Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 32 [ 778 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 32  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

kreupel door verbening hoefkraakbeen?

 
Profiel   

Super fijn nieuws! ik blijf duimen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-22 08:10 



 
Profiel   

Pony 2 staat nu vierkant op ijzers en mag alleen 3x pw 20 min stappen.
Over 2 weken gaan we voor controle weer naar de kliniek.

Ik had geloof ik al wel geschreven dat ik zelf het gevoel heb dat de kreupelheid wellicht ook wat meer bovenin zit (heup, bekken) en per toeval drukt mijn dochter van de week op een bepaalde plek op zijn dij; trapt hij naar haar!
Daarna nog een keer daar gedrukt om te zien of het niet toeval is; trapt weer (gelukkig beide keren niet raak hoor)
Heb het filmpje er van naar de arts op de kliniek geappt, maar geen reactie gekregen. Dus vanmiddag de kliniek gebeld en gevraagd od de arts even terug wil bellen. Hopelijk spreek ik hem vandaag of anders morgen.

Het lijkt mij op die plek meer een spierkwestie; jullie?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 16:14 



 
Profiel   

Niks warm of dik, geen zwelling?
De locatie is de knie / kniegewricht. Kan vanalles zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 16:26 



 
Profiel   

Ja er lijkt wel iets van een zwelling te zitten. Hmm nou, maar even de DA afwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 16:30 



 
Profiel   

Het blijkt een spierhernia te zijn; je voelt een deuk en het puilt wat uit als hij die spier beweegt.
Weinig aan te doen; moet met rust, beperkte beweging en tijd overgaan. Tja, dat doen we toch al |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 15:13 



 
Profiel   

Oh en Quint, pony 1 met het breukje, doet het nog steeds super!! Hij is amper te rijden door energie teveel, dus mijn dochter heeft er al een paar keer naast gelegen. Dat is ff wat minder ;-)

Sinds een week krijgt hij Cavalor Pianissimo en vandaag troffen we een pony aan die ik nog nooit zó druk en schrikkerig heb gezien. Normaal staat hij rustig naast de sjofel te grazen nu vond hij dat ding doodeng.
Aan de hand alleen maar rennen, draaien, snurken, omhoog komen. We hadden een onherkenbare pony. We stoppen de Pianissimo maar even want dit is allesbehalve een verbetering LOL

Uit pure noodzaak hebben we hem maar even in de logeercirkel gezet, waar hij na een jaar eindelijk even een galop sprint heeft getrokken. Tja, het is even niet anders. Maar mán wat liep hij in draf goed!!!
Geen stap kreupel en dat prachtige veertje in de draf was weer terug <3
Vandaag is mijn dochter maar even niet opgestapt, dit was meer dan genoeg.

Morgen maar weer eens proberen om te blijven zitten ;-) Lang leve de revalidatie periode :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 15:27 



 
Profiel   

Ik wil de pret niet drukken, maar wanneer mijn merrie heel fris was, kon ze door de adrenaline ook ineens goed lopen. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 15:44 



 
Profiel   

welmoed__ schreef
Ik wil de pret niet drukken, maar wanneer mijn merrie heel fris was, kon ze door de adrenaline ook ineens goed lopen. :


Heb ik me ook wel bedacht inderdaad, maar het afgelopen jaar liep hij absoluut niet zuiver in draf als hij erg fris was, zoals afgelopen winter of voorjaar of toen we de pony's net verhuisd hadden.
Je hebt echter gelijk dat dat mee kan spelen.
We gaan het weer zien komende weken.
Sowieso ben ik heel terughoudend, omdat ik bezorgd blijf of het helemaal goed gaat komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 16:24 



 
Profiel   

Als hij door de adrenaline zo loopt dan zal hij de komende dagen slechter zijn. Zo niet dan is er niks aan de hand. Fijn dat het zo goed gaat met hem! :-D

En de andere pony een spierhernia..wat moet ik me daar bij voorstellen? Arm ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 16:46 



 
Profiel   

Spierhernia = het uitpuilen v spierweefsel door een scheur in een bovenliggende fascie heen. Dat kan komen door overbelasting (niet heel waarschijnlijk bij deze denk ik) of trauma. Misschien heeft hij een trap gehad op die plek. Er is in principe geen behandeling nodig en moet met rust genezen.
Als je toch iets wil doen kan MSM als supplement je pony wel wat helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 17:41 



 
Profiel   

Klopt, daarom voel je een deukje in rust en zie je een bolling bij beweging. Hij zal idd een aantal weken geleden een trap hebben gehad (toen stond hij in de kudde) of toch een verrekking oid.
MSM krijgt hij dus hopelijk helpt hem dat wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 18:23 



 
Profiel   

Dankjewel, weer wat geleerd :-)

Hopelijk geneest het goed met rust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 09:11 



 
Profiel   

Pony 1 gaat nog steeds heel goed, heel af en toe zie ik nog wel een twijfelachtig knikje maar meestal 100% zuiver. Over 6 weken de laatste controle.

Pony 2 daarentegen liep vandaag bij de controle op de harde cirkel nog steeds fors kreupel, vooral RA.
Op de rechte lijn is er niets te zien.
We hebben besloten de laatste spaarcenten te besteden aan een MRI ook voor deze pony. Als ik hem een aantal bekapbeurten 4 kant op speciaal beslag moet zetten ben ik net zoveel kwijt, met de kans dat hij dan nog niet goed loopt en we nog niets weten. Omdat de RX allemaal prachtig zijn, blijft de MRI over.

Ik voel me echt verdrietig. We hebben hem op de kliniek gelaten want anders zou ik morgenmiddag weer heen en weer moeten en ik kan niet weer een dag vrij nemen deze week. Vrijdag doen ze de MRI, zaterdag uitslag.
Nog wel spannend want hij is RA echt fors kreupel maar ook LV en RV zijn niet ok en ze kunnen ivm narcose tijd maar 2 voeten scannen. Dat wordt iig RA en de DA kijkt morgen nog even welk voorbeen de voorkeur heeft.

Jullie duimen kan ik wel weer gebruiken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 12:59 



 
Profiel   

Ah jemig, heftig weer! Ik begrijp de beslissing.. duidelijkheid krijgen is heel belangrijk. Ik ga duimen voor een goede uitkomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 13:00 



 
Profiel   

Jeetje zeg! :(:)

Misschien heel stom hoor, maar wat als blijkt dat dit ook door dezelfde smid komt. Zou je dat niet deels kunnen verhalen bij de smid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 13:04 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Jeetje zeg! :(:)

Misschien heel stom hoor, maar wat als blijkt dat dit ook door dezelfde smid komt. Zou je dat niet deels kunnen verhalen bij de smid?


Kan ik me echt niet voorstellen, dan had hij nu wel iets verbetering laten zien denk ik. Het kan natuurlijk ook vanalles zijn; diepe buigpees, een ontsteking/breukje zoals bij mijn pony 1, maar omdat hij helemaal zuiver liep na uitverdoven van het hoefkatrol gebied ben ik bang voor HKO.
Ik weet het niet, daarom ook de MRI. Ben alleen bang dat het iets ernstigs is. Meer dan ik had bij pony 1. Maar dat is voor nu nergens op gebaseerd dus zou ook best kunnen komen doordat het steeds niet mee zit.
Hij loopt alleen wel echt heel slecht RA, zorgelijk.

Dat dagen moeten wachten tot je meer weet, vind ik ook moeilijker dan de vorige keren. Ben er gewoon een beetje klaar mee -O- Naar om je dieren zo te zien, verdrietig voor mijn dochter.
Hopelijk mag hij vrijdag weer mee naar huis en weten we zaterdag meer. Als er spoedgevallen tussendoor komen en de MRI daardoor later op de dag wordt gedaan, wordt het wachten tot maandag. Mijn potje geduld is gewoon leeg (net als mijn portemonnaie :D )

Sorry voor mijn geklaag trouwens, scroll vooral lekker door hoor. Het is wel fijn dat ik het even kwijt kan.
Heb vandaag vrij genomen voor de kliniek maar ben blij dat ik morgen en vrijdag gewoon moet werken ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 13:28 



 
Profiel   

Dankjewel lieve @Elisa2

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 13:28 



 
Profiel   

Van mij mag je nog wel meer klagen hoor, t is gewoon kat met een u..

Ben benieuwd wat er uit komt en hoop op iets onschuldigs wat alleen wat tijd nodig heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 13:30 



 
Profiel   

Heel lief, dankjewel @MarjanB!! Ik hoop het ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 13:32 



 
Profiel   

Ik heb ook je verhaal gevolgd en vindt het ook echt klote voor je. Ik zit al 5 jaar met dezelfde rotzooi en wens het aan niemand toen. Zeker als je laatste spaarcentjes er aan gebruikt. Het vreet enorm veel energie en emoties. En wat Marjan zegt, je mag nu zeker klagen hoor.

Ik zal duimen dat er iets uitkomt wat me jullie iets kunt doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 14:18 



 
Profiel   

pfff verschrikkelijk. Een traject waarvan je niet weet hoe/wat het gaat lopen is slopend, zowel mentaal als financieel. Erg sneu!
Veel succes en sterkte met alles!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 15:14 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Koekie morgen! Ik hoop echt dat je dan al een uitslag hebt en dat je je pony mee naar huis kan nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 16:55 



 
Profiel   

Op zich fijn dat pony 1 nu goed gaat, maar pony 2 blijft nu dus toch een zorgenkind. Ik duim voor je dat de MRI vrijdagochtend vroeg gedaan kan worden en dat je zaterdag een redelijk goede uitslag hebt, waar je wat mee kan.
Mijn eerste ingeving is om linksvoor ook door de MRI te doen, met rechtsachter, omdat heel veel problemen bij paardenbenen kruislings voorkomen.
Ik wens je heel veel geluk toe en ook heel veel sterkte van me hoor, ik begrijp heel goed dat de afleiding van het werken goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 21:54 



 
Profiel   

@Phonix 5 jaar?! |o Kan ik ergens jouw verhaal lezen? Ja het vreet echt energie he?

@Sky_As Ja dat is het echt :-( Gister was ik gesloopt, vandaag gaat het wel weer maar het wachten morgen tot het bericht dat hij weer op zijn benen staat, zal wel weer fijn zijn ;-)
Ik heb ook nog geen idee of ik hem morgen nog op kan halen of zaterdagochtend.

@Babootje dank weer, ook voor je meedenken! :knuffel:

@Jet Ja dat kruislings LV en RA lijkt mij ook het meest logisch. De DA wilde alles nog even op een rijtje zetten en dan beslissen. Dank voor ook jou lieve berichtje!

Vanmiddag met mijn dochter nog even bij de patiënt op bezoek geweest en even de Recuptex gebracht voor vannacht. Hij stond al de hele lekker buiten in de paddock en vermaakte zich wel.
Hij kwam vrolijk aanlopen en wilde wel knuffelen. Grote tegenstelling met onze andere pony die compleet gestresst raakt daar. Ik laat hem in ieder geval met een gerust hart achter op deze manier.
Ben nu vooral enorm benieuwd wat er uit de MRI komt. De beelden ga ik inlijsten denk ik; dat zijn ze straks wel waard; 950,- euro voor het eerste been en 450 voor het volgende been scannen met MRI.
Gouden beelden worden dat ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:12 



 
Profiel   

Jeetje wat een traject! Veel succes gewenst morgen, ik duim mee dat er iets uitkomt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 20:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 32 [ 778 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 32  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen