Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 57 van de 88 [ 2182 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 88  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2021 veulens foto en kletstopic

 
Profiel   

Sterkte Rose Sonny, hoop dat alles goed gaat!

Hier alweer dekentje op… word echt winter hier. Maandag sneeuw voorspeld, brrr
[ img ]
[ img ]
De veulentjes vonden de dekens wel heel eng :')

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 17:07 



 
Profiel   

De operatie is helemaal goed gegaan. Hij heeft de harten van de assistentes gestolen omdat hij zo makkelijk, lief en knuffelig is haha.

Het zag er allemaal netjes uit en ze hebben de losse stukjes eruit kunnen halen. Dat wat al vergeuisd was hebben ze ook (grotendeels) weg kunnen spoelen.

Hij is alleen wel heel erg onrustig in de kliniek.. hij wil heel graag weer naar huis, maar hij moet nog een nachtje wachten. Ik hoop dat hij nog iets kan ontspannen want hij bleef maar heen en weer lopen en haast rennen in de stal. Maar dat mag die dus helemaal niet :=

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 17:51 



 
Profiel   

Ach puppy! Fijn dat de operatie goed geslaagd is!
Op naar goed revalideren!

Hier gisteren 3e oor geknipt, en oorpluis een beetje bijgewerkt. Zaterdag de exterieur keuring.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 18:34 



 
Profiel   

Fijn dat alles goed is gegaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 20:11 



 
Profiel   

Spannend zie dat goed gegaan is fijn zeg hopen op snel en goed herstel

Deze jaarling heeft weer wat pff wat houd hij me bezig iemand enig idee?


[ img ]

[ img ]

En nog wat plekjes aan de voorkant wat opvalt de meeste zijn rond hij jeukt er niet aan maar als ik er wat op smeer lijkt die dit wel prettig te vinden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 22:00 



 
Profiel   

Ringworm, imaverol halen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 22:02 



 
Profiel   

Inderdaad schimmel.

(Edit: ook besmettelijk voor mensen)

Fijn dat het goed gegaan is Rose_Sonny! Nu op naar een goed herstel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 22:03 



 
Profiel   

Wat fijn dat de operatie goed is gegaan. Hopelijk wordt hij snel rustiger en op naar een goed herstel

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 10:19 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Ringworm, imaverol halen!


Dacht ik ook al aan werk zelf in een apotheek zou ik er ook ketoconazol erop kunnen smeren? Sterk anti schimmel middel is dat ook voor ringworm voor mensen klopt met vriend krijgt ook al wat plekjes :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 10:50 



 
Profiel   

Ivm andere pH van de huid en andere eigenschappen, zou ik het gewoon bij imaverol houden persoonlijk. Dat weet je gewoon dat het werkt.

Replay is weer thuis! Hij loopt alleen nog steeds vrij veel, maar daar kan ik ook niet zo veel aan doen... hij zal het zelf wel aanvoelen denk ik dan.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 17:03 



 
Profiel   

Ketoconazole kan wel, heeft mijn DA ook wel eens voorgeschreven

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 17:36 



 
Profiel   

Weet niet wat voor een spul het is maar zalf kan je niet het hele paard mee behandelen. Imaverol verdun je en kan je het hele paard met een spons mee in soppen..

Lastig dat replay niet stil staat. Kan je een slowfeeder oid in z’n box hangen dat hij wat langer bezig is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 17:54 



 
Profiel   

@Rose_Sonny ik denk dat die indd daar zelf ook een weg in moet zoeken..

@libera & @MarjanB
Thanks voor jullie advies!!
Net contact met de da gehad aangezien het vanmiddag ineens zo eruit zag de huid laat los, opzich had ik het verwacht aangezien er hier ook een jong paard was met ringworm alleen die had het op zn lichaam en eigenlijk niet heel erg.
Quick zn weerstand was toen al laag dus hop nu dit.
Heb net contact gehad met de DA was goed dat ik met ketoc smeerde en kon beetje betadine smeren op de open plek. Maandag moest ik al langs de kliniek om bloed van hem te geven dus kan ik gelijk imaverol vragen!

Ze zei dat als die zich normaal gedraagt niet zo druk moest maken (ik ben nog al snel gestrest als er wat met hem is) :o

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 19:37 



 
Profiel   

Conchita was zo ongelooflijk braaf! Echt als ze daarop zouden selecteren was ze 1e. Haha. Ze was 3e van de drie :+.

Maar ik heb zo’n belachelijk grote big smile op m’n gezicht!

Toen ik haar terug bracht naar de wei liet ze zich wel goed zien. Dan moest de spanning er af. Wat een heerlijk, eerlijk lief dier.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-22 11:55 



 
Profiel   

Nou Balou, ik vind haar er heel knap uit zien!

Ik mocht vandaag het verband eraf halen bij Replay, dat was nog wel een uitdaging, dat plakte enorm vast en hij vond het niet tof dat ik het los moest trekken..

Morgen zal ik even in het daglicht foto's maken, maar ik vond het er best netjes uit zien.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 17:25 



 
Profiel   

Replay is dus totaal niet eens met de boxrust...
Hij zit nu nog niet op 2 weken en hij is er al helemaal klaar mee...
Hij liep vandaag ook weer te springen en te bokken op stal, zelfs tot het punt dat hij onderuit ging...

Ik ga morgen de dierenarts eens bellen of die iets weet dat ik dat kan voorkomen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-22 21:21 



 
Profiel   

Kan je niet een klein stukje paddock afzetten zodat hij toch buiten komt. Zo deed de fokker van mijn paard het. Die zette ze op een klein stukje paddock en dan bleven ze toch rustiger

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-22 09:59 



 
Profiel   

Ja dat heb ik geprobeerd, maar daar gaat hij alleen maar harder tekeer :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-22 11:46 



 
Profiel   

Oh jeetje, dat is niet best en doet zn herstel geen goed.
Hopelijk is er een oplossing
Het lijkt me ook echt niet meevallen, zo'n jonkie in combinatie met stal rust.

Wat een knappie balou k, mooie ervaring zo voor haar

Solana komt onverwacht eerder naar huis, haar moeder is overleden |(
Daarom haal ik haar terug uit de opfok
Ze doet het gelukkig heel goed en groeit echt als kool, schatting is nu al 1m53 en ze is 19 maanden nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-22 13:45 



 
Profiel   

Lastig dat hij zo druk is op stal, al kan ik het me wel voorstellen. Zeker met zo’n jonkie.

Nog een mooie foto van de fokdag.

[ img ]

Chi is erg rustig, geniet van het buiten staan, maar vind het niet erg om de nachten op stal door te brengen. Wij hebben onze eigen pp, maar wegens privé redenen nu niet in gebruik.
Ik weet nog niet of ze nog naar huis komt of dat ze op de huidige stal blijft tot ze bereden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-22 15:08 



 
Profiel   

Rose_Sonny schreef
Replay is dus totaal niet eens met de boxrust...
Hij zit nu nog niet op 2 weken en hij is er al helemaal klaar mee...
Hij liep vandaag ook weer te springen en te bokken op stal, zelfs tot het punt dat hij onderuit ging...

Ik ga morgen de dierenarts eens bellen of die iets weet dat ik dat kan voorkomen..


Ach gossie. Dat kan toch ook niet goed zijn voor z'n herstel ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 13:09 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ja het herstel gaat dus ook heel langzaam, het is nog steeds dik en de bult zit er ook nog.

Maar de dierenarts zei dat er niks was wat we konden doen en dat hij het grootste deel van de dag wel stil stond, dat hij even deze periode door moet.
Donderdag mag die weer wandelen, ben benieuwd of dat gaat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 20:02 



 
Profiel   

De mijne heeft na zijn koliek operatie vorig jaar 3 maanden op stal gestaan. Onbeperkt ruwvoer, speeltjes, zorgen dat hij niet alleen stond.. kleine dingetjes die je kan veranderen.

Maar tegenhouden kan je toch niet.. Hij was ook méga wild op een gegeven moment.. Maar op stal was het “gecontroleerd” en buiten gevaarlijk.. Stappen ging 2 keer goed maar met zand onder zijn voeten ging hij uit zn plaat.

Het was echt eventjes doorbijten maar het is uiteindelijk voor hun eigen bestwil.. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 00:35 



 
Profiel   

Heb mijn vorige merrie ook laten opereren aan de sprong voor ocd en die heb ik de eerste keren met stappen wat gegeven want die was ook gewoon niet te houden na zoveel weken op de box..

Hoop dat ie zich nog even rustig houd RS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 04:40 



 
Profiel   

Ja mijn andere paarden hebben boxrust met hem :=

Speeltjes, check
[ img ]

Onbeperkt ruwvoer krijgt hij altijd, heb nu maar wat extra netten gehaald, zodat hij er langer mee kan doen en ik meer in zijn stal kan hangen.

Ik heb ook maar een liksteen speelding in zijn stal gedaan. Ik weet dat deze likstenen eigenlijk te veel suiker hebben, maar hij is er dol op en veel rustiger sinds hij deze heeft, ook als de liksteen op is, wordt er nog flink mee gespeeld. Dus het is even niet anders.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 10:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 57 van de 88 [ 2182 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 88  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen