Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rozetten en sjerpen: hoe worden deze gemaakt?

 
Profiel   

*Bokt.nl
Community/Algemeen
In samenwerking met bokker VivianHesen

[ img ]
Amity's Ocean King presenteert een selectie aan rozetten. Maar hoe worden deze
eigenlijk gemaakt? Foto: Vivian Hesen


Iedereen kent ze: de rozetten die bij elke wedstrijd of keuring worden uitgereikt. Bij grotere wedstrijden of keuringen worden vaak ook mooie sjerpen omgehangen bij de winnende paarden/pony’s of ruiters. En niet alleen in de paardenwereld zijn deze te winnen. Menig dierenshow of -keuring reikt rozetten uit. De één nog mooier dan de ander. Soms zijn ze uitgevoerd in de kleuren van de vereniging die de wedstrijd of show organiseert. In andere gevallen geeft de kleur van de rozet aan op welke plaats de ruiter/amazone/menner is geëindigd. Dit wordt ook wel een plaatsingsrozet genoemd. In de Bokt Wiki is op verschillende pagina’s over wedstrijden informatie te vinden over deze betekenis van de kleur van de rozetten in verschillende landen en disciplines. In onderstaande tabel is deze informatie samengevoegd:

Nederland (Engels)Nederland (Western)*Verenigde StatenCanadaGroot-BrittanniëAustralië
1e plaats Oranje Blauw Blauw Rood Rood Blauw
2e plaats Rood Rood Rood Blauw Blauw Rood
3e plaats Wit Geel Geel Wit Geel Wit
4e plaats Blauw Wit Wit Geel Wit Geel
5e plaats Groen Roze Roze Groen Groen Bruin
6e plaats Roze Groen Groen Roze Kastanjebruin Vrij te kiezen, geen vaste kleur
7e plaats Vrij te kiezen, geen vaste kleur Bruin, wordt niet altijd uitgereikt Paars Bruin Felgroen Vrij te kiezen, geen vaste kleur
8e plaats Vrij te kiezen, geen vaste kleur Bruin, wordt niet altijd uitgereikt Bruin Kastanjebruin Tan Vrij te kiezen, geen vaste kleur
9e plaats Vrij te kiezen, geen vaste kleur Bruin, wordt niet altijd uitgereikt Grijs Grijs Bruin Vrij te kiezen, geen vaste kleur
10e plaats Vrij te kiezen, geen vaste kleur Bruin, wordt niet altijd uitgereikt Felblauw Felblauw Grijs Vrij te kiezen, geen vaste kleur

*Bij het western rijden krijgt de allroundkampioen een paarse rozet uitgereikt, de reservekampioen ontvangt een paars-witte.

Voordat je een mooie rozet of sjerp uitgereikt krijgt, worden deze uiteraard ergens en door iemand gemaakt. Maar hoe gaat dat nou precies in zijn werk en hoeveel tijd zit er eigenlijk in? De Bokt Nieuwsredactie was daar wel nieuwsgierig naar en zocht contact met bokker VivianHesen, zij maakt zelf rozetten en sjerpen. Zij was direct enthousiast en wilde zeker wel wat meer vertellen over hoe zij te werk gaat, welke materialen ze gebruikt en hoeveel tijd ze eraan kwijt is. Ook geeft ze nog wat tips over hoe je jouw gewonnen rozetten en sjerpen mooi kunt houden of creatief kunt verwerken.


[ img ]
Dagkampioen tijdens de Internationale Show in Aken. In de hand zie je ook de
bijbehorende rozet. Foto: VivianHesen

Hoe ben je hiermee begonnen en hoelang doe je dit nu?
Inmiddels zo’n 3 jaar geleden kwam ik te werken in een winkel met vele kleuren prachtig satijnlint. Doordat ik bijna dagelijks hiermee in aanraking kwam en ik altijd al creatief ben geweest, leek het me leuk eens te proberen of ik een rozet kon maken. Toevallig heb ik rond die tijd ook een filmpje voorbij zien komen op Facebook, over hoe iemand een rozet aan het maken was. Ik ben op internet gaan zoeken waar ik de benodigdheden kon krijgen, en heb daardoor een fijne groothandel gevonden in Engeland. Op evenementen waar ik gevraagd werd te fotograferen, was ik ook sponsor van de rozetten die ik toen maakte. Doordat ik ieder onderdeel met de hand moest vastnaaien, was ik hier vele uren per rozet mee bezig. De rozetten die ik maakte, vielen goed in de smaak en steeds vaker kreeg ik de vraag of het mogelijk was om rozetten te bestellen. Zeker nu de rozetten vanuit het Verenigd Koninkrijk extra belast werden door de Brexit. Vorig jaar, augustus 2021, heb ik samen met mijn vriend besloten de gok te gaan wagen en is VH Rosettes ontstaan. In november is mijn eerste brochure uitgekomen en snel genoeg kwam de eerste bestelling binnen. Inmiddels zijn we nog geen jaar verder en ben ik ongelofelijk trots op hoe het afgelopen jaar gegaan is. Enkele momenten waar ik erg trots op ben op een rijtje:
[ img ]
Drie verschillende rozetten in matchende kleuren voor
de Duval Dressage Cup.Foto: VivianHesen

  • Alle rozetten voor de AFPCW (Association Francais du Poney et Cob Welsh)
  • Nagenoeg alle evenementen voor het NWPCS (Nederlands Welsh Pony en Cob Stamboek)
  • Kampioensrozetten en sjerpen voor de International Welsh Show in Aken
  • Prijswinnaarsrozetten en sjerpen voor de Dutch Pony Championship

Welke materialen gebruik je voor rozetten en sjerpen en waarom juist deze?
Voornamelijk gebruik ik enkelzijdig satijn lint. Door de glanzende kant geeft het een mooie luxe uitstraling. Ook is het wat steviger en gemakkelijk te verwerken. Daarnaast is het goedkoop in aanschaf. Een enkele keer gebruik ik ook andere soorten lint, maar dat ligt volledig aan de wensen van een evenement of organisatie.

Kun je alle kleuren vinden bij jou en kun je ook alle kleurcombinaties maken? Of heb je vaststaande combinaties?
Momenteel heb ik 22 kleuren in mijn brochure staan, maar dit is achter de schermen intussen al weer uitgebreid tot 24. Dit zijn de meest voorkomende kleuren, zoals Oranje - Rood - Wit - Blauw, maar ook minder voorkomende kleuren zoals Petrol, Mint, Lila en Roze. Daarnaast heb ik metallic en glitterlint in zowel zilver als goud en achter de schermen nog een gemêleerd regenbooglint. Ook heb ik nog acht kleuren met een gouden lijn erop gedrukt, voor een luxe uitstraling. Iedere kleur heb ik in twee breedtes op voorraad liggen, namelijk 25mm en 38mm. Daarnaast heb ik ook nog een aantal kleuren speciale sjerpenband liggen. Dit is 10cm breed enkelzijdig satijnlint, waarbij er één geverfd is in Rood-Wit-Blauw en de overige zijn effen van kleur zoals blauw, bordeaux en rood. Iedere klant mag zelf bepalen in welke kleuren de rozetten geleverd worden. Zelfs als ze iets zoeken wat niet in de standaard collectie zit, probeer ik toch iets passends te vinden.

[ img ]
Het bedrukken van een driekleurige sjerp. Foto: VivianHesen
Bij sommige sjerpen zie je een driekleurig lint (rood-wit-blauw), koop je dit lint compleet in die kleuren, of maak je die zelf? En zijn andere combinaties ook mogelijk?
De budgetsjerp in mijn collectie is gemaakt van 1 effen kleur of 10cm breed lint in de kleuren Rood-Wit-Blauw. Daarnaast bied ik ook de mogelijkheid om de sjerp in gewenste kleurencombinaties te leveren. In dat geval worden drie stroken van lint met behulp van de naaimachine aan elkaar gemaakt, waardoor talrijke kleurcombinaties kunnen worden gemaakt. Alle sjerpen worden afgewerkt met een sluiting van klittenband, zodat ze gemakkelijk omgehangen kunnen worden.

De linten aan de rozetten en de sjerpen kunnen ook bedrukt worden met tekst, zie ik in de link in jouw onderschrift. Hoe gaat dat precies in zijn werk? Zijn alle lettertypes, lettergroottes en teksten mogelijk of heb je bijvoorbeeld een max. aantal tekens ter beschikking? Kan dat ook in verschillende kleuren, bijvoorbeeld de ene sjerp of rozet met goud en de andere met zilver?
Daar heb ik speciale lintprinter voor. Het bedrukken van zowel sjerpen als de linten wordt daarmee gedaan. Ik kan de linten zelfs met 2 of 3 tegelijk bedrukken. In de printer zit een rol met gouden of zilveren folie, afhankelijk van wat de klant wil. In de printer zit een gedeelte dat verwarmd wordt, deze drukt de speciale folie op de linten of sjerpen. Op de laptop heb ik software die specifiek is voor deze printer. In deze software zitten verschillende lettertypes, maar ook de mogelijkheid om zelf lettertypes of logo's en figuren toe te voegen. Bij lint van 38mm of breder is het mogelijk om 2 of meer regels te printen. Het is wel verstandig om de tekst niet heel uitgebreid te maken, maar indien nodig kun je de linten ook nog altijd langer maken.

Maak je de rozetten en sjerpen op afspraak of maak je ook onderdelen vast "in het vooruit" zodat je ze zo kunt pakken als er een order binnenkomt?
Iedere rozet wordt op afspraak gemaakt. Het is nu nog moeilijk voor mij om in te schatten waar de meeste vraag naar is. Wel probeer ik steeds meer onderdelen in het vooruit te maken. Als ik een beetje geplooid lint van een bepaalde kleur nodig heb, plooi ik alvast de hele rol van 100 meter. Daarnaast heb ik inmiddels van alle kleuren gevouwen driehoekjes op voorraad liggen. Dit probeer ik nu ook op te bouwen met de lussen van lint.

De plaatjes in het midden van de rozetten, welk materiaal is dat? Maak je die ook zelf of laat je dat ergens doen? En zijn deze plaatjes ook te personaliseren?
De middenplaatjes die ik gebruik zijn gemaakt van een stevig karton. Helaas kan ik die nog niet zelf bedrukken, al ben ik me al wel aan het verdiepen in de benodigde materialen en machines. De middenplaatjes worden bedrukt met zilver of goudkleurige hot foil. Hierbij wordt er eerst een gravure gemaakt van het logo, deze wordt in een houder gezet en verwarmd. Vervolgens drukt men de pers met het logo op speciale folie en het daaronder geplaatste kartonnetje. In principe kan er voor ieder logo of tekst een gravure gemaakt worden. Een enkele keer komt het voor dat de klant het logo in kleur gedrukt wil hebben, dan wil ik nog wel eens gebruik maken van stickers.

[ img ]
Benodigdheden voor een rozet. Het ronde voorwerp in het midden is de richtlijnen.
Foto: VivianHesen
De achterkant, met daaraan het "pootje" om de rozet aan het hoofdstel van je paard/pony of je laars te hangen, welke materialen gebruik je daarvoor en hoe maak je dat aan de rozet vast?
Elke rozet maak ik met behulp van richtlijnen, dit is een papieren velletje waarop wordt aangegeven waar ik de lagen moet plakken. Deze heb ik in verschillende afmetingen, afhankelijk van de gewenste grootte van de rozet. Aan de achterzijde komt dan nog een dun kartonnetje dat de rozet verstevigd. Hierin zitten drie gaatjes die vooraf gemaakt zijn: één voor het haakje van de rozet of twee om een brochespeld te bevestigen. De gehele rozet wordt met behulp van een heet lijmpistool in elkaar gezet.

Welke materialen gebruik je nog meer voor rozetten en sjerpen, naast lint/stof en de spullen voor het plaatje en de achterkant? Heb je er een speciale naaimachine, naalden en garens voor? Of gebruik je gewoon de spullen uit bijvoorbeeld een hobbywinkel?
De meeste benodigdheden haal ik bij de groothandel, vooral omdat het een stuk gemakkelijker en goedkoper is voor mij. Mocht je zelf eens willen proberen, kom je met de spullen uit een hobbywinkel al vrij ver.

Voor een (luxere) rozet heb je het volgende nodig:
  • Richtlijnen
  • Achterkant
  • Middenplaatje
  • Lint
  • Haakje/brochespeld
  • Nietmachine
  • Schaar
  • Lijmpistool (of textiellijm)
  • Kartelschaar

Om het lint te plooien heb ik een speciale naaimachine, deze vouwt het lint in de plooi en stikt dat aan zichzelf vast. Hierdoor ontstaat er een lange sliert van geplooid lint. Van een rol van 100 meter blijft ongeveer 25 meter geplooid lint over. Hoe dat in zijn werk gaat, heb ik enkele filmpjes gemaakt. Deze zijn hier en hier te zien.

[ img ]
Zodra de rozet in elkaar gezet is, knip ik de slierten op maat. Deze maak ik met een
nietje in de gewenste vorm aan elkaar. Foto: VivianHesen
Je hebt het materiaal, maar dan is het natuurlijk nog geen rozet of sjerp. Hoe ga je te werk, hoe maak je van al je spullen een rozet of een sjerp? Hoe maak je de onderdelen en hoe zet je deze onderdelen in elkaar? Ga je voor een sjerp nog anders te werk dan voor een rozet of is de werkwijze grotendeels gelijk?
Afhankelijk van het type rozet dat gemaakt moet worden, kijk ik ten eerste of ik alles op voorraad heb. Vervolgens bepaal ik of er nog driehoekjes of lussen gemaakt moeten worden. Die maak ik altijd als eerste. Vervolgens pak ik de richtlijnen erbij en ik lijm de onderdelen er van buiten naar binnen op. Dan knip ik de linten die aan de rozet hangen op maat met behulp van een kartelschaar. Indien gewenst druk ik op voorhand nog een tekst op het lint met behulp van een lintprinter. De geknipte linten leg ik op gewenste volgorde op elkaar en zet er aan de bovenzijde enkele nieten in. De linten lijm ik vast op de gewenste plaats en dit dek ik af door het middenplaatje er op te lijmen. Vervolgens steek ik het haakje door de achterkant en lijm deze vast aan de rozet.

Voor een sjerp knip ik het lint op de gewenste lengte en naai deze aan elkaar. Vervolgens knip ik aan de voorzijde de juiste schuinte en bevestig hier nog klittenband. Al moet ik eerlijk toegeven dat dit met name een klusje is wat mijn moeder doet. Zij is namelijk een stuk sneller in het maken van sjerpen dan ik! Voor een luxere sjerp met een rozet aan de voorzijde ga ik hetzelfde te werk als voor een normale rozet. Alleen maak ik er geen haakje of speld aan vast, maar wel een extra stukje klittenband zodat de sjerp goed blijft zitten.

Hoeveel tijd ben je ongeveer bezig met één rozet of sjerp? Ik neem aan dat dit ook afhankelijk is van het gewenste formaat en of je wel of niet al onderdelen klaar hebt liggen?
Het is inderdaad heel afhankelijk van het soort rozet. Toch valt het in zijn totaliteit wel mee, de snelste rozet heb ik in ongeveer een halve minuut gemaakt. Het meest uitgebreide model kost me ongeveer 20 minuten. Het helpt wel dat ik in het afgelopen jaar veel handigheidjes hiervoor heb ontwikkeld. Het maken van een nieuw model duurt soms wel wat langer.

Heb je ook wel eens speciale opdrachten gehad, voor een bijzondere wedstrijd of extra veel rozetten bijvoorbeeld? Zorgt dat nog voor extra druk/stress bij jou?
Mijn allereerste opdracht was een spoedopdracht voor Frankrijk, ze hadden daar een evenement en waren vergeten kampioensrozetten te bestellen. Mijn brochure was net klaar en ik was super enthousiast om te beginnen. Op donderdagavond wilde ik aan de slag gaan met het plooien van het benodigde lint, maar het garen liep vast in het spoelhuis. Ik kreeg het er met geen mogelijkheid uit en was natuurlijk nog hartstikke voorzichtig met mijn nieuwe naaimachine. Dus in alle stress heb ik op vrijdag een lokale naaimachinehandel gebeld, zij zijn bij mij aan huis komen kijken naar het probleem. Dit bleek nogal gemakkelijk opgelost te kunnen worden, door het vliegwiel met een beetje kracht naar achter te draaien. Ik voelde me ergens heel dom, maar was zo blij dat het probleem gemakkelijk op te lossen was. De rozetten zijn uiteindelijk op dinsdag als spoed verzonden en uiteindelijk heb ik er een hele fijne klant aan overgehouden. Maar ik kan je wel vertellen dat ik die nacht van donderdag op vrijdag amper een oog heb dichtgedaan!

Daarnaast was het voor mij een hele grote eer om de kampioensrozetten te mogen maken voor de International Welsh Show in Aken. Dit evenement wordt iedere twee jaar georganiseerd en is een soort EK voor Welsh Pony’s. Maar om heel eerlijk te zijn ben ik blij met iedere opdracht, want door het vele aantal kleuren en modellen in mijn collectie is iedere opdracht wel weer uniek.
[ img ]
Alle rozetten worden netjes ingepakt voor verzending.
Foto: VivianHesen


Ga je ook naar de wedstrijden waar jouw rozetten en/ of sjerpen worden uitgereikt?
Jazeker! Ik ben zelf al geruime tijd actief als fotograaf in de Welsh Pony wereld en daardoor heb ik mijn connecties gebruikt om reclame te maken voor de rozetten. Het komt dan ook regelmatig voor dat ik met dozen vol rozetten én met mijn camera te vinden ben op een evenement. Helaas heb ik niet de tijd om alle evenementen te bezoeken waar mijn rozetten voor zijn aangeschaft.

Als je zo'n mooie rozet of sjerp wint, wil je die natuurlijk wel mooi houden. Hoe doe je dat het beste? Waar hang je ze wel op en waar vooral niet?
Het meest voor de hand liggende is natuurlijk: er zuinig op zijn. Hoewel een rozet best wel tegen een stootje kan, is het beter als je er voorzichtig mee om gaat. Vouw je rozet niet te veel, laat deze niet nat worden en hang hem niet in de zon om verkleuring tegen te gaan. Mocht je rozet toch aardig gekreukt zijn, dan kun je deze het beste voorzichtig persen met een vochtige doek en een strijkijzer. Is je rozet erg nat geworden, leg deze dan niet op de verwarming om te drogen. Zo heb je kans dat de rozet krom gaat trekken. Door de rozet op een warme en droge plaats te leggen en voorzichtig met keukenpapier of een handdoek droog te deppen krijg je het beste resultaat. Niet zo handig is het om rozetten of sjerpen boven open vuur te hangen (kaarsen, open haard etc.) omdat ze dan kunnen smelten. Hang je ze op een vochtige plek, heb je kans dat er schimmel op komt te staan.

[ img ]
Deze rouwrozet voor op de kist maakte Vivian Hesen voor
een overleden dierbare. Foto:VivianHesen
Ik heb al veel leuke ideeën voorbij zien komen voor het bewaren van rozetten en sjerpen. Waaronder het versieren van de kerstboom en het maken van fotolijsten met een foto van de dag waarop de rozet gewonnen is. Voor sjerpen heb ik onder andere gezien dat mensen er kussenhoezen van lieten maken.

Rozetten die na verloop van tijd wat van kleur zijn verschoten, er zijn waarschijnlijk wel bokkers die dit herkennen. Denk aan een donkerblauwe die nu eerder paars lijkt en een lichtblauwe die richting roze gaat. Hoe kan dit en is dit ook te voorkomen?
Het verkleuren van lint komt in de meeste gevallen door de zon. Het beste advies is om de rozetten waar je heel zuinig op bent niet in direct zonlicht te hangen.

In een topic hier op Bokt konden we lezen dat je recent een prachtige rouwrozet hebt gemaakt voor een overleden dierbare. Hoe was dat om te doen?
Heel bijzonder! Zeker omdat de rozet ook door de familie heel dankbaar werd ontvangen. Naar aanleiding van mijn eigen rouwrozet heb ik er ook al diverse mogen maken voor anderen. Gelukkig heb ik ook leuke aanleidingen voor speciale rozetten, zoals voor bruiloften en verjaardagen! Binnenkort wil ik dan ook een aparte brochure uitbrengen voor rouw- trouw- en feestrozetten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 13:24 



 
Profiel   

Wat een leuk artikel! Hele mooie rozetten ook, maakt het toch altijd leuk om mee te doen als je weet dat je zo iets kunt winnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 15:07 



 
Profiel   

Leuk om te lezen en dat je er een bedrijf van hebt gemaakt. Mooie rozetten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 17:23 



 
Profiel   

Wat een leuk artikel! Wij hebben inmiddels al een aantal VH Rozetten hangen. Prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 18:10 



 
Profiel   

Wat een leuk stuk. En prachtige rozetten, leuk om te lezen dat je daadwerkelijk een eigen zaak bent begonnen Vivian!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 18:16 



 
Profiel   

Onwijs gaaf vind ik die rozetten! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 18:50 



 
Profiel   

Wat een verschrikkelijke gave rozetten!! Ontzettend knap gemaakt, zou er bijna weer voor aan wedstrijden mee doen :D

Wens je heel veel succes met je rozetten carrière!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 19:32 



 
Profiel   

Wat een mooie rozetten!

En zo te lezen zelfs al internationaal :D (in Aken)

Echt een leuk artikel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 20:10 



 
Profiel   

Het zijn super mooie rozetten en wat een leuk artikel. Ook eens leuk om te weten en te zien hoe de rozetten en sjerpen gemaakt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 06:39 



 
Profiel   

Erg leuk artikel!

De rozetten van Vivian zijn prachtig. Veel mooier lint dan wat ik van rozetten gewend was.
Ik heb dit jaar een bestelling bij haar geplaatst voor ons NK op EquiFair, in de kleuren van het event.

[ img ]

Omdat de levering van de middenplaatjes op dat moment langer zou duren dan waar ik tijd voor had, heb ik het opgelost door ronde stickers te bestellen die ik er zelf ingeplakt heb (ik had ze echter een maat te klein besteld :') )

Echt een aanrader en sowieso veel leuker om bij zo'n creatieve ondernemer te bestellen dan iets dat uit verweggistan komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 07:22 



 
Profiel   

Wat een prachtige rozetten <3
Hier zou ik nou echt blij mee zijn! In plaats van die standaard dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 07:32 



 
Profiel   

Bedankt voor alle leuke reacties <3

Ik heb met mijn (internationale) klantenkring echt heel veel hulp gehad van mijn jarenlange werk als fotograaf. Doordat ik al zo'n 10 jaar als fotograaf voornamelijk Welsh Pony keuringen en shows fotografeer in zowel Nederland, België en Duitsland heb ik best een internationale vriendenkring opgebouwd. Dat heeft met mijn rozetten al enorm geholpen, want ik heb nu rozetten verkocht aan Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.

Het voordeel van (kleine) ondernemer zijn, vind ik ook dat je je kunt aanpassen aan de wensen van je klant.
Zo heb ik onlangs deze sjerp gemaakt met bijpassende rozet.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 10:27 



 
Profiel   

Ze zijn echt prachtig en wat leuk zo'n kijkje achter de schermen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 11:28 



 
Profiel   

Leuk artikel! Het is zo'n ding waar je gewoon blij van wordt, maar verder niet over nadenkt. Super leuk om te lezen hoe het gemaakt wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 13:43 



 
Profiel   

Wauw, echt stuk voor stuk pareltjes maar dat heb ik al eerder in een topic gezegd. Het lijkt me echt een feestje om ze te mogen winnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 14:12 



 
Profiel   

Leuk om te lezen! Wij van de kring hebben dit jaar onze kampioensrozetten hier ook besteld. De deelnemers waren er enthousiast over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 16:30 



 
Profiel   

Leuk om te horen dat ze goed ontvangen worden.

Begin november hoop ik de brochure klaar te hebben voor 2023. Er zullen in ieder geval enkele nieuwe modellen worden toegevoegd, waaronder een dikker model rozet. Voor zover ik weet zijn we de eerste in Nederland die dat leveren :o
Je ziet 'm liggen op deze foto

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 21:57 



 
Profiel   

Wat een prachtige rozetten maak jij zeg! Wauw <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 13:03 



 
Profiel   

Tjeetje dat lijkt wel een kunstwerk die groen/wit/rode sjerp! :wow: wat een arbeidstijd heeft daarin gezeten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 13:20 



 
Profiel   

Wauw, wat een kunstwerken! :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 21:23 



 
Profiel   

[ img ]
Wij als Jonge Paarden Opleiding ook onze verwachtingen overtroffen en echt blij met de rozetten. Erg mooi en veel complimenten over gekregen. Goede kwaliteit en leuk dat je er een eigen draai aan kan geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 21:59 



 
Profiel   

Ik heb je rozetten altijd al prachtig gevonden, en ik vind het echt gaaf om te lezen over de vele facetten waarmee je rekening kunt/mag/moet houden. Ik begrijp volkomen dat er grif afname is, deze rozetten win je nog liever dan een beker! Ben benieuwd wanneer je zelf de middenplaatjes kunt printen/vervaardigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 23:14 



 
Profiel   

Interessant en leuk artikel! Mooie rozetten zijn het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 16:23 



 
Profiel   

Ik had vandaag nog inspiratie voor een nieuw model en deze wil ik toch wel even delen *\o/*

Moet alleen nog even van die googly eyes kopen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 19:39 



 
Profiel   

Ohhh, eenhoornrozet!!
Prachtige prijs voor de Bixie :-)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 20:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen