Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 239 van de 246 [ 6138 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 ... 246  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

 
Profiel   

Klinkt als een goed debuut Cheyenne! Jammer dat je in de eerste proef net geen winst had.
Hopelijk blijft hij nog even, zodat je nog officieel Z1 met hem kunt worden.

Goed gedaan Urosa! En die competitie zie ik idd weleens voorbij komen, leuk om daaraan mee te doen.

Volgens mij kun je makkelijk M2 starten Melisje. Gewoon lekker doortrainen en je best doen.
Leuk dat je ook gesprongen hebt. Ik ben woensdag naar crossles geweest met die van mij. Ging zo fijn :D Alleen gister op concours wat spierpijn, waardoor ze net niet lekker door de combinaties kwam in het 1.20. Gelukkig bleef de amazone heel rustig en hebben ze wel goed kunnen afsluiten. Vandaag maar even vrij en dan zie ik wel hoe ze morgen loopt op dressuurconcours :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-22 08:58 



 
Profiel   

Urosa dat klinkt als een hele leuke competitie!
Ja ik wacht iig komend concours even af hoe dat gaat en even kijken hoe clubkampioenschap M2 gaat en dan maar even kijken wat we gaan doen :)
Snap dat dat te duur wordt, dat zou voor mij ook echt te gek gaan. Heb het geluk dat ik dat op de club af en toe kan doen
Haha ja daarom spring ik bij huis ook eigenlijk nooit, ik vind en de ruimte net niet ideaal, het gesleep en idd ook op en afstappen als je wat anders wil of een balk eraf ligt.
Keer balkjes doe ik thuis wel

Wat balen zeg dat je lichaam niet meewerkt deze week.. Komt dat ook door het veranderende weer?
Ik zag al een foto voorbij komen, dat zag er tof uit!

Roosje super dat je nieuwe lessen zo goed gaan!
Wat tof dat je zo met een neckrope kan rijden, ik zou dat niet durven met ken haha

Cheyenne wat een mooi debuut! Toch heel kort al bij de wp!
Heel jammer dat hij nu officieel te koop staat, maar je gaat vast een hele leuke plek voor hem vinden!
Hopen dat je toch nog een puntje kan meepakken in het Z1 voordat hij verkocht is

Gomir ook lekker aan de gang, knap werk zo in het 1,20!
SUcces morgen met de dressuur! Ging jij dit weekend ook niet bollert rijden in Gelselaar?

Wij gaan morgen ook wat leuks doen, vereniging hier in de buurt had normaal in het najaar altijd een tripalon, die hebben ze helaas niet meer maar nu hebben ze in de grote buitenbak de hindernissen staan, ga daar morgen samen met een clubgenootje heen :) Ben benieuwd wat ze ervan vind :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-22 20:17 



 
Profiel   

Leuk melis! Ben benieuwd hoe ze daarop aanpakt.

Het hogere spring en cross werk laat ik doen hoor :+ ik hou het tegenwoordig bij dressuur en wat bb/b met de jonge beesten of gewoon voor de fun zoals nu met jente.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-22 20:50 



 
Profiel   

Ze deed het super :D Eerste rondje reed ik zelf wat te afwachtend wat helemaal niet nodig was.
Daarna nog wat losse sprongen meegepakt en die gingen fijn :) Daarna het water in, even wat twijfel maar ze ging er mooi vlot in :)
Even weer een leuke afwisseling zo.
Klein stukje van de laatste sprongen


En had nog een klein stukje van laatst thuis dressuur trainen. Ze gaf hier echt een goed gevoel, moet alleen zelf echt nog beter leren haar dan uitzitten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-22 19:22 



 
Profiel   

melis_93, wat gaaf zeg! Jullie gaan lekker vlot over de crossbaan heen. En wat een ruig drafstuk! Zitten als een Dinja van Lieren is inderdaad lastig, ik vraag me ook wel eens af of ik ooit zo stil ga leren zitten :') En qua gezondheid, denk dat het weer meespeelde, en ik had gewoon een veel te druk schema voor mijn doen. Gelukkig gaat het nu weer wat beter!

Gomir, ook leuk om daar lekker naar te kijken, als je paard met iemand anders zo fijn over die hogere hindernissen gaat! Ik vraag me ook af of ik eens zou kunnen groeien naar bv M niveau springen. Ben in ieder geval de week goed begonnen met wat drafbalkjes aan het einde van de training gisteren. Stap 1 :') Volgende keer galop balken. Denk wel dat het plan van telkens max 3 balken slepen het beste werkt, vorige keer had ik gesleept met balken en cavaletti, kon je me eigenlijk al opvegen en dat is niet handig met mijn gezondheid. Dacht misschien kan ik eens in de stal app de optie gooien om 1x per maand een springmiddag te houden waar we samen dan een parcours neerzetten. Hoe ging je dressuurconcours trouwens?

Chyennevd, wat een knap Z1 debuut! Vind het wel echt heel zuur voor je, net dat ene puntje.. hopelijk kun je voor de verkoop hem toch nog net Z1 klasseren.

Rooosjenat fijn dat het extra lessen zoveel voor jullie doet! En tof met de neckrope! ZIt ook al in mijn hoofd om eens met Karel te gaan proberen.

Volgens mij hebben de meeste de foto's van de fotoshoot al gezien, maar zo niet. Ik hem een eigen topic aangemaakt:
[RIJ-ITP] Gelderse elite merrie Kristall Vrouwe BS aan het werk !

Dit weekend fijn met de paarden gewerkt, Kareltje was zaterdag crazy. Die had blijkbaar energie over na 1x minder trainen deze week. Hij liep al naar de bak te snorken, en Kristall snorkt heel snel. Dus dan weet ik, boeiend! Maar bij Karel is dat al code rood. Denk stap toch op. 2 passen in de bak, gaat ie al half af. Dus denk NOPE, eraf en eerst aan de longe. Ging ie af als een raketje en heel lang als een hard draver door de baan voordat ie weer normaal was :') Hij was al best moe, dus even gefocust op het appuyeren in draf en galop en daarbij de hals laten vallen, wat schakelen in contra en wisseltjes. Was ie ook weer klaar en deed ie goed! Maar gek hoor, de 19jarige is diegene die gevaarlijk kan worden, bij de rest kan ik het gewoon prima laten afvloeien in het werk :+

En gisteren met Kristall de 2 M1 proeven voor vrijdag geoefend, en was ik wel tevreden over! Daarna dus nog even de balkjes gedaan. Vanmiddag gaan we op buitenrit met de stalhouder, ook weer zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-22 10:37 



 
Profiel   

Urosa gelukkig gaat het nu weer beter met je gezondheid!
Leuk dat je wat balkjeswerk gedaan hebt, altijd een leuke afwisseling!
Haha gekke Karel, maar wel een goed teken dat hij goed in z'n vel zit :+
Hoe was je buitenrit?
Succes morgen met Kristall!

Wij zijn vanmorgen gestart op de dressuurmeerdaagse in Haaksbergen, 2 proeven met hele fijn stukken maar helaas ook nog wat dure fouten onderweg. 1e proef halthouden keek ze op het parkeerterrein en daar stonden wat hele knappe paarden, dus concentratie was even ver te zoeken :+ Contra ene kant ging even mis, wilde weer contra aanspringen, ging mis, nog een keer proberen gelukt, maar toen was de overgang terug wel erg rommelig, daarna direct diagonaal middendraf op, waren nog even teveel uit ritme waardoor we een galoppas hadden bij het vertrekken. Erg jammer van het laatste stuk van de proef dus, nog wel 187,5. 2e proef ook wat kleine rommeltjes en keer galop in de 10mtr volte draf. Daar 195 en net buiten de prijzen.
Vanmiddag een hele leuke groep gejureerd, L1/L2. Wat een fijne paarden liepen daartussen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 21:58 



 
Profiel   

Melissa, jammer van de foutjes in de eerste proef maar knappe score nog met al die rommeltjes! En goede revanche in proef 2 :D leuk dat je ook zo'n beste groep had met jureren!

De buitenrit was erg leuk, Kristall krijgt minder spanning dus dat is heel fijn! Nu hele stukken met lange teugel kunnen stappen voorop. Woensdag nog even getraind en galop balken neergelegd. Gisteren is ze behandeld, beetje dubbel gevoel over dus we gaan het zien. Moest eigenlijk nu 2 dagen aan de hand werken en longeren. Maar vandaag dus wedstrijd, gooi haar even aan de longe vanmiddag en als ze niet stijf is ga ik wel gewoon. Doe ik gewoon de oefeningen die ik meekreeg met het losrijden en rustig aan. Het is bij de buren dus als ik het toch niet vertrouw meld ik me af en stap ik lekker naar huis. En morgen haar aan het werk zetten lukt sowieso niet qua energie omdat we dan naar Horse Event gaan. Doe ik haar maandag wel even aan de hand werken/longeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 09:28 



 
Profiel   

Nette punten ondanks de foutjes Melis_93!

Hoe ging het vrijdag Urosa?


Wij hebben vandaag onze eerste winstpunt in het M2 gereden. Lekker gereden en fijn commentaar gekregen van de jury! Met mooie complimenten.

Tweede proef bijna 20 punten minder gereden. Verbaaste mij wel enigszins, gauw weer vergeten haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 21:09 



 
Profiel   

Soms is het echt hoe ouder hoe gekker he Urosa :+ Als ik er hier van een af ga is het ook meestal de 11-jarige, want die is zo vlug :+
Gave foto's van Kristall en leuk dat je ook wat met balkjes in de weer bent. Dat is toch het begin en wie weet zie ik jullie straks wel in de ring!

Mijn dressuurconcours twee weken geleden ging fijn, eerste proef tweede met 191,5. Tweede proef was op 1 storing in het aandraven na toen ze moest mesten niet anders, maar daar had ik 174 helaas. Afgelopen weekend werd afgelast in verband met de regen. Aankomend weekend hebben we het druk, eerst oefencross in Gorssel op zaterdag en dan mag ze zondag nog even mee dressuur lopen. Dat had ik al gepland voordat ik wist dat die oefencross er was en komt ze vast wel overheen ;)

Netjes Roosjenat! En soms is het lastig te begrijpen :=

Goed gereden melisje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 21:41 



 
Profiel   

gomir schreef
Soms is het echt hoe ouder hoe gekker he Urosa :+ Als ik er hier van een af ga is het ook meestal de 11-jarige, want die is zo vlug :+
Gave foto's van Kristall en leuk dat je ook wat met balkjes in de weer bent. Dat is toch het begin en wie weet zie ik jullie straks wel in de ring!

Mijn dressuurconcours twee weken geleden ging fijn, eerste proef tweede met 191,5. Tweede proef was op 1 storing in het aandraven na toen ze moest mesten niet anders, maar daar had ik 174 helaas. Afgelopen weekend werd afgelast in verband met de regen. Aankomend weekend hebben we het druk, eerst oefencross in Gorssel op zaterdag en dan mag ze zondag nog even mee dressuur lopen. Dat had ik al gepland voordat ik wist dat die oefencross er was en komt ze vast wel overheen ;)

Netjes Roosjenat! En soms is het lastig te begrijpen :=

Goed gereden melisje!


Nette punten in de eerste proef! Succes aankomend weekend, gaaf hoor zo'n oefencross rijden. 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 21:46 



 
Profiel   

Urosa klint als een geslaagde buitenrit!
Voor Kristall even een APK? Hoe ging je wedstrijd?

Roosjenat super dat je de 1e wp binnen hebt! Jammer van de 2e proef, maar idd gauw vergeten en weer door

Gomir mooi punten in de 1e proef, jammer van de 2e proef.
Veel plezier met de oefencross komend weekend en de dressuurwedstrijd!

Wij hebben afgelopen maandag weer een springles meegepakt op de vereniging. Ik was best zenuwachtig, voor het eerst weer bij lamplicht. Zat in het begin ook echt te veel te prutsen, maar uiteindelijk heel fijn gesprongen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-22 22:10 



 
Profiel   

Melissa, fijn dat het uiteindelijk zo lekker ging in de springles! En snap de spanning wel, toch weer even anders in het donker!

Gomir, nou mijn val gevaar is ook het het grootste met Karel inderdaad :') En hoe werken jullie toe naar een parcour springen met jonge/groene paarden? Gefeliciteerd met je prijs en mooie punten in de 1ste proef! Veel succes en plezier dit weekend, wel lekker paardenweekendje in ieder geval :D

Roosjenat, wat goed! Gefeliciteerd met je eerste winstpunt in de M2, mooie mijlpaal!

Onze wedstrijd vergeten we snel even. Kristall was echt heel gespannen, kostte terecht veel punten vanwege nageeflijkheid. Het was ook wel echt heel stormachtig, dus snapte het wel. Ze bleef wel braaf met alle wapperende vlaggen etc, dus ze heeft wel mooi wat geleerd. En had deze keer even baby spoortjes om, helemaal geen spoortje op wedstrijd was hem niet, op mijn eigen was ze iets iebelig maar kon ik haar wel goed met mijn been naar mijn hand toerijden en baby spoor negeerde ze mijn been weer net teveel. Weer informatie rijker, het is toch als nieuwe combinatie even aftasten altijd. 30 september mag ze weer mee op wedstrijd, en 2 oktober ben ik bij jou in buurt Melissa! Doe mee aan de Happy Athletes Cup van Jill vlakbij Almelo.

En merk gelukkig wel positief verschil na de behandeling, ze kan duidelijk makkelijker galopperen! Ze zou eigenlijk volgende maand weer moeten volgens de behandelaar, maar dan moet ik naar haar locatie en dat is met mijn gezondheid nogal een aanslag met Kristall... voor een wedstrijd alla, maar voor zoiets... Als ik niet naar de buren kan, maar met haar en de trailer op wedstrijd ga kost het me zo een halve week aan bijkomen...Ik ga denk ik eerst even kijken wat dit oplevert, lekker verder trainen en over paar maandjes iemand anders zoeken die gewoon voor mij op stal komt. Had ook wel andere vraagtekens bij deze behandelaar :o dus allang blij dat het wel wat gedaan heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-22 14:21 



 
Profiel   

Urosa jammer van de spanning! Volgende keer hopelijk weer minder spanning, maar wel weer een ervaring rijker!
Succes volgende week!
Wat is het voor iets waar je volgende week aan mee doet? Is dat op het terrein van Almelo?
FIjn dat je duidelijk verschil merkt na de behandeling! Kan me voorstellen dat het dan voor jezelf wel wat teveel is om daarvoor naar een andere locatie te gaan. Wie heb je erbij gehad? ZIjn er ook genoeg denk ik die wel aan huis komen toch?

Afgelopen donderdag lekker wezen lessen, fijn kunnen werken :) Langzaam aan wordt de travers en keertwendingen steeds makkelijker, ook stukje appuyementen meegepakt en die deed ze eigenlijk wel heel fijn.
Verder thuis lekker aan het trainen :)
Morgen gaan we bij de vereniging een oefenparcours opbouwen, daar ga ik morgen ook nog even gebruik van maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-22 12:06 



 
Profiel   

Jammer van de spanning op wedstrijd Urosa. Ook daar leer je wat van.

Leuk dat jullie meedoen aan de 'wedstrijd' van Jill. Veel succes alvast!


Fijn dat de les goeg ging Melis_93. Lekker door aan het trainen zo te lezen. Veel plezier morgen bij het springen!


Wij zijn vanochtend weer gestart. Maar ging niet zo heel fijn. Waren ringen zonder afzetting dus we waren een beetje aan het slingeren haha. Wel een puntje erbij in het M2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-22 14:15 



 
Profiel   

Sorry dat ik wat minder actief ben op het moment haha. Zo te lezen gaat het met iedereen best wel goed. Gaat het ondertussen weer wat beter met je gezondheid Urosa?

Wat leuk zeg dat je in Laren bent wezen crossen Melissa? Ziet er echt heel goed uit!! Jullie gaan ook wel echt lekker op wedstrijd. Die rommeltjes komen wel.

Urosa, wat leuk zeg dat de buitenritjes zo een succes zijn. Ik snap inderdaad ook helemaal wat je bedoelt dat je met een nieuwe combinatie altijd even moet puzzelen wat fijn is op wedstrijd. Wel echt fijn dat je wat verschil merkt na de behandeling. ik ben wel echt benieuwd wat je dan niet zo fijn vond aan de behandeling. Snap ook wel als je het niet wil vertellen hoor. Super leuk ook dat je mee doet aan de happy athlete cup. Ben heel benieuwd hoe het gaat zien aankomend weekend. Urosa, tip met dat springen is eerst gewoon lekker fijn thuis kunnen springen, dus beheerst en ontspannen. Daarna meestal beginnen met wat BB parcoursjes en gaat dat fijn ga je zo weer verder. Dat is meestal hoe wij het doen.

roosjenat wat goed zeg dat je je eerste winstpunt binnen hebt in het M2 Gefeliciteerd.

Gomir, hoe ging het dit weekend in Gorssel en je dressuurwedstrijd?

Ik heb weer 2 Z1 wedstrijdjes gereden. De eerste in Haaksbergen ging echt niet fijn. Had allemaal fouten en rommeltjes en echt niet lekker gereden. Dit kwam omdat het heel stormachtig weer was en er van alles omwaaide in mijn proef. Had deze spanning er niet meer uit gekregen. Hier ook terecht 2x dik geen winstpunt.

Gisteren heb ik gereden in Almelo, wat was dat wennen zeg tussen allemaal subtop paarden. Als ik die paarden dan zie lopen dan doe ik alles veel te braaf haha. Eerste proef heb ik wel super fijn gereden. Had wel een fout dus daarom een -2. Hier ook weer net geen winspunt, was weer net te braaf helaas. 2e proef was drama, niks ging meer lekker dus deze gaan we snel vergeten. Vind de Z1 toch wel pittig hoor, kom hier niet echt meer weg met braaf maar correct. Mag allemaal net iets meer en net iets meer bergop etc. Maar Epic is nog niet weg dus misschien gaat het ons nog lukken dat ene puntje te rijden in het Z1.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 21:44 



 
Profiel   

Jammer dat het nog wat tegenvalt in de Z1 Cheyenne, hopelijk lukt het jullie nog om een puntje te scoren voor hij verkocht is!

Ik begin thuis altijd met de basis, los sprongetje uit draf met een drafbalkje ervoor, later hetzelfde uit galop en vind om het ze te leren een gymnastieklijntje ook altijd heel fijn. Neem ze ook altijd vrij vlug een keer mee naar een parcours om te trainen (voor jou zijn Exloo en mogelijk ook Ruinen fijne locaties die redelijk in de buurt zijn). Dan kun je ze in alle rust losrijden in het parcours en dan begin ik de eerste keren echt heel laag, maar probeer ik de plankjes ed wel zoveel mogelijk in de hindernis te laten. Als ze dan fijn rond springen in de training neem ik ze ook rustig een keer mee naar een BB-wedstrijd. Winschoten (dat is mogelijk voor jou best goed aan te rijden) heeft tegenwoordig oefenwedstrijden met begeleiding van Tom Werkman, daar kun je ook op heel laag niveau instappen. 22 oktober hebben ze weer zo'n wedstrijd.

Mijn eigen wedstrijd was niet zo'n succes. Had in de eerste proef superfijn gereden, kon haar er mooi aanhouden en geen fouten. Eindresultaat 167 punten := Tweede proef was de tank wat leeg in de warme binnenbak en viel ze me een keer uit de contragalop, dat was echt niet goed genoeg. Maar gek genoeg wel meer punten dan in de eerste proef :o? Bij deze jury start ik niet meer, zonde van mijn tijd en de brandstofkosten :=
Oefencross in Gorssel ging supergoed! Met beide paarden foutloos door de cross en water pakte Jente nu ook supergoed aan :D Volgend weekend Roden en dan de 16de Diepenheim. Misschien dat ik nog kijk of ik Diepenheim om kan zetten naar het B als Roden ook goed gaat. En dan heb ik 29ste Bathmen met beide B opgegeven en 5 november Rekken ook. Het wordt nog wat (en crossen is ook een stuk eerlijker dan dat stomme dressuur rijden :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 09:44 



 
Profiel   

Balen dat het nog even tegenzit in het Z1 Chyennevd. Gewoon nog even lekker door puzzelen en dan komt het vast goed!

Jammer van de punten gomir. Vreemde jury ook dan inderdaad...

Wel heel fijn dat de oefencross goed ging! Knap dat je met beide paarden foutloos was.


Wij zijn vanavond weer 2x M2 gestart. Zaten grote fouten in beide proeven maar doordat de andere onderdelen wel heel goed gingen toch nog 184 en 188 gereden. Nu lekker een welverdiend weekje vakantie voor Miley.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 20:37 



 
Profiel   

Cheyenne ja was inderdaad in Laren! Hebben ze echt leuk opgezet :)
Jammer dat het nog niet geluk is om een puntje te rijden, maar dat gaat jullie vast nog wel lukken! Je komt idd wel even wat andere paarden en ruiters tegen.
Wanneer gaan jullie weer op pad?

Gomir wat jammer van je dressuurwedstrijd.. Gauw vergeten en weer door!
Als ik het kan redden kom ik Diepenheim en/of Rekken even kijken, beide om de hoek :)

Roosje jullie gaan lekker in het M2! Super :D

Afgelopen zondag oefenparcours op de vereniging gesprongen. Lekker kunnen rijden, ik moet zelf alleen echt met meer ritme gaan rijden. Nu hebben we af en toe van die afstanden die net niks zijn. Ken is dan wel zo lief dat ze me eigenlijk altijd wel helpt. Dubbeltje was eerste keer spannend (nouwja niet de dubbel, maar er zit een put vlak naast die openstond, en die was heel eng :+ ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 21:42 



 
Profiel   

Melis_93, fijn dat je zo lekker het oefenparcours kon springen, en top dat ze je zo helpt. Dat geeft vertrouwen! Je M2 oefenwedstrijd ging goed of niet? Zag wat langskomen op FB. En het was een initiatief van Jill Huijbrechts, andere manier van wedstrijd rijden, beoordeling meer gericht op harmonie. Ik ben lid van Team by Jill, heb veel aan de video's dus dacht leuk om eens in echt feedback te krijgen. En omdat je een stal kon huren leek het mij voor Kristall echt een mooie ervaring. Was het ook :D Het was bij de nieuwe accommodatie van Paard zoekt Baas in Ambt Delden.

Roosjenat, gefeliciteerd met je 2 winstpunten! Goede beslissing geweest om eerst weer terug te gaan naar het M1 want je gaat nu lekker in het M2 :D

Gomir, bedankt voor je uitgebreide reactie! Kan ik echt wat mee :D En wat jammer zeg van de punten! Wanneer ga je weer, hopelijk dan een andere jury. Fijn dat de oefencross wel zo goed ging! Is je weekend toch weer wat in balans :+ En lekker fanatiek schema nog zo richting het einde van het seizoen!

Chyennevd, gezondheid gaat nu gelukkig weer beter! Vorige week was het nog slecht dus blij mee. En ook jij bedankt voor het delen hoe jullie het springen aanpakken! Jammer dat jullie ook met de eerste wedstrijd zo'n last hadden van het weer! En dat het net nog niet op zijn plek valt, maar dat kan wel zo ineens komen hoor! Hoop zo dat het jullie nog lukt voor de verkoop.

Ik was even online wat afwezig omdat ik als een gek video's aan het kijken was van TRTmethod :') Was een week gratis en ik wilde dat al zo graag, maar het jaarbedrag is wat te hoog voor mij. Heb het afgelopen weekend al wat kunnen toepassen en het maakte een bizar groot verschil! Aan de hand is ze nu op vreemd terrein echt zoveel meer ontspannen. Nu nog even de vertaalslag vinden als ze rijpaard is :')

Vrijdag weer een mooie winstpunt gereden in de 1ste proef met 190,5. Dit was haar eerste indoorwedstrijd dus zo trots! De 2de proef kwam iemand midden in de proef het voorstukje binnen, daardoor kreeg ze spanning, was ik haar een paar onderdelen kwijt dus net geen winst. Maar ze heeft weer veel geleerd. Zondag was ze heel heet met losrijden, was buiten in een hele grote rijbaan (zo groot heb ik hem nog nooit gezien) en dat kon ze mentaal nog niet helemaal aan :+ eenmaal binnen was ze stuk fijner, maar spanning is nog iets teveel. Wel weer beter dan vrijdag dus ik ben heel tevreden. Had ook een fijn protocol met een mooie score van 68,133% en gewoon een hele leuke dag gehad zo samen met haar op pad <3 Had donderdag ook nog les gehad en ging heel fijn, travers en appuyeren doet ze al heel knap en had al 1 al hele mooie galop-stap overgang :D

Ook nog een foto gekocht <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 17:46 



 
Profiel   

Urosa oefenrondjes M2 gingen inderdaad best fijn :) Het viel me niks niet tegen. Beide proeven ging de contra 1 kant mis, stukje travers was nog wel echt te matig voor mijn gevoel, wel een 6je. En de keertwendingen kwart gaan al best prima, de halve zijn de laatste 2 passen nog moeilijk, wel ook op alle 4 voldoendes. Maar ook wel echt hele fijne stukken erin. we hadden 203 en 196, maar ik denk dat 10 punten minder ook ruim voldoende was geweest haha.
Kunnen we mooi mee verder knutselen :) Ga de selecties indoor nog M1 starten, en daarna naar het M2. Hebben we nog even 2/3 maand om de oefeningen iets meer te bevestigen.

Wat leuk een keer een wedstrijd met een heel ander idee! Ik zag er al een aantal uit de buurt voorbij komen die er ook gereden hebben.
Dat zijn mooie punten Urosa! Jammer dat de 2e proef wat teveel spanning was.
En wauw wat een mooie score zondag! Die ervaring pakt niemand jullie meer af!
Hele gave foto van jullie samen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 21:08 



 
Profiel   

Melissa_93, klinkt als een prima oefenrondje! En zelfs 10 punten eraf is dan nog heel netjes :)

Hoe gaat het met de rest?? Moeten dit topic een beetje inleven houden :')

Kristall ging heel lekker, maar staat helaas met een dikke pees/been. Waarschijnlijk in de paddock gebeurd. Ben nu elke dag aan het koelen en de 21ste een echo. Hoop echt dat het meevalt.

Gelukkig Kareltje nog wel om lekker mee te rijden, die gaat echt fijn. Laatste wedstrijd 209 punten, blijft frusterend helemaal omdat ik zelf het zeker wel winstwaardig vond.
24ste les met hem om proefgericht bezig te gaan en 29ste 2de wedstrijd van de competitie. Vandaag geschreven bij een subtop wedstrijd, vooral klasse ZZzwaar en nu helemaal gemotiveerd om zelf die dingen mee te nemen in onze proefjes haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-22 18:17 



 
Profiel   

Netjes Melissa!

O, wat ontzettend balen zeg Urosa! Hopelijk is het gewoon een bloeduitstorting oid en valt het mee.
En gaaf dat je zo lekker bezig bent met Karel, blijft een jurysport dus die punten komen vast wel goed.

Ik heb afgelopen weekend weer dressuur gereden. Jente liep 2 fijne constante proeven en beide proeven een winstpuntje mee naar huis. Zelfs nog 3de in de eerste proef, maar dat zag ik een paar dagen later thuis pas toen de uitslagen online kwamen :+
Gupje mocht ook mee om zijn debuut te maken nu we toch een startpas hebben voor de cross. Was nog niet helemaal voor elkaar voor het M1, maar ik had geen zin om L te rijden (dan ben je de hele dag op pad of je moet 2x) en het ging er vooral om dat ik er consequent aan kon blijven rijden en dat we deze winter even de puntjes op de i zetten voor als hij volgend jaar weer serieus moet crossen. Eerste proef bedacht hij van alles zelf, maar steeds blijven corrigeren en gewoon doorgereden. Geen compromissen omwille van de punten nu er niets vanaf hing ;) En hoewel het best kunstig is om op de halve volte contragalop 6x opnieuw in contra aan te springen en ik onze laatste AC-lijn ook echt een creatief hoogstandje vond leverde dat (volledig terecht!) een 2 en 3 op. Tweede proef was echt al veel beter en met 175,5 helemaal niet zo raar. We knutselen mooi verder deze winter :D

Vandaag heeft deze herintreder haar B-debuut in de cross gemaakt met beide paarden. Het is denk ik 2006 geweest dat ik voor het laatst officieel een B-cross reed :+ Super tevreden over onze prestaties!
Jente stopte 1x bij het water, maar dat vind ze ook nog echt lastig. Maar ze gaf echt een supergevoel in het terrein :D En met Gupje reed ik gewoon foutloos binnen de tijd naar de finish! Balkje in het springen hield ons uit het klassement, maar het doel was naar de finish rijden en dat hebben we ruimschoots gehaald :)) Nu zelfs officieel B-geklasseerd met beide, want met Jente had ik hele nette stijlpunten en dus nog wel een winstpuntje gescoord volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-22 18:48 



 
Profiel   

Oh nee Urosa wat onwijs balen.. Ik duim hard voor je dat het mee gaat vallen :knuffel:
Wat jammer dat je net niet dat 1 puntje erbij had voor winst, maar wel fijn dat het lekker ging!

Gomic lekker bezig geweest! Jonkie dus gewoon lekker kilometers maken in de dressuur.
Heel gaaf dat je zelf sinds jaren weer gecrosst hebt, super dat je met 1 stop en de ander foutloos over de finish bent! Tof dat je ook gelijk winstpunten hebt! Ik doe je het niet na :+

Hier ook lekker aan de gang, Ken doet het fijn :) Keertwendingen en travers wordt beetje bij beetje makkelijker. Afgelopen week thuis wat in-uitjes gesprongen, vond ze leuk :)
Vandaag met het mooie weer lekker rondje naar buiten geweest
Volgend weekend gaan we weer op pad, 1 proef HC. Dan kunnen we voor de selecties even een keer weer indoor starten. Had daar eigenlijk oefendressuur willen rijden maar die ging niet door ivm te weinig deelname.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-22 20:49 



 
Profiel   

Jullie zijn goed bezig Melis_93! Lekker aan het door oefenen voor het M2 zo te lezen.

Nette punten heb je met Kristall gereden Urosa. Mooie foto van jullie samen <3

Balen van haar dikke been/pees, nooit fijn en al helemaal niet als je net lekker bezig bent. Ik duim voor je dat het mee valt!

Gomir je hebt een druk weekend gehad! Knap om na zo'n lange tijd weer te gaan crossen en dan ook nog een mooi resultaat behalen. Smaakt naar meer denk ik of niet haha?


Wij zijn gisteren weer gestart in het M2. Eerste proef vond ik echt fijn gaan, alleen de SB ging wat minder. Kreeg haar er daar niet fijn aan.

Tweede proef ging ook fijn. Ze viel wel even uit de contra maar kon haar er gelukkig zo weer in zetten. Verder tevreden met zelfs een 7 voor de travers. Hebben we hard aan gewerkt afgelopen tijd.

Punten van 1ste proef vielen wat tegen (181). In de 2de proef hadden we 187, daar erg tevreden mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 21:53 



 
Profiel   

Roosjenat, gefeliciteerd met je winstpunten! Jammer dat het van de 1ste proef wat tegenviel maar je presteert nu wel lekker stabiel in het M2!

Melissa_93, leuk even de inuitjes als afwisseling en fijn dat de M2 onderdelen meer bevestigd raken! En slim om op die manier nog even wat indoor kilometers te maken. Wanneer zijn bij jullie de selecties? Ik had al gepland om alleen met Karel mee te doen, komt nu goed uit..

Gomir, wat stoer zeg!! Ik doe het je ook niet na. Gefeliciteerd met je winstpunten in de eventing! En nog gefeliciteerd met je winstpunten en prijs in de dressuur. En leuk dat je nu ook met Gupje gestart bent
geen verkeerd debuut zo! Productief weekend geweest zeg :D

Zondag fijn met Karel gereden, met hem vooral met alles bezig de puntjes op de i te zetten. Kristall haar been ging beter tot gisteren, was het ineens flink stuk warmer en dikker weer |( straks weer heen om te koelen dus hopelijk ziet het er dan weer wat beter uit. Daarna door naar Kareltje om lekker te rijden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 09:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 239 van de 246 [ 6138 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 ... 246  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen