Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 152 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

Nee ik wacht altijd op de factuur met de laatste dekdatum {:}
Ernstig :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 20:49 



 
Profiel   

Zo ik kom even onder de meeleessteen vandaan nu seizoen 2022 toch echt zo goed als afgerond is (de eersten zijn hier afgespeend). En ga weer actief meekletsen en reageren.


Veulens verkopen.... Pfff, vorig jaar had ik er niet genoeg zoveel vraag was er en dit jaar had ik er 3 in de verkoop en die zijn er alle 3 nog :') nouja, het is niet zo'n ramp. Maar betekend wel dat er aankomend jaar minder merries gedekt zullen worden want de ruimte is een keer op natuurlijk :+.

Ik heb hopelijk voor 2023 7 merries drachtig. Al weet ik er maar 2 zeker :=.
Scannen is er niet meer van gekomen dit seizoen. Het is nogal een onderneming altijd en de extra handen die altijd helpen waren of druk of geblesseerd :+.
Nu heb ik alles netjes bijgehouden en de hengst liep erbij natuurlijk dus ik weet vrijwel zeker dat ze drachtig zijn en van welke dekronde dus dat scheelt.
Normaliter scannen we puur voor de zekerheid.


Als eerste is Fleurtje de Welsh A en dan nog 6 van onze cobs.
Fleurtje
[ img ]


Drachtig van de Welsh B hengst Brenin
[ img ]



En dan Bertje (Big Bertha)
[ img ]


Lillie
[ img ]


Roosje (Gypsy Rose)
[ img ]


Cherry (Charisma)
[ img ]


Flash (Flash ol Girl). Zij is afgelopen zaterdag Nederlands kampioen geworden <3
[ img ]
[ img ]


En last but not least, Joey (Jolene)
[ img ]




Allemaal dus drachtig van deze knappe man. Hij had inmiddels iets verder in zijn dressuur carrière moeten zijn maar zijn ruiter heeft haar been (onder en kuit) en knie (op 8 plekken :=) gebroken dus euh, starten wordt m ff niet :')


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 21:00 



 
Profiel   

Ik heb/had 2 merries

1 merrie heb ik verhuurd is 30 april 2023 uitgerekend.
Mijn andere merrie was niet drachtig.
Deze merrie is waarschijnlijk verkocht en wordt rijpaard.

Dus voor 2023 geen veulens voor mij.

Mijn 2.5 jarige zelf gefokte merrie ga ik ook nog niet volgend jaar dekken eerst maar zadelmak maken en de sport in.
Dus voor mij voorlopig even geen veulens meer.


Laatst bijgewerkt door splenius op 28-09-22 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 21:36 



 
Profiel   

Cp, eerste combi dacht ik oh wat leuk. Maar daarna worden ze groter en groter hahahaha Joey is echt meeeeeega!
Waar zijn deze tinkers nou voor gefokt? Bepaalde sport?
Flash is een plaatje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 21:40 



 
Profiel   

Balko schreef
Cp, eerste combi dacht ik oh wat leuk. Maar daarna worden ze groter en groter hahahaha Joey is echt meeeeeega!
Waar zijn deze tinkers nou voor gefokt? Bepaalde sport?
Flash is een plaatje!




Dit zijn traditional Gypsy cobs. Zij zijn gefokt voor de originele doeleinden door fokkers die deze lijnen al zo'n 200 jaar gebruiken.
Ze zijn van oorsprong paarden die gebruikt worden om de bowtop wagens te trekken :j ze moeten klein, kort en zwaar gebouwd zijn met een sterk achterbeen.
Klein hoofdje, grote ogen en een vriendelijk karakter.
Wij importeren sinds een aantal jaar deze originele bloedlijnen :j

Ze zijn maar klein overigens hoor :D haha. De kleinste is Lillie die is 1.31 en Roosje 1.36.
Thor, de hengst is zo'n 1.44 en ik geloof dat Joey de grootste is met 1.45 :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 23:11 



 
Profiel   

Cioccolato haha ook alleen maar omdat ik een aftel app op mijn mobiel heb staan hoor
Gefeliciteerd met je 4 drachtige dames *\o/* *\o/*

mirjamalvaro hopelijk verloopt de verkoop een beetje voorspoedig.
Van jouw mobiel word je wel heel vrolijk

cp112 ik word op fb al zo blij van jouw mooie combi´s <3
Gefeliciteerd met al je drachtige dames *\o/* *\o/*

splenius wat balen joh -O- -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 08:02 



 
Profiel   

Haha ja vrolijk ding he :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 10:52 



 
Profiel   

Verkoop is voor meer lastig dus..
Ik heb die van mij ook nog niet verkocht. Inmiddels wel afgespeend.
Het is een merrie, dus geen ramp. Het is alleen lastiger om ze op latere leeftijd te verkopen, doordat je steeds meer een band ermee krijgt. Maarja voordeel is wel dat je ze helemaal ziet opgroeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 11:24 



 
Profiel   

CP Leuke foto's! Ze lijken inderdaad groter!

Wat betreft de verkoop van veulens lag dit wel een beetje in de lijn van de verwachting. Maar goed, als je echt een topper fokt dan zullen zich zeker kopers aanbieden. Als ik naar de veilingen kijk dan word er toch goed verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 17:38 



 
Profiel   

Vanavond zouden we nog even naar het strand. Was hier de hele dag al zonnig en amper regen. En zou droog droog blijven, met de nadruk op zou....
We reden naar stal en het begon te regenen, twijfel zouden we wel of niet gaan. Buienalarm zei verder droog, dus we gaan maar.
Op het strand onwijs mooie luchten en droog ( op stal kwam het met bakken naar beneden).

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 20:48 



 
Profiel   

Jammer Bamorka, net iets minder trappelende veulentjes als gepland! Dan worden de overige 2 vast extra bijzonder.

Fijn dat alle andere positieve scans hebben gehad. Mijn merrie is vandaag ook nogmaals gescand en gelukkig zit het er nog in.

Moest wel even nagelbijten. Da kwam om 12.00u om te enten, gebitscontroles en de scan dus. Had hij het echo apparaat niet bij ivm vele kolieken op de kliniek. Hij heeft geprobeerd om haar op te voelen maar haar blaas zat heel vol en in de weg. Wist ik nog niets. Hij had 's middags nog een cliënt in de buurt en dan zou hij op de kliniek de apparatuur proberen mee te nemen.

Ik dus heel de middag wachten op een belletje van de da maar die bleef uit dus ik was al hevig teleurgesteld. Tot om 18.15u alsnog m'n telefoon ging. Hij kon toch nog even komen scannen. Ik weer helemaal happy.
Eerst buitenaf geprobeerd maar het lag te diep en m'n merrie had er al iets teveel haar zitten voor een goede echo. Vervolgens inwendig en toen zagen we gelukkig toch allemaal bewegende beelden. Nu mogen we namen gaan bedenken met de S. Gelukkig hebben we nog even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 21:27 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 05-10-23 07:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 09:40 



 
Profiel   

Ik denk dat t met stikstof en stijgende prijzen best wel wat minder wordt ja. Of de prijzen vooral laag. Ik zag de eerste al voor onder de 4000 geadverteerd worden.
Behalve de onderscheidende veulens. Uit goede merrie lijnen. Met sport, predikaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 10:12 



 
Profiel   

Goh CP ik dacht dat die van jou groter waren. Grappig hoe je je daarop kunt verkijken dan. Zijn jouw merries puur voor de fok of wordt er ook mee gereden of iets?

Ik denk dat de vraag naar paarden (luxe) sowieso wat afneemt in deze onzekere tijden. Wel balen, ik heb nu ook mijn eerste drachtig voor verkoop, maar ook wel logisch. Maar eens kijken wat de komende maanden gaan doen, maar ik wil haar komend jaar denk ik wel weer laten dekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 06:31 



 
Profiel   

De evolutie is helaas

[ img ]

Je hoort het overal veulens verkopen slecht. Volwassen gereden paarden dat gaat nog maar ik zie ze vaker en langer te koop staan eer ze verkocht zijn. Onzekere dure tijden zijn het en nog meer onzekere dure tijden komen er aan.
Moeilijk te voorspellen wat de paardenmarkt gaat doen maar je kan sinds juni 2022 in België je veulens ook niet meer uitsluiten voor de slacht wat denk ik een domper op de prijs zal geven. Het zijn namelijk allemaal slachtpaarden geworden. Had recent een seminarie gevolgd over dat uitsluiting van de slacht wegens emotionele redenen voedselverspilling is en dat in beslag genomen paarden verplicht zouden worden tot slacht. Ik heb daar toch serieuze vragen bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 08:35 



 
Profiel   

Ik heb dit jaar geen klagen gehad. Heb enkel nog een jaarling hengst die mag verhuizen maar geen erg als die blijft staan.
De 4 veulens zijn verkocht aan mooie prijzen voor minis. 1tje houden we zelf aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 09:21 



 
Profiel   

Gisteren op de veiling was er weinig van te merken. :+
60% boven de 10k verkocht en 20% boven de 20k verkocht, hoogste 67k. Veiling die normaal juist vrij laag verkoopt. Nu zat wel Helgstrand in de zaal, dat heeft vast ook wat gedaan. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 09:23 



 
Profiel   

Denk dat de dure energieprijzen en de onzekere toekomst daarvan inderdaad meespelen in het moeilijk te verkopen van paarden en veulens.

Ik hoop dat mijn veulen een merrieveulen wordt dan kan die gewoon blijven en heb ik dus geen last van de moeilijke markt nu. Voor degene die wil kopen is het nu misschien wel gunstig qua prijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 11:14 



 
Profiel   

Grace alweer 160 dagen drachtig! Buikje word met de dag meer lijkt wel
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 22:54 



 
Profiel   

veronique56, gelukkig zat het allemaal goed. Maar snap dat het even een momentje was

kyranova, gefeliciteerd met je mijlpaal. Ze krijgt idd al een lekker buikje.

Bo vandaag op de 130 dagen dracht. Bij Bo ga je het ook wat zien nu.
Verder gaat het prima met dr.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 08:35 



 
Profiel   

Hallo allemaal
Ik ben Suzanne en 2 van mijn merries zijn drachtig
Puck fjord word haar eerste veulen
Veracht begin april haar veulen
Puck is gedekt door een fjord x kwpn
Meet puck

[ img ]



Lolly tinker heeft al eerder een veulen gehad en veracht eind april haar veulen
Lolly is gedekt door een palomino bonte tinker
Meet lolly de zwarte
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 13:33 



 
Profiel   

welkom voor de nieuwelingen!

Wat fijn dat de meeste dames nog gewoon drachtig zijn, super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 16:34 



 
Profiel   

Welkom suuselviera! Heb je ook foto's van de hengsten?

Kyranova je begint inderdaad iets te zien!

Petraaken dat denk ik inderdaad ook. Het is geen makkelijke tijd nu. Alles is zo duur..

Quir ja helgstrand betaald graag genoeg voor een paard :=

Cp112 ze tonen wel veel groter :D Prachtige dieren!

Nobel01 fijn dat het weer wat beter gaat!

Bamorka jammer zeg dat er 2 uitgestapt zijn. Hopelijk volgend jaar 2 knapperds <3

Veronique fijn dat de scan goed was!
Wel jammer dat het zo "rommelig" ging

Kiki prachtige foto's!

Spledius jammer zeg dat we jou hier even moeten missen.

Cioccolato das wel erg :+

Hier tellen we ook mooi door. Dag 120 overmorgen ook alweer. Dan nog 200 te gaan. Maar ik zie er helemaal niks aan
[ img ]
Ze had dit weekend haar mendebuut in de klasse M. Direct dikke winstpunten en een eerste en tweede plaats. Dit weekend gaan ze Z. Op naar het sportpredicaat. Hopelijk doen we dit jaar ook een IBOP
[ img ]
[ img ]

Wij hebben ons hengstveulen ook nog die te koop staat
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 16:55 



 
Profiel   

Dit is de hengst die puck de fjord gedekt heeft.[ img ]
Foto van de hengst die lolly gedekt heeft heb ik niet die heb ik zo gekocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 18:39 



 
Profiel   

Dit is de hengst die puck de fjord gedekt heeft.[ img ]
Foto van de hengst die lolly gedekt heeft heb ik niet die heb ik zo gekocht
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 18:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 152 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen