Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 174 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

Jaaa dat begint straks ook weer inderdaad. Camara laten draaien. De mijne is twee jaar uit geweest.

Kiki ik ook hoor. Lekker met dikke plukken eraf. Heerlijk

Dikke wintervacht en vind ik eigenlijk helemaal niks. Alleen de fluweelzachte vachten zijn fijn. Ik heb er een paar die aanvoelen als fluweel.

Wat zijn sommigen al ver he. Ik mag nog wachten tot mei voor de 1e
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 08:05 



 
Profiel   

ik heb nog net wifi in stal en nu een camera opgehangen van de action, vandaag komt de 2e zodat ik ook de paddock in gaten kan houden. Ik verbaas me positief over de kwaliteit van beelden.
Ook leuk dat ik andere in kan laten inloggen om mee te kijken.
[ img ]
dit is met nachtvisie

Dat van de mobiel een hotspot maken is ook een goede tip.
Ik zou nog graag een opstelling in de wei willen (geen stroom, geen internet). Daar moet ik me nog even in gaan verdiepen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 08:35 



 
Profiel   

LauraEH, dat is ook een idee idd, zal eens kijken.

stal_HD, ja ze moeten wel fluffy zijn dan haha.
Nee hier word ze normaal altijd geschoren en staat ze met deken.
Maar dan is het met de verharing altijd wel een drama, die kleine korte haartjes zitten overal. Met een lange vacht en goed verharen, net schapen scheren zeggen wij altijd haha

EllyC, mooi beeld idd
[ img ]
[ img ]
Even oude opgezocht, dit was mijn beeld van mijn gestrande walvis 7 jaar geleden. Ook met de nacht. Zo lag ze iedere nacht verschillende keren alarm te geven haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 09:17 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 08-03-24 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 13:59 



 
Profiel   

Nobel01 fijn dat de zweren eindelijk zijn doorgebroken. Dat zal wel verlichting geven voor haar.

Ellyc. Idd prima kwaliteit

Ik moet ook nog even kijken of er op stal WiFi bereik is. Anders moet ik daar ook een oplossing voor gaan zoeken.

Poetsen doe ik misschien 1x in de week goed. Voor de rest even borsteltje erover als ik wat met z3 doe. Als ze flink verharen dan doe ik ze wel altijd goed rossen.

Mirjamalvaro. Wat een buiken alweer. Nu denk ik dat de fulltime fokmerries op een duur altijd wel een buikje hebben. Dat zie ik nu bij Wild Thing wel echt terug

Kabayo. Wat goed gefeliciteerd. Je ziet idd een buikje komen

Liezella heb ik weer voor het eerst even aan de hand gewerkt wat een fijn paard. Ze is al zo dik :wow:
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 14:45 



 
Profiel   

Nobel arme merrie :(:)
AM ja, en ik train natuurlijk ook 0,0 meer. Dus die buiken hangen veel meer :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 14:51 



 
Profiel   

Gelukkig breken de zweren nu goed door Nobel! Dat zal haar ook wel wat opluchten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 15:05 



 
Profiel   

Nobel wat fijn dat de hoefzweren zijn doorgebroken. Heb je enig idee wat haar iedere keer zo triggert dat ze hoefzweren krijgt?

Ja, mijn merrie doet ook niet veel en lijkt ook op een "rolmops". :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 15:26 



 
Profiel   

Rolmops :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 15:32 



 
Profiel   

pff Nobel, wat een opluchting, dit is toch wel de minst slechte uitkomst die je kan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:12 



 
Profiel   

Jeetje Nobel arme merrie! Gelukkig nu weer vooruitkijken. Is er een mogelijkheid om dit in de toekomst te voorkomen? Ik heb geen verstand van zweren…

Vandaag 201 dag; toch echt een dikke pens. Ze moet er wel echt voor gaan staan want anders zie je niet veel haha. Ze heeft alleen echt enorm snel schuurplekken, merk het aan de deken ook. Denk toch beetje hormonaal…
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 19:36 



 
Profiel   

Nobel, hopelijk knapt je merrie nu gauw op :(:)

Wat een mooie buiken komen er voor bij :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 20:56 



 
Profiel   

Nobel01, hopelijk gaat het nu de goede kant op nu ze beide open zijn.

AM_Horses, ze heeft zeker al een flinke buik. Gaat het verder goed met alle dames?

tjakka123, mooi buikje al. Misschien trekt het allemaal wat aan de deken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 08:39 



 
Profiel   

Kiki, ja de deken neemt of de afslag link- of rechtsaf haha. Heb de buiksingels langer gedaan. Normaal staat ze met een teddy binnenkant, die ligt heel goed maar ‘t was deze week zo verschrikkelijk koud en guur op stal dat echt de bucas even op moest..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 09:11 



 
Profiel   

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien sommige al mega dik en andere bescheiden buikjes.

Na mijn drama zomer met operaties aan mijn jaarling ben ik eindelijk weer wat vaker hier om gezellig mee te lezen en te kletsen. Helaas heeft mijn merrie ook veel op kleine weitje en paddocks gestaan om de jaarling gezelschap te houden.... met als gevolg wat meer spek dan anders :')

Maar vanaf volgende week gaan ze langzaam aan het hele terrein weer in gebruik nemen.... hopelijk gaan er dan nog wat kilotjes af. Mijn merrie is onderhand 202 dagen drachtig.

Wat is jullie advies met betrekking tot merrie brok. Ze krijgt nu 300gram subli dieetmix en een vitamine supplement.
De kilo's zitten er al behoorlijk aan. Ik wil vitalbix breed en grow gaan voeren. Wanneer zal ik daar mee beginnen en geef ik dan echt de voorgeschreven hoeveelheid of minder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 12:21 



 
Profiel   

Bo vandaag op de 190 dagen en we hadden vandaag een dwarsligger haha
[ img ]
En van opzij, dan ga je het nu toch goed zien. Stalgenootje zei ook al vanmorgen, ze is echt drachtig nu
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 13:36 



 
Profiel   

Kiki Bo krijgt al echt een baby buikje! Begint nu steeds dichterbij te komen.

Tjakka Wat is het toch een prachtige merrie! <3
Maar je begint wel echt een buikje te zien nu! Ze is ongeveer net zo ver als mijn eerste (die is nu 203 dagen). :):)

AM die heeft ook al echt een baby buik. _/-\o_

Nobel, hopelijk knapt ze nu snel op. Hoefzweer is enorm pijnlijk voor ze, maar gelukkig ook minst erg. Ik heb er één lopen die elke keer hoefzweren krijgt na inenten (ook in meerdere voeten tegelijk, zo sneu). Waarschijnlijk dus een weerstand dingetje...


Vandaag voor het eerst echt goed het veulentje gevoeld bij de eerste, zo leuk altijd. <3

[ img ]
[ img ]
Carice 203 dagen

[ img ]
[ img ]
Char 115 dagen


Zijn er hier die ook merries op stal krijgen voor geboorte begeleiding?
Hoe doe je dat met risico's op ziektes? En vanaf hoeveel dagen komen ze en als ze na geboorte naar huis gaan hoe oud is het veulen dan?

In de nieuwe stal komen quarantaine boxen (verplicht) en er is hier ook meldingsplicht voor besmettelijke ziektes (zoals droes, rhino, influenza, corona, enz). Dus wel goed en makkelijk te achterhalen waar het heerst. Verder zoveel regeltjes hier in Zweden (zoals vervoersverbod vanaf x aantal dagen voor de uitgerekende datum tot x aantal dagen na de geboorte, enz.) en ook controle op al die regeltjes. :+

Volgend weekend komen er 2 drachtige merries van een klant (uitgerekend begin en eind mei) en later komen er nog merries waarvan een deel ook blijft in de zomer en de wei op gaan met de veulens en een deel die weer naar huis gaat nadat het veulen geboren is en oud genoeg is om weer naar huis gaan of nadat ik ze geinsemineerd heb en/of opnieuw bevestigd drachtig zijn en dan weer naar huis gaan.

Maar alles minimaal 21 dagen in quarantaine zetten is ook niet te doen... dus benieuwd hoe jullie het doen/zouden doen, behalve dan dat je in Nederland al die regels niet hebt. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 23:21 



 
Profiel   

Poeh quir, ik heb geen idee hoe dat geregeld hoort te worden. Misschien kun je Vulina een berichtje doen?

Nobel gelukkig dat ze zijn doorgebroken en dat het toch hoefzweren zijn. Nu hopen op een spoedig herstel. Pijnlijke krengen zijn het ook.

Kiki ja dat is duidelijk te zien hoor! Mooie buik.

Dddara welkom terug, als ze te dik is dan zou ik nog niet met merriebrok beginnen. Daar zet ze nog meer van aan. De mijne stond 2 jaar geleden nu al op merriebrok en had het toen ook nodig. Nu is ze zo royaal dat ik ermee wacht. Ik kijk gewoon aan wanneer ik denk dat ze het nodig heeft.

Tjakka die ziet er mooi rond uit ja. Vervelend van de schuurplekken!

AM Liezella ziet er wel goed uit, wat balen van de blessure. Was je met deze niet bezig onder het zadel ook? Of was dat Nigrante?

Ik heb gelukkig nog net wifi in de stal met hulp van een wifi-versterker. Ik heb een foscam in de stal hangen. Fijne camera vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 07:02 



 
Profiel   

Ik was jullie kwijt :oo Ik vond het al zo stil de laatste tijd.

Ik heb echt vanalles bijgelezen, maar niet alles is blijven hangen. Ik wil wel even zeggen dat je echt gave merries hebt gekocht Quir! Ben heel benieuwd wat daaruit komt :D

Hier groeit alles gestaag door. Prganza is verkocht, dus volgend jaar krijgen we 4 veulens. De eerste twee zijn nu de 200 dagen gepasseerd dus er komt wat schot in de zaak. En ik ben alweer bezig met de plannen voor 2023 :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 09:46 



 
Profiel   

Hier een meelezer die even wakker schiet voor een update :D

Wat leuk om de bolle buikjes zo stilaan te zien groeien, het gaat allemaal sneller als ik dacht. Ik dacht dat Breeze al rond was maar ik zie dat er merries bij zijn die er nog een schepje bovenop doen.

Rafa (witte) is vandaag 211 dagen drachtig, anderhalve week geleden is ze gevallen in de weide, even schrikken maar alles was ok. Ze wordt nog 1 a 2 x per week een half uur gereden, op het gemak en ze lijkt sinds haar dracht eigenlijk fijner/ijveriger te zijn in het lopen. Zolang ze het toelaat rijden we rustig verder of gaan we over op wat longeren.

Breeze (red dun) is vandaag 219 dagen drachtig, haar 3e veulen en ze is best al rond :j Breeze doet niets ivm een oude peesblessure dus behalve eten zie je haar niet veel doen...

Vraagje, starten jullie rond de 8e maand met merriebrok of eerder? Momenteel krijgen ze nog hun gewone voer en onbeperkt hooi. Het plan is om rond maand 8 over te gaan op merriebrok.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 14:17 



 
Profiel   

b]Quir[/b] ze zijn beide echt leuk <3
Denk dat Vulina je daar wel meer over kan vertellen qua hoe te doen bij geboorte begeleiding.

Muronia Foscam hoor je idd goede verhalen over.
Stalhouder gaat het hier even uitzoeken betreft de stroom. Is niet helemaal duidelijk of de meter van de weg komt of via het huis. Ze vermoed vanaf de weg omdat er vroeger ook kassen gestaan hebben.

goldenarrow evengoed nog leuk hoor 4 veulentjes straks <3 Gaat het verder goed met je dames?

nayla altijd schrikken als ze onderuit gaat, helemaal als ze ook nog eens drachtig zijn.
Rafa heeft echt wel een leuk en lief hoofdje.
Ik vind het altijd lastig wanneer te starten met merriebrok. Bo hoeft het in principe zelf nog niet te hebben ( dik zat) maar gaat natuurlijk ook nog wat naar de kleine.
Bij haar vorige veulen ook niet vroeg gestart (ik dacht met 9.5 maand of zo) en dat was evengoed ook al een flink veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 15:10 



 
Profiel   

Ha GA welkom terug :D . 4 veulens is nog een boel, gefeliciteerd met de verkoop!

Nayla ik kijk naar de merrie, als ik merk dat ze begint in te leveren stap ik over. Dat is hier nog niet aan de orde. Volgende week zit ze op 8 maanden:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 16:51 



 
Profiel   

Ik heb ook foscam en zeer tevreden over heel makkelijk in gebruik en bovendien extern ook naar te kijken dus zeer handig

Hier groeit moddermonster ook goed door. Laat ons zeggen dat ze blij is met het nieuwe zand
[ img ]

Oh vallen en dan al zeker als ze drachtig zijn brrrr hopelijk valt het allemaal goed mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 22:38 



 
Profiel   

Ze groeien allemaal lekker door! <3

Hier voer ik helemaal geen merriebrok eigenlijk… voer gewoon naar behoefte maar dan met zelfde voer wat ze normaal ook al krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 06:55 



 
Profiel   

Ik ga met ongeveer 8 maand over op merriebrok
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 07:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 174 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen