens en veel ook, dus zeer ervaren en vertrouw er wel op.
Hij is nu 1 maand en niet zo bijterig.

Vandaag wel zijn halstertje om en was even doorzetten in de houtgreep, maar eenmaal om vond hij het wel best. Hij is nog erg bang voor mensen, maar zie wel dat het minder wordt. Mag hem kroelen, maar wil hij wel achter mama staan nog.
Hoe we die gaan leren meelopen???????? Mag ik wel gaan kruipen :) Maar denk dat hij wel braaf meeloopt achter mama aan.

Ik leer ze wel een beetje mn hand te volgen. Dus nodig ze wel uit om met lichte druk op het halster naar links en rechts te kijken, echt cm voor cm. Wil nooit aan het halstertje trekken, maar wel dat ze die druk leren kennen.

De quarter van 5 Mei kan je wel alle voetjes optillen en beetje uitkrabbelen/borstelen. Kan in zijn mondje kijken, alles aanraken en ook over hem heen halen, dus even een vest of handdoek. Gewoon een beetje spelenderwijs en soms dagen/weken niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 02:26 



 
Profiel   

Halster was de eerste 2 weken nog veel te groot voor hem, maar wel om gehad op stal om te oefenen en dat vond hij prima. Inmiddels vindt hij het halster niet meer prima, maar op stal krijg ik hem wel om. Ga dus van het weekend maar eerst oefenen met halster om naar de wei en dan iemand erbij om hem naar voren te duwen als hij tegen de druk in gaat.

Ook al op stal geoefend en dat ging goed en had dus niet zoveel drama verwacht toen ik van de wei naar stal een touwtje aan het halster wilde doen :=

Faniek: hij voelde druk en kwam gelijk omhoog en hup achterover. Had nog even iemand moeten vragen om achter hem mee te lopen misschien.

Moner: Teun wordt echt een flinkerd zo aan zijn stelten te zien. Hij gaat steeds beter op zijn benen staan, fijn!

Met zijn moeder kon ik ook veel sneller al meer doen, maar bij Sueño als iets hem niet bevalt: hap en dat maakt het wat lastiger om hem iets te leren :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 06:24 



 
Profiel   

Faniek schreef
@Knolselder
Fijn om nog een berichtje van je te lezen. Ik vond het zo vervelend.
Ik snap heel goed dat je verder even afscheid van het topic neemt. In 2023 ga ik er niet bij zijn, misschien het jaar erop, even zien wat het hier brengt. Een heleboel meer geluk voor jou in 2023 in ieder geval!

@Polo97
Wel een heerlijk koppie, staat hem chique dat halster :j
@pradadaan
Kan niet lang meer duren zou ik toch zeggen :D
@Caresse07
Ik begin vanaf dag 1 met elke dag halster om naar de wei en sinds gisteren, dat is dag 4 gaat touw eraan. Vandaag al wat verder en dan is het zij stil staan, ik stil staan druk erop houden, doet ze stap naar voren druk eraf dan lopen we verder. Gaat ze weer staan dan blijf ik druk houden, maar trek niet naar voren. Mijn ervaring is dat ze anders namelijk erin blijven hangen en niet begrijpen dat stap naar voren druk eraf is. Weet niet als je gewoon druk behoudt of hij dan ook gaat klappen of dat het echt meer is met trekken. Mijn ervaring is met echt trekken dat ze dan vaak gaan klappen.
@mooney
Die vliegenkap staat wel echt heel goed, ook al is die groot :D

Belle zit vandaag op 320 dagen, dus ik mag weer op het lijstje *\o/*

Misty heeft op d'r ene tepel een kloofje zitten, veulen mag wel gewoon drinken. Dacht iets erop smeren, maar dat is er natuurlijk in no time weer af?

Lanoline zalf voor mensen proberen? Dat is vrij vettig en houdt het langere tijd soepel

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 06:56 



 
Profiel   

Geboren om 6 uur vanochtend.
Met een halve tiet ph test zo groen als wat.
Om 1 uur vanacht nog beneden gezeten en alles rustig.
Alarm wat niet af is gegaan.
Echt bizar.
Maar alles is goed gegaan.
Meet Jackson.
Een mooie bruine 3 kleur.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 07:18 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Pradadaan - Giv - 342
Chibi2 - Dream - 326
Faniek - Belle - 321

Is je merrie bevallen? Vul dan deze enquête in!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform


Laatst bijgewerkt door Kabayo op 30-06-22 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 07:33 



 
Profiel   

Oh wat mooi een 3kleur bont. Gefeliciteerd ondanks alle gefop, toch niet gemist, knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 07:33 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Roosa!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 07:46 



 
Profiel   

Wel gemist hoor.
Alarm ging 1x af toen lag t er al achter.
Melkbar ook gevonden nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 07:48 



 
Profiel   

Gefeliciteerd

We hebben een mooi zielig lijstje. Moeten er nog merries bij op of is dit echt bet laatste?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 07:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 189 van de 247 [ 6174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192 ... 247  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen