Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 58 van de 88 [ 2182 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 88  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2021 veulens foto en kletstopic

 
Profiel   

Jeetje, wat vervelend is die boxrust toch he... Kan me voorstellen dat dat niet in de koude kleren gaat zitten.
Toch vind ik de sprong er nog niet zo slecht uitzien! Ik kan je wel wat hoop geven. :j Mijn merrie is februari 2015 geopereerd aan haar kogel.

Dit was een paar weken na de operatie:
[ img ]

En dit is nog niet zo heel erg lang geleden.
[ img ]

Het heeft echt wel een enorm lange tijd nodig gehad om hierin stabiel te blijven qua vorm. Ik dacht in eerste instantie dat het na een jaar wel hetzelfde zou blijven, maar dat bleek uiteindelijk echt jaaaren de tijd nodig te hebben om te komen tot waar het nu is. Positief verrast in ieder geval.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 12:58 



 
Profiel   

Poe dat ziet er heftig uit Selente! Maar je ziet er nu niks meer van o.0
Dat geeft wel hoop inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 13:23 



 
Profiel   

Je ziet er nog wel wat van... Maar oke dat is niet heel erg gek. Bij haar is namelijk een heel stuk van het sesambeen verwijderd waarbij de aanhechting van de pees vrijgelegd moest worden. Dus daar zit wel aardig wat botwoekering & littekenweefsel. Maar sowieso is dat met de tijd echt veel minder geworden dan ik ooit had durven hopen. :j En niet geheel onbelangrijk, ze loopt goed op het been...

Ik geloof wel dat Replay met voldoende tijd weer mooie sprongen gaat krijgen! Tijd doet echt helen. Hoop voor jullie dat hij snel weer wat beweging mag hebben zodat die frustratie weer wat kan gaan afvloeien. Dat boxrust is echt zo niet tof. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 10:02 



 
Profiel   

Ik heb mijn 2020 ook laren opereren aan een grote ocd in zijn sprong. De foto's zijn net of ik naar zijn sprong kijk. We zijn nu een jaar verder en je ziet er bij die van mij helemaal niks meer van. Geef het tijd. En de ene heeft wat meer tijd nodig dan de andere maar hij is nog jong.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 11:10 



 
Profiel   

Thanx voor de geruststelling, ik heb dit nog nooit meegemaakt dus ook totaal geen ervaring..

[ img ]

[ img ]

Ja dat is inderdaad zijn geopereerde been die hij met grote kracht tegen de wand schopt :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 19:49 



 
Profiel   

Ooof. Daar zou ik helemaal stress van krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 09:15 



 
Profiel   

Ik krijg al hartkloppingen van de screenshots, kan me voorstellen dat je je bezorgd maakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 10:21 



 
Profiel   

Ja het is echt vreselijk :=

Nog 4 weken te gaan :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 12:42 



 
Profiel   

Oh wow, die screenshots zijn wel heftig. Ik zou daar ook niet goed tegen kunnen. Heeft de da geen tips (die kalmerende 'muisjes' ofzo?), of wachten tot hij de stal uit mag (pff, en dan...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 19:24 



 
Profiel   

De dierenarts zegt alleen, niks aan te doen. Hij moet het uitzitten, de tijd. Quote: "Hij zal het grootste deel van de dag wel rustig zijn".

Verdoven voor die 8 weken was uiteraard ook geen optie.
Ik heb zelf nog zijn stal vol gehangen met hooinetten en speeltjes, maar dat is ook wel een beetje spannend als hij zo wild doet :=.

Hij heeft altijd al ongeveer 2x per dag zijn wilde 15 minuten, buiten gaat ie dan meestal sprintjes trekken en bokken dan, dus die 2x per dag heeft hij die zoomies ook op stal ga ik maar vanuit :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 22:25 



 
Profiel   

Haha, die stuiterkwartiertjes zijn wel herkenbaar ;-)
En ja, hij zal inderdaad niet de hele dag zo druk zijn, dus dan maar da volgen en zo laten. Succes nog komende weken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 22:35 



 
Profiel   

Vandaag de eerste keer met Replay gelopen, gelukkig had ik een hengsten ketting :=
Het ging niet zonder incidenten, maar heb wel nog 20 minuten rustig met hem kunnen stappen alles bij elkaar

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 14:56 



 
Profiel   

*\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:23 



 
Profiel   

Wat fijn dat je toch nog rustig hebt kunnen stappen. Hopelijk een mooie lijn omhoog nu in het herstel. Is hij nu ook wat rustiger als hij eventjes er uit kan?


Arthur doet het helemaal super met zijn maatjes <3
Morgen wil ik hem weer even mee op wandeling nemen.

Met z'n allen uit de bak drinken, dat is het makkelijkste :j Jeff en Arthur drinken (net als hun moeder) namelijk niet op stal, dus buiten moeten ze meteen drinken.
[ img ]
[ img ]

Hoewel hij goed hengst is, dat weet hij al, is Fuzz toch wel nog erg intimiderend :') Soms gaan hij echt zo diep door zijn benen ook dat hij bijna op de grond ligt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 18:27 



 
Profiel   

Ik heb die van mij afgelopen Donderdag uit de opfok weg gehaald en ik schrok mij rot.. Hij ziet er niet uit. Hij heeft diastases en is naar de tandarts geweest..

Hij staat nu dicht bij huis, in een klein groepje met goede kwaliteit ruwvoer. En is in die paar dagen al wat bij gekomen.. Dinsdag ga ik langs de dierenarts want ik vertrouw het niet helemaal..


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 20:10 



 
Profiel   

Ziet er uit als flinke wormen buik. Zou goed ontwormen voor bloedworm. Zou niet de eerste zijn die zo de opfok uit komt. Arm ding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 20:57 



 
Profiel   

Ik zou als die nog niet voor spoelworm is ontwormd hem daar goed mee ontwormen !
Altijd balen als je ze zo treft..
Maar kan heel snel gaan ineens hebben zn dan zn buik en wat rare vacht ik kwam er vorig jaar helaas ook te laat achter. :(

Quick is aardig door de schimmel heen en begint eindelijk weer te glimmen en er weer goed uit te zien, ook zijn bloedwaarden (lever was verhoogd) is nu aan dalen goed teken dus :j [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 22:26 



 
Profiel   

Oh jeetje wat ziet die er uit.
Wat fijn dat je hem nu op een andere plek hebt staan, hopelijk knapt hij op.

En ook fijn dat de schimmel ook opgelost is.

Het is toch altijd wat met die jonkies he...

Mijn kereltje liet vandaag nog even zien dat zijn sukkeldrafje niet zijn enigste gang is :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 22:35 



 
Profiel   

Hij is in principe gewoon op tijd en netjes ontwormd… Dinsdag weten we meer. Maar ik weet wel dat een volgend jong paard niet naar zo’n grootschalige opfok gaat..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 22:55 



 
Profiel   

xsensibel schreef
Hij is in principe gewoon op tijd en netjes ontwormd… Dinsdag weten we meer. Maar ik weet wel dat een volgend jong paard niet naar zo’n grootschalige opfok gaat..



Dat was die van mij ook alleen de een is er gevoeliger voor dan de ander helaas..
succes hoop dat die gauw opknapt komt vast weer goed ze hebben zo wat maar knappen ook weer snel
Op!

Wauww wat een leuk dier zeg en inderdaad lekkere draf erop! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 23:23 



 
Profiel   

Oei die ziet er inderdaad niet heel goed uit nee! :oo
Hadden ze dat bij de opfok zelf niet gezien dat ie zo achteruit ging dan?

Quick glimt inderdaad weer mooi, fijn dat de schimmel weer weg trekt. Kan nog knap lastig zijn zo in de winter om te behandelen!

Wat schattig zo met de voetjes van de vloer KittyDylan :)

Hier vermaken de paardjes zich lekker in de sneeuw <3
[ img ]
Raven lijkt hier al bijna even hoog als mijn ruin :=

En deze nog van een paar weken geleden

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 06:48 



 
Profiel   

Oh sneeuw! Fantastisch! <3

Ze hadden het gezien & hebben hem apart gezet, tandarts laten komen maar mij niks laten weten.. Dat laatste vind ik nogal een kwalijke zaak. Maar goed hij staat nu lekker in de buurt. Hopelijk knapt hij gauw op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 11:47 



 
Profiel   

Ik kan niet wachten op de eerste sneeuw maar anderzijds mag het ook maar 3 dagen duren haha!

@xsensibel: ai dat is altijd even schrikken :’( gelukkig is ie lekker levendig en ziet ie er al beter uit, dus hopelijk geen ernstige dingen :)

@KittyDylan: hier ook 2 paarden die praaaachtig kunnen draven maar onder het zadel noppes tonen :’)

Wat een knapperd heb je daar Libera… Hoe groot is die al niet :O

Die van mij wordt morgen geënt en over 3 weken nog eens ontwormd. Hopelijk verloopt het morgen stressloos voor mijn buddie :D

Niet de meest charmante foto, maar wel de recentste.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 16:35 



 
Profiel   

Mijn ruin is ongeveer 167… dus zoiets :D maar dan veeel smaller want Jake is echt een tank. Maar die is ook al 15.

Echt raar dat ze jou dan niks laten weten en gewoon de tandarts laten komen xsensibel. Naja.

Leuke haf hierboven! Ook al een heel paard.

Bijna niet te geliven dat ze straks al allemaal 2 worden :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 19:37 



 
Profiel   

Dat is toch echt surreal he…

Ik kreeg vandaag het boekje van mijn overleden veulentje terug…
Dierenarts weet hoe hard ik er van heb afgezien, dus heeft het 1,5 jaar al in bewaring.
Het brak mijn hárt om zijn naam te zien staan :’(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 19:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 58 van de 88 [ 2182 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 88  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen