Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 35 [ 857 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

veulentjes in de maak 'AM Stables' 2023

 
Profiel   

Knappe dames allemaal! <3

Als de dierenarts zegt dat het geen kwaad van dan zal dat vast zo zijn. Neem toch aan dat die zoiets niet toe laat als dat een groot risico met zich mee zou brengen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 12:00 



 
Profiel   

Inderdaad en ik neem aan dat TS dat risico niet eens zou nemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 12:05 



 
Profiel   

In principe heeft ze er ook geen last van nu. Enkel is voor mij de vraag of misschien de klachten met rijden een verband hebben. Dat kunnen ze zo niet zeggen. De bevalling zou geen probleem zijn enkel is sport dus niet zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 13:46 



 
Profiel   

Ik ga er ook vanuit dat het goed gaat. Het is gewoon meer dat ik dieren/veeartsen soms wat makkelijk vindt met bepaalde zaken. Zelf al genoeg meegemaakt.

Ik kruip weer onder de meeleessteen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 08:22 



 
Profiel   

Daar ben ik helaas mee bekend. Nu vertrouw ik deze dierenarts ook 100% andere daar in tegen...

Toen ik haar net had, heb ik haar meegenomen naar het smdc (komt ook glock en dierenartsen gaan daar vanuit ook naar Olympische spelen /wk enz) . Ik denk dat je bijna geen betere kliniek kan vinden. Ik heb haar toen helemaal door laten lichten. Of foto en echo. Ze is van voor tot achter op echo geweest ook rectaal. Dan bekijken ze si gewricht van binnen.

Wild Thing heb ik daar een paar jaar geleden ook mee naartoe genomen. En is daar goed geholpen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 13:28 



 
Profiel   

Vandaag was de dierenarts voor controle foto van Liezella. Niks veranderd /niks verbeterd. Niet negatief maar je ziet natuurlijk liever vooruitgang. Ik mag haar in principe heel rustig oppakken. Ze is enkel al zo zwaar, dat echt onder het zadel niet meer gaat lukken :')
[ img ]

Zondag ben ik bij Winston langs geweest. Wat is hij weer gegroeid! Zaterdag gaan we hem verhuizen naar de stal waar white dream nu staat. Dan komt hij lekker elke dag buiten. Dat was helaas nu niet het geval en dat wil ik wel. En natuurlijk fijner dat ik hem veel zie :Y)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 22:30 



 
Profiel   

StalMelyn schreef
Toch lijkt het me heel spannend, er komt gewoon veel druk op. Het bekken van een paard is gesloten en daar moet het veulen doorheen. Een breuk (en vooral direct naast de breuk) is een zwakke plek.



Er zit geen breuk in het bekkenblad zelf, de rand van het bekken is een stukje van afgebroken, ingekapseld aan de buitenzijde, het is een oud trauma vermoedelijk van een val op jongere leeftijd. Dit zou geen problemen geven en de breuk bevindt zich niet bij het geboortekanaal waar het veulen doorheen moet. Uiteraard door ons nagevraagd. Helaas is haar fokker niet zo zorgvuldig met de verzorging en veiligheid van de jonge paarden in het natuurgebied, er zijn in het verleden jonge paarden verdronken in het moeras, het schijnt dat ook onze merrie vast heeft gezeten in dit moerras en zij is net op tijd hieruit bevrijd. Zou mij niet verbazen machinaal en dat tijdens deze actie haar bekkenrand is gebroken. Helaas kan zij dit zelf niet aan ons vertellen... |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 07:48 



 
Profiel   

Wat een lief hoofd heeft Winston en wat wordt hij groot!
Over foto’s kan ik niets zeggen maar hoop dat het allemaal geen rol zal spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 08:14 



 
Profiel   

Winston is huge :=

Tussen de foto's van 22 september en nu zit eigenlijk geen verschil. Van 18 mei is het duidelijk anders. De dierenarts had het meer gesloten en gladder willen zien. Maar soms veranderd het niet meer.
Vandaag voor het eerst na lange tijd even aan de hand gewerkt en daarna klein stukje over straat gestapt. Het herinnerd me eraan waarom ik zo gek op haar ben <3 wat een lief en enorm meewerkend paard. Ze is echt mega dik vergeleken de andere dames :wow:
[ img ]
[ img ]

Herkennen jullie dit paard? Als jullie mij de laatste jaren gevolgd hebben weten jullie het misschien wel :Y)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 16:12 



 
Profiel   

Gokje Florenzzo? wel een knappert <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 16:30 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Gokje Florenzzo? wel een knappert <3

Nope, wel familie ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 16:33 



 
Profiel   

oh is dat oriana?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:14 



 
Profiel   

Het is Pharrell. Wordt volgend jaar ook alweer 3 jaar.
Hij is van Taminiau uit Wild Thing. Lijkt ook echt wel op moeders als je hem zo ziet <3
baby foto [ img ]

Oriana kennen jullie misschien ook nog wel. Die doet het ook heel goed. Ze bleef voor mij helaas te klein. Formidable uit Wild Thing
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:16 



 
Profiel   

Ik wilde niet zeggen Wild Thing :')
Prachtige paarden hoor <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:19 



 
Profiel   

Oriana is zo donker gebleven, wat gaaf. vond haar als veulen al zo'n knapperd <3
Blijkbaar is ze alweer ouder dan ik dacht want ze lijkt al helemaal af!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:20 



 
Profiel   

Ja he. Lijkt echt wel op wild Thing :j

Oriana wordt alweer 4 jaar en is onder het zadel. Vorig jaar verkocht. Maar vindt het leuk om ze allemaal te volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:36 



 
Profiel   

Met longeersingel op zie ik pas de grote buik van Liezella. _O-

Pharrel loopt zo vanaf de foto wel heul gaaf hoor! En Oriana is inderdaad zo mooi donker gebleven. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:48 



 
Profiel   

Formidable gaf ze wel heel mooi altijd he!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 19:54 



 
Profiel   

chanicha schreef
Formidable gaf ze wel heel mooi altijd he!

Vindt ik wel. Misschien ben ik een een beetje bevooroordeeld := ik heb 4 merries van hem waaronder nu 2 ster en één voorlopig keur. De 4e moet nog 4 jaar worden, maar daar heb ik ook veel vertrouwen in. Het zijn echt geweldig lieve paarden.

nevica schreef
Met longeersingel op zie ik pas de grote buik van Liezella. _O-

Pharrel loopt zo vanaf de foto wel heul gaaf hoor! En Oriana is inderdaad zo mooi donker gebleven. <3

Jaa met singel is het goed te zien. Toch vindt ik het op de foto altijd minder dik tonen als in het echt.

Pharrell is ook heel stoer. Al veulen was het echt een patsertje. Hou ik wel van, liever dit als een bangerik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 10:03 



 
Profiel   

Inamulder,
Bij die fokker dan niets meer kopen.
Ze staat nu goed gelukkig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 13:01 



 
Profiel   

Stalmelyn. Het is zo dubbel... Er staan echt goede paarden maar wordt zo anders naar omgekeken als dat wij zouden doen. Zo weet ik dat er daar in de moer een paard was verdronken en hoorde dat dit vaker voorkwam. Zo zonde, maakt mij ook echt wel boos. Nu ben ik heel blij met Liezella. Maar natuurlijk alle pech is gewoon echt niet leuk. Er staat nog één Formidable merrie, daar hebben ze al aantal veulens mee gefokt. Ik laat het maar los, kan niet alles 'redden'

Winston staat nu ook op de stal waar White Dream staat. Vandaag voor het eerst weer op de wei. Hij is behoorlijk slap geworden, spieren zijn ook ver te zoeken. Maargoed dat komt helemaal goed. Kan niet wachten tot hij oud genoeg is om wat mee te gaan doen. Hij is zo leuk <3 [ img ]

Julie krijgen van mij nog een update van de merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 13:31 



 
Profiel   

Liezella hebben jullie van de week al gezien. Maar die stopt gewoon niet met groeien := vandaag voor het eerst na lange tijd gelongeerd. Dat deed ze echt super braaf. We hebben een mijlpaal *\o/* 200 dagen vandaag [ img ]

Nigrante 222 dagen. Krijgt wel een buikje maar ze komt mij nog niet genoeg aan. Vanaf nu krijgt ze ook weer merrie brok bij.
[ img ]
[ img ]

Odilia 224 dagen. Je gaat het nu wel duidelijk zien :j
[ img ]


Wild Thing 138 dagen. Ze heeft nog best een buik, maar dat is natuurlijk ook niet raar. Misschien toch ook maar weer rustig wat gaan doen onder het zadel. Ze is super fit en fanatiek.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 18:18 



 
Profiel   

Liezella en Wild spannen wel de kroon qua buik hoor :')
Ze zien er goed uit, Odillia wordt ook best ronder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 19:05 



 
Profiel   

Ik dacht dat Winston was verkocht? Ga je hem toch aanhouden? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 19:09 



 
Profiel   

Hij was in principe bijna verkocht. Papier werk moest nog gedaan ;) en toen sloeg het noodlot toe... We houden hem nu zelf aan. Verwacht best veel van hem :j

Wild wordt niet méér slank. Ze is 19 en laatste jaren veulens gehad. Ik probeer haar wel een beetje aan het lopen te houden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 19:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 35 [ 857 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen