Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 127 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een nieuwe uitdaging aan gaan, wat de toekomst ons gaat brengen

 
Profiel   

Balko schreef
Ik was mee met de koffievos v Secret. Was ook ster met erg mooie beoordeling.
Gaat ze nu onder het zadel?



Hele goeie punten!! Echt super!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:24 



 
Profiel   

famkeY schreef
Balko schreef
Ik was mee met de koffievos v Secret. Was ook ster met erg mooie beoordeling.
Gaat ze nu onder het zadel?


Ja, zodra ze er klaar voor is ga ik met onze instructrice naar aris toe om proef te rijden. Gaat het goed neem ik haar mee en vervolgen wij onze verdere uitdaging. Ik hoop dat ik haar drachtig mee krijg (nalegro). Heb je Totilas aan de ene kant en painted black aan de andere opa kant. Leek me wel wat, al zegt dat niet alles natuurlijk.. ik ben al super blij!! Maar dat had je wel gemerkt haha



Combi van Totilas en Painted Black <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:27 



 
Profiel   

Combi van Totilas en Painted Black <3[/quote]


Niet zelf verzonnen hoor haha.. kwam uit fokadvies. Bij onze merrie moet ik om het middenstuk denken.. dat is niet haar sterkste punt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:32 



 
Profiel   

Maar dan krijg je wel een behoorlijke inteeltfactor. Waarom is dit zo aangeraden? Ik vind het een vreemd advies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:41 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Maar dan krijg je wel een behoorlijke inteeltfactor. Waarom is dit zo aangeraden? Ik vind het een vreemd advies.



Door het Kwpn zelf, inteelt 3,5


Laatst bijgewerkt door Jelle1236 op 29-06-22 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:42 



 
Profiel   

Heel bijzonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:42 



 
Profiel   

Wordt dus veulen nalegro x Totilas

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:48 



 
Profiel   

famkeY schreef
Wordt dus veulen nalegro x Totilas


Nalegro zelf is ook ingeteeld. Op Ferro. En dan zou je dus met een Nalegro x Totilas intelen op Gribaldi en vader is zelf ingeteeld op Ferro.
Er moeten toch gezondere keuzes te bedenken zijn denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:55 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
famkeY schreef
Wordt dus veulen nalegro x Totilas


Nalegro zelf is ook ingeteeld. Op Ferro. En dan zou je dus met een Nalegro x Totilas intelen op Gribaldi en vader is zelf ingeteeld op Ferro.
Er moeten toch gezondere keuzes te bedenken zijn denk ik?




[ img ]


Ik neem aan dat zij daar wel over hebben nagedacht.. ze hebben haar helemaal bekeken en denken dat dit een goede keus is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:57 



 
Profiel   

Ik geloof je wel, maar begrijp het echt niet. Zeker het KWPN zou het inteelpercentage in het oog moeten houden natuurlijk. Er zijn zoveel goede hengsten en dan raad je een inteeltcombinatie aan.
Nou ja, je moet het zelf weten natuurlijk maar blijf vooral zelf nadenken wil ik je aanraden. Het KWPN is niet alwetend en zaligmakend. Ik vraag me zelfs af of ze hier serieus naar gekeken hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:11 



 
Profiel   

Ik heb ook een fokadvies gehad van KWPN vond dat ook heftige inteelt en dus niet gedaan.
Ook onnodig met zoveel keus.
Ze adviseerde Ferguson met 6,6% inteelt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 22:17 



 
Profiel   

Balko schreef
Ik heb ook een fokadvies gehad van KWPN vond dat ook heftige inteelt en dus niet gedaan.
Ook onnodig met zoveel keus.
Ze adviseerde Ferguson met 6,6% inteelt :')


6,6 had ik sowieso ook nooit gedaan! 3,2 is wel Max.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 03:55 



 
Profiel   

Bedoel meer dat ze soms hele bijzondere adviezen geven. Toen ik zei dat ik dat wel heel veel inteelt vond, vond ze dat zelf wel meevallen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 07:19 



 
Profiel   

Ja het KWPN geeft hele bijzondere adviezen, ik kan dat ook niet serieus nemen dus ik kan alleen maar aanraden om naar Suzanne's waarschuwing te luisteren.

De bovenlijn komt van Royal Dance, er zijn inderdaad gewoon hengsten die de bovenlijn kunnen verbeteren zonder zo'n groot inteeltpercentage daarnaast is Nalegro een jonge hengst waarvan nog helemaal niet bekend is hoe hij fokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 08:29 



 
Profiel   

Daar hebben jullie ook gelijk in, ik leer graag! Over op plan B. Ik laat jullie weten wat ik nog heb kunnen regelen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 09:23 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd, fijn dat je er zo in staat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 11:31 



 
Profiel   

Ik leer graag, van Friezen heb ik meer verstand. Dit is onze eerste Kwpn. Ik had het fokadvies best hoog, maar jullie ook! En jullie hebben met veel respect mij gewaarschuwd en dat neem ik graag ter harte! Super bedankt daarvoor! Dat maakt een forum zo leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 15:10 



 
Profiel   

Over smaak valt niet te twisten, maar wat jullie aangeven is niet smaak. Maar goede onderbouwing om iets niet te doen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 15:11 



 
Profiel   

(stille volger hier :+ )

Wat je wellicht ook kan doen is een topic maken met duidelijke standfoto's, filmpje van alle gangen, wat je sowieso wilt zien/ verbeteren, met daarbij de stamboom/ afstammeling ivm zo veel mogelijk inteelt te voorkomen.

Er zijn mensen die hier enorm veel kennis hebben en wellicht diverse adviezen kunnen geven!

Succes **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 18:34 



 
Profiel   

En hoe ging de CK??
Was er vandaag helaas niet bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-22 19:07 



 
Profiel   

Balko schreef
En hoe ging de CK??
Was er vandaag helaas niet bij


Wij ook niet :D wij zitten op dit moment op Kaapverdië. Niks gemist, helaas niet voorlopig keur. Ik was er niet bij dus ik kan je helaas niet meer vertellen.

Nu wordt ze zadelmak gemaakt en eindelijk strakjes weer thuis! Dan gaan we haar lekker rustig inrijden. Op naar een mooie sportcarrière hoop ik!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-22 08:42 



 
Profiel   

Jammer!
Lekker thuis verder inderdaad.
Fijne vakantie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-22 16:35 



 
Profiel   

Weer een kleine update zoals afgesproken! Na maanden heel langzaam het hebben opgebouwd is deze week de stap gezet om haar te beleren. Ze kan bijna naar huis! Daarna gaan we heeeel rustig lekker genieten van elkaar. Ze mag nog eerst even lekker groeien. Ze is niet drachtig dus volgend jaar zal ik zo vrij zijn en de hengstenkeuze hier in de groep gooien.

Impressie van eerste keer onder het zadel

https://youtu.be/ABijZiKA--4


https://youtu.be/FArTV2HNdZE

https://youtu.be/S7SDnVeRbv0

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 15:51 



 
Profiel   

Nu lekker thuis :) eindelijk! Nu lekker heel langzaam het rijden wat oppakken







Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 18:02 



 
Profiel   

Leuk paard hoor! fijn dat ze zo goed gaat..lekker doorrijden naar meer voorwaarts/ neerwaarts over de rug naar de hand toe laten lopen zal haar goed doen denk ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-22 07:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 127 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen